Η Jaguar παρουσίασε δύο F-TYPE Convertible αυτοκίνητα ράλι, με σχεδιαστικά στοιχεία από την F-TYPE Checkered Flag Limited Edition, για να συνεχίσει τον εορτασμό της 70χρονης κληρονομιάς των σπορ αυτοκινήτων από το 1948, τότε που αποκαλύφθηκε η θρυλική XR 120.
Τα αυτοκίνητα αυτά αποτίουν φόρο τιμής στο επίσης θρυλικό Jaguar XK 120 το οποίο, στις αρχές της δεκαετίας του 1950, στα χέρια του Ian Appleyard, συμμετείχε σε τρία συνεχόμενα αλπικά ράλι, κερδίζοντας ακόμη και το RAC.
Και τα δύο F-TYPE Convertible εφοδιάζονται με ένα τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα Ingenium 2.0-liter Ingenium της Jaguar και είναι κατασκευασμένα σύμφωνα με τις προδιαγραφές της FIA για αγωνιστική χρήση.

Ο Ian Callum, Διευθυντής Σχεδίασης της Jaguar, δήλωσε: “Η ευκαιρία να σχεδιάσουμε ένα αυτοκίνητο ράλι δεν είναι και πολύ συχνή. Για το λόγο αυτό ήμασταν ενθουσιασμένοι με την ιδέα να ετοιμάσουμε ένα σύγχρονο σπορ αυτοκίνητο με παρόμοιο χαρακτήρα. Αυτά τα μοντέλα είναι αφιέρωμα στο XK 120 και σε όλα τα υπέροχα σπορ αυτοκίνητα της Jaguar από τότε που αποκαλύφθηκαν, πριν από 70 χρόνια, συμπεριλαμβανομένης της τελευταίας F-TYPE Checkered Flag Limited Edition. “
Δείτε το video του F–TYPE rally car σε δράση:
Τα F-TYPE του rally διαθέτουν βελτιωμένα φρένα, όπως ακόμη ανάρτηση και σύστημα μετάδοσης κίνησης. Με τροχούς Gloss Black 20 ιντσών, ειδικά σχεδιασμένους και ελαστικά ειδικά για χώμα, ένα διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης βελτιώνει την μεταφορά ισχύος στις σαθρές επιφάνειες του δρόμου, ενώ ένα υδραυλικό χειρόφρενο βοηθά τους οδηγούς να αντιμετωπίσουν τις γρήγορες φουρκέτες.
Η Jaguar F-TYPE Checkered Flag Limited Edition διατίθεται στη βρετανική αγορά από 62.335 λίρες.

Jaguar – 70 χρόνια σπορ αυτοκίνητα
Ο ιδρυτής της Jaguar, Sir William Lyons, αποκάλυψε το σπορ αυτοκίνητο XK 120 στο Εκθεσιακό Κέντρο Earls Court το 1948. Ήταν το γρηγορότερο όχημα παραγωγής της εποχής του και η αντίδραση σε αυτό ήταν πολύ θετική, χάρη στον εντυπωσιακό σχεδιασμό του με τα φτερά και τις μακρές ρέουσες γραμμές.

Το XK 120 ήταν επιτυχημένο τόσο στο δρόμο όσο και στους αγώνες, ολοκληρώνοντας το εξαντλητικό αλπικό ράλι επί τρία χρόνια από το 1950 στα χέρια του Ian Appleyard και της συζύγου Pat – της κόρης του ιδρυτή της Jaguar Sir William Lyons. Το 1951 οι Appleyards και το XK 120 κέρδισαν επίσης το πανευρωπαϊκό Ράλι Τουλίπ και το Rally RAC της Μεγάλης Βρετανίας.

Ενθουσιασμένοι από το ντεμπούτο του XK 120 στο νικηφόρο Le Mans το 1950, η Jaguar επένδυσε έντονα στο πρόγραμμα σπορ αυτοκινήτων και τον επόμενο χρόνο το ολοκαίνουργιο type C νίκησε στο θρυλικό αγώνα αντοχής των 24 ωρών. Ίσως ένα από τα ομορφότερα αγωνιστικά αυτοκίνητα ποτέ, το type C σχεδιάστηκε από τον Malcolm Sayer και χάρη στο σαρωτικό, ρευστό σχήμα του, έγινε ο πρώτος νικητής του Le Mans με μέση ταχύτητα πάνω από 100 μίλια την ώρα.

Μια άλλη επιτυχία του Le Mans ακολούθησε για το type C δύο χρόνια αργότερα, αυτή τη φορά με την πρωτοποριακή χρήση φρένων με δισκόφρενα. Στη συνέχεια κερδίζοντας τρεις φορές στη σειρά από το 1955.

Διάφοροι περιορισμοί στον κινητήρα αργότερα, κατά τη διάρκεια της δεκαετίας, ανάγκασαν τη Jaguar να βγει από το Le Mans. Όμως η βρετανική μάρκα έστρεψε αμέσως την προσοχή της στο δρόμο και πιο συγκεκριμένα με το type E. Αποκαλύφθηκε το 1961, με ένα μακρύ, κομψό καπό, με τον XK κινητήρα 3,8 λίτρων. Η καριέρα του E-type διήρκεσε τρεις γενιές. Σήμερα παράγεται ακόμη και ως ηλεκτρικό όχημα, type E Zero, από την Jaguar Special Operations.

Το XJ-S παρουσιάστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ’70 και με τον Tom Walkinshaw πήρε τη νίκη του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Αυτοκινήτων το 1984, ενώ πούλησε πάνω από 100.000 κομμάτια σε 21 χρόνια. Το XJ220 που παρουσιάστηκε το 1992 είχε τελική ταχύτητα πάνω από 210 μίλια / ώρα. Θεωρείτο και ήταν το ταχύτερο όχημα παραγωγής την εποχή εκείνη. Ακολούθησε τέσσερα χρόνια αργότερα το XK8, το οποίο έγινε το ταχύτερο σπορ αυτοκίνητο της Jaguar την εποχή εκείνη και την επόμενη δεκαετία.

Ακολουθούν τα XK και το αλουμινένιο XKR, το Ian Callum το 2005 και το 2006 αντίστοιχα, πριν από την άφιξη του F-TYPE το 2012. Το σημερινό σπορ Jaguar F-TYPE αποτελεί τον πνευματικό διάδοχο του type E, παρέχοντας μια απαράμιλλη ισορροπία του σαγηνευτικού σχεδιασμού, εκπληκτικής απόδοσης και εξαιρετικής δυναμικής.
