Σημειώνοντας επί 8 συνεχή χρόνια αύξηση των πωλήσεων στην Ευρωπαϊκή αγορά, η ΚΙΑ, 5η παγκοσμίως εταιρεία αυτοκινήτων με 8 εκατ. πωλήσεις, συνεχίζει με εντυπωσιακό ρυθμό τον καταιγιστικό ρυθμό ανάπτυξης μέσω του μότο “Η δύναμη του να εκπλήσσει”.
Τώρα το νέο Kia Stonic εντυπωσιάζει με την δυναμική του σχεδίαση και το ευρωπαϊκό του στιλ. Πρόκειται για ένα από τα πιο έξυπνα μοντέλα της κατηγορίας του, με μια σειρά τεχνολογιών που αναβαθμίζουν την οδική συμπεριφορά, την ασφάλεια, την άνεση και την λειτουργικότητα. Το νέο κόμπακτ crossover αποτελεί καρπό στενής συνεργασίας του σχεδιαστικού στούντιο της Kia στην Ευρώπη με το αντίστοιχο της Κορέας. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο Sohari (Κορέα) και καλύπτεται από τη μοναδική εγγύηση 7 χρόνων ή 150.000 χιλιομέτρων.
Στη χώρα μας είναι ήδη διαθέσιμο στοχεύοντας στην κατηγορία των B SUV η οποία θα είναι η μεγαλύτερη στην Ευρώπη έως το 2020. Το B-SUV segment αυτή τη στιγμή απαριθμεί 1,1 εκατομμύρια πωλήσεις ετησίως στην Ευρώπη – περίπου το 7% της συνολικής αγοράς – με προοπτική να ξεπεράσει τα 2 εκατομμύρια μέχρι το 2020.
Από 13.990€
Με επιθετική πολιτική, το νέο Kia Stonic λανσάρεται με λογικές τιμές σε τέσσερεις διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων. Πιο συγκεκριμένα:
Kia Stonic 1,2 82hp από 13.990€
Kia Stonic 1,4 100ps από 15.490€
Kia StoniC 1,0 120ps από 16.490€
Kia Stonic 1,6diesel 110ps από 17.660€
Με εξωτερικό που σε κερδίζει
Υπεύθυνο για το ντιζάιν του μοντέλου ήταν το ευρωπαϊκό στούντιο σχεδίασης της Kia στη Φρανκφούρτη (Γερμανία), σε συνεργασία με το σχεδιαστικό κέντρο της εταιρίας στην πόλη Namyang της Κορέας.
Στο εμπρός μέρος, οι παράλληλες γραμμές που διατρέχουν το καπό συνεχίζονται οπτικά στο πλάι, ενώ οι λιτές επιφάνειες έρχονται σε αντίθεση με τις δυναμικές γραμμές της μάσκας, της εισαγωγής αέρα χαμηλά στον προφυλακτήρα και των προβολέων ομίχλης.
Στο προφίλ, η χαμηλή γραμμή οροφής συμπληρώνεται από τις εμπρός κολόνες (A-pillars) που βρίσκονται αρκετά πιο πίσω συγκριτικά με πολλά ανταγωνιστικά μοντέλα, κάνοντας το καπό να φαίνεται ακόμη πιο μακρύ για μια πιο σπορ εμφάνιση. Το μεγάλο μεταξόνιο των 2.580 mm εξοστρακίζει τους τροχούς στις άκρες του μήκους 4.140 mm αμαξώματος.
Προσφέρεται σε 9 χρώματα αμαξώματος και άλλα πέντε για την οροφή, με τους συνολικούς χρωματικούς συνδυασμούς να φτάνουν τους 20, ενώ διαθέσιμοι υπάρχουν και τροχοί αλουμινίου διάστασης 15 ή 17 ιντσών.
Με εσωτερικό στυλ
Το εσωτερικό ακολουθεί την ίδια λογική με την εξωτερική σχεδίαση, συνδυάζοντας ευθείες γραμμές με απαλές επιφάνειες και ανάγλυφα σχήματα με γεωμετρικές φόρμες. Το βαμμένο τμήμα εμπρός από τον συνοδηγό θυμίζει τη μάσκα “μύτη τίγρης” ενώ οι αεραγωγοί στις άκρες του ταμπλό αντιγράφουν το σχήμα των προβολέων.
Η οθόνη αφής του συστήματος infotainment συντελεί στη μείωση των διακοπτών στο ταμπλό και φέρνει τα σημαντικότερα χειριστήρια ψηλότερα, μέσα στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Τα μεγάλα κι εύχρηστα χειριστήρια του καλοριφέρ και του κλιματισμού είναι βολικά τοποθετημένα ακριβώς κάτω από την οθόνη.
Ο χώρος αποσκευών των 352 λίτρων (VDA) διαθέτει διπλό δάπεδο δίνοντας τη δυνατότητα στον ιδιοκτήτη να αυξομειώνει το πορτμπαγκάζ σύμφωνα με τις ανάγκες του ή να δημιουργεί έναν εντελώς επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.155 λίτρων όταν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα.
