spot_img

Mercedes EQC on ice

Λίγο πριν από την κυκλοφορία της στην αγορά, το EQC κάνει τις τελικές δοκιμές στα χιονισμένα τοπία της Σουηδίας. Κατά τη διάρκεια αυτών των χειμερινών δοκιμών στο Arjeplog της Σουηδίας, οι μηχανικοί δίνουν ιδιαίτερη προσοχή στη θερμική διαχείριση της μπαταρίας και του εσωτερικού χώρου, επαναφορτίζοντας σε ψυχρές συνθήκες και χειρίζοντας την ασφάλεια, την έλξη και την ανάκτηση στον πάγο και το χιόνι.

Mercedes EQC on ice_ 03

Μετά από ψηφιακές δοκιμές και benchtests, τα 200 πρωτότυπα και τα προ-σειριακά μοντέλα του EQC καλύπτουν αρκετά εκατομμύρια χιλιόμετρα σε τέσσερις ηπείρους. Το πρόγραμμα test περιλαμβάνει πάνω από 500 ατομικές δοκιμασίες στην Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική, την Ασία και την Αφρική. Κατά τη διάρκεια των τριών χειμώνων και των τριών καλοκαιριών, το  EQC υπόκειται σε θερμοκρασίες από -35 ° έως και 50 ° Κελσίου. Αυτές οι δοκιμές διεξάγονται για τελική επαλήθευση προτού αρχίσουν οι παραδόσεις στους πελάτες. Οι δοκιμές πραγματοποιούνται στο Arjeplog στη Λαπωνία, στους δρόμους και στις ειδικά προετοιμασμένες πίστες για δοκιμές.

Δείτε το video με τις δοκιμές του Mercedes EQC

Οι χειμερινές δοκιμές ακολουθούν ένα αυστηρό χρονοδιάγραμμα: κάθε μέρα ξεκινά με μια συζήτηση νωρίς το πρωί κατά την οποία ορίζονται οι δραστηριότητες της ημέρας. Το βράδυ υπάρχει μια τελική συζήτηση με ανατροφοδότηση από την ομάδα των test, τα αποτελέσματα για την ημέρα και τον προγραμματισμό δραστηριοτήτων για τις επόμενες μέρες και εβδομάδες.

Mercedes EQC on ice_ 04

Χαρακτηριστικά ψυχρής εκκίνησης και θερμική άνεση

Αυτά πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερα συντονισμένα και, ως εκ τούτου, πρέπει να ελέγχονται διεξοδικά. Η διαθέσιμη ισχύς κατά την εκκίνηση με ψυχρή μπαταρία πρέπει να επαρκεί για τη λειτουργία του οχήματος. Οι προγραμματιστές εξετάζουν τα χαρακτηριστικά προθέρμανσης του ηλεκτρικού αυτοκινήτου, καθώς σε αντίθεση με τους συμβατικούς κινητήρες καύσης, δεν υπάρχει διαθέσιμη απορριπτόμενη θερμότητα για χρήση. Επίσης δοκιμάζεται η λειτουργία της λειτουργίας κλιματισμού πριν την είσοδο, η οποία εξασφαλίζει πολύ γρήγορη και αποτελεσματική θέρμανση του οχήματος πριν αρχίσει το ταξίδι. Η στρατηγική λειτουργίας για θερμική άνεση ελέγχεται διεξοδικά σε χαμηλές θερμοκρασίες, για να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση και άνεση.

Mercedes EQC on ice_ 05

Ο κλιματισμός πριν την είσοδο – σε αυτή την περίπτωση, το ζεστό εσωτερικό του αυτοκινήτου, το τιμόνι, το πίσω παράθυρο και, ανάλογα με την επιλογή, το κάθισμα του οδηγού ή όλα τα καθίσματα πριν ξεκινήσουν πρέπει να λειτουργούν τέλεια. Μεγάλες  δοκιμές διενεργούνται έτσι ώστε να αξιολογούνται όσο το δυνατόν περισσότερο οι επιπτώσεις στο εύρος λειτουργίας. Για να αυξηθεί το εύρος όσο το δυνατόν περισσότερο, συνιστάται να φορτίζει  το όχημα σε ένα σταθμό φόρτισης έτσι, ώστε η ενέργεια που απαιτείται για την προετοιμασία του κλιματισμού να προέρχεται από το ηλεκτρικό δίκτυο και όχι από την μπαταρία υψηλής τάσης.

