Ο οδηγός της Red Bull Max Verstappen κέρδισε τον αγώνα τη στιγμή που ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε τον τίτλο. Οι δυο τους ακολούθησαν ακολούθησαν δύο διαφορετικές στρατηγικές. Υπήρξε στον αγώνα μεγάλη πτώση απόδοσης των ελαστικών λόγω υπερθέρμανσης. Ο Kimi Raikkonen με Ferrari έκανε μια αλλαγή, συμπλήρωσε 54 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα και βρέθηκε στο βάθρο.
Το τελευταίο τεστ δοκιμών εξελιξης για το 2019 θα πραγματοποιηθεί σήμερα (Τρίτη). Η Sauber θα κάνει δοκιμές για την Pirelli, ενώ η Tatiana Calderon θα έχει την πρώτη της επαφή με μονοθέσιο της F1.
Στον αγώνα
Παρατηρήθηκε έντονη πτώση στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης στα ελαστικά. Σ’ αυτό συνετέλεσε και ο αραιός αέρας λόγω υψομέτρου που μείωσε την κάθετη δύναμη και οδήγησε σε μεγαλύτερο γλίστρημα. Είδαμε μια μίξη στρατηγικών ενός ή δύο αλλαγών, ακόμη και τριών στην περίπτωση της Mercedes του Valtteri Bottas, ο οποίος τερμάτισε 5ος – πετυχαίνοντας και τον ταχύτερο γύρο αγώνα.
Ο οδηγός της Red Bull, Max Verstappen κέρδισε με στρατηγική δυο αλλαγών. Η 4η θέση του Lewis Hamilton – με στρατηγική δυο αλλαγών – ήταν αρκετή ώστε ο οδηγός της Mercedes να εξασφαλίσει τον 5ο παγκόσμιο τίτλο του.
Οι πέντε από τους δέκα πρώτους έκαναν μόνο μια αλλαγή. Ανάμεσά τους και τρεις οδηγοί που εκκίνησαν με την εξαιρετικά μαλακή γόμα. Όλοι τους έκαναν πολλούς γύρους στο δεύτερο μέρος με την πολύ μαλακή γόμα. Ο Kimi Raikkonen συμπλήρωσε 54 γύρους με την πολύ μαλακή γόμα, παρότι είχε εκκινήσει με την πάρα πολύ μαλακή. Συνολικά είχαμε έξι διαφορετικές στρατηγικές στους 10 πρώτους οδηγούς.
Η Pirelli θα παραμείνει τώρα στο Μεξικό για το τελευταίο τεστ εξέλιξης των ελαστικών του 2019. Σήμερα, Τρίτη, θα οδηγήσει ο Antonio Giovinazzi για τη Sauber, ενώ και η Κολομβιανή οδηγός Tatiana Calderon θα κάνει ντεμπούτο στη Formula 1, με μερικούς αναγνωριστικούς γύρους.
Mario Isola – Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου Pirelli
“Υπό το πρίσμα διαχείρισης ελαστικών ήταν ένας δύσκολος αγώνας. Επιβεβαιώθηκε ότι η τακτική των δυο αλλαγών ήταν η νικητήρια όμως αρκετοί οδηγοί επιχείρησαν μόνο μια αλλαγή. Από την αρχή οι ομάδες έπρεπε να κάνουν διαχείριση των ελαστικών. Είδαμε πτώση στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης αλλά και τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης. Υπήρξαν αρκετές διαφορετικές προσεγγίσεις. Στην πραγματικότητα καμία από τις τρεις μεγάλες ομάδες δεν είχε ίδια στρατηγική για τους δυο οδηγούς της: Ένα δείγμα του πόσο δύσκολο ήταν το εγχείρημα. Όπως αναμένονταν, οι ομάδες ήταν υποχρεωμένες ν’ αντιδράσουν στις αγωνιστικές συνθήκες, ενόσω αυτές μεταβάλλονταν. Η εμφάνιση του εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας πρόσθεσε στην περιπλοκότητα της στρατηγικής. Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton και στη Mercedes είναι άξιοι πρωταθλητές μετά από μια σεζόν επιβλητικής κυριαρχίας.”
Καλύτεροι χρόνοι ανά γόμα
Πολύ μαλακή γόμα
Verstappen 1m 19.186 sec
Riccardo 1m 19.462 sec
Vettel 1m 20.112 sec
Πάρα πολύ μαλακή γόμα
Vettel 1m 19.522 sec
Hamilton 1m 20.728 sec
Verstappen 1m 20.923 sec
Εξαιρετικά μαλακή γόμα
Bottas 1m 18.741 sec
Grosjean 1m 21.438 sec
Sainz 1. 22.386 sec
Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
Πολύ μαλακή γόμα Sirotkin 58 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή γόμα Ocon 39 γύροι
Εξαιρετικά μαλακή γόμα Ericsson 16 γύροι
Η στρατηγική του νικητή
Η στρατηγική των δυο αλλαγών αποδείχτηκε η ταχύτερη. Ο Max Verstappen ακολούθησε τη θεωρητικά ταχύτερη επιλογή: Έκανε ένα πρώτο μέρος με την πάρα πολύ μαλακή γόμα και μετά δυο μέρη με την πολύ μαλακή. Ο Verstappen έκανε την 1η του αλλαγή στον αγώνα των 71 γύρων, στον 13ο γύρο και την 2η στον 48ο γύρο.