Πρόκειται για μια ιστορία σαν παραμύθι. Η Alfa Romeo “βαδίζει” ήδη στα 117 της χρόνια μιας εκπληκτικής πορείας της. Πολύ λίγοι κατασκευαστές στο αυτοκινητικό στερέωμα έχουν φτάσει σε ένα τόσο σημαντικό ορόσημο.
Η Αlfa Romeo ιδρύθηκε επίσημα στο Μιλάνο το 1910 και το πρώτο αυτοκίνητο που παρήχθη ήταν το “24 HP”.
Ύστερα από 33 χρόνια, το εμβληματικό σήμα της Alfa Romeo θα κάνει εκ νέου την εμφάνισή του στις πίστες της Formula 1. Η είδηση αυτή κυριάρχησε τον τελευταίο καιρό. Το γεγονός αυτό αποτελεί μια θαυμάσια ευκαιρία να ανατρέξουμε στο ένδοξο αγωνιστικό παρελθόν της Μεγάλης Μιλανέζας Κυρίας.
Alfa Romeo – Born to Race
Το Targa Florio το 1923
Το ξέσπασμα όμως του 1ου Παγκόσμιου Πολέμου και οι ελλείψεις σε πρώτες ύλες δημιούργησαν προβλήματα στην εταιρία που εξαγοράστηκε στις 2 Δεκεμβρίου του 1915 από έναν ναπολιτάνο μηχανολόγο και επιχειρηματία, τον Nicola Romeo. Το όνομα της Alfa έγινε “Alfa Romeo” και το εργοστάσιο μετατράπηκε για πολεμική παραγωγή.
Το πρώτο και σημαντικό άλμα της Alfa Romeo προς την καθιέρωση ήρθε με την κατάκτηση του διάσημου αγώνα Targa Florio το 1923 με το μοντέλο “RL TF”, ενώ το 1925 με την “P2 Gran Premio”, κατέκτησε το πρώτο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτου.
Η χρυσή 10ετία
Ο μηχανικός Vittorio Jano, δημιουργεί τις σπουδαίες Alfa Romeo του ’30: το “P2”, και στη συνέχεια τα “6C 1500” (1928), “6C 1750” (1930), “8C 2300” (1931) και “Gran Premio Tipo B-P3” (1932). O Jano ήταν υπεύθυνος και για το θρυλικό “8C” οκτακύλινδρο σε σειρά κινητήρα με υπερσυμπιεστή.Η δεκαετία του 1930 ήταν η χρονική περίοδος κατά την οποία δημιουργήθηκε ο θρύλος της Alfa Romeo και με οδηγούς τους Antonio Ascari, Gastone Brilli Peri, Giuseppe Campari, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Achille Varzi.
Το μεγάλο Κραχ
Η παγκόσμια οικονομική ύφεση που ακολούθησε το μεγάλο Κραχ της Wall Street το 1929, είχε αντίκτυπο στην εξάπλωση της Alfa Romeo: Τα ηνία της εταιρίας ανέλαβε το 1933 το Ινστιτούτο για την Βιομηχανική Ανασυγκρότηση.
Την ίδια χρονιά η εταιρία αφήνει τους αγώνες και τα θαυμάσια “8C2300B” δίνονται στη Scuderia Ferrari. Τα αποτελέσματα ήταν θεαματικά: Τα μοντέλα της Alfa Romeo κέρδισαν περισσότερους αγώνες από οποιονδήποτε κατασκευαστή το 1934. Την ίδια στιγμή περισσότερο από το 80% των εσόδων της εταιρίας προέρχονταν από την αεροναυτική παραγωγή.
Η πρώτη Alfa με αυτοφερόμενο αμάξωμα
Η έναρξη του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου άλλαξε άρδην τα σχέδια της εταιρίας και η Alfa Romeo μετατράπηκε σε πολεμική βιομηχανία και οι εγκαταστάσεις της βομβαρδίστηκαν από τις συμμαχικές δυνάμεις. Επαναλειτούργησε το1945 με την παραγωγή αυτοκινήτων να ξεκινά το 1946. Το μοντέλο “1900”, η πρώτη Alfa Romeo με αυτοφερόμενο αμάξωμα, σχεδιάστηκε το 1950. Οι νίκες στους αγώνες πολλαπλασιάστηκαν. Η κυριαρχία των Alfa 158 ήταν απόλυτη και ο Nino Farina κέρδισε τον τίτλο του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 το 1950. Την επόμενη χρονιά ο Juan Manuel Fangio κατέκτησε το δεύτερο πρωτάθλημα με Alfa 159 με κινητήρα 1.500 κ.εκ. απόδοσης 425 ίππων και τελική ταχύτητα 300 χλμ / ώρα. Η εταιρία επικεντρώνεται στην παραγωγή
επιβατικών αυτοκινήτων, βαρέων οχημάτων, κινητήρων αεροσκαφών, πλοίων καθώς και πετρελαιοκινητήρων για βιομηχανικές εφαρμογές.
