Τώρα το Honda CR-V αποκτά δύο επιπλέον πολύ σημαντικά προνόμια: νέο κινητήρα ντίζελ 1,6 ισχύος 160 ίππων και 9άρι αυτόματο κιβώτιο της ZF. Και οι δύο αυτές προσθήκες κάνουν τη διαφορά στο ιαπωνικό μοντέλο, μαζί με την τετρακίνηση, το Honda Connect infotainment system και τα σύστημα ενεργητικής ασφάλειας με τα οποία είναι προικισμένο. Το συνολικό αυτό πακέτο φτάνει στην τιμή των 37.600 ευρώ.
Ας μη βιαστούμε να το χαρακτηρίσουμε ακριβό, αφού τόσο οι νέες του τεχνολογίες, όσο και ο συγκεκριμένος εξοπλισμός με το οποίο είναι εφοδιασμένο, το καθιστούν ένα εξαιρετικά υπολογίσιμο ανταγωνιστή στην κατηγορία του.
Τι νέο έχει;
Κινητήρας και κιβώτιο. Ο νέος ισχυρότερος, τετρακύλινδρος 1.6 i-DTEC diesel (160 PS) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda που διατίθεται με το 4WD CR-V, προσφέρει και επιδόσεις και χαμηλές εκπομπές CO2. Μάλιστα,
για πλήρη αξιοποίηση της απόδοσης του κινητήρα, το νέο μοντέλο διατίθεται με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων της ZF.
Το Honda Connect infotainment system είναι το νέο σύστημα ήχου και πληροφόρησης αυτοκινήτου, προσφέροντας άνεση και συνδεσιμότητα εν κινήσει, με κύρια χαρακτηριστικά τα DAB / FM / AM και διαδικτυακό ραδιόφωνο, συνδεσιμότητα Bluetooth, internet browsing, δορυφορική πλοήγηση και κάμερα οπισθοπορείας για το παρκάρισμα (rear-view parking camera).
Σύστημα ενεργητικής ασφάλειας του CR-V σηματοδοτεί την πρεμιέρα του νέου συστήματος Intelligent Adaptive Cruise Control (i-ACC) της Honda στο πλαίσιο της δέσμευσης της εταιρίας “Ασφάλεια για Όλους”.
Προαιρετικό Σύστημα Πλοήγησης Garmin
Προαιρετικά, το βραβευμένο, δορυφορικό σύστημα πλοήγησης Garmin διατίθεται πλήρως ενσωματωμένο στο Honda Connect. Προ-φορτωμένοι χάρτες επιτρέπουν την πλοήγηση ακόμα και σε περιοχές, χωρίς σήμα κινητής τηλεφωνίας και με εκατομμύρια σημεία ενδιαφέροντος είναι πάντα εύκολο να βρίσκεις τις επιθυμητές τοποθεσίες.
Νέος κινητήρας
Ο νέος κινητήρας ντίζελ 1.6 i-DTEC (160PS) αποδίδει περισσότερη ισχύ από τον προκάτοχό του και μειωμένες εκπομπές CO2. Πρόκειται για έναν 4κύλινδρο 1.6L i-DTEC 160 PS της σειράς Earth Dreams Technology.
Αυτός ο μοναδικός για την Ευρώπη κινητήρας αντικαθιστά τη μονάδα 2.2L i-DTEC diesel. Με την υποστήριξη ενός συστήματος υπερσυμπίεσης δύο σταδίων, προσφέρει υψηλότερη ισχύ και καλύτερη καμπύλη ροπής, σε συνδυασμό με απόδοση και σημαντικά μειωμένες εκπομπές CO2. Μία σειρά καινοτομιών μειώνουν τις απώλειες ισχύος λόγω τριβών που στον i-DTEC είναι 37% μειωμένες από του προκατόχου του και αντίστοιχη με ενός βενζινοκινητήρα, με μέση κατανάλωση καυσίμου 4,9 l/100km (μικτός κύκλος).
Με δύο υπερσυμπιεστές
Το σύστημα υπερσυμπίεσης δύο σταδίων αποτελείται από δύο υπερσυμπιεστές σειριακά τοποθετημένους ως προς τη ροή των καυσαερίων. Ο πρώτος υπερσυμπιεστής που αντιμετωπίζει υψηλότερη πίεση καυσαερίων ονομάζεται υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης, και ο δεύτερος που αντιμετωπίζει χαμηλότερη πίεση καυσαερίων αποκαλείται υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης. Ο υπερσυμπιεστής υψηλής πίεσης είναι υπεύθυνος για την εισαγωγή αέρα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης λειτουργεί στις υψηλές στροφές του κινητήρα. Στη μεσαία ζώνη στροφών και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής υψηλής είναι μεταβλητής γεωμετρίας (VGT) για διασφάλιση ταχείας απόκρισης του γκαζιού και μείωση των απωλειών ροής στις χαμηλές στροφές, ενώ ο υπερσυμπιεστής χαμηλής πίεσης ελέγχεται από μία συμβατική βαλβίδα διαφυγής (waste gate).
