ο Nasser Al-Attiyah ολοκλήρωσε το 10 και τελευταίο ετάπ του 41ου Ράλλυ Ντακάρ στην 12η θέση, 9 λεπτά πίσω από τον νικητή της ημέρας Carlos Sainz, και αναδείχτηκε νικητής για 3 φορά στην ζωή του στον πιο περιπετειώδη αγώνα πάνω στον πλανήτη . Ο οδηγός της Toyota Gazoo οδήγησε πολύ συντηρητικά, φάνηκε πως έλεγχε την εξέλιξη του αγώνα από την αρχή πρόσεχε και μάθαινε για τους χρόνους του Nani Roma που ήταν πίσω του 46 ολόκληρα λεπτά και τερμάτισε στην Τρίτη θέση γενικής, αλλά και του επικινδύνου Sébastien Loeb που μόλις είδε πως εξασφάλισε άνετα την 2η θέση γενικής, χαλάρωσε και είπε και πάλι την λέξη… τι κρίμα!
Ο πολύπειρος παγκόσμιος πρωταθλητής, ο “Matador” Carlos Sainz κατάφερε να ολοκληρώσει το τελευταίο εταπ του αγώνα στην πρώτη θέση, καθώς οδήγησε ελεύθερα και χωρίς πίεση χρόνου, απολαμβάνοντας την σημασία που έχει για έναν γερόλυκο του αθλήματος ο τερματισμός σε έναν αγώνα όπως το Ντακάρ! Πίεσε στα όρια το Mini καταφέρνοντας να αντέξει στην πίεση του Sébastien Loeb ο οποίος κατάφερε να μειώσει την μεταξύ τους διαφορά στα 42’. Ο τρίτος του σημερινού ετάπ δεν ήτανε άλλος από τον επίσης θρύλο του Ντακάρ τον Cyril Despres, που τερμάτισε πλέοντας σε πελάγη ευτυχίας, και αμέσως έσπευσε μέσω του team radio να ευχαριστήσει τους μηχανικούς του!
Moto
Ο σεβασμός στον θεσμό του ράλλυ Ντακάρ ήταν το κυριότερο στοιχείο που βοήθησε τον νικητή των Μοτοσικλετιστών TOBY PRICE με την ΚΤΜ να κερδίζει το τελευταίο στάδιο του Dakar 2019 και να πανηγυρίσει για δεύτερη φορά την κατάκτηση της πρώτης θέσης στο μεγαλύτερο rally-raid του κόσμου μετά τον θρίαμβό του το 2016. Ήταν ένας αγώνας αποκλειστικά για γνήσιους αναβάτες που το λέει η περδικούλα τους. Πολύ καλή επίδοση για τον Αυστραλό που οδηγούσε τραυματισμένος για 10 ολόκληρες μέρες, αφήνοντας άφωνους τους πάντες στην ομάδα της ΚΤΜ. Πολύ καλά πήγε και ο έταιρος του Price Αυστριακός Mattias Walkner ο οποίος επάξια κέρδισε την 2η θέση σκορπίζοντας μεγάλη χαρά στην ΚΤΜ καθώς εφέτος πανηγύρισε την 18η Νίκη της στην πρώτη θέση του θεσμού. Ναι θα το πώ και εγώ με την σειρά μου πως ο Χιλιανός Pablo Quintanilla ολοκλήρωσε το τελευταίο εταπ μόλις 19’44 πίσω από τον Toby Price, όμως έτρεξε με πολύ πόνο για να διατηρήσει την 3η θέση του στο βάθρο του Ντακάρ, το οποίο είχε ήδη τιμήσει και πάλι το 2016.
sxs
Ο Francisco “Chaleco” López Contardo κέρδισε το πρώτο του Dakar στην πρώτη του συμμετοχή στην κατηγορία SxS. Αν και τερμάτισε τρίτος στην τελευταία ειδική, ο Χιλιανός κατάφερε να κερδίσει φέτος 4 εταπ και να ολοκληρώσει τον αγώνα με ένα προβάδισμα λίγο παραπάνω από τους Gerard Farres και Reinaldo Varela στη γενική κατάταξη. Ο Βραζιλιάνος Varela πανηγύρισε και την 2η σημερινή του νίκη στο αγώνα, δίνοντας υπόσχεση πως του χρόνου θα επανέλθει δριμύτερος!
Φορτηγά
Ο Ρώσος Eduard Nikolaev επάξια κέρδισε το τέταρτο Dakar στην αγωνιστική σταδιοδρομία, το τρίτο κατα σειρά, οδηγώντας με σχέδιο πίσω από το τιμόνι του σκληροτράχηλου Kamaz, καταφέρνοντας να διατηρήσει την μικρή διαφορά των 25 λεπτά που είχε από τον ομόσταυλο του Dmitry Sotnikov που αποδείχτηκε «δυνατό πιστόλι». Ο Ton Van Genugten επωφελήθηκε από την ρελαντί οδήγηση των δύο πρωτοπόρων του αγώνα και εκμεταλλεύτηκε τα τελευταία 80 χιλιόμετρα του αγώνα, καταφέρνοντας να κερδίσει την νίκη για δεύτερη φορά στον φετινό αγώνα!
Quad
Υπάρχει κάποιος στην παρέα του Mοtorsite που θα πίστευε ποτέ πως ο Nicolas Cavigliasso δεν θα κατάφερνε να κερδίσει το φετινό ντακάρ? Και όμως υπήρχε ήταν ο 2ος νικητής του Γάλλος Alexander {Από το Μεγαλέξανδρος} Giroud, που μάλλον αμφισβήτησε μέχρι τέλους την κυριαρχία του Αργεντινού Nicolas,καθώς κατάφερε να μειώσει την μεταξύ τους διαφορά στα 7 λεπτά! Από εκεί και πέρα, δεν έκλεισε το γκάζι του παρά μόνον όταν έπεσε η σημαία του τερματισμού!
Απίστευτοι αναβάτες, Απίστευτοι οδηγοί, Απίστευτοι άνθρωποι! Αυτοί ήταν οι κορυφαίοι πρωταγωνιστές του φετινού 41ου Ράλλυ Ντακάρ, ενός αγώνα που επάνω του στηρίζει τις βάσεις της η παγκόσμια περιπέτεια του Μηχανοκίνητου σπορ, καθώς αποτελεί το ισχυρότερο όνειρο στο μυαλό πολλών αθλητών, οι οποίοι δεν ζητούν τίποτε άλλο από τον Άγιο Βασίλη, παρά έναν χορηγό που θα ασχοληθεί μαζί τους προκειμένου κάποτε να τρέξουν σε ένα Ντακάρ,, και ας είναι το τελευταίο στην ζωή τους! Εφέτος φάνηκε πως η τεχνολογία στις μηχανές είχε το πάνω χέρι! Πολλά τα συστήματα ασφαλείας, περισσότεροι κριτές στον αγώνα, περισσότερη συμμετοχή του κόσμου, λιγότερα χασίματα στην πλοήγηση, καλύτερο επίπεδο οδηγών, κανένας θάνατος!!
Αυτό κυρίες και κύριοι ήταν το φετινό Rally Dakar του 2019. Τον ερχόμενο Απρίλιο ξεκινούν οι προετοιμασίες για το Ντακάρ του 2020, μέχρι τότε θα σας κρατάμε συντροφιά με δράση από τους Ελληνικούς αγώνες.