Δίχως να έχει παρατηρηθεί καμιά απολύτως σοβαρή μείωση των τροχαίων στη χώρα μας, η κυβέρνηση σχεδιάζει τη σημαντική μείωση των προστίμων του Κ.Ο.Κ κατά 50%. Αυτό ανέφερε σε συνέντευξή του στην Εφημερίδα των Συντακτών, ο αναπληρωτής υπουργός Προστασίας του Πολίτη, Νίκος Τόσκας.
Καμιά απολύτως σχέση με την Ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Εκεί που αναμενόταν να γίνουν πιο “τσουχτερά” κάποια πρόστιμα για συγκεκριμένες τροχαίες παραβάσεις, να που σχεδιάζεται η μείωσή τους κατά 50% εξ αιτίας της οικονομικής κρίσης. Τονίζεται όμως ότι, θα εξαιρεθούν τα πρόστιμα που αφορούν στην παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη και σε ότι αφορά το όριο κατανάλωσης αλκοόλ.
Μέχρις ενός σημείου είναι κατανοητό ότι, αρκετοί αδυνατούν να πληρώσουν το πρόστιμο λόγω οικονομικής αδυναμίας. Και είναι λογικό! Από την άλλη μεριά όμως υπάρχει η οδική ασφάλεια, κορυφαίο θέμα και το σημείο αυτό το οποίο αφορά τους πάντες. Υπάρχουν οδηγοί οι οποίοι συστηματικά παραβιάζουν τον Κ.Ο.Κ. κυριολεκτικά τον περιφρονούν και άλλοι που είναι ιδιαίτερα τυπικοί και συνεπείς. Μάλιστα η Γερμανική αστυνομία κατέληξε, ύστερα από έρευνες ετών ότι, ένα σταθερό ποσοστό οδηγών της τάξεως του 5% είναι οι συστηματικά επικίνδυνοι οδηγοί, οι οποίοι θα αναζητηθούν και θα ληφθούν συγκεκριμένα μέτρα, στοχεύοντας στη μείωση των τροχαίων κατά 50%.
Υπάρχουν παραβάσεις που δυστυχώς κοστίζουν ζωές. Δεν είναι μόνο η παραβίαση του κόκκινου ή το αλκοόλ. Η μη χρήση ζώνης, η χρήση κινητού, η υπερβολική ταχύτητα, η παραβίαση του STOP, είναι πολύ σοβαρές παραβάσεις.
Οι νέες ρυθμίσεις αναμένεται να τεθούν πολύ σύντομα σε εφαρμογή. Σύμφωνα με αυτές, στο εξής η παραβίαση του STOP και το αντικανονικό προσπέρασμα από τα 700 ευρώ που είναι σήμερα, θα μειωθούν στα 350 ευρώ κι εφ’ όσον πληρωθούν στο προβλεπόμενο χρονικό διάστημα γίνονται 175 ευρώ. Η μη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους γίνονται 75 ευρώ και η χρήση κινητού κατά την οδήγηση πάει στα 25 ευρώ.
Σύμφωνα με συγκεκριμένες μελέτες, τουλάχιστον 5.000 θάνατοι από τροχαία δυστυχήματα τον χρόνο θα μπορούσαν να αποφευχθούν στην ΕΕ, αν οι κανόνες οδικής ασφάλειας ήταν πιο αυστηροί.
Άμεση ήταν η αντίδραση του Πανελλήνιου Συλλόγου Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής:
ΘΕΜΑ: Περί προστίμων Κ.Ο.Κ.
Είναι η πλειοδοσία για τα πρόστιμα που ορίζει ο ΚΟΚ, υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας;
Ζούμε μερικές ακόμη στιγμές καθημερινής τρέλας που βλέπεις μόνο στην χώρα μας!
Έχουν επιδοθεί όλοι σε μια αντιπαράθεση “άνευ ουσίας και άνευ σημασίας” σε σχέση με το ύψος των προστίμων του ΚΟΚ. Η οποία δεν έχει καμία σημασία, ούτε επιτελεί την οιανδήποτε υπηρεσία Οδικής Ασφάλειας.
Για μας τον Πανελλήνιο Σύλλογο Εκπαιδευτών Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, το κάθε πρόστιμο που επιβάλλεται, για την παράβαση κανόνων κάποιου χρήστη στην ΚτΚ, πρέπει να συνοδεύεται ΚΑΙ με επανένταξη ΚΑΙ με κοινωνική εργασία!
Ήτοι:
– Υποχρέωση του παραβάτη να παρακολουθήσει μαθήματα επικαιροποίησης και επανένταξης σε πιστοποιημένα Κέντρα Εκπαίδευσης
– Κοινωνική εργασία (ανάλογα με την παράβαση)
– Και χρηματικό πρόστιμο (που θα ορίσει η ίδια η ΚτΚ)
Αν μας ενδιαφέρει όντως μια ασφαλής κοινωνία, ο κάθε νομοθέτης που αφουγκράζεται την ΚτΚ, πρέπει προς τα εκεί να κινηθεί…
Ο Πρόεδρος Άρης Ζωγράφος , ο Γραμματέας Λευτέρης Μιχελάκης
video τροχαίων δυστυχημάτων