Μετά την πρόσφατη οδηγική εμπειρία μας με το νέο Honda Civic Type R 2017, αναλογιζόμαστε την 25χρονη μοναδική ιστορία του συγκεκριμένου μοντέλου. Εδώ και δυόμιση δεκαετίες το σήμα Type R υποδηλώνει την έκδοση κορυφαίων επιδόσεων του αντίστοιχου μοντέλου, βασισμένη σε μία φιλοσοφία αγωνιστικών αυτοκινήτων προδιαγραφών δρόμου.
Το μοντέλο αυτό ανέκαθεν αντιπροσώπευε την αυθεντικότητα της αρχικής φιλοσοφίας – ελαχιστοποιώντας το βάρος και μεγιστοποιώντας την ισχύ, την απόκριση, τη δυναμική ευστάθεια και την αποτελεσματική πέδηση.
Η τελευταία έκδοση του μοντέλου σηματοδοτεί 25 χρόνια από το ντεμπούτο του πρώτου Honda Type R. Ένα τέταρτο του αιώνα με αυτοκίνητα δρόμου εμπνευσμένα από το μηχανοκίνητο αθλητισμό και έμφαση σε εξαρτήματα ελαφρού βάρους, αναβαθμίσεις πλαισίου και επιδόσεων. Σήμερα η νέα 5η γενιά του Civic hot hatch είναι ένα πραγματικά ‘παγκόσμιο’ Type R.
Δείτε πως καταρρίπτει το ρεκόρ στο Nürburgring
Honda 2017 Civic Type R vs 2015 Civic Type R Nürburgring Time Attack
Type R: ιστορία με άφθονη οδηγική απόλαυση
Το όνομα Type R εμφανίστηκε για πρώτη φορά το 1992, με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς NSX Type R. Στόχος της Honda ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου το οποίο προσέφερε άφθονη οδηγική απόλαυση και την ταχύτητα ενός αγωνιστικού μοντέλου, με τη ισχύ ενός κινητήρα 3.0-L V6 280 PS. Ένα εκτενές πρόγραμμα μείωσης βάρους αφαίρεσε σχεδόν 120kg από το στάνταρ NSX, μεταξύ των οποίων τα νέα, ελαφρά, συνθετικά καθίσματα Recaro στη θέση των ηλεκτρικά ρυθμιζόμενων δερμάτινων.
Από την κληρονομιά στο F1
Ήταν η πρώτη φορά που το κόκκινο έμβλημα της Honda, κόκκινη ταπετσαρία και το εξωτερικό χρώμα Championship White εμφανίσθηκαν σε Honda παραγωγής. Ο χρωματικός συνδυασμός ήταν φόρος τιμής στην κληρονομιά της Honda στη Formula 1, αποτυπώνοντας τα αγωνιστικά χρώματα που εμφανίστηκαν στα μονοθέσια Honda RA271 και RA272. Το RA271 ήταν το πρώτο Ιαπωνικό μονοθέσιο που έτρεξε σε Formula 1, ενώ το RA272 ήταν το πρώτο της χώρας που κέρδισε σε Grand Prix, παίρνοντας την καρό σημαία στο Μεξικό το 1965. Και τα δύο οχήματα ήταν βαμμένα λευκά με ένα κόκκινο ‘ήλιο’ – εμπνευσμένο από την εθνική σημαία της Ιαπωνίας – κάτι που συνεχίστηκε ως παράδοση και στις μελλοντικές εκδόσεις Type R.
Integra Type R
Το 1995, η Honda παρουσίασε την πρώτη γενιά Integra Type R, επίσημα διαθέσιμη μόνο στην Ιαπωνική αγορά. Ο τετρακύλινδρος 1.8-L VTEC 200 PS με ‘κόκκινο’ στις 8.000 rpm προσέλκυσε ένα πολύ μεγαλύτερο κοινό στην εμπειρία του Type R. Η αναβαθμισμένη έκδοση ήταν ελαφρύτερη από το στάνταρ Integra, διατηρώντας την ίδια ακαμψία, και προσέφερε ένα πεντατάχυτο μηχανικό κιβώτιο πυκνής κλιμάκωσης, και αναβαθμισμένη ανάρτηση και φρένα.
