Είναι προικισμένο και δείχνει ότι μπορεί να πάει για το “χρυσό μετάλλιο”. Καλοσχεδιασμένο, με πλούσιους χώρους, υπέροχη οδική συμπεριφορά και καλή γκάμα κινητήρων, ρίχνεται στη μάχη της αγοράς, σε μια κατηγορία “ο θάνατός σου η ζωή μου”, τόσο σημαντική αλλά και τόσο στρατηγικής σημασίας. Οδηγούμε την έκδοση 1,2 βενζίνης με τους 85 ίππους και το περνάμε από “αξονικό τομογράφο” προκειμένου να μας φανερώσει ότι ιδιαίτερο μπορεί να κρύβει.
Η σπουδαία αρχή (επανεκκίνηση) της γαλλικής εταιρείας έγινε με το χαρισματικό και επαναστατικό C4 Cactus. Το νέο C3 έρχεται αριστοτεχνικά να συνεχίσει αυτή τη νέα αρχή και να υπενθυμίσει ότι η Citroen επανέρχεται στη μοναδικότητά της. Το C3 είναι ένα “βαρύ” εμπορικά μοντέλο για τη Citroen. Στοχεύει σε ένα τεράστιο τμήμα της αγοράς, τόσο της Ευρωπαϊκής, όσο και της Ελληνικής. Ήταν το 2002 όταν, μετά το Saxo, η εταιρεία έριξε στη μάχη το C3. Η πρώτη αυτή γενιά ήταν και ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη. Η καριέρα του έφτασε στα ύψη.
Το 2009 ήταν η σειρά της 2ης γενιάς C3, σαφώς βελτιωμένο σε ποιότητα και εξοπλισμό. Και το μοντέλο αυτό “έγραψε” εμπορικά. Αυτό έμαθε στους Έλληνες οδηγούς τους κινητήρες ντίζελ. Και τώρα, η 3η γενιά C3 ήρθε για να αναταράξει τα νερά της κατηγορίας, έχοντας διαστάσεις: μήκος 3.995 χιλ. πλάτος 1.829 χιλ. ύφος 1.473 χιλ. και μεταξόνιο 2.540 χιλ.
Το λατρεύεις αμέσως
Από αισθητικής πλευράς, όπως κι αν το κοιτάξεις το νέο γαλλικό μοντέλο, όχι απλά αρέσει, αλλά ίσως ξετρελαίνει τον απλό παρατηρητή. Έχει τον τρόπο του να έλκει και να σε κάνει να το ψάξεις περισσότερο. Φέρνει και από το Cactus στο DNΑ του. Τα εμπρός φωτιστικά βρίσκονται το ένα κάτω από το άλλο, σχεδιαστική καινοτομία από το Cactus η οποία πραγματικά αρέσει. Τα στενά LED ημέρας βρίσκονται ψηλά, λίγο πιο κάτω οι προβολείς και στο κάτω τμήμα του προφυλακτήρα οι προβολείς ομίχλης. Στο πλάι τα προαιρετικά προστατευτικά Airbumps (Cactus) εντυπωσιάζουν και αυτά. Έχουν τη χάρη τους και τη μοναδικότητα τους.
Στο πίσω τμήμα τα φωτιστικά είναι προχωρημένα και δείχνουν να προέρχονται από την DS3. Όλα προσεγμένα και καλοσχεδιασμένα. Και από εκεί και πέρα, ο κάθε υποψήφιος πελάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από 9 χρώματα αμαξώματος και 3 οροφής, συνολικά 36 διαφορετικές και μοναδικές προτάσεις.
Και από μέσα άνεση
Ευχάριστη είναι η πρώτη αίσθηση εσωτερικά, όπου στο τετραγωνισμένης αισθητικής ταμπλό ξεχωρίζει η μεγάλη οθόνη των 7 ιντσών με λειτουργία αφής, του συστήματος infotainment. Τα όργανα του ταμπλό είναι αναλογικά και ευανάγνωστα, προσφέροντας κάθε χρήσιμη πληροφορία στον οδηγό, ενώ αυτό που κλέβει τη ματιά (κυριολεκτικά) είναι η υπέροχη διχρωμία που κυριαρχεί στο εσωτερικό. Είναι εμφανής η επιρροή από το μεγαλύτερο Cactus ακόμη και στα χερούλια των θυρών. Πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες κάνουν τη διαφορά, όπως και οι βοηθητικοί χώροι για μικροαντικείμενα, τα οποία χρειαζόμαστε χώρο να τα περιγράψουμε.
Από πλευράς χώρων-άνεσης, σαφώς είναι πολύ άνετο για 5 επιβάτες, οι οποίοι θα βολευτούν σε κάθε περίπτωση. Επαρκής είναι και ο χώρος αποσκευών που φτάνει τα 300 λίτρα, είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος και διαθέτει μεγάλο άνοιγμα. Η αίσθηση που αφήνει το εσωτερικό του είναι ότι τόσο η συναρμογή, όσο και το φινίρισμα βρίσκονται σε ιδιαιτέρα ψηλά επίπεδα.
Με gadget για όλους
Μέσω της 7άρας οθόνης οδηγός κι επιβάτες έχουν πολλές δυνατότητες, ίσως περισσότερες από άλλα μοντέλα του ανταγωνισμού, να “παίξουν” και να ενημερωθούν. Υπάρχουν, δηλαδή, πολλές δυνατότητες συνδεσιμότητας. Ξεχωρίζουμε όμως την προαιρετική τοποθέτηση κάμερας λήψης φωτογραφιών και καταγραφής συμβάντων 16GB. Το βλέπουμε για πρώτη φορά. Ο προαιρετικός εξοπλισμός του περιλαμβάνει ακόμη εφαρμογές MirrorLink, Apple CarPlay, έλεγχο τυφλού σημείου, Navi και με φωνητικές εντολές και πολλά ακόμη.
Ζωντανός κινητήρας βενζίνης
Ζήσαμε για λίγες μέρες μαζί του, δοκιμάζοντας την έκδοση 1,2 PURETECH. Το 3κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο βενζίνης, των 1.199 κ. εκ. αποδίδει ισχύ 82 ίππων/5.750 σ.α.λ. με ροπή 118 Nm/2.750 σ.α.λ. Διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων 5 σχέσεων, σύστημα multipoint injection, οι εκπομπές CO2 φτάνουν τα 109 γρμ/χλμ., η τελική ταχύτητα 167 χλμ/ώρα κι επιταχύνει από 0-100 σε 14,9 δευτ. με μέση κατανάλωση 4,7 λιτ/100.
Ολοζώντανος και άμεσα ανταποκρινόμενος ο κινητήρας αυτός έχει πολιτισμένη λειτουργία με επίπεδα θορύβου και κραδασμών να είναι ιδιαίτερα χαμηλά. Ο θόρυβος πολύ δύσκολα περνά στο εσωτερικό των επιβατών, γεγονός που δείχνει το υψηλό επίπεδο δουλειάς στην ηχομόνωση. Επιταχύνει πολύ ομαλά, χάρη στο 5τάχυτο κιβώτιο, το οποίο έχει καλή αίσθηση και θετικό κούμπωμα. Να σημειώσουμε δε ότι η κλιμάκωσή των σχέσεων είναι αραιή και σαφώς προσανατολισμένη στην μειωμένη κατανάλωση καυσίμου.
Στριβεί, φρενάρει “πατάει”
Όπως κάθε Citroen, πως θα μπορούσε να αλλάζει αυτό, είναι πολύ ευχάριστο στο δρόμο. Εμπνέει ασφάλεια στον οδηγό του, άμεσα και δίχως προϋποθέσεις. Η πλατφόρμα στην οποία “πατάει” (PF1) έχει αυξημένη ακαμψία και κατά συνέπεια λειτουργεί ευεργετικά για τον οδηγό. Η ανάρτηση δίχως κανένα πρόβλημα, δεν ξαφνιάζει με τη συμπεριφορά της, το τιμόνι προσφέρει την απαιτούμενη για τον οδηγό ενημέρωση με την ανάλογη σαφήνεια και τα φρένα μπορούν να το ακινητοποιούν αποτελεσματικά, ακόμη και σε κατάσταση πανικού. Κρατήστε στα πολλά θετικά του, ακόμη, την ποιότητα κύλισης του νέου C3, τον τρόπο στριψίματος και την άριστη περιμετρική ορατότητα.
Τι είναι τελικά το νέο C3
Με παρακαταθήκη τις επιτυχίες των προηγούμενων γενεών, τώρα επιστρέφει, αλλάζει τα χαρακτηριστικά της κατηγορίας του και βάζει “πλώρη” για χρυσό. Μπορεί κι έχει τα φόντα. Φτάνει να βοηθήσει και η αγορά. Ποιοτικό, καλοσχεδιασμένο, με εξελιγμένη γκάμα κινητήρων, ποιότητα κύλισης, ασφαλή οδικά χαρακτηριστικά, προσφέρει ένα απόλυτα ευχάριστο πακέτο τεχνολογιών κι οδηγικών απολαύσεων. Σε όλο αυτό το πακέτο βάλτε και την ιδιαίτερα προσιτή τιμή του που ξεκινά από τις 12.740 ευρώ.