Το ολοκαίνουριο Tucson, με τον προηγμένο και πρωτοποριακό σχεδιασμό καθώς και τεχνολογίες αιχμής, θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία των compact SUV. Επιπλέον, προσφέρει την πιο εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία του, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Hyundai για φιλικές προς το περιβάλλον μετακινήσεις, διατηρώντας παράλληλα τον πραγματικό SUV χαρακτήρα του. Η 4η γενιά του διαθέτει μια επαναστατική και χαρακτηριστική νέα εμφάνιση που ακολουθεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της εταιρείας Sensuous Sportiness.
Το ολοκαίνουριο Tucson κατασκευάζεται σε πολλές παραγωγικές μονάδες της εταιρείας ανά τον κόσμο, ενώ παράλληλα αποτελεί την τρίτη γενιά του μοντέλου που κατασκευάζεται στην Ευρώπη, στο εργοστάσιο της Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) στο Nošovice της Τσεχίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η δεύτερη γενιά του Tucson ήταν το πρώτο μοντέλο που κατασκευάστηκε στη μονάδα παραγωγής της HMMC. Γεγονός που υπογραμμίζει την προσήλωση της Hyundai στην ευρωπαϊκή αγορά.
Επαναστατική εξωτερική σχεδίαση
Το νέο Tucson δεν αποτελεί απλώς μια εξέλιξη του προηγούμενου μοντέλου αλλά αντιπροσωπεύει μια σχεδιαστική επανάσταση της Hyundai. Συνολικά, διαθέτει ένα πιο μεγάλο και πιο φαρδύ αμάξωμα σε σχέση με τον προκάτοχό του. Η μυώδης εικόνα του συνδυάζει έντονες ακμές και δυναμικές αναλογίες με έντονες επιφάνειες, εξασφαλίζοντας μια προηγμένη εμφάνιση χωρίς συμβιβασμούς.
Η πρωτοποριακή γλώσσα σχεδίασης του ολοκαίνουριου Tucson είναι εμπνευσμένη από το concept Vision T SUV της Hyundai, που παρουσιάστηκε στην AutoMobility LA του 2019, ακολουθώντας επίσης τη φιλοσοφία του Sensuous Sportiness και αντιπροσωπεύοντας την σχεδιαστική κατεύθυνση των SUV προς την “αστική περιπέτεια”.
Αποφεύγοντας τις παραδοσιακές σχεδιαστικές μεθόδους, οι σχεδιαστές της Hyundai ανέπτυξαν τα φουτουριστικά στοιχεία σχεδίασης του νέου Tucson μέσω γεωμετρικών αλγορίθμων που παράγονται με τη χρήση κορυφαίας ψηφιακής τεχνολογίας. Αυτή η διαδικασία, γνωστή ως “parametric dynamics”, χρησιμοποιεί γραμμές, πρόσωπα, γωνίες και σχήματα που δημιουργούνται μέσω ψηφιακών δεδομένων ώστε να προκύψουν καινοτόμα και τολμηρά σχέδια. Έτσι εμφανή γεωμετρικά σχέδια γνωστά ως “parametric jewels” (≪παραμετρικά κοσμήματα≫) εμφανίζονται σε όλο το σχεδιασμό του SUV, εξασφαλίζοντάς του έναν εξαιρετικά μοντέρνο χαρακτήρα.
Μπαίνοντας στο ολοκαίνουριο, εκλεπτυσμένο και ευρύχωρο εσωτερικό του νέου Tucson, που ονομάζεται INTERSPACE, είναι σαν να μπαίνεις σε ένα όμορφα οργανωμένο χώρο όπου οι καθημερινές ανησυχίες εξαφανίζονται. Ο χώρος, οι τεχνολογίες αιχμής και οι πληροφορίες τέμνονται απολύτως αρμονικά. Διαθέτει στοιχεία που είναι εμπνευσμένα από καταρράκτες, ενώ τα διπλά ασημένια διακοσμητικά που ξεκινούν από το ταμπλό και καταλήγουν στις πίσω πόρτες είναι σε τέλεια αρμονία με τα υλικά των επενδύσεων που διαθέτουν ουδέτερους τόνους.