Αυτόματο 9άρι κιβώτιο ZF
Το νέο αυτόματο κιβώτιο 9σχέσεων της ZF αντικαθιστά το προηγούμενο 5τάχυτο αυτόματο. Διαθέτει τώρα, πιο ευρεία κλιμάκωση σχέσεων, μια πολύ κοντή πρώτη σχέση που διασφαλίζει γρήγορη και δυναμική εκκίνηση, ενώ η μακριά μέγιστη σχέση έχει σαν αποτέλεσμα μειωμένες στροφές του κινητήρα και κατ’ επέκταση μειωμένα επίπεδα κατανάλωσης και θορύβων σε ταχύτητες ταξιδιού.
Με μεγαλύτερο αριθμό σχέσεων και μειωμένη μεταβολή στροφών κινητήρα σε κάθε αλλαγή προσφέρει επίσης καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού, αλλά και πιο ομαλές αλλαγές που δίνουν την αίσθηση μιας πιο γραμμικής και αρμονικής επιτάχυνσης.
Κατεβάζει σχέσεις απευθείας
Ανάλογα με την οδηγική κατάσταση – στροφές κινητήρα και τη θέση του γκαζιού – το νέο αυτόματο κιβώτιο εννέα σχέσεων μπορεί ακόμα και να κατεβάζει σχέσεις απευθείας από 9η σε 5η και από 7η σε 4η, πέρα από τα κατεβάσματα μιας ή δύο σχέσεων. Όλα τα υπόλοιπα κατεβάσματα ουσιαστικά παρακάμπτονται όταν απαιτείται ένα πολλαπλό κατέβασμα για να επιτευχθεί η επιθυμητή σχέση.
Η νέα μονάδα, με μειωμένο βάρος κατά 35 κιλά, επιτρέπει καλύτερη κατανομή βάρους σε όλο το όχημα. Ο νέος κινητήρας και το κιβώτιο μαζί ζυγίζουν 65 κιλά λιγότερο από τον προηγούμενο αντίστοιχο συνδυασμό.
Σύστημα Real Time AWD
Το σύστημα υδραυλικής ενεργοποίησης με δύο αντλίες της τρίτης γενιάς CR-V έχει αντικατασταθεί με ένα ηλεκτρονικό σύστημα που παρέχει ταχύτερη απόκριση όταν ανιχνευτεί απώλεια πρόσφυσης. Αυτό το ηλεκτρονικής ενεργοποίησης σύστημα ζυγίζει 17% λιγότερο (μειώνοντας το βάρος του συνολικού συστήματος κατά 16,3 κιλά περίπου) και ελαχιστοποιεί την εσωτερική τριβή κατά 59%.
Το σύστημα Real Time AWD εξακολουθεί να χρησιμοποιεί πολύδισκο συμπλέκτη, παρόμοιο με τους συμπλέκτες των αυτόματων κιβωτίων της Honda για σύνδεση του κινητήριου άξονα με το πίσω διαφορικό. Αλλά αντί των δύο υδραυλικών αντλιών και του μηχανισμού σφαιρικού εκκέντρου των προηγούμενων συστημάτων, χρησιμοποιεί τώρα έναν ηλεκτροκινητήρα, που λειτουργεί το συμπλέκτη μέσω υδραυλικής αντλίας. Ο ηλεκτροκινητήρας ελέγχεται από το Intelligent Control System, που επιτρέπει στο σύστημα να κατανέμει την ισχύ βάσει των συνθηκών. Το νέο σύστημα ανιχνεύει τις αλλαγές στις ταχύτητες περιστροφής κάθε τροχού πολύ ταχύτερα συγκριτικά με το παλιό σύστημα βοηθώντας στην αποφυγή της ολίσθησης των τροχών (σπινάρισμα), κάτι εξαιρετικά χρήσιμο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής όπως το χιόνι.
Το σύστημα μπορεί επίσης να ανιχνεύσει πότε το CR-V κινείται σε μία ανηφόρα και να αποστείλει πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς σε συνεργασία με τη λειτουργία Hill Start Assist. Το Hill Start Assist διατηρεί την ισχύ πέδησης λίγο μετά το άφημα του πεντάλ φρένου, προσφέροντας στον οδηγό τον απαραίτητο χρόνο για να επιταχύνει και να ξεκινήσει ομαλά. Η λειτουργία Intelligent Control System κάνει μία άμεση εκτίμηση της γωνίας κλίσης του δρόμου με τη βοήθεια ενός αισθητήρα και χρησιμοποιεί το σύστημα VSA για να αξιολογήσει τη διαθέσιμη πρόσφυση, στέλνοντας πρόσθετη ροπή στους πίσω τροχούς όταν χρειάζεται για ομαλή εκκίνηση.
