Όταν έχεις στα χέρια σου ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο διαστάσεων 3.657 χιλ μήκος, 1.627 χιλ πλάτος, 1.485 χιλ. ύψος με μεταξόνιο που φτάνει μόλις τα 2.300 χιλ. και βάρος τα 1.110 κιλά λες απλά ότι έχεις ένα ευέλικτο “εργαλείο” πόλης. Τι μπορεί να συμβεί όμως όταν από 1.400 κ. εκ. μπορεί να αποδίδει ισχύ 180 ίππων? Πρόκειται για μια πολύ ιδιαίτερη περίπτωση που φέρει την ονομασία Abarth 595 competizione.
Και δεν είναι μόνον αυτό. Το καυτό σούπερ μίνι της Abarth με σήμα τον σκορπιό σε προκαλεί με το παρουσιαστικό του, “αγριεύει” τις αισθήσεις και σε αναστατώνει από στάση. Αρχικά καταλαβαίνεις ότι με 180 ίππους σε τόσο μικρό κι ελαφρύ αμάξωμα, μόνο εύκολα δεν είναι όλα.
Εξωτερικά σε “σκοτώνει”
Το αυτοκίνητο φέρει με υπερηφάνεια την ονομασία 595 και τιμά τα ιστορικά και μοναδικά 595 του 1960, τότε που τρέχανε με 595 κ. εκ. και αποδίδανε ισχύ μόλις 27 ίππων. Ωστόσο τίποτε άλλο δεν σε παραπέμπει σε αυτά.
Τώρα έχει μια εξαιρετικά επιθετική εμφάνιση, με διαχύτες, σπόιλερ, αεροτομή, κατακόκκινες δαγκάνες της Brembo, δύο διπλές απολήξεις εξάτμισης ενώ είναι προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια.
Εσωτερικά σε “τελειώνει”
Με “άγριο” αγωνιστικό εσωτερικό σε καθηλώνουν τα εκπληκτικά αγωνιστικά μπάκετ που κυριαρχούν στο εσωτερικό του, μαζί με το εξαιρετικό τιμόνι ειδικά σχεδιασμένο για να “κουμπώνουν” τα χέρια, τον ανανεωμένο πίνακα οργάνων, τον δείκτη του τούρμπο με “οροφή” τα 1,9 bar, την 7’’ TFT Magneti Marelli με τις δύο ρυθµίσεις α) νορµάλ – δείκτης βενζίνης και κατανάλωσης καυσίμου και β) σπορ – µε ενδείξεις ισχύος αλλά και υπέροχο όργανο που µετρά τα «g» σε δύο άξονες, οριζόντιο και κάθετο κατά δύο άξονες και ουσιαστικά αναβαθμίζει τη λειτουργία μεταξύ αυτοκινήτου και οδηγού. Alcantara και ανθρακόνημα κυριαρχούν στο εσωτερικό και δίνουν μια πρώτη “γεύση” του τι ακολουθεί. Η ποιότητα είναι εξαιρετική και το γεγονός αυτό δεν περνά απαρατήρητο.
Κινητήρας “ξυράφι”
Πρόκειται για τον ισχυρότερο κινητήρα με νέα χαρτογράφηση, τουρμπίνα της Garret, φίλτρο της BMC, με εξατμίσεις Record Monza (δύο διπλές) οι οποίες παράγουν έναν εκπληκτικό ήχο ειδικά στο ρελαντί, χάρη σε μια μηχανικά ελεγχόμενη βαλβίδα που μειώνει την υποπίεση αυξάνει την ακουστική απόλαυση.
Το μηχανικό σύνολο 1.4 T-Jet αποδίδει ισχύ 180 ίππων με ροπή τα 25,5 χγρμ./3.000 σ.α.λ. επιταχύνει από 0-100 σε 6,7’’ με την τελική ταχύτητα να φτάνει τα 225 χλμ. την ώρα. Με προσεκτική οδήγηση στο mode normal η μέση κατανάλωση φτάνει στα 8,6 λιτ/100 χλμ. Μόλις η επιλογή γίνει sport, τότε η κατανάλωση κορυφώνεται και φτάνει εκεί που θέλει ο οδηγός του….Μόνο τότε αντιλαμβάνεται κανείς ότι το ρεζερβουάρ των 45 λίτρων είναι πολύ λίγο για συνεχή γούστα. Το υπέροχο 595 competiziome συνδυάζεται ή με 5άρι μηχανικό κιβώτιο ή με 5άρι αυτοματοποιημένο όπως αυτό που είχαμε στα χέρια μας.
“Χαμένος” στα μπάκετ της Sabelt
Το ουσιαστικά 2θέσιο 595 Abarth προσφέρει την απόλυτη αίσθηση μόλις ο οδηγός του “χαθεί” στα υπέροχα μπάκετ της Sabelt. Ήχος κινητήρα, επιδόσεις και οδική συμπεριφορά σε ξεσηκώνουν και σε κάνουν να πιέζεις όλο και περισσότερο το πόδι στο πεντάλ του γκαζιού. Το “βαρύ” τιμόνι “διαβήτης” δίνει την απόλυτη αίσθηση και όταν διαπιστωθεί ότι ξεφεύγει η κατάσταση, τότε τα πολύ αποτελεσματικά αγωνιστικά φρένα της Brembo με διάτρητους δίσκους, με διάμετρο 305 χιλ. και 4πίστονες δαγκάνες επεμβαίνουν κι επιβραδύνουν εξ ίσου θεαματικά και αποτελεσματικά, όπως επιταχύνει.
Σκληρή η ανάρτηση, τι άλλο θα μπορούσε να είναι, αποτελείται από αμορτισέρ FSD τηςKONI εμπρός και πίσω. Εφ΄ όσον ενεργοποιηθεί το TTC τότε μοιράζεται σωστά η δύναμη κι ελέγχεται ο εμπρός άξονας. Είναι ένα πραγματικό παιχνίδι για μεγάλα και πλούσια παιδιά αφού για να το αποκτήσει κανείς θα πρέπει να επενδύσει 32.000€ και να γνωρίζει να παίζει με ασφάλεια στο δρόμο. Πιστεύουμε όμως ότι λίγοι οδηγοί μπορούν να φτάσουν στο 100% των δυνατοτήτων του και ακόμη λιγότεροι θα εκτιμήσουν το τι αγοράζουν με αυτή την τιμή.