Η απρόσκοπτη ενσωμάτωση κορυφαίων τεχνολογικών χαρακτηριστικών παρέχει στους πελάτες του Νέου Tucson μια προηγμένη και πλήρως εξατομικευμένη ψηφιακή εμπειρία. Η νέα οθόνη AVN-T των 10,25 ιντσών προσδιορίζει το κέντρο του ταμπλό. Οι σχεδιαστές της Hyundai δεν επέλεξαν φυσικούς διακόπτες και κουμπιά, επομένως όλες οι λειτουργίες AVN για τη θέρμανση, τον εξαερισμό και τον κλιματισμό ελέγχονται μέσω αφής, καθιστώντας το Tucson το πρώτο μοντέλο της Hyundai που διαθέτει πλήρη έλεγχο αφής.
Υψηλής ποιότητας μαλακά πλαστικά εκτείνονται σε όλη την καμπίνα, ενισχύοντας την εμφάνιση του μοντέλου, ενώ καινούργιοι έμμεσοι αεραγωγοί ξεκινούν από τις πόρτες και καταλήγουν στην κεντρική κονσόλα. Η εξέλιξη του εσωτερικού σχεδιασμού του Νέου Tucson οδήγησε σε μια πιο χαμηλή θέση του πίνακα οργάνων. Το φαρδύ πάνω μέρος του ταμπλό ενώνεται άψογα με τις επενδύσεις στις πόρτες, αγκαλιάζοντας στην ουσία τους εμπρός επιβάτες. Αυτά τα φουτουριστικά χαρακτηριστικά εξασφαλίζουν μια ακόμα πιο σύγχρονη αίσθηση καθώς και νέα επίπεδα υψηλής ποιότητας σχεδιασμού. Το εργονομικά τοποθετημένο υποβραχιόνιο συνδέεται με την εφαρμογή shift by wire, εξασφαλίζοντας στο αυτοκίνητο μια μοντέρνα αίσθηση.
Κορυφαία τεχνολογία και συνδεσιμότητα
Το ολοκαίνουριο Tucson είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από κορυφαίες ανθρωποκεντρικές τεχνολογίες, προκειμένου να παρέχουν μια προηγμένη ψηφιακή εμπειρία στον οδηγό και τους επιβάτες. Το πλήρως ψηφιακό cockpit αποτελείται από ένα νέο πίνακα οργάνων 10,25 ιντσών και από μια οθόνη AVNT επίσης 10,25 ιντσών. Έτσι εξασφαλίζεται ένας εξατομικευμένος χώρος που έχει βελτιστοποιηθεί προσφέροντας μια χρηστική εμπειρία υψηλής τεχνολογίας. Για παράδειγμα, οι χρωματικοί συνδυασμοί του πίνακα οργάνων αλλάζουν ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί.
Η Hyundai παρέχει στο νέο Tucson την τελευταία έκδοση των κορυφαίων υπηρεσιών Bluelink σε συνδυασμό με το σύστημα infotainment με την οθόνη των 10,25 ιντσών. Το αναβαθμισμένο Bluelink προσφέρει μια σειρά νέων πλεονεκτημάτων και υπηρεσιών για τους πελάτες της Hyundai, όπως Connected Routing, Last Mile Navigation και μια νέα δυνατότητα Προφίλ Χρήστη (User Profile). Επίσης οι πελάτες μπορούν μέσω της εφαρμογής Bluelink να εντοπίσουν το αυτοκίνητό τους, να το κλειδώσουν και να το ξεκλειδώσουν από απόσταση ή/και να ενημερωθούν π.χ. για την ποσότητα του καυσίμου.
Αυξημένη ευρυχωρία
Οι δυναμικές αναλογίες του ολοκαίνουριου Tucson προσφέρουν έναν πρακτικό διάκοσμο που εγγυάται την άνεση και την ευρυχωρία των επιβατών. Με μήκος 20 mm, πλάτος 15 mm και μεταξόνιο που έχει αυξηθεί κατά 10 mm σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, το ολοκαίνουριο Tucson είναι πιο ευρύχωρο από ποτέ.
