Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς με στρατηγική μιας αλλαγής από μέση σε σκληρή γόμα. Την ίδια τακτική ακολούθησε και ο Max Verstappen της Red Bull που τερμάτισε δεύτερος. Παραταύτα ο Charles Leclerc της Ferrari, ο οποίος τερμάτισε 3ος, ακολούθησε μια διαφορετική στρατηγική προσθέτοντας στην αρχική του στρατηγική μέσης/σκληρής γόμας, ένα τελευταίο μέρος με τη μαλακή γόμα. Έτσι είχε το πλεονέκτημα της έξτρα ταχύτητας στο κρίσιμο τελικό μέρος του αγώνα.
Τα σημεία κλειδιά του αγώνα
Ο Hamilton κέρδισε εκκινώντας από την pole χωρίς να χάσει το προβάδισμα και χωρίς κανένα πρόβλημα στους 55 γύρους. Πίσω του όμως, δόθηκε μάχη για τις άλλες δυο θέσεις στο βάθρο. Ο Βρετανός πέτυχε ένα εντυπωσιακό grand slam: Pole, νίκη και ταχύτερο γύρο.
Η Ferrari επέλεξε να πραγματοποιήσει δυο αλλαγές ελαστικών και στα δυο της μονοθέσια ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική στο καθένα. Σε αμφότερες τις περιπτώσεις τα μονοθέσια έκαναν ταυτόχρονα αλλαγή ενώ χρησιμοποιήθηκαν και οι τρεις διαθέσιμες γόμες, με διαφορετική σειρά.
Ο οδηγός της Mercedes, Valtteri Bottas που εκκινούσε τελευταίος λόγω ποινής τερμάτισε τέταρτος. Στην αρχή χρησιμοποίησε για πολλούς γύρους τη μέση γόμα, προτού βάλει τη σκληρή για το φινάλε. Τερμάτισε μόλις ένα δευτερόλεπτο πίσω απ’ αυτούς που ανέβηκαν στο βάθρο.
Τη μεγαλύτερη απόσταση με τη σκληρή γόμα διένυσε ο οδηγός της Toro Rosso, Pierre Gasly. Mετά από μια επαφή στον πρώτο γύρο άλλαξε ελαστικά και συμπλήρωσε 52 γύρους με τη σκληρή γόμα τερματίζοντας δυο γύρους πίσω από τον νικητή.
Είδαμε πέντε διαφορετικές στρατηγικές στη βαθμολογούμενη δεκάδα.
Ο Lewis Hamilton έσπασε τελικά το ρεκόρ γύρου αγώνα, που κρατούσε από το 2009,. O Βρετανός πέτυχε τον ταχύτερο γύρο αγώνα με τη σκληρή γόμα, δυο γύρους πριν το τέλος.
Πως απέδωσε η κάθε γόμα
ΣΚΛΗΡΗ C3: Τη χρησιμοποίησαν όλοι οι οδηγοί που έκαναν μια αλλαγή εκτός από το Nico Hulkenberg που τερμάτισε 12ος στον τελευταίο του αγώνα – προς ώρας – στη F1.
MEΣΗ C4: Ήταν η δημοφιλέστερη επιλογή στην εκκίνηση καθώς πρόσφερε έναν εξαιρετικό συμβιβασμό, ανάμεσα στην αντοχή και στην απόδοση ενόσω έπεφταν οι θερμοκρασίες στο Άμπου Ντάμπι.
ΜΑΛΑΚΗ C5: Η πιο μαλακή γόμα της γκάμας, ανταπεξήλθε καλά στις απαιτήσεις αυτής της πίστας, αντέχοντας ακόμη και πάνω από 10 γύρους, υπό πλήρες φορτίο καυσίμου, στην αρχή του αγώνα.
Mario Isola Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“ Είμαστε ευχαριστημένοι από τη συνολική απόδοση, των ελαστικών, ειδικά όσον αφορά στις τρεις πιο μαλακές γόμες της γκάμας μας,. Είδαμε μερικά μεγάλα μέρη αγώνα και μικρή πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης. Επίσης είχαμε πολλές διαφορετικές τακτικές και ωμή ταχύτητα, το ρεκόρ ταχύτερου γύρου αγώνα που κρατούσε μια δεκαετία έσπασε τελικά με σχετικά παλιά ελαστικά σκληρής γόμας.
Αυτό δεικνύει τη σταθερή βελτίωση απόδοσης που είδαμε στη Formula 1 φέτος, κάτι που πρέπει να λάβουμε υπόψη μας για το μέλλον. Τώρα επικεντρώνουμε την προσοχή μας στις δοκιμές εξέλιξης για το 2020 και το απώτερο μέλλον, παραμένοντας στη Γιας Μαρίνα. Την Τρίτη και την Τετάρτη όλες οι ομάδες θα δοκιμάσουν μια γκάμα ελαστικών για το 2020 και θα έχουν την ευκαιρία να τη συγκρίνουν με τα ελαστικά του 2019. Μετά απ’ αυτό θα γίνουν δοκιμές και στα ελαστικά 18 ιντσών για το 2021, αυτές θα είναι οι τελευταίες μας φετινές δοκιμές. Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton και τη Mercedes όχι μόνο για την εμφατική νίκη στον αγώνα, αλλά και την διατήρηση των δυο τίτλων.”