Τελικά η ψυχραιμία του Rosberg ήταν μεγάλη μαγκιά για να στεφθεί για πρώτη φορά παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά και η αποφασιστικότητα του Hamilton να υπερασπιστεί τον τίτλο του, ακόμη και στους 5 τελευταίους γύρους του τελευταίου αγώνα του πρωταθλήματος της Formula 1 στο Άμπου Ντάμπι ήταν το ερέθισμα εκείνο που αναπτέρωσε το ηθικό όλων των οπαδών του motorsport στην φετινή σαιζόν.
Όπως φάνηκε από τα δοκιμαστικά του αγώνα ,για άλλη μια φορά αδιαμφισβήτητο φαβορί για την πρώτη θέση ήταν ο Λιούις Χάμιλτον καθώς από τον Αύγουστο ζούσε και ανέπνεε με το μυαλό του να είναι στραμμένο στον τελευταίο αγώνα του πρωταθλήματος , όπου ή θα τον έστεφε για τέταρτη φορά παγκόσμιο πρωταθλητή ή θα απολάμβανε την παρηγοριά της 2ης θέσης γεμάτος αισθήματα πικρίας.
Πάρα ταύτα ο κύριος Ρόσμπεργκ κατάφερε να κατακτήσει τον παγκόσμιο τίτλο, θυμίζοντας σε όλους μας που μεγαλώσαμε βλέποντας τα ιερά τέρατα του αθλήματος, την επιτυχία του πατέρα Κέκε Ρόσμπεργκ όπου το 1982 είχε κερδίσει τον τίτλο στο απόγειο της καριέρας του. Ο Νίκο φαίνεται πως έχει τα κότσια και την υπομονή ,αλλά περισσότερο τα χρόνια της νιότης όπου μπορεί εκ νέου να διεκδικήσει και άλλους τίτλους και γιατί όχι να ξεπεράσει την καριέρα του πατέρα του και να γράψει την δική του ιστορία.
Ο αγώνας σε όλη την διάρκειά του θύμιζε κάτι από τους τελευταίους αγώνες που απολαύσαμε ,αλλά με ένα διαφορετικό φινάλε που είχε πολύ αδρεναλίνη! Ο Χάμιλτον ήξερε πολύ καλά πως αν ήθελε να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής θα έπρεπε να κρατήσει εκτός βάθρου τον Ρόσμπεργκ. Γι αυτό και κατά την διάρκεια των 5 τελευταίων γύρων έκοψε «διακριτικά» τα γκάζια του, σε μια στιγμή που οι υπεύθυνοι συντονιστές της Mercedes του έδιναν εντολές να ανεβάσει και άλλο τον ρυθμό του. Εκείνος βέβαια ήθελε να βάλει τον Ολλανδό Φερστάπεν στο παιχνίδι, ο οποίος στην εκκίνηση τα έκανε μαντάρα λόγο της αγχωμένης βιασύνης που τον διακατέχει, και με την απίστευτη οδήγηση που πραγματοποίησε σκαρφάλωσε στην Τρίτη θέση απειλώντας των Ρόσμπεργκ. Μόνο που ξέχασε να ρωτήσει τον Φέττελ ο οποίος και τον ανέμενε στην «γωνία» για να του ξηγήσει καλά τι σημαίνει Ferrari. Το φίνις του αγώνα άκρος αγωνιστικό , με έναν Φετελ που στην κυριολεξία έβγαζε μάτια ,και έβαζε τα γυαλιά στον κ. Αριβαμπένε και την κουστωδία του ,οι οποίοι αμφισβήτησαν αρκετές φορές την αξία των 2 πιλότων της scuderia.
