Το νέο Audi Q2 “πατάει” πάνω σε ένα προηγμένο σασί με πολύ χαμηλό βάρος που σε συνδυασμό με έναν αεροδυναμικό συντελεστή Cd: 0,30 διασφαλίζουν χαμηλή κατανάλωση, ενώ η μελετημένη ανάρτηση προσφέρει άνεση και κράτημα. Να αναφέρουμε ότι προαιρετικά και στις εκδόσεις S line υπάρχει σπορ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διπλού θαλάμου και χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χλστ. Για την κατηγορία του δε, διαθέτει κάποια απολύτως μοναδικά στοιχεία εξοπλισμού όπως:
– Τα προαιρετικά φωτιστικά σώματα LED (τα πίσω LED έχουν δυναμική λειτουργία).
– Το Audi virtual cockpit με το στάνταρ σύστημα MMI το οποίο συνδυάζεται με μία μεγάλη πολυθεματική ψηφιακή οθόνη 12,3’’.
– Προαιρετική δυνατότητα επιλογής συστήματος head-up display για ασφαλέστερη οδήγηση.
– Ηλεκτρικά ανοιγόμενη πόρτα του πορτμπαγκάζ για μεγαλύτερη πρακτικότητα και ευκολότερη φόρτωση.
– Το σύστημα τετρακίνησης quattro το οποίο είναι στάνταρ στις κορυφαίες εκδόσεις TDI και TFSI φροντίζει για την βέλτιστη πρόσφυση όλων των τροχών.
– Το προαιρετικό Audi drive select προσφέρει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα κίνησης ενώ στο πρόγραμμα ESC Offroad και με 14,5 εκατοστά απόστασης αμαξώματος από το έδαφος το Q2 προσφέρει περισσότερες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμου.
Από 116 έως και 190 ίππους
Σχετικά με τις κινητήριες μονάδες προσφέρεται με τρεις κινητήρες TFSI και τρεις TDI με ισχύ από 85 kW / 116 PS έως 140 kW / 190 PS. Όλοι συμβαδίζουν με το γνωστό πρότυπο rightsizing για να συνδυάσουν την ιδανική χωρητικότητα και την βέλτιστη απόδοση με την χαμηλότερη δυνατή κατανάλωση και εκπομπή ρύπων. Ο μικρότερος βενζινοκινητήρας στην γκάμα είναι ο 1.0 TFSI με απόδοση 85 kW / 116 PS και 200 Nm ροπής από τρεις κυλίνδρους συνολικής χωρητικότητας 999 κ.εκ. Ζυγίζει μόλις 88 κιλά, έχει αλουμινένια έμβολα, σύστημα άμεσου ψεκασμού έως 250 bar, ενώ η ισορροπημένη λειτουργία του δεν απαιτεί άξονα αντιστάθμισης των κραδασμών. Πάνω από αυτή την έκδοση τοποθετείται η 1.4 TFSI (110 kW / 150 PS και 250 Nm) με σύστημα προσωρινής απενεργοποίησης των κυλίνδρων (COD).
Με σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων
Όταν συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων, το COD απενεργοποιεί τον 2ο και τον 3ο κύλινδρο σε φορτία έως 100 Nm και ενώ υπάρχει κίνηση cruising με τον κινητήρα να λειτουργεί μεταξύ 2.000 και 3.200 σ.α.λ. Στην περίπτωση που υπάρχει αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη η απομόνωση των κυλίνδρων επέρχεται νωρίτερα. Με το S tronic η μέση κατανάλωση είναι στα 5,2 λτ./100 χλμ. και η εκπομπή CO2 στα 119 γραμμ./χλμ. (με το χειροκίνητο οι αντίστοιχες τιμές είναι στα 5,4 και 124).
Η κορυφαία έκδοση βενζίνης, η 2.0 TFSI (140 kW / 190 PS και 320 Nm) υιοθετεί μία νέα διαδικασία καύσης. Διατηρεί την 4-κύλινδρη διάταξη και τα πλεονεκτήματα που έχει ένας downsizing κινητήρας στην λειτουργία του, αλλά δίχως συμβιβασμούς σε επιδόσεις και σε σχέση με μεγαλύτερου κυβισμού σύνολα. Συνδυάζεται στάνταρ με S tronic και μετάδοση quattro.
Στην βάση της σειράς των πετρελαιοκινητήρων βρίσκεται ο 4-κύλινδρος 1.6 TDI με ισχύ 85 kW / 116 PS και 250 Nm στις 1.500-3.200 σ.α.λ. Έχει μέση κατανάλωση μόλις 4,4 λίτρα και εκπέμπει 114 γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο. Η κορυφαία έκδοση είναι η 2.0 TDΙ η οποία διατίθεται ως προσθιοκίνητη με 110 kW / 150 PS και 340 Nm, καθώς και ως τετρακίνητη quattro με S tronic και 140 kW / 190 PS και 400 Nm.
