Σε όλους μας συμβαίνει να ξεχάσουμε κάποια στιγμή ανοιχτά τα φώτα ή το ράδιο του αυτοκινήτου, με αποτέλεσμα η μπαταρία να αποφορτιστεί και να ακινητοποιηθούμε. Το φαινόμενο της “νεκρής” μπαταρίας είναι πλέον σύνηθες, αφού όλο και περισσότεροι από εμάς γινόμαστε αμελείς σχετικά με τη φροντίδα του αυτοκινήτου, κυρίως λόγω του εξαιρετικά χαμηλού οικογενειακού μπάτζετ, που δεν φτάνει στο να αγοράσουμε μια καινούργια μπαταρία για το αυτοκίνητο μας.
Ωστόσο απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή όταν μείνει το αυτοκίνητό μας από μπαταρία και χρειαστεί άμεσα μετάγγιση ρεύματος. Ακόμα και αν αυτή έχει «πεθάνει», μπορούμε να βάλουμε μπροστά με καλώδια, συνδεδεμένα με την μπαταρία άλλου οχήματος.
Tα συγκεκριμένα καλώδια θα τα βρούμε εύκολα σε όλους τους σταθμούς βενζίνης. Τοποθετούμε το βοηθητικό αυτοκίνητο μπροστά από το δικό μας, ώστε να φτάνει το μήκος των καλωδίων. Σβήνουμε τον κινητήρα του και τοποθετούμε τα κόκκινα καλώδια στους θετικούς πόλους και τα μαύρα στους αρνητικούς.
Προσοχή! Αφού έχουμε συνδέσει το κόκκινο καλώδιο στο θετικό πόλο της φορτισμένης μπαταρίας, πρέπει να προσέξουμε η άλλη άκρη να μην ακουμπήσει σε κανένα μεταλλικό μέρος του αυτοκινήτου μας, γιατί φέρει ποσότητα ρεύματος.
Αφού έχουμε ολοκληρώσει τη συνδεσμολογία όπως είπαμε, βάζουμε μπροστά το βοηθητικό όχημα και “παίζουμε” με το γκάζι. Ταυτόχρονα πρέπει να γυρίσουμε τη μίζα του αυτοκινήτου που έχει μείνει, μέχρι να πάρει μπροστά.
Έπειτα, σβήνουμε τον κινητήρα του βοηθητικού οχήματος και αφαιρούμε τα καλώδια με την ίδια σειρά. Το αυτοκίνητο με την αδύναμη μπαταρία πρέπει να δουλέψει λίγη ώρα στο ρελαντί και καλό θα είναι να κάνουμε μερικά χιλιόμετρα, ώστε να δουλέψει και το δυναμό και να φορτίσει λίγο η μπαταρία, με στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2.500.
Καλό θα είναι να αποφύγουμε να χρησιμοποιήσουμε αμέσως πηγές στο αυτοκίνητο που καταναλώνουν ρεύμα, όπως φώτα και ράδιο CD, κλιματιστικό κ.λ.π.
Στην αγορά κυκλοφορούν και μικροί φορτιστές “σπιτιού”. Αυτοί συνδέονται με μία σταθερή πηγή ρεύματος (απλή πρίζα) και παίζουν το ρόλο ενός δεύτερου αυτοκινήτου, ακολουθώντας την ίδια διαδικασία.
Απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή στη συνδεσμολογία των καλωδίων κατά τη μετάγγιση ρεύματος, διότι υπάρχει περίπτωση αν τα καλώδια έρθουν σε επαφή με «γυμνό» τμήμα μετάλλου στο χώρο του κινητήρα, να κάνει σώμα, με αποτέλεσμα να καταστρέψουμε τον καταλύτη. Για τον λόγο αυτό κατά τη μετάγγιση ρεύματος απαιτούνται προσεκτικές και σταθερές κινήσεις.
Και θα πρέπει να έχουμε πάντα υπ’ όψιν μας ότι τα καταλυτικά αυτοκίνητα δεν τα σκουντάμε προκειμένου να πάρουν μπροστά. Απλά κάνουμε μετάγγιση ρεύματος.