Παρά τα τεράστια προβλήματα στην ελληνική οικονομία, η αγορά του αυτοκινήτου στη χώρα μας προσπαθεί να βρει το δικό της δρόμο, τραβώντας μια δύσκολη ανηφόρα. Αν και η φετινή επίδοση έως τώρα δείχνει μια σταθεροποίηση, το 7μηνο Ιανουαρίου-Ιουλίου 2017 παρουσιάζεται βελτιωμένο κατά 8,1% σε σύγκριση με το 2016. Βέβαια, θα πρέπει να θυμίζουμε ότι πέρσι ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά σε ότι είχε να κάνει με τη συνέχιση ή μη της απόσυρσης, τουλάχιστον κατά τους πρώτους μήνες.
Τώρα φαίνεται ότι κάπως πάνε να “στρώσουν” τα πράγματα, με τις ταξινομήσεις των fleet (εταιρικές και εταιρείες ενοικιάσεων) να σώζουν την εικόνα της αγοράς. Οι λιανικές πωλήσεις εξακολουθούν να είναι τραγικές και είναι αυτές οι οποίες εξασφαλίζουν τη ζωή στις εκατοντάδες εξουσιοδοτημένες κάθετες μονάδες σε όλη τη χώρα και όχι μόνο.
Μικροαισιοδοξία για τις λιανικές
Φέτος βρισκόμαστε συνολικά στις 58.399 ταξινομήσεις, ενώ το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα είχαμε 54.399 ταξινομήσεις. Η πολύ καλή πορεία του τουρισμού μπορεί να σώζει την “παρτίδα”, αλλά δεν εξασφαλίζει κερδοφορία ούτε στις εισαγωγικές εταιρείες αυτοκινήτου, ούτε και στα κάθετα συγκροτήματα. Πάντως κατά το πρώτο 7μηνο σημειώθηκε αύξηση στις εταιρικές πωλήσεις κατά 7,5% και στις λιανικές κατά 9%. Η συγκεκριμένη αύξηση δεν αποτελεί αποκλειστικά λιανικές πωλήσεις μόνο, αλλά και εταιρικές οι οποίες αφορούν πολλές μικρές ενοικιάστηκες εταιρείες ανά την Ελλάδα, οι ταξινομήσεις των οποίων “χρεώνονται” σαν λιανικές και όχι εταιρικές. Το τελευταίο στοιχείο μπορεί να μας δίνει μια σχετική αισιοδοξία και αναμένουμε την πορεία των επομένων μηνών προκειμένου να δούμε αν η χρονιά θα κλείσει με απώλειες ή με βαριές απώλειες.
Καθολική επικράτηση των εταιρικών πωλήσεων
Σύμφωνα με τα ανεπίσημα στοιχεία της αγοράς, δημοσιεύουμε τα πρώτα στοιχεία του 7μήνου. Στον σχετικό πίνακα φαίνονται οι επιδόσεις των εταιρειών του κλάδου τόσο στις εταιρικές πωλήσεις (fleet), όσο και στις λιανικές (retail) με τα ποσοστά τους και στο τέλος την συνολική τους επίδοση στην ελληνική αγορά. Πάντως οι εταιρικές πωλήσεις εξακολουθούν να κρατούν ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό που φτάνει στο εντυπωσιακό 59%. Μόλις το 41% των πωλήσεων αφορούν τη λιανική η οποία σκιαγραφεί και την απόλυτη πορεία της ελληνικής αγοράς αυτοκινήτου.
Πανελλαδικές ταξινομήσεις Ιαν – Ιουλίου 2017
Κατασκευαστής |
Fleet/ποσοστό |
Retail/ποσοσττό |
Σύνολο/ποσοστό |
|||
Toyota |
2.840 |
8,2% |
3.618 |
15% |
6.458 |
11% |
Nissan |
3.177 |
9,2% |
2.080 |
8,6% |
5.257 |
8,9% |
VW |
3.177 |
9,2% |
1.747 |
7,3% |
4.924 |
8,4% |
Peugeot |
3.436 |
9,9% |
1.376 |
5,7% |
4.812 |
8,2% |
Fiat |
3.486 |
10% |
1.071 |
4,4% |
4.557 |
7,7% |
Opel |
2.467 |
7,1% |
1.955 |
6,1% |
4.422 |
7,5% |
Suzuki |
1.879 |
5,4% |
2.005 |
8,3% |
3.884 |
6,6% |
Citroen |
1.728 |
5,0% |
1.048 |
4,3% |
2.776 |
4,7% |
Hyundai |
1.447 |
4,2% |
1.284 |
5,3% |
2.731 |
4,6% |
Mercedes |
1.766 |
5,1% |
770 |
3,2% |
2.536 |
4,3% |
Ford |
593 |
1,7% |
1.596 |
6,6% |
2.189 |
3,7% |
Renault |
1.229 |
3,5% |
932 |
3,9% |
2.161 |
3,7% |
Audi |
1.234 |
3,6% |
753 |
3,1% |
1.987 |
3,4% |
Skoda |
1.411 |
4,1% |
569 |
2,4% |
1.980 |
3,4% |
BMW |
1.393 |
4,0% |
502 |
2,1% |
1.895 |
3,2% |
Mini |
583 |
1,7% |
306 |
1,3% |
889 |
1,5% |
Kia |
346 |
1,0% |
472 |
2,0% |
818 |
1,4% |
Volvo |
459 |
1,3% |
298 |
1,2% |
757 |
1,3% |
Jeep |
302 |
0,9% |
252 |
1,0% |
554 |
0,9% |
Dacia |
242 |
0,7% |
178 |
0,7% |
420 |
0,7% |
Alfa Romeo |
294 |
0,8% |
60 |
0,2% |
354 |
0,6% |
Honda |
73 |
0,2% |
257 |
1,1% |
330 |
0,6% |
Smart |
174 |
0,5% |
143 |
0,6% |
317 |
0,5% |
Mitsubishi |
18 |
0,1% |
70 |
0,3% |
88 |
0,1% |
Land Rover |
60 |
0,2% |
20 |
0,1% |
80 |
0,1% |
Mazda |
8 |
0,0% |
67 |
0,3% |
75 |
0,1% |
Porsche |
21 |
0,1% |
21 |
0,1% |
42 |
0,1% |
Ssangyong |
23 |
0,1% |
17 |
0,1% |
40 |
0,1% |
DS |
11 |
0,0% |
19 |
0,1% |
30 |
0,1% |
Subaru |
10 |
0,0% |
12 |
0,0% |
22 |
0,0% |
Lexus |
13 |
0,0% |
8 |
0,0% |
21 |
0,0% |
Jaguar |
15 |
0,0% |
2 |
0,0% |
17 |
0,0% |
Abarth |
10 |
0,0% |
6 |
0,0% |
16 |
0,0% |
Lancia |
3 |
0,0% |
5 |
0,0% |
8 |
0,0% |
Bentley |
3 |
0,0% |
0 |
0,0% |
3 |
0,0% |
Lifan |
3 |
0,0% |
0 |
0,0% |
3 |
0,0% |
Chevrolet |
0 |
0,0% |
1 |
0,0% |
1 |
0,0% |
Tesla |
0 |
0,0% |
1 |
0,0% |
1 |
0,0% |
Acura |
0 |
0,0% |
1 |
0,0% |
1 |
0,0% |
Maserati |
1 |
0,0% |
0 |
0,0% |
1 |
0,0% |
Σύνολο |
34.713 |
59% |
24.092 |
41% |
58.805 |
100% |