Με αυτοπεποίθηση, με τολμηρό σχεδιασμό, με τεχνολογία, με πολύ καλά οδικά χαρακτηριστικά και με προσεγμένη τιμή, η Hyundai εισέβαλε στην κατηγορία των μικρών SUV με το Kona. Πρόκειται για μια κατηγορία η οποία κινείται με εκρηκτικούς ρυθμούς σε όλη την Ευρώπη. Και το Kona δείχνει ικανό να ανταποκριθεί σε αυτόν τον ανταγωνισμό, προτάσσοντας την πληρότητα του εξοπλισμού του, τους κινητήρες του και την προσεγμένη ποιότητα κατασκευής του.
Και όταν αναφερόμαστε στην αυτοπεποίθηση έχουμε κατά νου το γεγονός ότι η μάρκα λανσάρει του νέο SUV με την πρόταση στην αγορά Kona by Hyundai. Προτάσσει το όνομα του μοντέλου, δείχνοντας ξεκάθαρα πόσο πολύ πιστεύει σε αυτό.
Η Hyundai εδώ και χρόνια, δεν είναι αυτή που ξέραμε παλαιότερα. Έκανε την δικής της επανάσταση σε όλους τους τομείς, κοιτάζοντας κατάματα τον ισχυρό ανταγωνισμό. Και το όνομα Kona, δείχνει να είναι πολύ ικανό. Ακόμη και από τη βασική του έκδοση, το μοντέλο διαθέτει πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Και από πλευράς κινητήρων εξοπλίζεται με έναν εξαιρετικό κινητήρα βενζίνης 1,6 λιτ. Ισχύος 177 ίππων, με έναν κινητήρα πετρελαίου 1,6 λιτ. Ισχύος 115 και 136 ίππων, αλλά και με έναν 3κύλινδρο 1000άρη τούρμπο βενζίνης ισχύος 120 ίππων, σαν αυτόν της δοκιμής μας. Συνεπώς, προσεγγίζει την αγορά από κάθε πλευρά.
Εξωτερικά διαθέτει έναν τολμηρό σχεδιασμό, επιθετικό, με λεπτά φωτιστικά LED και με σχεδιαστικά χαρακτηριστικά τα οποία τονίζουν τα στοιχεία SUV. «Πατάει» επάνω σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα η οποία είναι συμβατή και με ηλεκτροκίνηση, αλλά και με τετρακίνηση. Το συνολικό του μήκος φτάνει τα 4.165 χιλ. το πλάτος τα 1.800 χιλ. το ύψος τα 1.565 χιλ. και το μεταξόνιο τα 2.600 χιλ. Συνεπώς η Hyundai βλέπει πολύ μακριά με το συγκεκριμένο μοντέλο.
Εσωτερικά, θέλοντας να ρίξουν το βάρος στην εργονομία οι σχεδιαστές τα έχουν καταφέρει υπέροχα. Σχεδιαστικά η εσωτερική αισθητική του κρατά χαμηλό προφίλ χωρίς όμως να δημιουργεί αρνητικά αισθήματα. Η συναρμογή φαίνεται να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα, δίχως να δημιουργούνται διάφοροι περίεργοι ήχοι η τριξίματα. Πάντως τα πλαστικά που συναντάμε στο εσωτερικό του δεν είναι μαλακά. Πάντως σε προδιαθέτει ότι είναι φτιαγμένο για να το κρατήσει ο ιδιοκτήτης του χρόνια. Και το γεγονός αυτό εκτιμάται.
Δείχνει και είναι ιδιαίτερα πρακτικό μιας και οι βοηθητικοί χώροι που είναι αρκετοί, κάνουν πολύ καλά τη δουλειά τους. Δίχως καμία παρατήρηση και ο πίνακας οργάνων που είναι λειτουργικός και ευανάγνωστος, όπως και η οθόνη αφής. Όσο για τον χώρο αποσκευών αυτός φτάνει στα 361 λίτρα και με την πτώση των πίσω καθισμάτων αγγίζει τα 1.143 λίτρα.
Μια ακόμη ευχάριστη έκπληξη έρχεται από τον χώρο του κινητήρα. Ο 3κύλινδρος τούρμπο βενζινοκινητήρας T-GDi των 998 κ.εκ. αποδίδει ισχύ 120 ίππων/6.000 σ.α.λ. και μεγίστη ροπή 172 Nm από τις 1.500 σ.α.λ. έως και τις 4.000. Ιδιαίτερα πρόθυμος και από τις χαμηλές στροφές, ο κινητήρας αξιοποιεί τα χαρίσματα του 3κύλινδρου συνόλου κι επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 12,0 δευτ. με την τελική του να φτάνει στα 181 χλμ/ώρα. Η μέση κατανάλωση κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας έφτασε τα 7,1 λιτ/100 χλμ.
Στο δρόμο άμεσα γίνεται αντιληπτό ότι, το Hyundai Kona είναι ένα ευχάριστο αυτοκίνητο, με ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά, ευκολοδήγητο, που δεν σε ξαφνιάζει με τις αντιδράσεις του αμαξώματος. Η ανάρτηση μπορεί να «καταπίνει» τις ανωμαλίες του εδάφους, δίχως να τις μεταφέρει στην καμπίνα των επιβατών. Το κιβώτιο ταχυτήτων έχει καλή αίσθηση, το τιμόνι είναι άμεσο και ακριβές και τα φρένα δυνατά και αποτελεσματικά. Οι διάφοροι εξωτερικοί θόρυβοι δεν περνάνε εύκολα στο εσωτερικό του, σε υψηλές ταχύτητες στο ανοιχτό δρόμο παραμένει σταθερό και άνετο. Γενικά παρουσιάζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης.
Η πρόταση του Hyundai Kona 1.0 turbo 120hp δείχνει και είναι ολοκληρωμένη. Τραβά τη ματιά με την εξωτερική του εμφάνιση, έχει πολύ καλά επίπεδα εξοπλισμού, ο κινητήρας του είναι ζωντανός, έχει χώρους για τις μεταφορές, παραμένει ασφαλές στο δρόμο και η τιμή του θεωρείται τίμια. Η δε τιμή του ξεκινά από τις 17.750€.