Mercedes EQC on ice_ 06

Εύρος λειτουργίας του πελάτη

Φυσικά, αυτό θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν καλύτερο σε κρύες συνθήκες. Οι μηχανικοί επομένως εξετάζουν πόσο ακριβείς είναι οι υπολογισμοί της εμβέλειας. Αναλύουν επίσης πόση ενέργεια θυσιάζεται όταν το εσωτερικό θερμαίνεται κατά τη διάρκεια ενός ταξιδιού. Σε σχέση με αυτό, διεξάγονται πρόσθετες δοκιμές για να δείξουν πόσο γρήγορα το εσωτερικό κρυώνει κατά τη διάρκεια μικρών στάσεων, π.χ. ταξίδια αγορών και πόση ενέργεια απαιτείται για να αντισταθμιστεί η απώλεια θερμότητας. Είναι πάντα πιο ενεργειακά αποδοτικό να χαμηλώνεται η εσωτερική θερμοκρασία και να λειτουργεί η θέρμανση του καθίσματος όπως απαιτείται.

Mercedes EQC on ice_ 07

Αρνητικές επιδράσεις του πάγου και του χιονιού

Οι πτυχές που εξετάζονται από την ομάδα δοκιμής περιλαμβάνουν τον τρόπο π.χ. που ο χώρος του κινητήρα και οι άξονες αντιδρούν στον πάγο ή το χιόνι.

Αναλύεται επίσης η λειτουργική αποτελεσματικότητα των αισθητήρων σε παγωμένες και χιονισμένες συνθήκες. Διεξάγονται δοκιμές για να διαπιστωθεί εάν και πώς λειτουργούν οι αισθητήρες τροχού όταν παγώνουν. Σε αυτό το πλαίσιο, η ομάδα ανάπτυξης εξετάζει επίσης τη λειτουργικότητα του ολοκληρωμένου συστήματος θέρμανσης και εάν η ενεργή απόσταση DISISTONIC παρεμβαίνει κανονικά. Στόχος σε όλες τις περιπτώσεις είναι η διασφάλιση της αξιοπιστίας σε δυσμενείς συνθήκες.

Mercedes EQC on ice_ 08

Αλληλεπίδραση ηλεκτρικού συστήματος κίνησης και παρεμβολής ESP

Σε αντίθεση με τα συμβατικά τροφοδοτούμενα οχήματα, το EQC έχει το πλεονέκτημα ότι εκτός από το γνωστό ESP, οι ηλεκτρικοί κινητήρες (eATS) στον μπροστινό και στον πίσω άξονα μπορούν να συμβάλουν στη σταθερότητα χειρισμού. Συνεπώς, η αλληλεπίδρασή τους ελέγχεται διεξοδικά και βελτιστοποιείται για μέγιστη ευστάθεια χειρισμού.

Mercedes EQC on ice_ 09

Θερμοδιαχείριση και φόρτιση στο κρύο

Το κέντρο των test της Σουηδίας είναι εξοπλισμένο με όλους τους τύπους υποδοχών φόρτισης, από οικιακές πρίζες μέχρι AC wallboxes και φορτιστές DC. Οι οδηγοί που χρειάζονται να καλύψουν μεγάλες αποστάσεις το χειμώνα θα πρέπει να χρεώνουν το EQC σε ένα wallbox και να χρησιμοποιούν ενέργεια από το ηλεκτρικό δίκτυο για κλιματισμό πριν από την είσοδο.

Σε πολύ χαμηλές θερμοκρασίες η μπαταρία υψηλής τάσης απορροφά λιγότερη ενέργεια, καθώς οι χημικές διεργασίες είναι πιο αργές από το συνηθισμένο. Κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτισης, ένα σύστημα θέρμανσης μπαταρίας που είναι γνωστό ως Θερμοστάτης Θετικού Συντελεστή Θερμοκρασίας (PTC) εξασφαλίζει ότι η μπαταρία παραμένει στην καλύτερη δυνατή απόδοση και εμβέλεια. Για το σκοπό αυτό, το ψυκτικό υγρό της μπαταρίας υψηλής τάσης θερμαίνεται σαν να έχει βυθιζόμενη θερμάστρα.

Mercedes EQC on ice_ 10

Ωστόσο, η απόδοση τέτοιων PTC εξαρτάται από τη θερμοκρασία εισόδου του ψυκτικού υγρού. Το πλεονέκτημα είναι ότι το ίδιο το συστατικό αποτρέπει την υπερθέρμανση, καθιστώντας περιττά τα πρόσθετα συστήματα προστασίας. Αυτό συμβαίνει επειδή τα κεραμικά εξαρτήματα PTC έχουν πολύ χαμηλή ηλεκτρική αντίσταση σε χαμηλές θερμοκρασίες, επιτρέποντας υψηλή ροή ρεύματος για υψηλή απόδοση θέρμανσης.