“Το SUV που γέρνει λιγότερο”
Με κράτημα και κύλιση που αποτελούν αποτέλεσμα δοκιμών στην Ευρώπη, στόχος της ομάδας εξέλιξης ήταν να συνδυάσει την ακρίβεια και το σπορ κράτημα με την ευθυβολία και την ποιοτική κύλιση στις υψηλές ταχύτητες.
Με προτεραιότητα στα σπορ δυναμικά χαρακτηριστικά και την αμεσότητα στις αντιδράσεις, το Stonic ενσωματώνει νέες ρυθμίσεις στην εμπρός και πίσω ανάρτηση που εξασφαλίζουν έναν ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα. Τα εμπρός υδραυλικά αμορτισέρ είναι ειδικά ρυθμισμένα για να προσφέρουν ομαλότερη απόσβεση σε κακοτεχνίες του οδοστρώματος και ταυτόχρονα να περιορίζουν τις τάσεις πλεύσης του αμαξώματος σε υψηλότερες ταχύτητες.
Επιπλέον, το σύστημα διεύθυνσης του Stonic είναι πιο γρήγορο και προσφέρει υψηλότερη ακρίβεια. Εξοπλίζεται με 4 μεγάλα δισκόφρενα για καλύτερη πέδηση, με αεριζόμενους δίσκους 280 mm εμπρός και συμπαγείς δίσκους 262 mm πίσω.
Το προσθιοκίνητο Stonic διαθέτει στάνταρ ηλεκτρονικό έλεγχο της ευστάθειας (Electronic Stability Control ή ESC) αλλά και το σύστημα διαχείρισης της ευστάθειας της Kia (Vehicle Stability Management ή VSM). Επιπλέον, μια γκάμα από ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης το καθιστούν πιο ευχάριστο και πιο ασφαλές:
Torque Vectoring: φρενάρει έξυπνα τον εσωτερικό εμπρός τροχό στις στροφές για να μειώσει την υποστροφή κατά την επιτάχυνση, προσομοιώνοντας το διαφορικό Torsen
Cornering Brake Control: φρενάρει τους εσωτερικούς τροχούς όταν χρειάζεται για να διατηρήσει την ευστάθεια στις στροφές
Straight Line Stability: φρενάρει ανεξάρτητα τους τροχούς σε περίπτωση βίαιης επιβράδυνσης και συμβάλλει στον έλεγχο κατευθυντικότητας
Hill Start Assist: βοηθά στην εκκίνηση σε ανηφόρα, χωρίς να αφήνει το αυτοκίνητο να κυλίσει προς τα πίσω – ιδανικό για αστικά περιβάλλοντα με συνεχή σταμάτα-ξεκίνα.
Γκάμα κινητήρων
Προεξέχουσα θέση στη γκάμα έχει ο ελαφρύς, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας άμεσου ψεκασμού βενζίνης 1.0 T-GDI. Ο τρικύλινδρος κινητήρας αποδίδει μέγιστη ισχύ 120 ps στις 6.000 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 172 Nm από τις 1.500 μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Από τα μέσα του 2018, θα είναι διαθέσιμη και μια ακόμη έκδοση του συγκεκριμένου κινητήρα με ισχύ 100 ps. Επιταχύνει από το 0 στα 100 km/h σε 10,3’’ με μέσο όρο κατανάλωσης καυσίμου 5,0 L/100 km. Οι εκπομπές CO2 είναι στα 115 g/km (NEDC, συνδυασμένος κύκλος).
Άμεσα διαθέσιμοι είναι και οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες βενζίνης MPI (multi-point injection). Ο κινητήρας των 1.25 λίτρων αποδίδει ισχύ 84 ps και ροπή 122 Nm, με εκπομπές CO2 118 g/km. Οι αντίστοιχες επιδόσεις του κινητήρα των 1.4 λίτρων είναι 100 ps, 133 Nm και 125 g/km. Αμφότεροι διαθέτουν διαιρούμενο σύστημα ψύξης και βαλβίδα διακοπής της ροής ψυκτικού υγρού, στοιχεία που βελτιώνουν την οικονομία καυσίμου χάρη στον αποτελεσματικότερο έλεγχο της θερμοκρασίας του κινητήρα κατά την οδήγηση αλλά και στο μειωμένο χρόνο που χρειάζεται για να φτάσει το μοτέρ στη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας κατά την εκκίνηση.
Ο πιο αποδοτικός κινητήρας του Stonic είναι ο diesel των 1.6 λίτρων, με απόδοση 110 ps και 260 Nm ροπής, εκπομπές CO2 από 109 g/km και κατανάλωση καυσίμου 4,2 L/100 km.
Μηχανικά κιβώτια 6 σχέσεων εξοπλίζουν ολόκληρη τη γκάμα, με εξαίρεση τον κινητήρα 1.25 MPI που συνδυάζεται με κιβώτιο 5 σχέσεων. Το 2018 θα είναι διαθέσιμο και το βελτιωμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων της Kia σε συνδυασμό με κάποιες εκδόσεις του κινητήρα 1.0 T-GDI.