Με ειδική ισχύ πάνω από 100 PS/ λίτρο
Το Ιαπωνικό – κατ’ αποκλειστικότητα- 1997 Honda Civic Type R που ακολούθησε χρησιμοποιούσε το διάσημο κινητήρα B16 1.6-L – τον πρώτο σε στάνταρ μοντέλο μαζικής παραγωγής που προσέφερε ειδική ισχύ πάνω από 100 PS ανά λίτρο. Το Type R διέθετε πιο άκαμπτο πλαίσιο, εμπρός και πίσω ανάρτηση με διπλά ψαλίδια, αναβαθμισμένα φρένα και ελικοειδές μπλοκέ διαφορικό.
Οι Ευρωπαίοι πελάτες είχαν τη δυνατότητα να αποκτήσουν το Type R για πρώτη φορά με τη μορφή του 1998 Integra Type R. Με την ισχύ ενός τετρακύλινδρου 1.8-L κινητήρα VTEC, το θρυλικό coupe απέδιδε 190 PS με το κόκκινο επίσης στις 8.000 rpm. Η φιλοσοφία εξοικονόμησης βάρους περιελάμβανε ακόμα και πιο λεπτά κρύσταλλα παρμπρίζ για τις Ευρωπαϊκές εκδόσεις.
Accord Type R
Το πρώτο πεντάθυρο Type R παρουσιάστηκε το 1999. Το Accord Type R διέθετε πιο σκληρό πλαίσιο και ανάρτηση, ισχυρότερα φρένα και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Επίσης προσέφερε διπλό σύστημα εξαγωγής και προαιρετική πίσω αεροτομή.
Το 2001 σηματοδότησε το ντεμπούτο της δεύτερης γενιάς Integra Type R για την Ιαπωνική αγορά, και την παρουσίαση της δεύτερης γενιάς Civic Type R. Αυτή σηματοδότησε την πρώτη φορά που μοντέλο Type R κατασκευάστηκε στη Honda of the UK Manufacturing (HUM) στο Swindon. Η έκδοση της Ιαπωνικής εγχώριας αγοράς, με αρκετές αναβαθμίσεις σε σχέση με το Βρετανικό μοντέλο, κατασκευαζόταν επίσης στο HUM.
NSX Type R
Το 2002, η δεύτερη γενιά NSX Type R εμφανίσθηκε στην Ιαπωνία, σαν μία περαιτέρω εξέλιξη της αγωνιστικής φιλοσοφίας. Αξιοσημείωτη ήταν η χρήση ανθρακονημάτων για τη μείωση του βάρους, συμπεριλαμβανομένης της μεγάλης πίσω αεροτομής και του καπό με αεραγωγούς. Το αυτοκίνητο παραμένει το πιο σπάνιο των μοντέλων Type R της Honda.
3η γενιά Civic Type R
Η τρίτη γενιά Civic Type R παρουσιάστηκε το Μάρτιο 2007, και ήταν διαθέσιμη σε δύο εκδόσεις. Οι Ιάπωνες πελάτες μπορούσαν να αποκτήσουν ένα τετράθυρο sedan με τετρακύλινδρο κινητήρα 2.0-L VTEC 225 PS και ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, ενώ το Type R της Ευρωπαϊκής αγοράς ήταν βασισμένο στο πεντάθυρο hatchback, με κινητήρα 2.0-L VTEC που απέδιδε 201 PS στις 7.800 rpm.