Ως αποτέλεσμα, οι πίσω επιβάτες μπορούν να απολαύσουν 26 mm επιπλέον χώρου για τα πόδια τους. Κάτι που ισχύει τόσο για τα υβριδικά μοντέλα όσο και για τις συμβατικές εκδόσεις, λόγω της έξυπνης τοποθέτησης της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα. Στο μεταξύ, ο χώρος αποσκευών έχει αυξηθεί από 3 έως 107 λίτρα, ανάλογα με την έκδοση κινητήρα και το σύστημα μετάδοσης, προσφέροντας συνολικά από 620 λίτρα έως 1.799 λίτρα για τις αποσκευές των επιβατών.
Διαστάσεις (χιλιοστά)
Μήκος : 4.500 (+20 mm) Πλάτος : 1.865 (+15 mm)
Ύψος : 1.650 (+5 mm) Μεταξόνιο : 2.680 (+10 mm)
Πρόβολοι : εμπρός 895 mm, πίσω 925 mm
Απόσταση για γόνατα στα πίσω καθίσματα : 996 (+26 mm)
Αξίζει να σημειωθεί ότι το ολοκαίνουργιο Tucson συνοδεύεται από την κορυφαία πενταετή εγγύηση απεριόριστων χιλιομέτρων της Hyundai.
Σπορ οδήγηση με νέα ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση
Στο νέο Tucson οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα σε δύο διαφορετικά συστήματα ανάρτησης, το ένα με ενεργά και το άλλο με συμβατικά αμορτισέρ για κορυφαία δυναμικά χαρακτηριστικά.
Χάρη στην ευελιξία που προσφέρει η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση Electronic Controlled Suspension (ECS), οι μηχανικοί της Hyundai πέτυχαν μια εξαιρετικά καλή οδηγική συμπεριφορά, ανάλογα με τις συνθήκες και τις επιθυμίες του οδηγού. Για καθημερινές μετακινήσεις συστήνεται το Normal ή το Eco πρόγραμμα κίνησης που εξελίχθηκε για μια άνετη οδήγηση ακόμα και στους πιο δύσκολους δρόμους. Το ECS ελέγχει αυτόματα και συνεχώς την ανάρτηση του αυτοκινήτου για την μεγιστοποίηση της άνεσης και της οδηγικής απόλαυσης. Το σύστημα λειτουργεί ιδανικά λαμβάνοντας υπόψη τις συνθήκες οδήγησης μέσα από δεδομένα όπως η ταχύτητα, η επιφάνεια του δρόμου, οι στροφές, οι επιβραδύνσεις και οι επιταχύνσεις.
Χάρη στην ελεγχόμενη απόσβεση σε κάθε τροχό, το ECS περιορίζει τις κινήσεις του αμαξώματος για βέλτιστο κράτημα. Στο πρόγραμμα Sport το Tucson προσφέρει πιο άμεση απόκριση και έλεγχο.
Τα συμβατικά αμορτισέρ χρησιμοποιούν μια νέα τεχνολογία βαλβίδων που προσφέρει μεγαλύτερη ευελιξία και βαθμό απόσβεσης. Τα γόνατα MacPherson στον εμπρός άξονα και η ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων στον πίσω εξασφαλίζουν εξαιρετικά επίπεδα άνεσης και κρατήματος.
Το Tucson διαθέτει μια νέα κρεμαγέρα Rack-mount Motor Driven Power Steering (R-MDPS), η οποία παίρνει κίνηση από ιμάντα και ρυθμίστηκε έτσι ώστε να ταιριάζει με τον χαρακτήρα της ανάρτησης του αυτοκινήτου. Κατά τη διάρκεια πολύμηνων δοκιμών με πρωτότυπα οχήματα και προηγμένα μέσα προσομοίωσης, οι μηχανικοί της Hyundai εξέλιξαν το σύστημα για να διασφαλίσουν για ακριβή και ομαλή πληροφόρηση. Οι οδηγοί που επιλέγουν Sport Mode θα βιώσουν μια πιο έντονη και άμεση αίσθηση ακρίβειας.
