spot_img
HomeAUTOΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑJaguar I-PACE concept

Jaguar I-PACE concept

Jaquar i-pace 03“Δεν είναι απλά ένα πρωτότυπο. Είναι μια πρώτη ματιά του αυτοκινήτου που θα δούμε στο δρόμο το 2018. Θα είναι η πρώτη Jaguar με ηλεκτρική μπαραρία και ανοίγει ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία αυτής της θρυλικής Βρετανικής μάρκας.”
Ian Callum, Director of Design, Jaguar

Το πρωτότυπο I-PACE Concept είναι η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Jaguar που θα κατασκευαστεί ποτέ. Η τελική εκδοχή που θα μπει στην παραγωγή θα αποκαλυφθεί στα τέλη του 2017 και θα είναι στους δρόμους μέσα στο 2018. Είναι ένα ηλεκτρικό SUV επιδόσεων, με τολμηρό σχεδιασμό που συνδυάζει την εμφάνιση ενός supercar, τις επιδόσεις ενός sport αυτοκινήτου και την ευελιξία ενός πενταθέσιου SUV. Με αυτονομία πάνω από 500Km με μία μόνο φόρτιση στον κύκλο δοκιμών NEDC ΕΕ, θα χρειάζεται φόρτιση μόνο μία φορά την εβδομάδα για τις καθημερινές διαδρομές.Jaquar i-pace 11 Με μικρότερο μέγεθος από τα συμβατικά SUV μεσαίου μεγέθους, και όμως καταφέρνει να έχει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και το χώρο αποσκευών από την υπόλοιπη κατηγορία. Η βελτιστοποιημένη του αεροδυναμική εξασφάλισε χαμηλό συντελεστή οπισθέλκουσας για ένα όχημα της κατηγορίας 0,29 Cd, αλλά ενέπνευσε νέα στοιχεία στο σχεδιασμό που ενσωματώνουν τη δύναμη και τις επιδόσεις του αυτοκινήτου. Στο εσωτερικό κυριαρχεί η τεχνολογία αιχμής και η πολυτέλεια μιας πραγματικής Jaguar, αναδεικνύοντας το όραμα της μάρκας για την ηλεκτρική πολύτέλεια, ενώ συγχρόνως διατηρεί τις όμορφες λεπτομέρειες και τη Βρετανική αισθητική και δεξιοτεχνία. Τα ελαφριά και λεπτεπίλεπτα καθίσματα, μαζί με τη θρυλική θέση οδήγησης της Jaguar ‘Sports Command’ δίνει την αίσθηση ενός sport αυτοκινήτου που γίνεται ένα με το δρόμο. Οι ηλεκτρικοί κινητήρες στους μπροστινούς και πίσω άξονες παράγουν μαζί 400PS και 700Nm άμεσης ροπής, δίνοντας την επιτάχυνση ενός sport αυτοκινήτου με τα οφέλη ενός τετρακίνητου για όλες τις συνθήκες.

Jaquar i-pace 04SUV επιδόσεων
Στόχος ήταν η δημιουργία ενός SUV επιδόσεων που να είναι ευρύχωρο, σπορ και εύχρηστο. Χωρίς υποδοχή για τον κινητήρα και μια μπαταρία που βρίσκεται τοποθετημένη επίπεδα μεταξύ των αξόνων, το μακρύ μεταξόνιο της μπροστινής σχεδίασης της καμπίνας και οι κοντοί πρόβολοι επιτρέπουν ένα αποτύπωμα 4.680 χιλιοστά x 1.890 χιλιοστά και ένα μακρύ μεταξόνιο 2.990 χιλιοστά.

Καθώς δεν χρειάζεται να χωρέσει τούνελ μετάδοσης, οι σχεδιαστές της Jaguar χρησιμοποίησαν τον ελεύθερο χώρο για τη δημιουργία ενός καινοτόμου αποθηκευτικού χώρου 8 λίτρων στο κέντρο της κονσόλας. Με τον παραδοσιακό επιλογέα ταχυτήτων να απουσιάζει, επίσης, η I-PACE διαθέτει έξυπνο αποθηκευτικό χώρο για τηλέφωνα, κλειδιά και άλλα μικρά αντικείμενα.
Ακόμη και με το κεκλιμένο πίσω τζάμι της I-PACE, ο χώρος αποσκευών των 530 λίτρων ξεπερνά άνετα το χώρο που προσφέρουν τα παραδοσιακά SUV. Ο μπροστινός χώρος αποσκευών κάτω από το καπό προσφέρει επιπλέον 28 λίτρα.

