Σημαντική πτώση πάνω από 30% σημείωσαν κατά το 2016 οι επενδύσεις στην αυτοκινητοβιομηχανία στο Ηνωμένο Βασίλειο. Βασική αιτία οι φόβοι και προβληματισμοί των κατασκευαστών οχημάτων για μακροπρόθεσμες επενδύσεις εν όψει Brexit, τουλάχιστον προς το παρόν.
Σύμφωνα με έκθεση της Ένωσης Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων οι συνολικές δεσμεύσεις επενδύσεων από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων υποχώρησαν στις 1,6 δισ. στερλίνες το 2016, έναντι 2,5 δισ. το 2015. Το σημαντικό πάντως είναι ότι, παρά τη σημαντική αυτή πτώση των επενδύσεων, τα οχήματα τα οποία κατασκευάσθηκαν κατά τη διάρκεια του 2016 στη χώρα, αυξηθήκαν στα υψηλότερα επίπεδα των τελευταίων 17 ετών. Σύμφωνα με το Bloomberg αυτό οφείλεται κυρίως στην οικονομική ανάκαμψη η οποία παρουσιάζεται σε ολόκληρη την Ευρώπη.
Το 50% εξάγεται στην Ε.Ε.
Μεγάλοι κατασκευαστές οχημάτων, όπως Nissan, Toyota και Jaguar Land Rover (όμιλος Tata Motors), προώθησαν μεγάλο μέρος της παραγωγής τους επί βρετανικού εδάφους στο εξωτερικό. Σύμφωνα, μάλιστα, με επίσημα στοιχεία πάνω από το 50% των βρετανικών εξαγωγών διοχετεύτηκαν κατά την περσινή χρονιά σε χώρες της Ε.Ε.
Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι αν και υποχώρησαν οι επενδύσεις κατά την περσινή χρονιά, η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας, Jaguar Land Rover, σημείωσε σημαντική άνοδο της τάξεως του 8% σε σχέση με το 2015. Κατά την περσινή χρονιά ανακοίνωσε ότι κατασκεύασε 544.401 αυτοκίνητα στα τρία εργοστάσιά της επί βρετανικού εδάφους.
Ανώτατα στελέχη του τομέα κατασκευαστών οχημάτων του Ηνωμένου Βασιλείου τόνισαν για το πόσο επικίνδυνη θα ήταν μια ενδεχόμενη αποτυχία στο να εξασφαλιστούν σημαντικά ευνοϊκές εμπορικές συμφωνίες μετά την αποχώρηση της Βρετανίας από την Ε.Ε. Μια αποτυχία, τόνισαν, θα ήταν ικανή να υπονομεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία στη χώρα αυτή.
Ο Mike Hawes, επικεφαλής στην ένωση κατασκευαστών τόνισε μεταξύ άλλων ότι: «Θέλουμε εμπορικές συμφωνίες, αλλά πρέπει να είναι οι σωστές συμφωνίες, όχι βιαστικές συμφωνίες. Μια πιθανή αποτυχία θα μπορούσε να ζημιώσει τη βρετανική βιομηχανία αυτοκινήτου, χωρίς επιστροφή».
Πάντως στελέχη των κορυφαίων κατασκευαστών, όπως τηςNissan και της Toyota εξέφρασαν τη απόλυτη στήριξή τους στα εργοστάσια τα οποία δραστηριοποιούνται στο Ηνωμένο Βασίλειο και απασχολούν χιλιάδες εργαζόμενους..
Τέλος, ο Andy Goss, επικεφαλής των παγκόσμιων πωλήσεων δήλωσε ότι «Είναι πάρα πολύ σημαντικές οι επενδύσεις σε εξέλιξη νέων μοντέλων, σε νέα στελέχη με δεξιότητες και στην προηγμένη τεχνολογία, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η Βρετανία έχει μια αυτοκινητοβιομηχανία που ακμάζει, ακόμη και μέσα στην τρέχουσα αβεβαιότητα».