Ήταν μια κορυφαία στιγμή στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας όταν, πριν από 50 χρόνια σαν σήμερα, η Mazda ξεκινούσε τον περιστροφικό κινητήρα στο Mazda Cosmo Sport.
Το κομψό αυτό διθέσιο αποτέλεσε την αρχή της κληρονομιάς και της καινοτομίας της μάρκας, η οποία διαρκεί μέχρι και σήμερα.
Πίσω το 1967, το Cosmo Sport ήταν το πρώτο αυτοκίνητο στον κόσμο το οποίο φιλοξένησε κινητήρα με δύο ρότορες.
Γνωστό εκτός Ιαπωνίας ως το 110S, ήταν επίσης το πρώτο σπορ αυτοκίνητο της Mazda, το DNA του οποίου έχει περάσει σε θρυλικά μοντέλα όπως τα Mazda RX-7 και Mazda MX-5.
Μόλις 1.176 οχήματα
Παρά το γεγονός ότι κατασκευάστηκαν μόλις 1.176 αυτοκίνητα, το Cosmo Sport ήταν μνημειώδες για τη Mazda, σηματοδοτώντας τη μετατροπή του από έναν κατασκευαστή κυρίως φορτηγών και μικρών αυτοκινήτων σε ένα συναρπαστικό, μοναδικό εμπορικό σήμα που χαρακτηρίστηκε από τη σύμπτωση που αντιτίθεται στη μηχανική καθώς και στο σχεδιασμό.
Αντοχή στο χρόνο
50 χρόνια αργότερα οι μηχανικοί της Mazda ξεπέρασαν πολλά εμπόδια για να καταστήσουν τον περιστροφικό κινητήρα εμπορικά βιώσιμο και να δοκιμάσουν πρωτότυπα όπως το Cosmo Sport για εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα πριν από την κυκλοφορία στην αγορά. Αν και δεκάδες εταιρείες, συμπεριλαμβανομένων των περισσότερων μεγάλων αυτοκινητοβιομηχανιών, υπέγραψαν συμφωνίες αδειοδότησης με την NSU για να αναπτύξουν τη νέα τεχνολογία του
γερμανικού κατασκευαστή αυτοκινήτων και μοτοσυκλετών, τελικά μόνο μία ήταν επιτυχής.
Έχοντας εκμεταλλευτεί τις δυνατότητες του περιστροφικού κινητήρα για την απόδοση επιπέδων ισοδύναμων με πολύ μεγαλύτερες και βαρύτερες εμβολοφόρους κινητήρες, η Mazda θα συνέχιζε να κατασκευάζει σχεδόν 2 εκατομμύρια οχήματα με περιστροφικούς κινητήρες, επιτυγχάνοντας επίσης μια σημαντική αγωνιστική επιτυχία.
Με αγωνιστικές περγαμηνές
Το RX-7, για παράδειγμα, κυριάρχησε στην κατηγορία του σε αγώνες IMSA (International Motor Sport Association) ολόκληρη τη δεκαετία του 1980. Αλλά ο μεγαλύτερος μοναδικός θρίαμβος της Mazda στις πίστες ήρθε το 1991, όταν ένα Mazda 787B με κινητήρα 2,6 λίτρων ισχύος 710PS κέρδισε τις 24 ώρες του Le Mans.
Η συνεχής αναζήτηση και επιμονή σε νέα πράγματα και νέα όρια οδήγησε τη Mazda στο MX-5, του οποίου το Jinba-Ittai οδηγός-και-αυτοκίνητο-ως-ένα πράγμα έχει κάνει το πιο δημοφιλές roadster φτιάχτηκε ποτέ. Έφερε επίσης την παγκόσμια τεχνολογία SKYACTIV. Ελαφρύ και ασυνήθιστο όπως ο περιστροφικός κινητήρας, η σειρά κινητήρων SKYACTIV, πλατφόρμες και πολλά άλλα, είναι κατακτήσεις πρωτοποριακών μηχανικών για την επίτευξη ενός εξαιρετικού συνδυασμού απόδοσης και απόδοσης.
Mazda Cosmo Sport