Υπέροχη ήταν η εξέλιξη του GP των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής στο Ώστιν του Τέξας. Ο οδηγός της Ferrari Kimi Raikkonen κέρδισε σε ένα συναρπαστικό αγώνα. Κατά τη διάρκεια του συγκεκριμένου αγώνα εφαρμόστηκαν τρεις διαφορετικές στρατηγικές από τους τρεις πρώτους.
Ο Max Verstappen της Red Bull με εξαιρετική στρατηγική πήρε τη 2η θέση παρότι εκκίνησε 18ος. Μια αλλαγή για τους περισσότερους οδηγούς ήταν αυτό που επικράτησε, αλλά είδαμε και στρατηγικές των δύο αλλαγών.
Οι τρεις πρώτοι στον τερματισμό απείχαν λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα και χρησιμοποίησαν 3 εντελώς διαφορετικές στρατηγικές. Μολονότι ο Raikkonen κέρδισε τον αγώνα εκκινώντας 2ος με στρατηγική πάρα πολύ μαλακή/μαλακή γόμας, ο Lewis Hamilton ήταν ο μόνος εκ των πρωτοπόρων που επέλεξε στρατηγική 2 αλλαγών. Ο οδηγός της Mercedes ενώ εκκινούσε από την πρώτη θέση με πολύ μαλακή γόμα, έκανε την πρώτη του αλλαγή νωρίς στον 11ο γύρο υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας και έβαλε τη μαλακή γόμα. Πίεσε πολύ για να βρεθεί ξανά στην κορυφή και υποχρεώθηκε να βάλει ένα δεύτερο σετ μαλακής γόμας 20 γύρους πριν το τέλος. Αυτό τον έφερε εκτός των θέσεων που του εξασφάλιζαν την κατάκτηση του τίτλου. Διαφορετική στρατηγική και από τον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen, ο οποίος εκκίνησε από την 18η θέση και κατάφερε να τερματίσει 2ος. Αυτό οφείλεται στο ότι εκκίνησε με την μαλακή γόμα, προτού βάλει την ταχύτερη, πολύ μαλακή, σ’ ένα μακρύτερο σκέλος έως το φινάλε.
Mario Isola – Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου Pirelli
“Συγχαρητήρια στο Kimi Raikkonen για μια σπουδαία νίκη που ήρθε με έλεγχο ενός από τους πιο αμφίρροπους αγώνες των τελευταίων ετών. Η στρατηγική ελαστικών έπαιξε σημαντικό ρόλο. Οι τέσσερις πρώτοι ακολούθησαν τέσσερις διαφορετικές στρατηγικές. Ο αγώνας επηρεάστηκε επίσης από την απόφαση, να πραγματοποιήσει ο Lewis Hamilton μια πρώιμη αλλαγή υπό καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας. Η ομάδα του Βρετανού επέλεξε διαφορετική τακτική απ’ αυτή του Raikkonen, ο οποίος παρέμεινε έξω. Αυτό έθεσε το Hamilton σε μια τελείως διαφορετική στρατηγική απ’ αυτούς που ήταν γύρω του και συνετέλεσε σε ένα συναρπαστικό φινάλε. Καθώς οι δοκιμές σε στεγνό οδόστρωμα την Παρασκευή ήταν περιορισμένες, οι ομάδες δεν είχαν πλήρη εικόνα για το βαθμό φθοράς και πτώσης στην απόδοση λόγω τοπικής υπερθέρμανσης, των ελαστικών. Αυτό αναμφίβολα συνετέλεσε στην έξαψη και στην απρόβλεπτη εξέλιξη. Παρότι δεν υπήρχε πλήρη γνώση και οι τρεις γόμες απέδωσαν δυνατά και πολύ σταθερά”.
Οι καλύτεροι χρόνοι ανά γόμα
Πολύ μαλακή γόμα
Hamilton 1m 37.392s
Vettel 1m 38.280s
Bottas 1m 38.470sec
Πολύ μαλακή γόμα
Verstappen 1m 38.246sec
Vettel 1m 39.649sec
Bottas 1m 40.057sec
Πάρα πολύ μαλακή γόμα
Gasly 1m 39.646sec
Raikkonen 1m 39.716sec
Stroll 1m 40.433sec
H μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
Πάρα πολύ μαλακή γόμα Perez γύροι 25
Πολύ μαλακή γόμα Verstappen γύροι 34
Μαλακή γόμα Stroll γύροι 37