Jaquar i-pace 12Ψηφιακό εσωτερικό
Η κεντρική κονσόλα της I-PACE μοιάζει να αιωρείται είναι ένα βασικό στοιχείο εξέλιξης της εργονομίας πιλοτηρίου, της ευχρηστίας και των επιδόσεων της Jaguar. Η κονσόλα υψώνεται για να συνδεθεί με το ταμπλό και να διευκολύνει τον οδηγό, ενώ παρέχει ένα επίπεδο μηχανικής σύνδεσης με το όχημα μέσω της ενσωμάτωσης των λειτουργιών αλλαγής ταχυτήτων στους μεταλλικούς στύλους της.

Με δυναμικές επιδόσεις
Προσφέρει τις εστιασμένες στον οδηγό επιδόσεις. Για να το επιτύχει, διαθέτει ηλεκτροκινητήρες στους εμπρός και πίσω άξονες. Και οι δύο μαζί προσφέρουν 400PS και 700nm άμεσης ροπής. Το ηλεκτρικό σύστημα τετρακίνησης προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά σε κάθε τύπο εδάφους και παντός καιρού. Η απόκριση είναι άμεση και το σύστημα παρέχει εξαιρετικό έλεγχο στην κατανομή ροπής εμπρός και πίσω, με άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού, τις οδικές συνθήκες και τα χαρακτηριστικά του οχήματος.

Jaquar i-pace 14«Οι ηλεκτροκινητήρες παρέχουν άμεση απόκριση χωρίς καθυστέρηση, χωρίς αλλαγές ταχυτήτων και χωρίς διακοπές. Η ανώτερη σε σύγκριση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης κατανομή ροπής μεταμορφώνει την οδηγική εμπειρία. Με 700nm και τα πλεονεκτήματα πρόσφυσης του συστήματος τετρακίνησης, η I-PACE επιτυγχάνει επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε περίπου τέσσερα δευτερόλεπτα.»
Ian Hoban, Διευθυντής Παραγωγής Οχημάτων, Jaguar Land Rover

Αμιγώς ηλεκτρικό
Η αυτονομία του ξεπερνά τα 500 χιλιόμετρα στο μικτό Ευρωπαϊκό Κύκλο Οδήγησης NEDC και περισσότερα από 220 μίλια στον κύκλο US EPA. Με μέση καθημερινή διαδρομή της τάξης των 40-50 χλμ., οι περισσότεροι πελάτες θα χρειάζεται να φορτίζουν το αυτοκίνητο μόνο μία φορά την εβδομάδα. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, μέσω ειδικού επιτοίχιου κουτιού στο σπίτι ή με τη χρήση συμβατικών οικιακών πριζών. Η φόρτιση είναι εύκολη και γρήγορη, με το 80 τοις εκατό της φόρτισης να επιτυγχάνεται σε 90 λεπτά και το 100 τοις εκατό σε περίπου δύο ώρες, μέσω φόρτισης 50kW DC.

Jaquar i-pace 10Η αποθήκευση ενέργειας γίνεται στην υγρόψυκτη μπαταρία ιόντων-λιθίου 90 kWh, που σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε από την Jaguar. Το περίβλημα της μπαταρίας είναι φτιαγμένο από ελαφρύ αλουμίνιο και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της δομής του αμαξώματος της I-PACE. Η μπαταρία χρησιμοποιεί θήκες κυψελών που έχουν επιλεγεί για την ενεργειακή τους πυκνότητα, την κορυφαία θερμική τους απόδοση λόγω της χαμηλότερης εσωτερικής αντίστασης τη σχεδιαστική ελευθερία που παρέχουν. Και, σε αντίθεση με κάποιες ανταγωνιστικές μορφές κυψελών, προσφέρουν επίσης εξαιρετική δυνατότητα μελλοντικής ανάπτυξης, ιδίως όσον αφορά την ενεργειακή πυκνότητα – αυτό θα επιτρέψει μεγαλύτερη αυτονομία για ένα δεδομένο μέγεθος μπαταρίας ή θα παρέχει την ίδια με σήμερα αυτονομία, αλλά σε ένα μικρότερο, ελαφρύτερο πακέτο.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO