Προσπάθεια στο να παταχθεί η παραβατικότητα και η συναλλαγή μεταξύ εξεταστή και υποψηφίου οδηγού καταβάλλεται από το αρμόδιο υπουργείο. Το θέμα είναι προχωρημένο και ήδη δόθηκε σε δημόσια διαβούλευση το σχετικό νομοσχέδιο. Μάλιστα εμπεριέχει σημαντικές αλλαγές στο σύστημα χορήγησης διπλωμάτων. Μέσα στο μήνα μάλιστα, αναμένεται να κατατεθεί και στη Βουλή.
Δίπλωμα από τα 17
Σημαντικό νέο στοιχείο στο νομοσχέδιο είναι η δυνατότητα οδήγησης από τα 17 χρόνια, συνοδεία όμως πάντα έμπειρου οδηγού, μέχρι να συμπληρωθούν τα 18 χρόνια. Βέβαια, για το συγκεκριμένο θέμα προβλέπεται ο 17χρονος υποψήφιους οδηγός ότι θα έχει συγκεκριμένη πρακτική και θεωρητική εκπαίδευση από εκπαιδευτή. Προβλέπεται ακόμη χορήγηση βεβαίωσης από την Διεύθυνση Μεταφορών της περιοχής για τον συνοδό ενήλικα και έμπειρο οδηγό, ο οποίος όμως δεν θα πρέπει να έχει απολύτως κανένα βαθμό ποινής στο point system.
Συνοδευόμενη οδήγηση
Η συνοδευόμενη οδήγηση, όπως ονομάζεται, θα γίνεται για διάστημα τουλάχιστον 6 μηνών ή 100 ωρών, εκ των οποίων οι 10 ώρες θα πραγματοποιούνται μία ώρα τουλάχιστον μετά τη δύση του ηλίου. Στη συνέχεια το κανονικό δίπλωμα θα εκδίδεται μετά τη συμπλήρωση των 18 ετών του οδηγού, αλλά και πάλι ύστερα από πρακτική εξέταση.
Οι νέες εξετάσεις υποψηφίων οδηγών
Σύμφωνα πάντα με το νέο νόμο καθιερώνονται δοκιμασίες προσόντων και συμπεριφοράς των υποψηφίων οδηγών. Τώρα μπαίνει σε εφαρμογή σύστημα εποπτείας και ελέγχου εξεταστών και εκπαιδευτών. Το πρακτικό τμήμα των εξετάσεων των νέων υποψήφιων οδηγών θα διενεργείται σε δύο στάδια. Τώρα, προκειμένου να περάσει κάποιος στο δεύτερο στάδιο που είναι η δοκιμασία ελιγμών, θα πρέπει να περάσει το πρώτο, το οποίο αφορά την πορεία. Η εξέταση αυτή θα διεξάγεται σε διαφορετική ημέρα.
Τα στάδια της δοκιμασίας
Κατά το πρώτο στάδιο της δοκιμασίας θα εξετάζονται οι γνώσεις και οι δεξιότητες της οδήγησης, δηλαδή η(πορεία. Εφόσον αυτό ολοκληρωθεί με επιτυχία, θα εξετάζονται στο δεύτερο στάδιο το οποίο περιλαμβάνει ειδικές δοκιμασίες όπως κίνηση και ακινητοποίηση δικύκλου χωρίς λειτουργία κινητήρα, ελικοειδής διαδρομή, φρενάρισμα εκτάκτου ανάγκης, οπισθοπορεία με στροφή και διάφορα άλλα.
Αυστηρότερες ιντερνετικές διαδικασίες
Όλες αυτές οι δοκιμασίες θα διενεργούνται χωρίς την παρουσία εκπαιδευτή και εξεταστή και εντός ειδικά διαμορφωμένων χώρων ή σε πίστες οι οποίοι βρίσκονται σε οικεία ή όμορη Περιφερειακή Ενότητα.
Η υψηλή τεχνολογία μπαίνει για τα καλά στη ζωή μας. Τώρα για πρώτη φορά θα καταγράφεται το σύνολο της διαδικασίας. Θεωρητική και πρακτική εξέταση θα μεταδίδονται σε πραγματικό χρόνο και θα καταγράφονται με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων.
Όλα τα οχήματα εξέτασης των νέων οδηγών θα είναι διασυνδεδεμένα στο internet και θα είναι εφοδιασμένα με κάμερες κα μικρόφωνα, ώστε τα οχήματα να είναι on line με το κέντρο ελέγχου του υπουργείου Υποδομών.
Το καταγεγραμμένο υλικό, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, θα προστατεύεται αυστηρά από οποιαδήποτε παρέμβαση, ενώ με υπουργική απόφαση θα διασφαλιστεί η προστασία των προσωπικών δεδομένων των υποψηφίων.
Τα δεδομένα ήχου και εικόνας θα αποθηκεύονται σε ηλεκτρονικά αρχεία, στα οποία θα μπορεί να ανατρέχει το νεοσύστατο Σώμα Εξεταστών.
Επίσης, απενεργοποιημένα θα είναι κινητά τηλέφωνα και συσκευές επικοινωνίας, πλην αυτών που καταγράφουν την εξέταση.
Όλα καλύτερα αλλά…
Το νομοσχέδιο προβλέπει σημαντικές τεχνολογικές εφαρμογές, οι οποίες θα πρέπει να λειτουργούν άψογα προκειμένου να ολοκληρωθούν αυτές οι αδιάβλητες διαδικασίες. Με ανυπομονησία αναμένουμε να δούμε πως θα λειτουργήσουν όλα αυτά άψογα και μάλιστα μέσω intern