Η ευρύτερη γκάμα ηλεκτροκινητήρων στα compact SUV
Προσφέροντας τρεις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις κινητήρων και δύο συμβατικές εσωτερικής καύσης με τέσσερεις επιλογές μετάδοσης, το ολοκαίνουριο Tucson ταιριάζει σε κάθε τύπο οδηγού. Με 48V υβριδικές εκδόσεις βενζίνης και πετρελαίου, πλήρως υβριδική καθώς και plug-in υβριδική έκδοση, το ολοκαίνουριο Tucson διαθέτει τη μεγαλύτερη εξηλεκτρισμένη γκάμα στην κατηγορία των compact SUV. Εκτός από τις εξηλεκτρισμένες εκδόσεις, το ολοκαίνουργιο Tucson είναι διαθέσιμο και με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου.
Το νέο Tucson εξελίχθηκες με προτεραιότητα στη μείωση των εκπομπών ρύπων δίχως κανένα συμβιβασμό στην οδηγική απόλαυση. Η υβριδική έκδοση αποτελείται από το νέο 1.6 T-GDI (υπερτροφοδοτούμενος βενζίνης με άμεσο ψεκασμό) τεχνολογίας Smartstream κινητήρα και έναν ηλεκτρικό κινητήρα 44,2 kW που τροφοδοτείται με ενέργεια από μπαταρία ιόντων λιθίου 1,49 kWh. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο (6AT) και διατίθεται ως προσθιοκίνητο ή τετρακίνητο. Το σύστημα είναι το πιο ισχυρό στη νέα γκάμα κινητήρων του Tucson, με συνδυασμένη ισχύ 230 PS.
Όσον αφορά την 48V υβριδική τεχνολογία, οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν από τρεις διαφορετικές εκδόσεις:
1.6 T-GDI Smartstream με 150 PS και κίνηση στους εμπρός τροχούς
1.6 T-GDI Smartstream με 180 PS και προαιρετική τετρακίνηση
1.6 CRDi Smartstream με 136 PS και προαιρετική τετρακίνηση
Η Hyundai έχει συνδυάσει την αποδοτική 48V υβριδική τεχνολογία με κινητήρα 1.6 T-GDI με 150 PS, ο οποίος είναι διαθέσιμος με το 6τάχυτο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων iMT και το 7τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7DCT. Μια άλλη εξίσου ισορροπημένη έκδοση είναι η 1.6 T-GDI με 180 PS, η οποία θα προσφέρεται ως προσθιοκίνητη με 6τάχυτο κιβώτιο iMT και επιπλέον με 7DCT με τετρακίνηση. Στο μεταξύ, ο πετρελαιοκινητήρας 1.6 CRDi των 136 PS στην 48V υβριδική έκδοση διατίθεται με κιβώτιο 7DCT είτε ως τετρακίνητο είτε ως προσθιοκίνητο.
Όταν δεν συνδυάζεται με το 48V υβριδικό σύστημα, ο βενζινοκινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream των 150 PS είναι διαθέσιμος με 6τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και κίνηση στους δύο ή στους τέσσερεις τροχούς. Ο ντίζελ 1.6 CRDi Smartstream είναι διαθέσιμος με 115 PS, 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και κίνηση στους δύο τροχούς.