Διατίθενται δε χειροκίνητα κιβώτια 6 σχέσεων (στάνταρ στις εκδόσεις 1.0 TFSI, 1.4 TFSI, 1.6 TDI και 2.0 TDI 150 PS) και αυτόματα S tronic με διπλό συμπλέκτη και 7 σχέσεις. Οι εκδόσεις 2.0 TDI και 2.0 TFSI εφοδιάζονται στάνταρ με ένα νέο εξελιγμένο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με πιο μακριά κλιμάκωση, νέου τύπου τροφοδοσία λαδιού και μειωμένες μηχανικές τριβές.
Quattro
Οι κορυφαίες TDI και TFSI εκδόσεις έχουν στάνταρ την μόνιμη τετρακίνηση quattro. Ένας ηλεκτρονικά ελεγχόμενος υδραυλικός πολύδισκος συμπλέκτης που σε νορμάλ συνθήκες κίνησης μεταφέρει σχεδόν όλη την ροπή στους μπροστινούς τροχούς, ενώ όταν χρειαστεί μπορεί αστραπιαία η κατανομή να γίνει ισόποση (50:50) ανάμεσα στους δύο άξονες. Ταυτόχρονα το ηλεκτρονικό πρόγραμμα ελέγχου δυναμικής ευστάθειας (ESC) μπορεί να απενεργοποιηθεί σε δύο στάδια (μέσω διακόπτη σε όλες τις εκδόσεις) και με επιλεκτική κατανομή της ροπής στους τροχούς για εκτός δρόμου χρήση.
Στο πρώτο στάδιο η λειτουργία του ABS και του ESC προσαρμόζεται ανάλογα με την off-road επιφάνεια για την καλύτερη πρόσφυση, ενώ στο δεύτερο στάδιο τα ηλεκτρονικά απενεργοποιούνται πλήρως ώστε οι πεπειραμένοι οδηγοί να απολαύσουν την σπορ πτυχή του Q2. Επίσης, στις στροφές το ESC προσφέρει χαρακτηριστικά torque vectoring επιβραδύνοντας στην διάρκεια στροφής τον εσωτερικό τροχό (αν αυτό χρειαστεί) για βέλτιστη κατευθυντικότητα.
Το προαιρετικό Audi drive select προσφέρει την δυνατότητα στον οδηγό να επιλέξει ανάμεσα σε πέντε προγράμματα κίνησης: τα auto, comfort, dynamic, efficiency και individual. Ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα υπάρχει παραμετροποίηση διάφορων στοιχείων συμπεριλαμβανομένων του τιμονιού, την αλλαγή των σχέσεων, καθώς και της προαιρετικής ηλεκτρονικά ελεγχόμενης ανάρτησης. Στο πρόγραμμα ESC Offroad και με σύμμαχο τα 14,5 εκατοστά που χωρίζουν το αμάξωμα από το έδαφος, το Q2 μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ευχέρεια εκτός δρόμου.
Με προτεραιότητα στην διατήρηση του βάρους στα χαμηλότερα επίπεδα, στην έκδοση 1.0 TFSI το απόβαρο δεν ξεπερνά τα 1.205 κιλά. Πέρα από βέλτιστα χαρακτηριστικά NVH, με χρήση έως 22% χάλυβα υψηλής αντοχής διασφαλίζεται ένας υψηλός βαθμός ακαμψίας του αμαξώματος, με το τελευταίο να παρουσιάζει έναν από τους κορυφαίους αεροδυναμικούς συντελεστές (Cd: 0,30) στην κατηγορία.
H ανάρτηση στον μπροστινό άξονα αποτελείται από γόνατα McPherson με ανισομεγέθη ψαλίδια βάσης. Στον πίσω άξονα οι προσθιοκίνητες εκδόσεις έχουν ημιάκαμπτο άξονα, ενώ οι quattro διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Προαιρετικά και στις εκδόσεις S line υπάρχει σπορ ανάρτηση με ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ διπλού θαλάμου και χαμηλωμένο αμάξωμα κατά 10 χλστ. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης είναι στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Η οδόντωση της ηλεκτρομηχανικά υποβοηθούμενης κρεμαγέρας είναι σχεδιασμένη για να μεταβάλλει τη σχέση μετάδοσης ανάλογα με το στρίψιμο του τιμονιού.