Όμορφο, πρακτικό, ευκολοδήγητο, ευχάριστο και χρηστικό στην καθημερινότητα, το Fiat 500X έχει άποψη και τη δείχνει. Με “στολή” περιπέτειας και με downsizing κάτω από το καπό του, στοχεύει σε μια ευρεία γκάμα ενδιαφερομένων, αφού είναι και για αλώνια, αλλά και για σαλόνια. Μάλιστα και με το συγκεκριμένο του χρώμα, το μπλε Italia, αποκτά ακόμη μεγαλύτερη ομορφιά.

Το αυτοκίνητο είναι όμορφο και το δείχνει. Άλλωστε οι Ιταλοί είναι “επιστήμονες” στο design. Τώρα, οδηγούμε το νέο μοντέλο με τη νέα “φορεσιά” του, τον τούρμπο κινητήρα FireFly 1.000 κ.εκ. ισχύος 120 ίππων στην έκδοση Cross. Κάποτε δεν θα μπορούσαμε να διανοηθούμε ότι θα μπορούσε να υπάρχει για το μοντέλο αυτό 1000άρης κινητήρας. Και όμως με τα 190Nm ροπής και με 0-100 σε 10,9 δευτ. αποτελεί έναν πολύ καλό και άκρως ενδιαφέροντα συνδυασμό. Πολύ δύσκολα δεν θα εντυπωσιάσει τον οδηγό του.

Πρόκειται για το νέο 3κύλινδρο κινητήρα 999 κ. εκ. ο οποίος έχει ισχύ 120 ίππους και 190 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Είναι η πρώτη φορά που η Fiat φιλοξενεί στο crossover της τόσο μικρό κινητήρα. Μάλιστα συνδυάζεται με κίνηση εμπρός και χειροκίνητο εξάρι κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα είναι να κινείται πολύ άνετα το βάρους 1.320 κιλών αμάξωμα.

Ξεχάστε τη χωρητικότητα του κινητήρα και εισπράξτε το αποτέλεσμα στο δρόμο. Δεν θα το πιστεύεται. Όσο για την κατανάλωση καυσίμου, αυτή έχει άμεση σχέση με το είδος της οδήγησης που κάνει ο καθένας μας. Βρίσκεσαι σταθερά πάνω από την εργοστασιακή μέση κατανάλωση, αλλά με έναν μικτό συνδυασμό καταναλώνεις περί τα 6,5 λίτρα βενζίνης και πάνω, ανάλογα το πόσο απότομα επιταχύνεις. Ο κινητήρας αυτός είναι πολύ “ζωντανός” με αποτέλεσμα να σε προκαλεί να το πιέζεις συνεχώς. Υπάρχει δύναμη από τον κινητήρα και αυτό το εισπράττει άμεσα ο οδηγός του.

Ο προδιαγραφών Euro 6/D-TEMP κινητήρας είναι εφοδιασμένος με φίλτρο μικροσωματιδίων λειτουργεί εξαιρετικά πολιτισμένα, δίχως ξεσπάσματα και ενοχλητικούς θορύβους. Αποδίδει υπέροχα και στην καθημερινότητα στα αστικά κέντρα με την κίνηση, αλλά και στον ανοιχτό δρόμο, όπου ο οδηγός του μπορεί να ζητήσει και το κάτι παραπάνω. Οι εκπομπές του σε CO2 είναι 133 γρμ/χλμ.

Μάλιστα το όλο αποτέλεσμα γίνεται ακόμη πιο ευχάριστο και από τη λειτουργία του χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων των 6 σχέσεων. Να μην ξεχάσουμε την πολύ καλή λειτουργία της σφιχτής του ανάρτησης, τα αποτελεσματικά του φρένα, μαζί με την περιμετρική του ορατότητα η οποία προσθέτει στην αίσθηση ασφάλειας του οδηγού.
Τρεις είναι οι εκδόσεις εξοπλισμού του Fiat 500X. Η Urban, η City Cross και η κορυφαία (της δοκιμής μας) Cross η οποία εξοπλίζεται με κορυφαίο επίπεδο συστημάτων ασφαλείας και αξεσουάρ. Όμως ακόμη και από το πρώτο επίπεδο εξοπλισμού, το 500Χ τα έχει σχεδόν όλα.

Εσωτερικά παραμένει πάντα πολύ ευχάριστο και ξεχωρίζει το γεγονός ότι ο οδηγός και επιβάτες μπορούν να βλέπουν το χρώμα του αμαξώματος στο ταμπλό του αυτοκινήτου. Σχεδιαστική φιλοσοφία της Fiat η οποία την ξεκίνησε πριν από χρόνια, μιας και καθημερινά ο οδηγός δεν μπορεί να βλέπει το χρώμα του αμαξώματος κατά τη διάρκεια της οδήγησης.
Ευρύχωρο εσωτερικά, με πολλούς πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους, έχει πολύ καλή ποιότητα υλικών και συναρμογής, με το χώρο αποσκευών του να φτάνει στα 350 λίτρα. Μια οθόνη 7 ιντσών εισάγει οδηγό και επιβάτες με εύκολο τρόπο στον κόσμο του U-Connect.

Θα ήταν εξαιρετικά σημαντικό να οδηγήσετε το συγκεκριμένο μοντέλο και να ενημερωθείτε από το επίσημο δίκτυο για τα πλούσια επίπεδα εξοπλισμού του. Οι τιμές του μοντέλου ξεκινούν από τις 19.000 ευρώ και ανεβαίνουν προς τα επάνω, αναλόγως του επιπέδου εξοπλισμού. Όσο για αυτούς που δεν θέλουν έναν 1000άρη κινητήρα, τότε υπάρχει για σας μια έκδοση 1.300 κ. εκ. τούρμπο ισχύος 150 ίππων η οποία είναι διαθέσιμη και με το 6άρι αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Το ιταλικό crossover Fiat 500X Cross 1,0 FireFly 120hp αποτελεί μια πολύ καλή πρόταση, με έναν “ζωντανό” και πολύ πρόθυμο κινητήρα, εξοπλισμένο με πολλές νέες τεχνολογίες, με ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά τα οποία δεν ξαφνιάζουν και με κατανάλωση ανάλογα με το “τι νούμερο παπούτσι φοράς στο πόδι”.