spot_img
HomeAUTOHistoric Acropolis Rally 2023

Historic Acropolis Rally 2023

Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις κάνει δυναμικό comeback στο Ευρωπαϊκό
Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων. Με την προθεσμία δήλωσης συμμετοχής
στον τελευταίο αγώνα του θεσμού να έχει λήξει, η Οργανωτική Επιτροπή είναι στην
ευχάριστη θέση να ανακοινώσει πως παρά το γεγονός ότι οι τίτλοι έχουν σε όλες τις
κατηγορίες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, αρκετά πληρώματα από το εξωτερικό θα
ταξιδέψουν στις αρχές Νοεμβρίου στη χώρα μας για να αγωνιστούν στον πιο εμβληματικό
αγώνα του θεσμού. Παράλληλα, όλοι οι πρωταγωνιστές του Ελληνικού πρωταθλήματος
Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων θα δώσουν το παρών, καθώς ο αγώνας προσμετράει στο
θεσμό με αυξημένο συντελεστή 3. Για τα ελληνικά πληρώματα που δεν πρόλαβαν την
προθεσμία του διεθνή αγώνα, υπάρχει μια δεύτερη ευκαιρία, καθώς μπορούν να
δηλώσουν συμμετοχή έως την Παρασκευή 27 Οκτωβρίου, συμπληρώνοντας τη φόρμα
που υπάρχει στην επίσημη ιστοσελίδα της διοργάνωσης
(https://historicacropolis.gr/sporting/forms-for-sporting/).
Ο αριθμός συμμετοχών του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις ξεπέρασε κάθε προσδοκία.
Συγκέντρωσε τις περισσότερες συμμετοχές στον Ευρωπαϊκό του αγώνα, έπειτα από την
πρεμιέρα του πρωταθλήματος, στο Rally Costa Brava της Ισπανίας. Ο αγώνας-περιπέτεια
έχει προσελκύσει αρκετά πληρώματα, τα οποία ανυπομονούν να ριχτούν στη μάχη με το
χρόνο σε ακροπολικές ειδικές διαδρομές, οι οποίες έχουν επιλεχτεί κατάλληλα, ώστε να
είναι στα «μέτρα» των ιστορικών αυτοκινήτων.
Η τελικά λίστα θα ανακοινωθεί στην επίσημη ιστοσελίδα του αγώνα
(www.historicacropolis.gr), καθώς και στον Ηλεκτρονικό Πίνακα Ανακοινώσεων (Sportity:
2023historicSPO) την Παρασκευή 27 του μήνα. Σημειώνεται πως οι ενδιαφερόμενοι
μπορούν να δηλώσουν συμμετοχή και στις κατηγορίες Regularity και Legends έως την
Παρασκευή 27 Οκτωβρίου στις 23:59.
Αναφορικά με το πρόγραμμα του αγώνα, την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου, στις 11:00 τα
πληρώματα θα λάβουν εκκίνηση στους πρόποδες της Ακρόπολης και εν συνεχεία θα
αγωνιστούν σε 4 Ειδικές Διαδρομές, μία εκ των οποίων θα πραγματοποιηθεί υπό το φως
των προβολέων. Εν συνεχεία και έπειτα από 45 λεπτο σέρβις θα διανυκτερεύσουν στην
Ιτέα. Το Σάββατο 4 Νοεμβρίου, η συνέχεια περιλαμβάνει 5 Ειδικές Διαδρομές που θα
διεξαχθούν τη μέρα και μία νυχτερινή. Το σκέλος της Κυριακής 5 Νοεμβρίου είναι το
μικρότερο χιλιομετρικά, καθώς οι συμμετέχοντες θα αγωνιστούν σε 4 Ειδικές Διαδρομές
συνολικού μήκους 44 αγωνιστικών χιλιομέτρων. Η Ελευσίνα, η Πολιτιστική Πρωτεύουσα
για το 2023 θα φιλοξενήσει τον τερματισμό του αγώνα.

Χαρακτηριστικό είναι πως οι Απονομές του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων θα λάβουν χώρα στην Ελευσίνα, παράλληλα με αυτές του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις.

Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων
Ο θεσμός θεσπίστηκε από την Παγκόσμια Ομοσπονδία Αυτοκινήτου στα τέλη της
δεκαετίας του ’80. Τη φετινή χρονιά περιλαμβάνει 9 αγώνες, με το Ιστορικό Ράλλυ
Ακρόπολις να επιστρέφει στο καλεντάρι του πρωταθλήματος, έπειτα από έξι χρόνια
απουσίας. Η αρχή έγινε τον Μάρτιο με το Rally Costa Brava που διεξήχθη στην Ισπανία
και περιλαμβάνεται στο πρόγραμμα από το 2010. Εκεί, οι Ιταλοί “Zippo”-Nicola Arena
οδηγώντας ένα Audi Quattro επικράτησαν των Γάλλων Jean-François Bérenguer-Aline
Bérenguer Marès (Ford Escort RS1800 MKII), αφήνοντας τους “Lucky”-Fabrizia Pons
(Lancia Delta Integrale 16V) στην τρίτη θέση. Η Τσεχία φιλοξένησε τον δεύτερο αγώνα τον
Απρίλιο, με τους Μαγυάρους, γνωστούς στο Ελληνικό κοινό από τη συμμετοχή τους σε
Ευρωπαϊκά Ράλλυ Ακρόπολις, Tibor Erdi jnr-Istvan Kerek να επικρατούν με ένα Ford
Sierra RS Cosworth 4×4 και να αφήνουν τους “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta
Integrale 16V) δεύτερους. Το βάθρο στο Historic Vltava Rallye συμπλήρωσαν οι
Αυστριακοί Karl Wagner-Gerda Zauner (Porsche 911 SC).
Το Rally de Asturias Historico αποτέλεσε τον τρίτο γύρο του Ευρωπαϊκού
πρωταθλήματος, με τον “Zippo” να αποδεικνύει πως είναι άτρωτος εντός Ισπανικού
εδάφους, επικρατώντας για άλλη μια φορά φέτος, αυτή τη φορά με τον Denis Piceno στο
δεξί μπάκετ του Audi Quattro. Δύο λεπτά μακριά από την κορυφή βρέθηκαν οι δεύτεροι
“Lucky”-Fabrizia Pons με Lancia Delta Integrale, ενώ τους βαθμούς της τρίτης θέσης του
Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος καρπώθηκαν οι Ιταλοί Paolo Pasutti-Giovanni Battista
Campeis (Porsche 911 Carrera RS 3.0). Το πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουνίου, στην
Ελβετία διοργανώθηκε το Rallye du Chablais, ο τέταρτος γύρος του θεσμού, εκεί όπου οι
“Lucky”-Fabrizia Pons με την Lancia Delta Integrale επικράτησαν στον Ευρωπαϊκό
αγώνα, τερματίζοντας εμπρός από τα Ελβετικά πληρώματα των Pascal Bachmann-
Xavier Machet με BMW M3 E30 και Guy Trolliet-Sebastien Moulin (Porsche 911 SC).
Εντός έδρας επικράτηση για τους Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth
4×4) στον πέμπτο αγώνα που φιλοξενήθηκε στην Ουγγαρία τον Ιούνιο. Δεύτεροι στο
Mecsek Rallye Historic τερμάτισαν οι “Lucky”-Fabrizia Pons (Lancia Delta Integrale
16V), εμπρός από τους Karl Wagner-Gerda Zauner (Porsche 911 SC). Η Αυστρία είχε
την τιμητική της τον Ιούλιο, με το Rallye Weiz να αποτελεί τον έκτο αγώνα του θεσμού.
Δεύτερη σερί νίκη στο πρωτάθλημα πέτυχαν οι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra
RS Cosworth 4×4), αφήνοντας και πάλι πίσω τους Ιταλούς “Lucky”-Fabrizia Pons
(Lancia Delta Integrale 16V). Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκαν οι Jurgen Geist-Josef
Kral (Opel Manta 400). Ένας πρώην αστέρας του WRC κέρδισε τον έβδομο γύρο, το
Lahti Historic Rally. Ο Jari Matti Latvala, ο οδηγός που έχει πετύχει 18 νίκες στο
Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ, επικράτησε με άνεση στη χώρα του, έχοντας το δεξί
μπάκετ μιας Toyota Celica GT-4 την 34χρονη Enni Malkonen.