Στο δρόμο
Το νέο CR-V διαθέτει αναβαθμισμένο πλαίσιο για καλύτερη οδική συμπεριφορά και βελτιωμένη οδηγική άνεση, Τα αναθεωρημένα εξαρτήματα – που περιλαμβάνουν νέα σαϊλεντμπλόκ εμπρός ανάρτησης, αποσβεστήρες, νέους βραχίονες – όλα συμβάλλουν σε μία πιο άνετη και απολαυστική οδηγική εμπειρία.
Τα εμπρός και πίσω μετατρόχια έχουν αυξηθεί κατά 15 χιλ. ενώ η γωνία κάμπερ έχει μεγαλώσει κατά μισή μοίρα συμβάλλοντας στην ευστάθεια. Ο νέος ελαφρύτερος κινητήρας diesel μειώνει το βάρος στους εμπρός τροχούς, βελτιώνοντας τη συμπεριφορά στις στροφές, ενώ το νέο κιβώτιο εννέα σχέσεων αναβαθμίζει επίσης σημαντικά την οδηγική εμπειρία, χάρη στην γραμμική επιτάχυνση λόγω της μειωμένης μεταβολής των στροφών του κινητήρα σε κάθε αλλαγή σχέσης.
Για καλύτερη απόκριση, ο λόγος υποπολλαπλασιασμού έχει αυξηθεί κατά 8%, μειώνοντας τις καθυστερήσεις στην αντίδραση του οχήματος σε ελιγμούς για την αποφυγή εμποδίων στο δρόμο σε υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας όμως την ακριβή και γρήγορη συμπεριφορά στις χαμηλότερες ταχύτητες για μεγαλύτερη ευελιξία.
Θέλοντας να δημιουργήσουν μία πιο ποιοτική και ευχάριστη εμπειρία για τους επιβάτες, οι μηχανικοί της Honda εφάρμοσαν μία σειρά μέτρων διαχείρισης θορύβων, κραδασμών και τριγμών (NVH). Μεταξύ άλλων διπλασίασαν το πάχος των τσιμουχών στις πόρτες, άλλαξαν τη μοκέτα του πατώματος, και επέκτειναν τη χρήση των ηχοαπορροφητικών υλικών στο ταμπλό, τις πόρτες και τις κολόνες.
Γκάμα Κινητήρων
1.6 (diesel) 160Hp | 1.6 (diesel) | 2.0 i-VTEC (βενζίνης) | |
Τύπος | 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο |
Κυβισμός | 1597 | 1597 | 1997 |
Διάμετρος x διαδρομή | 76.0 x 88.0 | 76.0 x 88.0 | 81.0 x 96.9 |
Λόγος συμπίεσης | 16.0 | 16.0 | 10.6 |
Ισχύς | 160 PS @ 4000 rpm | 120 PS @4000 rpm | 155 PS @ 6500 rpm |
Ροπή | 350 Nm @ 2000 rpm | 300 Nm @2000 rpm | 192 Nm @ 4300 rpm |
Κιβώτια
Κινητήρας | 1.6 i-DTEC |
Αυτόματο–σχέσεις | 9 |
Μηχανικό – σχέσεις | 6 |
Κινητήρας | 1.6 i-DTEC |
Μηχανικό – σχέσεις | 6 |
Κινητήρας | NP4 2.0 i-VTEC |
Μηχανικό – σχέσεις | 6 |
Αυτόματο–σχέσεις | 5 |
Σχέσεις μετάδοσης
APD-H 1.6 6 τάχυτο μηχανικό 4WD | APD-H 1.6 9 τάχυτο Αυτόματο 4WD | APD-M 1.6 6 τάχυτο μηχανικό 2WD | NP4 2.0 6 τάχυτο μηχανικό 4WD | NP4 2.0 6 τάχυτο μηχανικόl 2WD | NP4 2.0 5 τάχυτο Αυτόματο 4WD | |
1η | 3.933 | 4.700 | 3.642 | 3.642 | 3.642 | 2.785 |
2η | 2.037 | 2.842 | 1.884 | 1.884 | 1.884 | 1.684 |
3η | 1.250 | 1.909 | 1.179 | 1.236 | 1.236 | 1.128 |
4η | 0.928 | 1.382 | 0.869 | 0.976 | 0.976 | 0.772 |
5η | 0.777 | 1.000 | 0.705 | 0.791 | 0.791 | 0.592 |
6η | 0.653 | 0.808 | 0.592 | 0.647 | 0.647 | – |
7η | - | 0.699 | - | – | – | – |
8η | - | 0.580 | - | – | – | – |
9η | - | 0.479 | - | – | – | – |
Όπισθεν | 4.008 | 3.805 | 3.673 | 3.583 | 3.583 | 2.000 |
Τελική μετάδοση | 4.111 | 3.734 | 4.352 | 5.333 | 5.333 | 4.437 |