ΜΙΑ ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΝΙΚΕΣ ΣΕ ΤΡΕΙΣ ΑΓΩΝΕΣ
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ
- O οδηγός της Ferrari Charles Leclerc μετέτρεψε την πρώτη θέση της εκκίνησης σε νίκη. Αξιοποίησε τη στρατηγική μιας αλλαγής που προβλέπονταν να είναι η ταχύτερη. Εκκίνησε στον αγώνα με την P Zero κίτρινη/μέση γόμα και μετά άλλαξε στον 22ο γύρο σε P Zero λευκή σκληρή γόμα: Το πρώτο μέρος που συμπλήρωσε ήταν 4 γύροι παραπάνω από τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκινούσε από την 2η θέση.
- Ένα γύρο μετά την αλλαγή ελαστικών του Leclerc εμφανίστηκε για 2η φορά το αυτοκίνητο ασφαλείας: Αυτό έδωσε στην πλειοψηφία των οδηγών την δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις αλλαγές τους χάνοντας σχετικά λίγο χρόνο. Μόνο έξι οδηγοί δεν εκκίνησαν τον αγώνα με τη μέση γόμα. Απ’ αυτούς πιο ψηλά τερμάτισε ο οδηγός της Williams, Alex Albon. Κατάφερε να πάρει τον ένα βαθμό τερματίζοντας 10ος, παρότι εκκινούσε τελευταίος με τη σκληρή γόμα και άλλαξε σε P Zero κόκκινη/μαλακή γόμα στον προτελευταίο γύρο του αγώνα.
- Μια ακόμη ασυνήθιστη στρατηγική είδαμε από τον οδηγό της Aston Martin, Lance Stroll: Πραγματοποίησε συνολικά τρεις αλλαγές και τοποθέτησε για χρήση εκ νέου στα σκληρά ελαστικά με τα οποία είχε εκκινήσει, για το τελευταίο μέρος. Αυτό το σετ είχε συμπληρώσει μόλις 3 γύρους πριν εμφανιστεί το πρώτο αυτοκίνητο ασφαλείας, το οποίο ο Stroll εκμεταλλεύτηκε για να βάλει την μέση γόμα. Ένα γύρο αργότερα έβαλε εκ νέου τη σκληρή γόμα. Μ’ αυτό τον τρόπο είχε τη δυνατότητα να πάει ως τον τερματισμό. Αποφάσισε όμως να βάλει το αρχικό σετ που ήταν ελαφρά χρησιμοποιημένο εκμεταλλευόμενος την ευκαιρία για «δωρεάν pit stop» που δημιούργησε για δεύτερη φορά η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας.
- Ο αγώνας έγινε σε συνθήκες πιο ζεστές και χωρίς έντονο άνεμο με τη θερμοκρασία αέρα στους 27 βαθμούς Κελσίου και τη θερμοκρασία οδοστρώματος στους 38 βαθμούς Κελσίου.

ΤΙ ΡΟΛΟ ΕΠΑΙΞΑΝ ΟΙ ΓΟΜΕΣ
- ΣΚΛΗΡΗ C2:Ήταν το καθοριστικό ελαστικό για αυτό τον αγώνα. Έδωσε τη δυνατότητα στους οδηγούς να πιέσουν σκληρά με ελάχιστη παραμόρφωση ή πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης. Χρησιμοποιήθηκε από την πλειοψηφία των οδηγών στο δεύτερο και τελευταίο μέρος αγώνα. Αυτή την τακτική ακολούθησε και ο νικητής Charles Leclerc που πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο στον τελευταίο γύρο του αγώνα με τα σκληρά ελαστικά. Ο Albon ανέδειξε την ανθεκτικότητα αυτής της γόμας συμπληρώνοντας 57 γύρους.
- MEΣΗ C3:Επιλέχθηκε από τους περισσότερους στην εκκίνηση καθώς παρείχε μια καλή ισορροπία ανάμεσα στην ταχύτητα και στη σταθερότητα. Ο οδηγός της Haas Kevin Magnussen και ο οδηγός της Alpine Fernando Alonso ήταν οι μόνοι που τη χρησιμοποίησαν στο δεύτερο μέρος του αγώνα. Παρουσίασε κάποια παραμόρφωση (και γι’ αυτό πτώση απόδοσης) όπως το περιμέναμε.
- SOFT C5:Με την ταχύτητά της ήταν ιδανική για κατατακτήριες δοκιμές παρά για τον αγώνα. Δε χρησιμοποιήθηκε παρά μόνο για έναν γύρο από τον Albon στο τέλος.


“Τα ελαστικά απέδωσαν τα αναμενόμενα όπως τα είχαμε πει από τις ελεύθερες δοκιμές. Αυτό παρότι οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες και βελτιώθηκε το κράτημα στην διαδρομή. Σχεδόν όλοι οι οδηγοί έκαναν μια αλλαγή και πολύ εκμεταλλεύτηκαν την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας για να ελαχιστοποιήσουν το χάσιμο χρόνου. Τα διαφορετικά χαρακτηριστικά της μέσης και της σκληρής γόμας, η μέση γόμα παρουσιάζει σημαντικά μεγαλύτερη πτώση απόδοσης λόγω θερμικής καταπόνησης έδωσαν στους οδηγούς τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν ένα διευρυμένο παράθυρο για την αλλαγή ελαστικών. Αυτό τους επέτρεψε να αξιοποιήσουν στο έπακρο και τις ευκαιρίες στρατηγικής που τους παρουσιάστηκαν. Η αλλαγμένη διαδρομή στη Μελβούρνη ανέδειξε τον τρόπο με τον οποίο τα νέα μονοθέσια και τα νέα ελαστικά του 2022 επιτρέπουν στους οδηγούς να επιτίθενται και να προσπερνάνε. Είδαμε πάρα πολλά προσπεράσματα. Επίσης είδαμε μερικές ευφυείς στρατηγικές όπως τα δυο συνεχόμενα pit stop του Lance Stroll για να ξεμπερδεύει με τη μέση γόμα. Επίσης ο Alex Albon συμπλήρωσε πάρα πολλούς γύρους με τη σκληρή γόμα, αυτό του επέτρεψε να βαθμολογηθεί παρότι εκκινούσε τελευταίος.”