Δεύτεροι ολοκλήρωσαν στον μοναδικό, εκτός του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις, χωμάτινο αγώνα του πρωταθλήματος, οι Tibor Erdi jun.-Istvan Kerek (Ford Sierra RS Cosworth 4×4), με τους Βρετανούς Ernie και Karen Graham να καρπώνονται τους βαθμούς της τρίτης θέσης.
Έπειτα από ένα διάλειμμα δύο μηνών, το πρωτάθλημα συνεχίστηκε στις αρχές Οκτωβρίου
με το Sanremo Rally Storico στη γειτονική Ιταλία. Εκεί, ήταν η σειρά τoυ Βορειοϊρλανδού
Marty McCormack να κερδίσει τον Ευρωπαϊκό αγώνα, με συνοδηγό στην BMW M3 E30
τον Barney Mitchell. Η δεύτερη θέση ήταν ικανή να χαρίσει στους “Lucky”-Fabrizia
Pons (Lancia Delta Integrale 16V) τον τίτλο στην Κατηγορία 4 του Ευρωπαϊκού
Πρωταθλήματος Ιστορικών αυτοκινήτων. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι πρωτάρηδες στο
θεσμό, Βέλγοι Pieter-Jan Maeyaert-Yves Dewulf με BMW M3 E30. Η χρονιά
ολοκληρώνεται στη χώρα μας, με τη διεξαγωγή του Ιστορικού Ράλλυ Ακρόπολις. Εκτός
από την Κατηγορία 4, τον τίτλο της οποίας κατέκτησαν οι “Lucky”-Fabrizia Pons, τον
τίτλο στην Κατηγορία 3 κατέκτησαν και μαθηματικά οι Αυστριακοί Karl Wagner-Gerda
Zauner, στην Κατηγορία 2, πρωταθλητές αναδείχθηκαν οι Νορβηγοί Valter Christian
Jensen-Erik Pedersen με Ford Escort RS1800 MKII και στην Κατηγορία 1, από νωρίς
πανηγύρισαν φέτος οι Βρετανοί Ernie και Karen Graham με Ford Escort MKII.
Πανελλήνιο Πρωτάθλημα Ράλλυ Ιστορικών Αυτοκινήτων
Το Ιστορικό Ράλλυ Ακρόπολις αποτελεί τον έκτο από τους εφτά αγώνες του φετινού
Πανελληνίου Πρωταθλήματος Ράλλυ Ιστορικών αυτοκινήτων, ενός θεσμού που ξεκίνησε το 2002

Η αρχή στο φετινό πρωτάθλημα έγινε τον Μάρτιο με το Ράλλυ Βοιωτίας. Οι
Αλέξανδρος Χαλιβελάκης-Θάνος Παπαγεωργίου (Ford Escort MKII) ξεκίνησαν τη
χρονιά, έτσι όπως ακριβώς ολοκλήρωσαν το 2022, με νίκη. Άφησαν σχεδόν μισό λεπτό
πίσω τους Θέμη Χαλκιά-Νίκο Κομνό (Nissan Pulsar), με τους Δημήτρη Αμαξόπουλο-
Χαρά Μωραΐτη (Toyota Corolla KE30) να συμπληρώνουν την πρώτη τριάδα. Η συνέχεια
δόθηκε σε ασφάλτινο τερέν, με το Ράλλυ Σπριντ Αιγίου τον Απρίλιο. Οι Μάριος
Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας οδήγησαν στο όριο την BMW M3 E30
κατακτώντας τη νίκη, με τους Ιωάννη Κάτσικα-Νίκο Μπαμπαλή να τερματίζουν δεύτεροι
με ένα Ford Escort MKII και τους Δημήτρη Αμαξόπουλο-Χαρά Μωραΐτη (Toyota Corolla
KE30) να ολοκληρώνουν τον αγώνα στην τρίτη θέση.
Το Ράλλυ Στερεάς Ελλάδας αποτέλεσε τον τρίτο γύρο του θεσμού, με τους Αλέξανδρο
Χαλιβελάκη-Θάνο Παπαγεωργίου (Ford Escort MKII) να επιστρέφουν στο πρώτο σκαλί
του βάθρου, επικρατώντας για μόλις 3 δευτερόλεπτα των δεύτερων Αλέξανδρου
Χριστοδούλου-Θανάση Σαμαρά με μία Lancia 037 Beta. Οι Κωνσταντίνος
Παπαδημητρίου-Μάνος Σιγάλας (Toyota Starlet EP71 Turbo) ανέβηκαν στο τρίτο σκαλί
του βάθρου. Στο ασφάλτινο Ράλλυ Φθιώτιδος, οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος
Χατζηρήγας (Ford Sierra RS Cosworth 4×4) διπλασίασαν τις νίκες τους στο φετινό
πρωτάθλημα. Μάχη εξελίχθηκε για τις πιο πίσω θέσεις, με τους Λυμπέρη Παπάζογλου-
Μαρία Νικολοπούλου να τερματίζουν δεύτεροι με μία Lancia Delta, αφήνοντας στην τρίτη
θέση τους “Geo”-Δημήτρη Τριπιντή (Peugeot 205 Rallye). Άτρωτοι επί ασφάλτινου τερέν
φέτος οι Μάριος Σταφυλοπάτης-Γιώργος Χατζηρήγας επικράτησαν και στην πέμπτη
συνάντηση της χρονιάς, οδηγώντας αυτή τη φορά μία Lancia Delta Integrale 16V. Στο
Ράλλυ Σπριντ Αχαιός, τους ακολούθησαν οι Ιωάννης Κάτσικας-Νίκος Μπαμπαλής.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO