Στην 3η του γενιά το Ford Kuga παρουσιάζεται πιο ολοκληρωμένο, μεγαλύτερο, τεχνολογικά φορτωμένο, με σπουδαία οδηγικά χαρακτηριστικά, αποτελώντας μια σημαντική πρόταση στην κατηγορία C SUV. H σχεδιαστική του φιλοσοφία κρύβει αριστοτεχνικά το συνολικού μήκους 4,61 μ. αμάξωμα. Εξωτερικά δείχνει πιο compact, με τη μάσκα και τα φωτιστικά σώματα να δεσπόζουν στο εμπρός τμήμα. Τα προστατευτικά πλαστικά δίνουν έναν τόνο off road στη σιλουέτα του, ενώ πίσω τραβούν το μάτι οι δύο μεγάλες απολήξεις της εξάτμισης.
Πιο συγκεκριμένα το νέο Ford Kuga είναι 86 χιλ. μακρύτερο από το απερχόμενο, κατά 44 χιλ. πιο πλατύ, ενώ έχει και κατά 20 χιλ. μακρύτερο μεταξόνιο. Το ύψος από το έδαφος φτάνει στα 190 χιλ. Αυτές οι επεμβάσεις έχουν εντυπωσιακές αλλαγές στο εσωτερικό του διαθέτοντας πλέον ακόμη μεγαλύτερους και πιο άνετους χώρους. Στο γεγονός αυτό συντελεί και το γεγονός ότι η σειρά των πίσω καθισμάτων μετακινείται κατά τον διαμήκη του άξονα, αποκαλύπτοντας χώρο αποσκευών από 475 έως και 645 λίτρα.
Παραμένοντας στο εσωτερικό του, βρίσκουμε πολλές θήκες και θέσεις για μικροαντικείμενα. Με προσεγμένα εργονομικά καθίσματα στο κεντρικό ταμπλό κυριαρχεί η οθόνη αφής των 8 ιντσών. Μπροστά στον οδηγό βρίσκεται ο πλήρως ψηφιακός πίνακας. Το FordPass Connect προσφέρει δυνατότητα σύνδεσης με wi-fi έως και 10 συσκευές, υπάρχει διαθέσιμο το σύστημα πολυμέσων SYNC3, σύστημα ασύρματης φόρτισης κινητού και μια σειρά συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού και συστημάτων ασφαλείας.
Είναι εφοδιασμένο με προγράμματα οδήγησης, τα οποία το καθιστούν πιο αποτελεσματικό σε κάθε είδους οδόστρωμα. Τα προγράμματα αυτά είναι τα Normal, Eco και Sport για ασφάλτινες επιφάνειες, ενώ τα Slippery και Snow/Sand στοχεύουν σε γλιστερά, αμμώδη και χιονισμένα εδάφη.
Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν εφοδιασμένο με τον 3κύλινδρο τούρμπο κινητήρα βενζίνης με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου. Με χωρητικότητα 1.496 κ. εκ. αποδίδει ισχύ 150 ίππων/ 6.000 σ.α.λ. και 240 Nm ροπής. Εφοδιασμένο με χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων επιταχύνει από 0-100 χλμ/ώρα σε 9,7 δευτ., φτάνοντας τηνμέγιστη ταχύτητα των 195 χλμ/ώρα. Η μέση του εργοστασιακή κατανάλωση είναι 5,5 λιτ/100 χλμ., αλλά κατά τη διάρκεια της δοκιμής μας κινήθηκε από 7,2 έως 7,5 λιτ/100 χλμ.
Ο 3κυλινδρος αυτός κινητήρας λειτουργεί εξαιρετικά ομαλά, δίχως κραδασμούς. Ανεβάζει γρήγορα στροφές, τραβά υπέροχα από σχετικά χαμηλές στροφές, κινώντας σβέλτα το συνολικού βάρους 1.500 κιλών αμάξωμα. Με πολύ καλή ποιότητα κύλισης, η ανάρτησή του παρουσιάζεται αποτελεσματική, δίχως να παρουσιάζονται κλίσεις στο αμάξωμα. Στην όλη του καλή και ασφαλή εικόνα συμβάλουν τόσο το καλό και με σφιχτή αίσθηση τιμόνι, όσο και τα αποτελεσματικά του φρένα.
Σε επίπεδα εξοπλισμού Trend, Titanium και ST Line, οι τιμές του ξεκινούν από 26.272€, η έκδοση της δοκιμής μας κόστιζε 26.577€, ενώ η πιο ακριβή έκδοση ST Line κοστίζει 31.971€.