Κυρίαρχη νίκη του Norris στο Grand Prix Σιγκαπούρης
Τρίτη νίκη για τον Lando Norris, ο οποίος ηγήθηκε από την εκκίνηση μέχρι την καρό σημαία. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα την επιστροφή της McLaren στο υψηλότερο σκαλί του βάθρου της Σιγκαπούρης, μετά από απουσία 15 ετών από την τελευταία νίκη του Lewis Hamilton για λογαριασμό της McLaren το 2009. Ο Norris πέρασε τη γραμμή τερματισμού μπροστά από τον Max Verstappen της Red Bull. Ο Ολλανδός δεν έχει καταφέρει ακόμα να κερδίσει στη Σιγκαπούρη, ενώ παράλληλα φέτος, απέχει από το μεσαίο σκαλί του βάθρου, 8 αγώνες, καθώς κέρδισε τελευταία φορά στο Ισπανικό Grand Prix. Τρίτος ήταν ο Oscar Piastri με τη δεύτερη McLaren, εξασφαλίζοντας έτσι την ένατη παρουσία του στο βάθρο, σε 40 εκκινήσεις σε Grand Prix. Η ομάδα με έδρα το Woking έχει καταφέρει να έχει τουλάχιστον έναν οδηγό στο βάθρο, στους τελευταίους 14 αγώνες, με συνολικά 17 θέσεις στο βάθρο φέτος. Ο Daniel Ricciardo σημείωσε τον ταχύτερο γύρο του αγώνα για 17η φορά στην καριέρα του, ο προηγούμενος ήταν στη Μόντσα το 2021, στο τιμόνι μιας McLaren. Ο γύρος αυτός είναι ο πρώτος ταχύτερος, στην ιστορία των Racing Bulls.
ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ
Όπως αναμενόταν, οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με μέση γόμα: 14 οδηγοί εκκίνησαν με τη C4, τέσσερις (Stroll, Bottas, Zhou και Magnussen) εκκίνησαν με τη σκληρή γόμα C3 και δύο με τη μαλακή γόμα C5 (Hamilton και Ricciardo). Η μέση γόμα αποδείχτηκε ευέλικτη όσον αφορά στη διάρκεια, επιτρέποντας σχεδόν σε όλους τους οδηγούς, να ολοκληρώσουν τον αγώνα με μόνο μία αλλαγή ελαστικών. Ανάλογα με τη θέση τους στην πίστα και το κυκλοφοριακό, είδαμε οδηγούς να κάνουν τη στάση τους από τον 13ο γύρο (Sainz) μέχρι και τον 38ο (Piastri). Στην πραγματικότητα, ο Ισπανός οδηγός της Ferrari διέσχισε τη μεγαλύτερη απόσταση, με την σκληρή γόμα, συμπληρώνοντας 49 γύρους.
MARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI: «Συνολικά, ήταν ένας σχετικά απλός αγώνας, χωρίς εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας, κάτι που συνέβη για πρώτη φορά στην ιστορία αυτού του Grand Prix. Η στρατηγική μιας αλλαγής ελαστικών αποδείχθηκε σαφώς η πιο γρήγορη και τα τρία είδη ελαστικών συμπεριφέρθηκαν όπως αναμενόταν. Ξεκάθαρα είχαμε μεγαλύτερη χρήση στη μέση και στη σκληρή γόμα. Επίσης και η μαλακή γόμα απέδειξε την αξία της, όπως φάνηκε για παράδειγμα στους χρόνους που έκανε ο Hamilton με πλήρες φορτίο καυσίμου στο πρώτο μέρος (17 γύροι) ή ο Tsunoda που συμπλήρωσε 28 γύρους στο δεύτερο μέρος του αγώνα, με ένα απολύτως αποδεκτό επίπεδο φθοράς. Όσον αφορά στην αξιολόγηση της απόδοσης των ελαστικών, ένας σημαντικός παράγοντας που πρέπει να ληφθεί υπόψη είναι το επίπεδο διαχείρισης του ρυθμού που υιοθετούν οι οδηγοί, μαζί με το κυκλοφοριακό που αντιμετώπισαν σε διάφορα στάδια του αγώνα. Αυτό ήταν ιδιαίτερα σημαντικό για τη μέση γόμα καθώς ανάλογα με τον ρυθμό τους, ορισμένοι οδηγοί μπόρεσαν να επεκτείνουν το πρώτο μέρος, πολύ πέρα από το παράθυρο που προβλέπονταν, από τις προσομοιώσεις στρατηγικής, ανοίγοντας έτσι το ενδεχόμενο χρήσης της μαλακής γόμας όπως τελικά συνέβη με τους Tsunoda και Gasly. Μετά από τέσσερις αγώνες σε πέντε εβδομάδες, η Formula 1 κάνει ένα σύντομο διάλειμμα τώρα, πριν από την τριπλέτα αγώνων επί Αμερικανικής ηπείρου. Αλλά για την ομάδα μας, η δουλειά στην πίστα συνεχίζεται, με τέσσερις ημέρες δοκιμών που θα πραγματοποιηθούν χάρη στην πολύτιμη υποστήριξη των Mercedes, Red Bull, Ferrari και McLaren».
Άλλη μια καθαρή νίκη, η τέταρτη της σεζόν, για την Abbi Pulling (Alpine-Rodin), η οποία επανέλαβε την απόδοση που είχε στον πρώτο αγώνα, κυριαρχώντας και στο δεύτερο αγώνα από την αρχή μέχρι το τέλος. Μάλιστα αυτή τη φορά πήρε τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο αγώνα, κάτι που της είχε διαφύγει στον πρώτο αγώνα. Στο βάθρο ανέβηκαν οι ίδιες οδηγοί με τον πρώτο αγώνα, δηλαδή η Maya Weug (Scuderia Ferrari-Prema) στη δεύτερη θέση και η Doriane Pin (Mercedes-Prema) στην τρίτη θέση.
Η Pulling θα πάει στον επόμενο και προτελευταίο γύρο της σειράς με τον τίτλο στα χέρια της. Έχει ένα προβάδισμα 95 πόντων έναντι της Pin και με 112 πόντους διαθέσιμους, χρειάζεται μόνο 16 για να γίνει η δεύτερη πρωταθλήτρια της F1 Academy. Ο τίτλος των κατασκευαστών είναι πολύ πιο αμφίρροπος: πρωταθλήτρια του 2023, Prema Racing, ανέκτησε την πρωτοπορία εδώ στη Σιγκαπούρη με 287 πόντους, επτά περισσότερους από τη Rodin Motorsport, ενώ η Campos Racing είναι τρίτη με 228 βαθμούς. Η F1 Academy έχει τώρα δύο περιόδους δοκιμών εξέλιξης σε πίστες που φιλοξενούν τους δύο τελευταίους γύρους της σεζόν: στη Yas Marina (Αμπού Ντάμπι) από 18 έως 20 Οκτωβρίου και στη Lusail (Κατάρ) από 12 έως 14 Νοεμβρίου. Ο επόμενος αγώνας της F1 Academy θα διεξαχθεί στο Grand Prix του Κατάρ από 29 Νοεμβρίου έως 1 Δεκεμβρίου.
H ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ F1
Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα κάνει τώρα ένα ασυνήθιστο, αν και ευπρόσδεκτο, διάλλειμα 3 εβδομάδων, πριν από το φινάλε της σεζόν, που ξεκινά με το Grand Prix των Ηνωμένων Πολιτειών, στο Όστιν του Τέξας από 18 έως 20 Οκτωβρίου. Ωστόσο, κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, η Pirelli θα είναι στην πίστα με δύο προγραμματισμένες δοκιμές εξέλιξης στις αρχές Οκτωβρίου. Στις 1 και 2 Οκτωβρίου, η Mercedes θα δοκιμάσει στο Magny-Cours ελαστικά για το 2025, συμπεριλαμβανομένης μιας ημέρας αφιερωμένης σε δοκιμές με ελαστικά βροχής. Στη συνέχεια, στις 8 και 9 Οκτωβρίου, τρεις ομάδες θα αναλάβουν δράση στην πίστα του Mugello: η Red Bull για δύο ημέρες και η Ferrari για μία ημέρα θα δοκιμάσουν τα ελαστικά του επόμενου έτους, ενώ η McLaren θα πραγματοποιήσει για δύο ημέρες τη δεύτερη δοκιμή των πρωτοτύπων ελαστικών του 2026.