Με προηγμένη συνδεσιμότητα
Το νέο B-SUV της Kia διαθέτει ένα σύστημα infotainment που συνδυάζει τον έλεγχο του smartphone και βασικών λειτουργιών του οχήματος. Η μεγάλη οθόνη αφής 7 ιντσών στο κέντρο του ταμπλό ουσιαστικά αποτελεί το κέντρο ελέγχου του Stonic. Το σύστημα περιλαμβάνει στάνταρ τεχνολογίες Apple CarPlay™ (για iPhone 5 ή νεότερο) και Android Auto™ (σύντομα διαθέσιμο στην Ελλάδα για Android 5.0 Lollipop ή νεότερο), προσφέροντας πλήρη πρόσβαση στις λειτουργίες του smartphone. Οι χρήστες μπορούν έτσι να χρησιμοποιούν πλοήγηση μέσω Apple Maps ή Google Maps, διάφορες εφαρμογές εν κινήσει ή να ακούν τη μουσική τους. Ο οδηγός μπορεί να ελέγχει το σύστημα είτε με κινήσεις pinch-και-swipe όπως σε ένα tablet, είτε μέσω του Siri και των φωνητικών εντολών, είτε μέσω του φωνητικού ελέγχου ‘OK Google’. Προαιρετικά η οθόνη μπορεί να εξοπλιστεί με σύστημα πλοήγησης και DAB ψηφιακό ραδιόφωνο. Μια θύρα USB στη κεντρική κονσόλα επιτρέπει τη σύνδεση και φόρτιση συσκευών mobile, ενώ μια ακόμη θύρα USB υπάρχει για τους πίσω επιβάτες μαζί με το προαιρετικό πίσω υποβραχιόνιο.
Όταν εξοπλίζεται με δορυφορική πλοήγηση, το Stonic είναι διαθέσιμο και με τις υπηρεσίες Kia Connected Services by TomTom®. Το προαιρετικά διαθέσιμο πακέτο συνδεσιμότητας περιλαμβάνει ειδοποιήσεις κυκλοφορίας, ενημέρωση για σημεία ύπαρξης καμερών ελέγχου ταχύτητας στη διαδρομή, σημεία ενδιαφέροντος και δελτία καιρού. Οι υπηρεσίες Kia Connected Services διατίθενται δωρεάν για 7 χρόνια μετά την αγορά του αυτοκινήτου.
Τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού
“Πατάει” σε μια στιβαρή, ελαφρωμένη πλατφόρμα και διαθέτει αμάξωμα ειδικά σχεδιασμένο για να προσφέρει κορυφαία παθητική ασφάλεια με ειδικές τεχνικές συγκόλλησης που ενισχύουν τη στιβαρότητα και την ασφάλεια. Το πλαίσιο είναι σχεδιασμένο έτσι ώστε η δύναμη πρόσκρουσης σε ένα ατύχημα να διαχέεται γύρω, πάνω και κάτω από την καμπίνα επιβατών. Tο Stonic εξοπλίζεται επίσης με στάνταρ 6 αερόσακους (οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς εμπρός και κουρτίνες οροφής), καθώς επίσης με σύστημα συγκράτησης παιδικού καθίσματος ISOFIX στις πίσω θέσεις.
Είναι διαθέσιμο με το πακέτο ενεργητικής ασφάλειας DRiVE WISE (Advanced Driver Assistance Systems ή ADAS). Πρόκειται για μια σειρά τεχνολογιών που βοηθούν τον οδηγό να διατηρεί τον έλεγχο του οχήματος βοηθώντας τον να αποφύγει πιθανούς κινδύνους κατά την οδήγηση. Το πακέτο ADAS του Stonic περιλαμβάνει τα εξής συστήματα: Forward Collision-avoidance Assist (FCA) με αναγνώριση πεζού; Blind-spot Collision Warning (BCW) με Rear Cross-traffic Collision Warning (RCCW) και Lane Departure Warning (LDW). Το σύστημα Lane Keeping Assist (LKA) θα είναι επίσης διαθέσιμο από τα μέσα του 2018.
Προσφέρει επίσης το προαιρετικό σύστημα Driver Attention Warning (DAW) που αναγνωρίζει πότε ο οδηγός είναι κουρασμένος ή αποσπάται εύκολα η προσοχή του από την οδήγηση. Στην Ευρώπη ο οδηγός θεωρείται σημαντικός παράγοντας υπαιτιότητας για το ¼ των θανατηφόρων ατυχημάτων.
Τέλος, εξοπλίζεται στάνταρ με τα συστήματα VSM και ESC που εξασφαλίζουν σταθερότητα όταν το όχημα απωλέσει την πρόσφυση σε φρενάρισμα ή σε στροφές. Άλλες τεχνολογίες που συνδράμουν τον οδηγό είναι οι: Torque Vectoring by Braking, Cornering Brake Control, Straight-Line Stability και Hill Start Assist.
Πίνακας τεχνικών χαρακτηριστικών
Πίνακας εκδόσεων-βασικού εξοπλισμού