Στην ιδανική περίπτωση, το εσωτερικό του οχήματος πρέπει επίσης να προθερμανθεί κατά τη διάρκεια της διαδικασίας φόρτισης. Αυτό σημαίνει ότι οι οδηγοί του EQC δεν έχουν ανάγκη να καθαρίσουν τα παγωμένα παράθυρα ή να μπουν σε ένα παγωμένο αυτοκίνητο. Επίσης επεκτείνει το εύρος λειτουργίας, καθώς η ενέργεια που απαιτείται από την μπαταρία υψηλής τάσης μπορεί να μειωθεί σημαντικά με αυτόν τον τρόπο. Επιπλέον, το EQC χρησιμοποιεί επίσης την απορριπτόμενη θερμότητα από την μπαταρία ως πηγή ενέργειας. Ο κλιματισμός πριν από την είσοδο μπορεί να ελεγχθεί μέσω του συστήματος πολυμέσων MBUX – MercedesBenz User Experience ή της εφαρμογής Mercedes me App.

Mercedes EQC on ice_ 11

Έλξη, δυναμικός χειρισμός και ανάκτηση

Για να εξασφαλιστεί η μέγιστη ευστάθεια έλξης και χειρισμού ακόμα και σε χιόνι και πάγο, η στρατηγική λειτουργίας ανιχνεύει τους περιστρεφόμενους τροχούς και προσαρμόζει ανάλογα τη διανομή ροπής σε κάθε τροχό. Χάρη στην αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο ανεξάρτητα ενεργοποιημένων ηλεκτρικών κινητήρων και του ESP τριών σταδίων, το  EQC είναι σημαντικά πιο σταθερό και ευκίνητο από τα συμβατικά οχήματα ακόμη και το χειμώνα. Όταν χαθεί η έλξη, η ροπή κίνησης μπορεί να ρυθμιστεί με τη βοήθεια ελέγχου μικροσυστοιχίας μέσα σε παρατάξεις ενός δευτερολέπτου και να αναδιανεμηθεί μεταξύ των αξόνων με ESP – μια ενέργεια παρόμοια με αυτή συμβατικής τετρακίνησης με κεντρικό κλείδωμα διαφορικού. Σε κατηφορικές κλίσεις, οι μηχανικοί δοκιμάζουν την απόδοση ανάκτησης του EQC στη Σουηδία. Ένας παγωμένος δρόμος παρέχει σημαντικά μικρότερη πρόσφυση επιφάνειας από μια ξηρή. Είναι επομένως απαραίτητο να ρυθμιστεί το ESP με μεγάλη ακρίβεια. Πρέπει να παρέμβει σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, αλλά να επιτρέψει επίσης την επιθυμητή ανάκτηση κατά την κανονική οδήγηση.

Mercedes EQC on ice_ 12

Ποιο είναι το EQC

Το  EQC είναι το πρώτο μοντέλο Crossover SUV της MercedesBenz στο πλαίσιο του EQ του νέου προϊόντος και της τεχνολογίας. Ταυτόχρονα, το  EQC είναι το συμβολικό μοντέλο μιας νέας εποχής στην κινητικότητα της Daimler.

Χάρη στο νέο σύστημα κίνησης με ένα συμπαγές ηλεκτρικό σύστημα κίνησης (eATS) σε κάθε άξονα, το  EQC έχει τα χαρακτηριστικά οδήγησης ενός τετρακίνητου οχήματος.  Ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας είναι διαμορφωμένος για την καλύτερη δυνατή απόδοση στο εύρος χαμηλής έως μέσης φόρτισης, ενώ ο πίσω κινητήρας παρέχει την απαραίτητη δύναμη.

Η μπαταρία ιόντων λιθίου 80 kWh (NEDC) τροφοδοτεί την ενέργεια και μπορεί να επιτύχει αυτονομία λειτουργίας άνω των 450 χλμ.  (σύμφωνα με το NEDC,).

Mercedes EQC on ice_ 13

Τεχνικά στοιχεία

Εκπομπές CO2 0 g / km

Κατανάλωση ισχύος (NEDC) 22,2  kWh / 100 km

Εύρος (NEDC) πάνω από 450 km

Κινητήρες 2, τετρακίνηση

Ονομαστική ισχύς 300 kW (408 hp)

Μέγιστη  ροπή 765 Nm

Μέγιστη ταχύτητα 180 km / h με περιοριστή

Επιτάχυνση 0-100 km / h 5.1 δευτ.

Μπαταρία ιόντων λιθίου

Ενεργειακό περιεχόμενο μπαταρίας (NEDC) 80 kWh

Βάρος μπαταρίας 650  κιλά

Μήκος / πλάτος (με καθρέφτες) / ύψος 4761/1884 (2096) / 1624 mm

Μεταξόνιο 2873 mm

Mercedes EQC on ice_ 14
RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO