spot_img
HomeMOTOΑΓΩΝΕΣΤο Isle of Man TT κεντρίζει τον Ιούνιο

Το Isle of Man TT κεντρίζει τον Ιούνιο

 

Το Isle of Man TT και οι 24ωροι αγώνες Le Mans και Nürburgring πραγματοποιούνται σε διαδοχικές εβδομάδες μέσα στον Ιούνιο. Τρεις εκδηλώσεις που χρησιμοποιούν δημόσιους δρόμους και προκαλούν τα  ανθρώπινα και τα τεχνικά όρια. Τρία γεγονότα που ενθαρρύνουν τον ανοιχτό ανταγωνισμό μεταξύ των κατασκευαστών ελαστικών για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης. Μια σημαντική πρόκληση για τα logistics και το τεχνικό τμήμα της Dunlop.

Dunlop_ 03

Οι ρομαντικοί λάτρεις του Motorsport συχνά αναπολούν τις μέρες, κατά τις οποίες κατηγορίες, όπως η Formula 1, ήταν «αγνές», λιγότερο συντηρητικές και πιο απρόβλεπτες. Η αυστηρότερη ρύθμιση και οι κανόνες συμμόρφωσης έχουν παρεισφρήσει στο σύγχρονο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά γεγονότα στο ημερολόγιο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, που είναι πιο ακραία και φέτος, τρεις από τις μεγαλύτερες εκδηλώσεις πραγματοποιούνται μέσα σε τρεις εβδομάδες, η μια από την άλλη. Οι δύο 24ωροι μαραθώνιοι στο Le Mans και το Nürburgring, καθώς και η αυθεντική πρόκληση του Isle of Man TT, κάνουν τον Ιούνιο τον μήνα των πραγματικών αγώνων για τους πραγματικούς οδηγούς. Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός, ότι για ένα brand που δημιουργήθηκε πριν από περισσότερα από 130 χρόνια, με μοναδικό σκοπό να κερδίζει, η Dunlop παραμένει στον πυρήνα των τριών αυτών μεγάλων αγώνων.

Dunlop_ 04

Isle of Man TT

To Ιsle of Man έχει αλλάξει ελάχιστα από την αρχική μορφή του, πριν από περισσότερο από έναν αιώνα. Πουθενά αλλού δεν δοκιμάζονται με τον ίδιο τρόπο οι αντοχές των ανθρώπων, των μηχανών και των ελαστικών.

Dunlop_ 05

Το νησί, που βρίσκεται στη θάλασσα της Ιρλανδίας, είναι υπερήφανο για την ανεξαρτησία του, που σημαίνει ότι μπορεί να κυβερνά για πολύ σημαντικά θέματα – όπως το να μην υπάρχουν όρια ταχύτητας στους δημόσιους αγροτικούς δρόμους. Αυτό σημαίνει, ότι ο γύρος των 37 μιλίων / 59 χλμ. περιλαμβάνει μια μοναδική βόλτα μέσα από γραφικά, μικρά χωριά, δίπλα σε ποταμούς και στη συνέχεια ανεβαίνει απότομα στην ορεινή περιοχή, γύρω από το όρος Snaefell.

Dunlop_ 06

Το TT περιλαμβάνει κάθε είδους γωνία, αλλά σε γενικές γραμμές η πορεία είναι εξαιρετικά γρήγορη, με το ρεκόρ καλύτερου χρόνου να ανήκει από πέρυσι στον Peter Hickman, με ελαστικά Dunlop, με πάνω 216 χλμ./ώρα. Οι αναβάτες οδηγούν στο μεγαλύτερο μέρος του γύρου με το γκάζι τελείως ανοικτό στην τέταρτη, πέμπτη και έκτη ταχύτητα, περνώντας μέσα από το «μάτι της βελόνας» ανάμεσα σε εξαιρετικά γρήγορα εναλλασσόμενες στροφές με δέντρα, φράκτες και στύλους από προβολείς, που βρίσκονται κατά μήκος της πίστας.

Dunlop_ 07

Η επιλογή ελαστικών είναι κρίσιμη στο TT. Οι υπερβολικά υψηλές μέσες ταχύτητες και μερικά άλματα πραγματοποιούνται σε πάνω από 240χλμ./ώρα, δημιουργώντας τεράστιες πιέσεις τόσο στις ενώσεις όσο και στις κατασκευές. Η Dunlop είναι η πιο επιτυχημένη μάρκα ελαστικών στην ιστορία του TT, έχοντας κερδίσει τους τελευταίους 13 αγώνες στο Senior TT. Όμως η φύση του ανοιχτού ανταγωνισμού των ελαστικών σημαίνει, ότι νέα τεχνολογία θα παρουσιάζεται κάθε χρόνο. Αυτή τη χρονιά η Dunlop έχει επικεντρωθεί σε μια ένωση που θερμαίνεται πιο γρήγορα, κάτι απαραίτητο για την ενίσχυση της εμπιστοσύνης του αναβάτη, πριν εκείνος αναπτύξει ταχύτητα στο ύψος του Bray Hill, μετά τη γραμμή εκκίνησης.