4η γενιά Civic Type R
Η τέταρτη γενιά Civic Type R λανσαρίστηκε το 2015 με πολλές τεχνολογικές πρωτιές. Στην καρδιά του βρισκόταν ο πρώτος κινητήρας VTEC Turbo – ο πιο αποδοτικός και ισχυρός κινητήρας στην ιστορία του Type R – που απέδιδε 310 PS στις 6.500 rpm και ροπή 400 Nm από τις 2.500 rpm. Η βελτιστοποιημένη συμπεριφορά ήταν αποτέλεσμα ενός συστήματος προσαρμοζόμενων αποσβεστήρων τεσσάρων τροχών και ενός μοναδικού σεταρίσματος διπλού άξονα εμπρός ανάρτησης. Επίσης, εμφανίσθηκε ένα νέο +R mode προσφέροντας στους οδηγούς τη δυνατότητα να επιλέξουν μία αγωνιστική οδηγική εμπειρία – με αυξημένη απόκριση του κινητήρα και αίσθηση διεύθυνσης, και βελτιωμένες ρυθμίσεις αποσβεστήρων – πιέζοντας ένα μπουτόν. Στη φάση εξέλιξής της, η τέταρτη γενιά Civic Type R έθεσε νέο ορόσημο προσθιοκίνητου αυτοκινήτου παραγωγής στο Nürburgring Nordschleife.
5η γενιά Civic Type R
Κατασκευασμένο εξ αρχής, για να προσφέρει την πιο απολαυστική οδηγική εμπειρία στην κατηγορία hot hatch, η 5η γενιά Civic Type R αντιπροσωπεύει το πρώτο πραγματικά ‘παγκόσμιο’ Type R. Αντίθετα με προηγούμενα μοντέλα των οποίων ειδικές εκδόσεις περιορίζονταν στις αγορές της Ιαπωνίας ή της Ευρώπης, το νέο Type R θα εξάγεται σε όλο τον κόσμο.
Η παραγωγή του στο Honda of the UK Manufacturing (HUM)
Το Ευρωπαϊκό εργοστάσιο παραγωγής της Honda, Honda UK Manufacturing (HUM), είναι ο παγκόσμιος κόμβος παραγωγής για τη δέκατη γενιά του Civic hatchback και το μοναδικό εργοστάσιο όπου θα κατασκευάζεται το Civic Type R. Η Honda έχει πραγματοποιήσει επένδυση 270 εκατομμυρίων ευρώ σε νέες τεχνολογίες και διαδικασίες παραγωγής με σκοπό την προετοιμασία για το νέο hatchback μοντέλο, συμπεριλαμβανομένου του νέου Civic Type R. Η επένδυση αποτελεί τμήμα ενός μακροπρόθεσμου οράματος για το Ευρωπαϊκό εργοστάσιο στις παγκόσμιες δραστηριότητες της Honda.
Η παραγωγή του νέου Civic Type R αναμένεται να ξεκινήσει τώρα το καλοκαίρι. Το Type R θα εξάγεται σε όλη την Ευρώπη και σε άλλες αγορές σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένης της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ. Η άφιξή του στη Β. Αμερική θα σηματοδοτήσει την πρώτη φορά που Type R με το σήμα Honda θα πωληθεί επίσημα εκεί.
Το εργοστάσιο της HUM κατασκεύασε τον πρώτο του κινητήρα το 1989 και το πρώτο του αυτοκίνητο το 1992. Τώρα περιλαμβάνει δύο Μονάδες παραγωγής οχημάτων και μία μονάδα παραγωγής κινητήρων. Άλλες περιοχές των εγκαταστάσεων προορίζονται για πίστες δοκιμών, εργαστήρια δυναμικών και στατικών δοκιμών, αλλά και τμήματα διοίκησης και προμηθειών.
Δείτε πως κατασκευαζεται το Civic
Honda Civic 2017: Factory Production Innovations
Premium ποιότητα βαφής
Θέλοντας να διασφαλίσει ότι η ποιότητα βαφής συμπληρώνει την υψηλή ποιότητα της εξωτερικής σχεδίασης, η Honda αποφάσισε να επενδύσει σε ένα νέο βαφείο στο HUM. Η ποιότητα φινιρίσματος που θα προσφέρει το νέο βαφείο θα είναι κορυφαία χάρη στο βελτιωμένο πάχος και ένα νέο είδος διάφανου στρώματος. Ο συνδυασμός αυτών των δύο βελτιώνει την αίσθηση βάθους, ποιότητας λάμψης και πετυχαίνει πιο εντυπωσιακή αντανάκλαση. Χάρη σε αυτές τις αλλαγές το νέο Civic προσφέρει premium ποιότητα βαφής και φινιρίσματος εφάμιλλη της πολυτελούς Αμερικανικής μάρκας της Honda Acura.