H διαφορά των τεσσάρων δευτερολέπτων που χώριζαν τους 4 οδηγούς μεταξύ τους κατά την διάρκεια των 5 τελευταίων γύρων, έγιναν αφορμή για να ξεσηκωθούν οι λιγοστοί θεατές από τις κερκίδες της Yars Marina, και να χειροκροτούνε ασταμάτητα τις προσπάθειες του Φέτελ για προσπέρασμα στον Ολλανδό, όπου μόλις το έκανε ξεχύθηκε ακόμη πιο άγρια καταδιώκοντας τον Ρόσμπεργκ, που ήδη βρισκότανε αγκαλιά με τον τίτλο. Μπορεί τον τίτλο του ψυχρού να τον έχει ο Ράικονεν , όμως και ο Ρόσμπεργκ δεν πάει πίσω καθώς ακόμη και με τους πολύτιμους πόντους της δεύτερης θέσης κατέκτησε το πρωτάθλημα με 385 βαθμούς, έναντι 380 του Χάμιλτον, που έδωσε όλο του το είναι από τον Αύγουστο και μετά, οδηγώντας συγκεντρωμένα , και αλάνθαστα, με το βλέμμα στον τίτλο, που τόσο πολύ ήθελε να πανηγυρίσει.
Συνολικά σε όλη την φετινή σαιζόν, ο κ. Λιούις Χάμιλτον ανέβηκε στην πρώτη θέση του βάθρου,10 φορές έναντι 9 του Ρόσμπεργκ, που φιγουράριζε σαν αουτσάιντερ για τον τίτλο του 2016. Πάρα ταύτα και οι δύο τους κατάφεραν να φέρουν σε πέρας με τον καλύτερο τρόπο «την εργασία τους» χαρίζοντας στην ομάδα που τους πληρώνει, την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, αφήνοντας την φιλόδοξη Redbull στην δεύτερη θέση και την μεγάλη Ferrari στην Τρίτη προβληματισμένη ακόμα για το αν όντως είχε εξελίξει κατάλληλα τα μονοθέσια της απέναντι στους ανταγωνιστές της.
Κατά την διάρκεια των απονομών, ο Νέος παγκόσμιος πρωταθλητής δήλωσε : « Αισθάνομαι αρκετά περήφανος που με την σειρά μου κέρδισα κάτι που πέτυχε και ο πατέρας μου το 1982. Θέλω να συγχαρώ τον Λιούις, έκανε καταπληκτική σεζόν. Είναι σπουδαίος αντίπαλος και είναι πάντα δύσκολο να τον νικήσεις».
Το πρωτάθλημα ξαναρχίζει στις 26 Μαρτίου του 2017,όπου αναμένουμε να δούμε όλες τις ανατροπές που προετοιμάζει να κάνει το «νέο αφεντικό» της F1.
2016 DRIVER STANDINGS
POS | DRIVER | NATIONALITY | CAR | PTS |
1 | Nico Rosberg | GER | MERCEDES | 385 |
2 | Lewis Hamilton | GBR | MERCEDES | 380 |
3 | Daniel Ricciardo | AUS | RED BULL RACING TAG HEUER | 256 |
4 | Sebastian Vettel | GER | FERRARI | 212 |
5 | Max Verstappen | GER | RED BULL RACING TAG HEUER | 204 |
6 | Kimi Räikkönen | FIN | FERRARI | 186 |
7 | Sergio Perez | MEX | FORCE INDIA MERCEDES | 101 |
8 | Valtteri Bottas | FIN | WILLIAMS MERCEDES | 85 |
9 | Nico Hulkenberg | GER | FORCE INDIA MERCEDES | 72 |
10 | Fernando Alonso | ESP | MCLAREN HONDA | 54 |
11 | Felipe Massa | BRA | WILLIAMS MERCEDES | 53 |
12 | Carlos Sainz | ESP | TORO ROSSO FERRARI | 46 |
13 | Romain Grosjean | FRA | HAAS FERRARI | 29 |
14 | Daniil Kvyat | RUS | TORO ROSSO FERRARI | 25 |
15 | Jenson Button | GBR | MCLAREN HONDA | 21 |
16 | Kevin Magnussen | DEN | RENAULT | 7 |
17 | Felipe Nasr | BRA | SAUBER FERRARI | 2 |
18 | Jolyon Palmer | GBR | RENAULT | 1 |
19 | Pascal Wehrlein | GER | MRT MERCEDES | 1 |
20 | Stoffel Vandoorne | BEL | MCLAREN HONDA | 1 |
21 | Esteban Gutierrez | MEX | HAAS FERRARI | 0 |
22 | Marcus Ericsson | SWE | SAUBER FERRARI | 0 |
23 | Esteban Ocon | FRA | MRT MERCEDES | 0 |
24 | Rio Haryanto | INA | MRT MERCEDES |