Dunlop_ 08

Η εβδομάδα του αγώνα, η οποία προηγείται από αρκετές ημέρες δοκιμών, αρχίζει και τελειώνει με αγώνες για εξαιρετικά αναβαθμισμένα Superbikes 1000cc, που παράγουν πάνω από 200 ίππους και πιάνουν 320 χλμ./ώρα στα ταχύτερα τμήματα της πίστας. Οι περισσότεροι αναβάτες ανταγωνίζονται επίσης στις άλλες δύο μεγάλες κατηγορίες, για τα Supersport 600cc και τα Superstock 1000cc.

Dunlop_ 09

Τα ελαστικά της Dunlop έχουν χρησιμοποιηθεί σε όλους εκτός από δύο από τους αγώνες TT, από το ξεκίνημά τους το 1907. Μόνο τα τελευταία 15 χρόνια, οι αναβάτες έχουν επιλέξει την Dunlop, για να διεκδικήσουν περισσότερες από 60 νίκες και 150 θέσεις στο βάθρο, στις κατηγορίες Superbike, Supersport, Superstock και στους αγώνες ηλεκτροκίνητων οχημάτων TT Zero.

 

Dunlop_ 10

Οι υψηλές ταχύτητες στην πίστα TT συνέβαλαν στη δημιουργία της τεχνολογίας JLB της Dunlop. Η τεχνολογία Jointless Belt Construction μειώνει τη διόγκωση των ελαστικών, που προκαλείται από φυγόκεντρες δυνάμεις σε υψηλές ταχύτητες, κατά 15χιλ. έως 3χιλ. Η τεχνολογία JLB έχει ως αποτέλεσμα ομαλότερη διακίνηση, μεγαλύτερη σταθερότητα και μειωμένα επίπεδα ταλάντευσης – μια μεγάλη πρόοδος για τους αναβάτες της Dunlop στο δρόμο.

24ωρος αγώνας στο Le Mans

Η Dunlop έχει μια απαράμιλλη ιστορία στο Le Mans. Από την πρώτη νίκη της μάρκας ελαστικών το 1924, τα αυτοκίνητα με ελαστικά Dunlop έχουν βρεθεί στην κορυφή του βάθρου 34 φορές – περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία παραγωγής ελαστικών.

Dunlop_ 11

24ωρος αγώνας του Nürburgring

Πάρα πολύ επικίνδυνο και πολύ γρήγορο για τη Formula 1. Αυτό είναι που είπαν οι οδηγοί για το Nürburgring Nordschleife το 1976. Ωστόσο, περισσότερο από 40 χρόνια αργότερα, χρησιμοποιείται ακόμα, για αναμφισβήτητα τον πιο σκληρό μαραθώνιο στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.

Μεγάλη, οριακή, γρήγορη και επικίνδυνη, η διαδρομή μήκους 25 χλμ. αποτελεί την τελευταία αυθεντική πίστα που εξακολουθεί να έχει τη δυνατότητα, να διεξάγει με κύρος, αγώνες αυτοκινήτου.

Dunlop_ 12

Υπάρχουν λίγες εκδηλώσεις με τόσους διαφορετικούς κατασκευαστές ελαστικών να αντιπροσωπεύονται στον αγώνα, οπότε η Dunlop ανταγωνίζεται εναντίον σχεδόν όλων των πιθανών ανταγωνιστών της βιομηχανίας.

Τα αγωνιστικά ελαστικά Dunlop δημιουργούνται από μια πολυεθνική ομάδα. Με τους ειδικούς στο σχεδιασμό να βρίσκονται στο Birmingham (Ηνωμένο Βασίλειο), στο Colmar-Berg (Λουξεμβούργο), στο Montlucon (Γαλλία) και στο Hanau (Γερμανία), η συμμετοχή στους αγώνες είναι μια διασυνοριακή προσπάθεια. Τα ελαστικά για κάθε μία από τις τρεις κούρσες θα μεταφερθούν σε κάθε εκδήλωση με τη χαρακτηριστική κίτρινη συνοδεία φορτηγών της Dunlop, ενώ τον Ιούνιο οι χώροι περίφραξης σε κάθε πίστα θα μετατραπούν σε τρία από τα πιο πολυάσχολα καταστήματα ελαστικών στον κόσμο.

Dunlop_ 13

Η επική «τριλογία» του Ιουνίου μπορεί να είναι η κορύφωση της αγωνιστικής περιόδου της Dunlop, αλλά είναι μόνο 3 από τις περισσότερες από 300 κούρσες το χρόνο, που η Dunlop εξυπηρετεί σε αγώνες αυτοκινήτων και μοτοσικλετών. Από τον Ιανουάριο μέχρι τον Δεκέμβριο, είναι ένας αγώνας που δεν τελειώνει ποτέ.

RELATED ARTICLES
spot_img
spot_img
spot_img

ΝΕΑ MOTO