Οι μεσαίες γόμες της γκάμας είναι αυτές που θα πρωταγωνιστήσουν στο 1000ο GP της ιστορίας. Το φετινό Κινέζικο GP είναι μοναδικό καθώς η Formula 1 γιορτάζει τους 1000 αγώνες και σε 364 απ’ αυτούς, η Pirelli ήταν παρών. Η επιλογή για το σκληρό ελαστικό είναι η γόμα C2, για το μέσο ελαστικό είναι η γόμα C3 και για το μαλακό ελαστικό η γόμα C4: Πρόκειται για τις τρεις μεσαίες γόμες στην γκάμα της Pirelli. Οι γόμες αυτές ταιριάζουν καλά με τις διαφορετικές απαιτήσεις του μοναδικού Διεθνούς Αυτοκινητοδρομίου της Σαγκάη. Στο παρελθόν έχουμε παρακολουθήσει πολύ ενδιαφέροντες αγώνες εκεί, με τη στρατηγική ελαστικών να αποτελεί κλειδί.
Ο αγώνας θα μεταδοθεί τηλεοπτικά σε απ’ ευθείας σύνδεση τη Κυριακή, 15 Απριλίου, το πρωί στις 09:10.
Χαρακτηριστικά πίστας
Η φαρδιά πίστα είναι γνωστή για τις μεγάλες ευθείες και τις παρατεταμένες στροφές: Στην ευθεία τα ελαστικά – ειδικά τα εμπρός – ψύχονται και αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μπλοκάρισμα.
Ο καιρός αποτελεί πάντα ερωτηματικό: Οι χαμηλές θερμοκρασίες είναι κάτι συνηθισμένο αυτό αυξάνει τις πιθανότητες της τοπικής παραμόρφωσης (graining) ειδικά στις ελεύθερες δοκιμές.
Πέρυσι στην Κίνα υπήρξε μεγάλη ποικιλία διαφορετικών στρατηγικών: Ο Daniel Ricciardo κέρδισε για λογαριασμό της Red Bull με στρατηγική δυο αλλαγών μολονότι η στρατηγική επηρεάστηκε από την παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας.
Η πίστα έχει επιφάνεια μέσης τραχύτητας και είναι αρκετά απαιτητική με τα ελαστικά. Το εμπρός αριστερά ελαστικό καταπονείται περισσότερο.
Οι πλευρικές φορτίσεις (στροφές) είναι σχετικά ισορροπημένες με τις διαμήκεις (επιτάχυνση- φρενάρισμα) στην Κίνα. Οι στροφές 1 και 13 είναι οι πιο απαιτητικές.
Mario Isola – Επικεφαλής F1 και αγώνων αυτοκινήτου
“Πέρυσι το Κινέζικο GP ήταν το πρώτο στο οποίο είχαμε αφήσει κενό στην επιλογή γομών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να διεξαχθεί ένας συναρπαστικός αγώνας με έμφαση στη στρατηγική. Οι γόμες C2, C3, C4 που αποτελούν τις φετινές επιλογές για σκληρή, μέση και μαλακή γόμα είναι σχεδόν αντίστοιχες με την περσινή επιλογή, μέσης, μαλακής και πάρα πολύ μαλακής γόμας στην Κίνα. Ελπίζουμε ότι αυτή η επιλογή θα οδηγήσει σε αντίστοιχο αποτέλεσμα ώστε να έχουμε διασκεδαστική δράση και καλή μίξη στρατηγικών. Η πίστα στην Σαγκάη είναι πλήρης, περιέχει σχεδόν τα πάντα. Αποτελεί λοιπόν ένα καλό τεστ τόσο για την απόδοση του μονοθέσιου όσο και των ελαστικών. Καθώς υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα και έχουμε και τους εορτασμούς για το 1000στό GP ελπίζουμε να είναι ένα Σαββατοκύριακο που θα θυμόμαστε για καιρό”.
Ενδιαφέροντα νέα της Pirelli
Οι οδηγοί των τριών κορυφαίων ομάδων έχουν κάνει διαφορετικές επιλογές ελαστικών από τους συνάδελφούς τους στην ίδια ομάδα. Αυτό δεικνύει την ευρεία ποικιλία πιθανών στρατηγικών στην Κίνα.
Οι ομάδες της Formula 1 ολοκλήρωσαν τις πρώτες δοκιμές εξέλιξης εντός σεζόν, στο Μπαχρέιν, αμέσως μετά το Grand Prix. O George Russell με τη Mercedes ήταν ταχύτερος όλων. Ο Mick Schumacher έκανε ντεμπούτο με μονοθέσιο F1 και ο Fernando Alonso επέστρεψε στο cockpit.
Το πρόγραμμα F1 Pirelli Hot Laps συνεχίζεται στην Κίνα. Το περσινό ντεμπούτο ήταν πετυχημένο, φέτος θα συμμετέχουν και δυο νέοι κατασκευαστές.
Πριν από το Κινέζικο Grand Prix θα υπάρξει φεστιβάλ F1 στους δρόμους της Σαγκάη.
Το καινούργιο ασφάλτινο ελαστικό για ράλι, Pirelli P Zero RA, κέρδισε στο αγωνιστικό του ντεμπούτο στο περίφημο Tour de Corse, στην Κορσική.
Οδηγός ήταν ο Fabio Andolfi που κέρδισε στην κατηγορία WRC2, με Skoda Fabia.