Όνομα θρύλος με το οποίο μεγάλωσαν γενιές και γενιές, το Citroën 2CV, ήταν το απόλυτο μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τη Citroën, από τις 7 Οκτωβρίου 1948 έως τις 27 Ιουλίου 1990.

Συνολικά κατασκευάστηκαν 8.756.688 αυτοκίνητα στα 42 χρόνια παραγωγής του.
Ο θρύλος 2CV έγινε life style, σημείο αναφοράς στον έρωτα, κινηματογραφικός σταρ, γραμματόσημο, αυτοκίνητο περιπέτειας, αντικείμενο τέχνης, ήρωας των κόμικς κ.α.


Διέπρεψε όμως και στους αγώνες περιπέτειας, σε δύσβατές και σκληρές περιοχές.
Η στάνταρ εκδοχή αμαξώματος του 2CV ήταν 4-πορτο landaulet, δηλαδή με αποσπώμενη υφασμάτινη ηλιοροφή που εκτεινόταν σε όλο το μήκος της οροφής.
Τον Οκτώβριο του 1950 παρουσιάστηκε ένα 2-πορτο επαγγελματικό panel van / φορτηγάκι, το 2CV Fourgonnette, γνωστό και ως AU («U» «Utile» = χρήσιμο).


Η ζήτηση για το 2CV Fourgonnette ήταν τόσο μεγάλη, ώστε τα πρώτα χρόνια υπήρχε 6-ετής λίστα αναμονής μέχρι την παράδοση.

Citroën Cogolin & Sahara
Το 1952, παρουσιάστηκε το Cogolin, μια ειδική έκδοση του 2CV, με το πίσω άκρο του αμαξώματος πανομοιότυπο με το εμπρός και με έναν κινητήρα σε κάθε άκρο, με αποτέλεσμα την μετάδοση της κίνησης και στους 4 τροχούς.
Δείτε το 2CV σε off road δσιαδρομές
Από το 1958 έως το 1966, η Citroën παρήγαγε μια ακόμα 4-κίνητη έκδοση του 2CV, αλλά με συμβατικό ντιζάιν, το 2CV Sahara, για απαιτητική οδήγηση σε εκτός δρόμου διαδρομές. Tα Sahara είχαν έναν δεύτερο κινητήρα στο πίσω μέρος του αμαξώματος, που μετέδιδε την κίνηση στους πίσω τροχούς.
Το συγγενικό Citroën Méhari είχε και μια έκδοση «Méhari 4×4» (1979 – 1983), επίσης με την ρεζέρβα πάνω στο μπροστινό καπό, με έναν όμως κινητήρα.


Παράλληλα με το εργοστασιακό 2CV Sahara, κυκλοφόρησαν και μετατροπές σε 4-κίνητα, από ανεξάρτητους οίκους, όπως τον Marc Voisin στη Γκρενόμπλ και το Louis Barber στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Στα τέλη της 10ετίας του 1990, η δημοσιογράφος Kate Humble της εκπομπής Top Gear προέβη σε συγκριτική δοκιμή μεταξύ ενός 2CV 4×4 κι ενός Land Rover Defender σε διαδρομή εκτός δρόμου. Νικητής αναδείχθηκε το 2CV.
Στη Βρετανία (1959 – 1964) παρήχθη μια 2-πορτη έκδοση coupé, βασισμένη στο 2CV, αλλά με ριζικά διαφορετική εξωτερική εμφάνιση, το Citroen 2CV Bijou, αποκλειστικά δεξιοτίμονο. Υπήρξαν και σπάνιες μετατροπές σε Cabriolet.
