Παγκόσμια πρεμιέρα από την Alfa Romeo στην Έκθεση Αυτοκινήτου του Los Angeles. Το πρώτο SUV στην ιστορία της στην κορυφαία έκδοση Quadrifoglio
“Meccanica delle Emozioni”. Πρόκειται για ένα SUV που συμπυκνώνει το αυθεντικό πνεύμα της Alfa Romeo χάρη, στον εντυπωσιακό σχεδιασμό, στις υψηλές επιδόσεις και στην κορυφαία τεχνολογία. Το όνομά της φέρνει στο νου θρυλικά επιτεύγματα από το υψηλότερο βουνό της Ιταλίας.
Η εξέλιξή του έγινε στο κέντρο εξέλιξης της Alfa Romeo στη Modena της Ιταλίας, ενώ θα συναρμολογείται στο πρόσφατα ανακαινισμένο εργοστάσιο του Cassino, σε μια γραμμή παραγωγής που δημιουργήθηκε. Το περίφημο πέρασμα του Stelvio λοιπόν (απ’ όπου προήλθε άλλωστε η ονομασία του ιταλικού μοντέλου), αποτελεί το μεγαλύτερο ορεινό πέρασμα στην Ιταλία και το δεύτερο μεγαλύτερο στην Ευρώπη. Τα 20 χιλιόμετρα ασφάλτου και οι περισσότερες από 75 στροφές που το διέρχονται, διαμορφώνουν μία άκρως απαιτητική ορεινή διαδρομή. Στο τέρμα της το υψόμετρο αγγίζει τα 2.758 μέτρα, όμως η δοκιμασία αξίζει τον κόπο και με το παραπάνω, καθώς η εκπληκτική θέα κόβει κυριολεκτικά την ανάσα. Το Stelvio συνδέεται σαφώς με τις μαζεμένες διαστάσεις (μήκος 4,68μ., ύψος 1,65μ. και πλάτος 2,16μ.,) αλλά και το προφίλ του αμαξώματος με το χαρακτηριστικό περίγραμμα.
Απολαυστική απόδοση 510 ίππων
Το Stelvio Quadrifoglio προσφέρεται αποκλειστικά με έναν υπερσύγχρονο κινητήρα βενζίνης, κορυφαίων προδιαγραφών και επιδόσεων: εξακύλινδρος σε διάταξη V χωρητικότητας 2,9 λίτρων BiTurbo, αποδίδει 510 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Αντλώντας έμπνευση και τεχνογνωσία από τις τεχνολογίες της Ferrari, το συγκεκριμένο 6-κύλινδρο σύνολο είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, αποσκοπώντας στον περιορισμό του βάρους του αμαξώματος, ιδιαίτερα στον εμπρός άξονα.
Τέλος, το 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο της ZF, διαθέτει αλουμινένια paddles αλλαγών που είναι σταθερά τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού και είναι ρυθμισμένο για να εξασφαλίζει ταχύτατες εναλλαγές σχέσεων (ενδεικτικά στη λειτουργία Race οι αλλαγές πραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου).
Αξιοσημείωτη ωστόσο είναι η παρουσία στη γκάμα των διαθέσιμων κινητήρων των υπόλοιπων εκδόσεων του μοντέλου που θα παρουσιαστούν στο εγγύς μέλλον και ενός 2λιτρου υπερτροφοδοτούμενου συνόλου βενζίνης που αποδίδει 280 ίππους και προσφέρεται ομοίως με αυτόματο κιβώτιο οκτώ (8) σχέσεων. Πρόκειται για έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα “2 σε 1” άμεσου ψεκασμού, εξ’ ολοκλήρου κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ο οποίος αποδίδει μέγιστη ιπποδύναμη 280 ίππους στις 5.250 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 400Nm στις 2.250 σ.α.λ.
Σύστημα τετρακίνησης Q4
Το σύστημα τετρακίνησης Αll-Wheel Drive με τεχνολογία Q4 είναι σχεδιασμένο για να διαχειρίζεται την κατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο προσδίδοντας υψηλή απόδοση, αποτελεσματικότητα και ασφάλεια.
Η αρχιτεκτονική του συστήματος Q4 περιλαμβάνει, ένα ενεργό ενδιάμεσο κιβώτιο μεταφοράς ροπής με ηλεκτρομαγνητικό συμπλέκτη νέας γενιάς και εμπρός διαφορικό, ειδικά σχεδιασμένα έτσι ώστε να ανταποκρίνονται στη σωστή διαχείριση της θηριώδους ροπής και την άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση. Το σύστημα κατά τη διάρκεια κάθε διαδρομής ελέγχει συνεχώς μία σειρά παραμέτρων, και αναλόγως των συνθηκών κίνησης και της επιλογής λειτουργίας στο Alfa DNA Pro κατανέμει ανάλογα τη ροπή ανάμεσα στους δύο άξονες.
Υπό κανονικές συνθήκες, το Stelvio Quadrifoglio κινείται σαν κλασσικό πισωκίνητο μοντέλο, καθώς το 100% της ροπής του κινητήρα μεταδίδεται στον πίσω άξονα. Ωστόσο σε περίπτωση όπου ανιχνευθεί μειωμένη πρόσφυση σε κάποιον τροχό, τότε το σύστημα μεταφέρει αυτόματα ροπή και στον εμπρός άξονα, σε ποσοστό μέχρι και 50%. Αποσκοπώντας στην όσο το δυνατό πιο ορθή κατανομή και γρήγορη μετάδοση της ροπής, το σύστημα είναι ρυθμισμένο να παρέμβει άμεσα όταν ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες, που φθάνουν μέχρι και 2.5%.
Σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης Q4, η τεχνολογία Torque Vectoring της Alfa Romeo βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα. Η τοποθέτηση δύο συμπλεκτών στο πίσω διαφορικό επιτρέπει τον συνεχή και ακριβή έλεγχο της ροπής σε κάθε τροχό ξεχωριστά. Έτσι η ισχύς μεταφέρεται στο δρόμο πιο ομαλά και αποτελεσματικά, έστω κι αν το αυτοκίνητο κινείται σε πολύ γρήγορο ρυθμό. Ανά πάσα στιγμή λοιπόν, ο οδηγός μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση, πάνω απ’ όλα, με υψηλά επίπεδα ασφαλείας χωρίς περιττές παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.
Με εξελιγμένη ανάρτηση κεραμικά φρένα, Chassis Domain Control (CDC), απευθύνεται σε πελάτες οι οποίοι σέβονται τη μάρκα και θα εκτιμήσουν τη νέα προσπάθεια, το τεράστιο άνοιγμα της Μιλανέζικης εταιρείας στην κατηγορία των πολυτελών SUV.
video