Ο ολοκαίνουριος κινητήρας 1.6 T-GDI Smartstream είναι εξοπλισμένος με την τεχνολογία συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού των βαλβίδων (CVVD) της Hyundai. Το CVVD βελτιστοποιεί την απόδοση του κινητήρα και την οικονομία καυσίμου ενώ παράλληλα είναι φιλικό προς το περιβάλλον. Η τεχνολογία χρονισμού και ελέγχου των βαλβίδων ρυθμίζει τη διάρκεια του ανοίγματος και του κλεισίματος τους ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Αυτό είναι το μόνο σύστημα που μπορεί να μεταβάλλει τη διάρκεια του ανοίγματος της βαλβίδας κατά τη διάρκεια μιας διαδρομής, ανάλογα με τις συνθήκες. Επίσης θα είναι διαθέσιμη και μια plug-in υβριδική έκδοση του ολοκαίνουριου Tucson με κινητήρα 1.6 TGDI και 265 PS.
To νέο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο της Hyundai (iMT)
Όλοι οι πελάτες του νέου Tucson έχουν στην διάθεσή τους το εξελιγμένο κιβώτιο iMT της Hyundai. Το iMT λειτουργεί αμιγώς ηλεκτρονικά και αποσυνδέει τον κινητήρα από το κιβώτιο μετά την απελευθέρωση του πεντάλ του γκαζιού από τον οδηγό καθώς και όταν οδηγεί με σταθερή ταχύτητα, επιτρέποντας στο αυτοκίνητο να ≪ρολάρει≫ μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την κατανάλωση καυσίμου. Η επιλεγμένη σχέση παραμένει σε εμπλοκή ακόμη και με τον κινητήρα σβηστό. Μόλις ο οδηγός πιέσει είτε το πεντάλ του φρένου είτε του γκαζιού τότε ο κινητήρας παίρνει ξανά μπροστά στην ίδια ταχύτητα χάρη στην εκκίνηση που παρέχεται από τη μίζα / γεννήτρια του Mild Hybrid Starter Generator (MHSG). Εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του οχήματος είναι πολύ χαμηλή για την επιλεγμένη σχέση, τότε το κιβώτιο επανεκκινεί τον κινητήρα στο νεκρό.
Στο δρόμο
Εύκολα διαπιστώνει κανείς ότι ο κινητήρας λειτουργεί εξαιρετικά ομαλά, ακόμη και από τις χαμηλές στροφές. Η ροπή του εμφανίζεται από 1.500 έως 4.500 σ.α.λ. ενώ πλήρης ισχύς των 180 ίππων εμφανίζονται στις 5.500 σ.α.λ. με τα 0-100 χλμ/ώρα να έρχονται σε 9,4 δευτ.
Το αυτοκίνητο ξεκινά με το πρόγραμμα Eco για οικονομία και ο οδηγός του μπορεί να επιλέξει το Normal ή το Sport πρόγραμμα. Πολύ σημαντικό είναι το γεγονός ότι σε κάθε αλλαγή σχέσης, οι στροφές διατηρούνται εκεί ακριβώς που πρέπει με αποτέλεσμα όλα να γίνονται πολύ ομαλά. Είναι ένα από τα πολύ σημαντικά πλεονεκτήματα του κιβωτίου iMT.
Η ανάρτηση, με γόνατα MacPherson εμπρός και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, λειτουργεί υποδειγματικά, δεν κουράζει και εξασφαλίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Στις στροφές οι όποιες κλίσεις είναι απόλυτα λογικές με το τιμόνι του να παραμένει πάντα σαφές και ακριβές.
Κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας η μέση κατανάλωση έδειξε 7,8 λιτ/100 χλμ. Αριθμός εξαιρετικά ικανοποιητικός για ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας.
Το νέο Hyundai Tucson των 180 ίππων ξεκινά από τα 26.590€ στην έκδοσηPremium, ενώ το το πλουσιότερο Distinctive, όπως αυτό της δοκιμής μας ξεκινά από 28.590€.
Πρόκειται για μια εξαιρετικά ενδιαφέρουσα πρόταση στην αγορά, τόσο σαν value for money, όσο ακόμη για τη σχεδίασή του, την ποιότητα, την τεχνολογία του, αλλά και τα οδικά του χαρακτηριστικά. Σίγουρα δεν σε παραπέμπει σε Hyundai, αλλά σε κάποιο άλλο πιο premium μοντέλο!