Οι καιροί αλλάζουν! Έχουμε περάσει πλέον στην εποχή των super SUV, των cross over που διαθέτουν κορυφαίες τεχνολογίες, αλλά και απίστευτες ιπποδυνάμεις. Η Lamborghini, τριάντα χρόνια μετά την αποτυχημένη, ουσιαστικά, προσπάθεια του LM002, επιστρέφει, παρουσιάζοντας το ακαταμάχητο Urus.
Το αποκάλυψε η εταιρεία, εντυπωσιάζοντας από κάθε πλευρά. Το Urus είναι βασισμένο στην πλατφόρμα MLB του group VW, πάνω στο οποίο είναι βασισμένα και τα Porsche Cayenne, Bentley Bentayga, Audi Q7. Συνεπώς η Lamborghini δημιουργεί ένα super SUV δίχως υψηλό κόστος έρευνας κι εξέλιξης. Το μήκος του φτάνει τα 5,11 μέτρα, το πλάτος είναι λίγο πάνω από τα 2 μέτρα και το ύψος είναι 1,64μ. Το βάρος δε είναι λίγο πιο κάτω από τα 2.200 κιλά.
Urus: The world’s first Super Sport Utility Vehicle
Στοχεύει ψηλά
Το καθ΄ όλα εντυπωσιακό Urus κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sant’ Agata στη Μπολόνια. Στόχος της εταιρείας είναι να πουλήσει εντός του 2018 περί τις 1.000 μονάδες, ενώ για το 2019 ο στόχος πηγαίνει στις 3.500 μονάδες. Οι πρώτες παραδόσεις θα ξεκινήσουν την άνοιξη, με την τιμή να έχει οριστεί για την Αμερικανική αγορά στις 200.000 δολάρια και στην αγορά του Ηνωμένου Βασιλείου στις 187.500 ευρώ. Τ
ο Urus με βάση τις επιδόσεις του δεν έχει σήμερα κανένα ανταγωνιστή.
Με ισχύ 650 ίππωνΤο εντυπωσιακό super SUV φιλοξενεί τον V8 4.0 twin turbo κινητήρα ισχύος 650 ίππων και 850 Nm ροπής από 2.240 έως και 4.500 σ.α.λ. Επιταχύνει από 0 – 100 χλμ./ώρα σε 3,6 δευτερόλεπτα και 0 – 200 σε 12,8 δευτ. Προκειμένου να ακινητοποιηθεί από τα 100 χλμ./ώρα απαιτούνται μόλις 33,7 μέτρα. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 306 χλμ./ώρα. Συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, με τον κινητήρα να είναι εφοδιασμένος σπορ σύστημα εξαγωγής και σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.
Τετρακίνητο
Το εξελιγμένο σύστημα τετρακίνησης είναι σχεδιασμένο να κατανέμει τη ροπή σε ποσοστό 40/60 εμπρός, ενώ η ενεργή τετραδιεύθυνση προέρχεται από την Aventador S. Όταν χρειαστεί η τετρακίνηση μπορεί να μοιράσει τη μέγιστη ροπή μέχρι 87% στους πίσω τροχούς και έως 70% στους εμπρός. Το «active torque vectoring» κατανέμει την απαιτούμενη ισχύ σε κάθε τροχό σύμφωνα με τον τρόπο οδήγησης του κάθε οδηγού, αλλά και με τα επίπεδα πρόσφυσης.
Με αερανάρτηση
Ήταν φυσικό να εξοπλίζεται με αυτόματη αερανάρτηση η οποία μπορεί να χαμηλώνει και να ανυψώνει το αμάξωμα από 15,8 έως και 24,8 εκατοστά. Παράλληλα, προσαρμόζονται αυτόματα και τα αμορτισέρ, ενώ τα φρένα είναι κεραμικά διαστάσεων 440×40 χιλ. εμπρός και 370×30 χιλ. πίσω. Οι τροχοί με ζάντες ελαφρού κράματος είναι διαστάσεων από 21 έως 23 ίντσες, με τα ελαστικά της Pirelli να έχουν αναπτυχθεί αποκλειστικά για το συγκεκριμένο μοντέλο.
Σύστημα Anima
Με το σύστημα Anima με το οποίο είναι εφοδιασμένο, ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει ανάμεσα από συγκεκριμένα προγράμματα οδήγησης όπως τα Strada, Sport, Corsa, Terra, Neve, και Sabbia. Υπάρχει και το πρόγραμμα Ego, μέσω του οποίου ο οδηγός μπορεί να εξατομικεύσει πλήρως όλα τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου.
Εντυπωσιακό εξωτερικά και πολυτελές εσωτερικά, απευθύνεται σε αυτούς οι οποίοι μπορούν να το αποκτήσουν και ξέρουν πως θα το “τιθασεύσουν” . Παντού στο εσωτερικό υπάρχει το δέρμα, υψηλής ποιότητας υλικά, αλουμίνιο και ανθρακόνημα. Το ηχοσύστημα έρχεται από την Bang & Olufsen, τα καθίσματα είναι σπορ μπάκετ και γενικά όλα είναι κατασκευασμένα με αξιοθαύμαστο τρόπο.
Είναι από τα αυτοκίνητα που δεν θα καταφέρουμε να οδηγήσουμε ποτέ, εκτός και αν σταθούμε τυχεροί σε κάποιο lotto, joker κ.λ.π.