Ο οδηγός της Mercedes Lewis Hamilton κέρδισε την περασμένη Κυριακή το ταχύτερο ισπανικό Grand Prix με μια αλλαγή ελαστικών, από μέση σε μαλακή γόμα, υπό άστατες καιρικές συνθήκες. Αντίθετα, ο Sebastian Vettel ακολούθησε στρατηγική δύο αλλαγών. Και τις δύο στρατηγικές τις είδαμε και σε άλλαες ομάδες. Αύριο πραγματοποιούνται οι πρώτες δοκιμές εξέλιξης μέσα στη σαιζόν, με τις McLaren & Force India να δοκιμάζουν τα ελαστικά του 2019.
Και αυτή τη φορά τα είδαμε όλα σε ένα Grand Prix. Οι περισσότεροι οδηγοί στην Ισπανία, ανάμεσά τους οι τρεις πρώτοι, ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής από μαλακή σε μέση γόμα. Είδαμε όμως και τακτικές δυο ακόμη και τριών αλλαγών, κατά τη διάρκεια του αγώνα των 66 γύρων. Οι συνθήκες ήταν άστατες με ήλιο, σταγόνες βροχής και αρκετό αέρα. Κατά συνέπεια ήταν δύσκολο να εκτιμήσεις την κατάσταση της πίστας, καθώς η διαθέσιμη πρόσφυση μεταβάλλονταν. Στη λήξη του αγώνα η θερμοκρασία στον αέρα ήταν στους 17 βαθμούς Κελσίου και στο οδόστρωμα στους 26.
Ο νέος ασφαλτοτάπητας είχε ως αποτέλεσμα η πίστα να γίνει πιο γρήγορη. Οι επικεφαλής της κατάταξης, ήταν μέχρι και τέσσερα δευτερόλεπτα ταχύτεροι ανά γύρο σε σχέση με τους αντίστοιχους περσινούς χρόνους. Επίσης ο ταχύτερος γύρος αγώνα βελτιώθηκε σημαντικά. Επιπλέον ήταν ο ταχύτερος αγώνας που έχει γίνει ποτέ στη σημερινή πίστα της Βαρκελώνης. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον πρώτο γύρο βοήθησε στη μείωση των επιπέδων φθοράς και θερμικής καταπόνησης.
Mario Isola Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου Pirelli
“Είδαμε διαφορετικές σκέψεις ανάμεσα στις κορυφαίες ομάδες για το αν η τακτική αγώνα έπρεπε να είναι μια ή δυο αλλαγές. Ήταν πολύ δύσκολο να γίνει εκτίμηση για τις συνθήκες στην πίστα από την αρχή του τριημέρου και η βροχή το βράδυ πριν τον αγώνα, δε βοήθησε. Οι γύροι που οριοθέτησε την κούρσα το αυτοκίνητο ασφαλείας, επηρέασαν, καθώς μειώθηκε η φθορά και η θερμική καταπόνηση σε ένα καθοριστικό σημείο του αγώνα. Όσον αφορά στα ελαστικά δεν είχαμε καθόλου θέματα, κανένα σημάδι θερμικής παραμόρφωσης. Σημειώθηκαν ρεκόρ γύρων και ταχύτεροι γύροι ακόμη και από οδηγούς που χρησιμοποιούσαν για αρκετή απόσταση, ελαστικά μέσης γόμας Συνολικά σε όλες τις θέσεις της κατάταξης, οι διαφορές στο ρυθμό ήταν πολύ μικρές. Τώρα παραμένουμε στη Βαρκελώνη για το πρώτο τεστ εντός σεζόν. Αυτό περιλαμβάνει και δοκιμές εξέλιξης για τα ελαστικά του 2019 με τις McLaren, Force India.”
Καλύτεροι χρόνοι ανά γόμα
Με μέση γόμα
Ricciardo 1m 18,441s
Vettel 1m 19,128s
Hamilton 1m 19,133s
Με μαλακή γόμα
Verstappen 1m 20,603s
Hamilton 1m 20,849s
Perez 1m 21,128s
Με πολύ μαλακή γόμα
Sirotkin 1m 22,680s
Alonzo 1m 23,553s
Μεγαλύτερη απόσταση ανά αγώνα
Με μέση γόμα ο Bottas 47 γύρους
Με μαλακή γόμα οι Vendoorne & Verstappen 34 γύρους
Με πολύ μαλακή γόμα ο Sirotkin 22 γύρους
Ο μετρητής της αλήθειας
Ο Lewis Hamilton κέρδισε στον αγώνα με τακτική μιας αλλαγής εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και στον 26ο γύρο έβαλε τη μέση. Ο έτερος οδηγός της ομάδας Valtteri Bottas ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική, μπήκε όμως στα πιτ έξι γύρους νωρίτερα.
Νο |
Οδηγός |
Εκκίνηση |
Pit 1 |
Pit 2 |
Pit3 |
44 |
HAM |
Su |
Mn (25) |
||
77 |
BOT |
Su |
Mn (19) |
||
33 |
VER |
Su |
Mn (34) |
||
5 |
VET |
Su |
Mn (17) |
Mn (41) |
|
3 |
RIC |
Su |
Mn (33) |
||
20 |
MAG |
Su |
Mn (32) |
||
55 |
SAI |
Su |
Mn (25) |
||
14 |
ALO |
SSu |
Mn (21) |
||
11 |
PER |
Sn |
Mn (26) |
Su (40) |
|
16 |
LEC |
Sn |
Mn (20) |
||
18 |
STR |
Sn |
Mn (20) |
||
28 |
HAR |
Sn |
Mn (1) |
Mn (33) |
|
9 |
ERI |
Mn |
Sn (35) |
||
35 |
SIR |
Sn |
Mn (1) |
Mu (24) |
SSn (41) |
2 |
VAN |
Su |
Mn (34) |
||
31 |
OCO |
Sn |
Mn (29) |
||
7 |
RAI |
Su |
|||
27 |
HUL |
Sn |
|||
9 |
GAS |
Sn |
|||
8 |
GRO |
Su |