Από τη Giulietta Sprint στην Alfetta
Το 1954 παρουσιάστηκε η “Giulietta Sprint” και μαζί τους τα “Spider” (1955) και “Βerlina” (1955) αποτέλεσαν σταθμούς στην ιστορία της Alfa Romeo. Το 1960 ξεκίνησε με την επιτυχία της “Giulia” (1962). Οι αγωνιστικές δραστηριότητες συνεχίστηκαν, ιδρύοντας την αγωνιστική ομάδα Autodelta.
Η δεκαετία του 1960 ήταν μια χρονική περίοδος ανθοφορίας για την Alfa Romeo. Ακολουθώντας την αύξηση στη ζήτηση, η Alfa Romeo λανσάρισε το 1971 την ”Alfetta” που έμελλε να γίνει ο ηγέτης στην κατηγορία του για πολλά χρόνια. Στο μεταξύ η Alfa Romeo κατέκτησε δύο Παγκόσμιους Τίτλους: το 1975 με την 33 TT 12 (Πρωτάθλημα Κατασκευαστών), και το 1977 με την 33 SC 12 (Πρωτάθλημα Πρωτότυπων).
Η ώρα της “Alfa 33”
Τα προβλήματα που ενέσκηψαν τη δεκαετία του ’70 από τις κοινωνικές αναταραχές έγιναν κάτι παραπάνω από αντιληπτά σε ολόκληρη την Ιταλία και την Alfa Romeo. Συνεχίστηκε όμως η ανάπτυξη προετοιμάζοντας μοντέλα και στρατηγικές για τη δεκαετία που ερχόταν: Η “Alfa 33”, αντικατέστησε την “Alfasud” το 1983, και η τόσο σημαντική “Alfetta” αντικαταστάθηκε από τις “Alfa 90” (1984) και “Alfa 75” (1985), ενώ με την τελευταία “Alfetta” η Alfa Romeo γιόρτασε την 75η επέτειο από την ίδρυσή της.
Η “156” αναγέννησε την εταιρεία
Η εταιρία “άλλαξε χέρια” ξανά το 1986, για τρίτη φορά στην ιστορία της. Το Fiat Group εξαγόρασε την Alfa Romeo που εκείνη την περίοδο παρουσίαζε την εντελώς νέα “ναυαρχίδα” της, την “164” (1987). Το 1992 ήταν η χρονιά της “155”, ενός μοντέλου ιδιαίτερα επιτυχημένου στους αγώνες. Η “145” λανσαρίστηκε σε αντικατάσταση της “33” το 1994 και οι σπορ “GTV” και “Spider” έκαναν την εμφάνισή τους την επόμενη χρονιά. Το μοντέλο της αναγέννησης της εταιρίας τη δεκαετία του ’90 ήταν η “156” (1997).
Brera και Spider
Η “166” αντικατέστησε την “164” το 1998, και το 2000 η “147” αντικατέστησε την “145”. Το φθινόπωρο του 2003 παρουσιάζεται η “GT”, ένα τετραθέσιο κουπέ με σχεδίαση που θύμιζε τη θρυλική “Giulietta Sprint”.
Το 2005 η “159” αντικαθιστά την “156” με εμφανή την εξέλιξη στο στιλ, την εμφάνιση και τις επιλογές κινητήρων και αμαξωμάτων. Την ίδια χρονιά “γεννιέται” η “Brera” κουπέ ακολουθούμενη από τη νέα “Spider” το 2006.
8C Competizione
Την ίδια χρονιά αποκαλύπτεται η “8C Competizione”. Μόνο 500 μονάδες παρήχθησαν και αυτό το super car αποκτήθηκε από συλλέκτες. Ακολουθεί η Alfa Romeo MiTo και τέλος ήρθε η εντελώς νέα “Giulietta”. Με την επέτειο των 100 χρόνων της εταιρίας, το όνομα “Giulietta” αποτίει φόρο τιμής σε έναν αυτοκινητικό θρύλο που έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Alfa Romeo. Τέλος, η “Julia” έρχεται να συνεχίσει μια λαμπρή παράδοση, επαναπροσδιορίζοντας ουσιαστικά, μαζί με την Stelvio την πορεία και τη στρατηγική της Μεγάλης Μιλανέζας Κυρίας.
Ραγδαία ανάπτυξη
Σήμερα η Alfa Romeo “τρέχει” κυριολεκτικά με 31,9% ανάπτυξη κατά το πρώτο 11μηνο του 2017. Η ιταλική εταιρεία επανεξετάζει τους στόχους της θέτοντας νέα στάνταρ και βαδίζοντας σε μια ξέφρενη εμπορική πορεία. Κατά τα επόμενα χρόνια αναμένουμε να “ξεδιπλωθεί” η παγκόσμια νέα στρατηγική της, στοχεύοντας πελάτες με έναν εντελώς ιδιαίτερο τρόπο.
H μεγάλη επιστροφή στη F1
Ύστερα από 33 χρόνια, το εμβληματικό σήμα της Alfa Romeo θα κάνει εκ νέου την εμφάνισή του στις πίστες της Formula 1. Η ιταλική μάρκα επιστρέφει επίσημα στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από την επόμενη χρονιά. Η Alfa Romeo επιστρέφει με τη Sauber, έχοντας την αμέριστη συμπαράσταση της Ferrari. Η ομάδα που θα δούμε το 2018 ονομάζεται Alfa Romeo Sauber F1 Team.
Alfa Romeo Racing History