Δεκαπέντε ημέρες μετά τον προηγούμενο γύρο, η Formula 1 επιστρέφει στην αμερικανική ήπειρο για το Grand Prix του Σάο Πάολο. Το βραζιλιάνικο Σαββατοκύριακο περιλαμβάνει τον προτελευταίο αγώνα Sprint, πριν από τον τελευταίο της σεζόν στο Κατάρ. Η Βραζιλία διατηρεί ισχυρούς δεσμούς με το άθλημα, με μια πλούσια αγωνιστική κληρονομιά. Είναι η πατρίδα πολλών σπουδαίων πρωταθλητών που έχουν αφήσει ανεξίτηλο σημάδι στην ιστορία της Formula 1. Η πίστα του Interlagos, έχει έναν ενδιαφέροντα συνδυασμό από ευθείες και διάφορους τύπους στροφών, συνήθως προσφέρει φανταστικό θέαμα και αμφίρροπες μάχες. Οι ξαφνικές καταιγίδες συχνά προσθέτουν στην αβεβαιότητα του τελικού αποτελέσματος.
Αυτή την εβδομάδα, το καπέλο Pirelli Podium Cap είναι πράσινο και κίτρινο, αντικατοπτρίζοντας τα χρώματα της εθνικής σημαίας της Βραζιλίας. Η ειδική αυτή έκδοση, την οποία θα φορέσουν οι οδηγοί στο βάθρο, παράγεται από την Pirelli Design με σχεδιαστή τον Denis Dekovic και μπορεί να αγοραστεί εδώ https://store.pirelli.com.

Οι γόμες
Η φετινή επιλογή γομών ελαστικών για το Grand Prix του Σάο Πάολο παραπέμπει στο 2023, με τις γόμες C2, C3 και C4 να είναι η σκληρή, μέση και μαλακή γόμα αντίστοιχα. Η επιλογή είναι ένα επίπεδο πιο σκληρή από την τριάδα που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι. Πέρυσι, τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα δεν χρειάστηκαν στον αγώνα, αλλά όταν χρησιμοποιήθηκαν την Παρασκευή και το πρωί του Σαββάτου, έδειξαν υψηλά επίπεδα φθοράς, καθώς και τοπική παραμόρφωση (graining), ιδιαίτερα στον πίσω άξονα. Η πίστα είχε ξαναστρωθεί πλήρως, με άσφαλτο και η επιφάνεια είναι πολύ λεία, λιγότερο τραχιά από τα προηγούμενα χρόνια, αν και εξακολουθούν να υπάρχουν αρκετές ανωμαλίες στην πίστα. Εάν οι συνθήκες είναι παρόμοιες, με τις αναπόφευκτες διαφοροποιήσεις λόγω της γήρανσης της ασφάλτου, η επιλογή των πιο σκληρών γομών θα παρατείνει τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, τα οποία είναι ήδη πιο ανθεκτικά στην πτώση απόδοσης από τη γκάμα του 2024. Αυτό ίσως επιτρέψει να χρησιμοποιηθεί και η μαλακή γόμα (Soft), στον αγώνα, η οποία πέρυσι χρησιμοποιήθηκε πέρυσι μόνο για τις κατατακτήριες δοκιμές του Sprint.

Το 2024
Πέρυσι, τόσο οι κατατακτήριες δοκιμές όσο και ο αγώνας διεξήχθησαν την Κυριακή. Με την πρόγνωση να δείχνει κακοκαιρία, ο αλυτάρχης αποφάσισε να διεξαχθούν οι κατατακτήριες στις 07:30 το πρωί, καθώς και να φέρει την ώρα εκκίνησης του Grand Prix νωρίτερα, στις 12:30. Τα ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα δεν χρησιμοποιήθηκαν ποτέ καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.
Όλοι οι οδηγοί ήταν με ενδιάμεσα ελαστικά στην εκκίνηση και στα μισά του αγώνα εμφανίστηκε κόκκινη σημαία καθώς η βροχή εντάθηκε. Εκείνη τη στιγμή, μόλις πέντε οδηγοί είχαν τοποθετήσει βρόχινα ελαστικά. Μετά την επανεκκίνηση, όλοι οι οδηγοί ολοκλήρωσαν τον αγώνα με ενδιάμεσα, με μόνο τέσσερις από αυτούς να χρησιμοποιούν νέο σετ. Αν ήταν αγώνας σε στεγνό οδόστρωμα, τα δεδομένα από την προηγούμενη ημέρα έδειχναν ότι η πιο ρεαλιστική επιλογή όσον αφορά ήταν αυτή των δυο αλλαγών, δεδομένου του ρυθμού φθοράς που παρατηρήθηκε στις περιόδους της Παρασκευής και του Σαββάτου.

Η πίστα
Πήρε το όνομα, προς τιμήν του Βραζιλιάνου οδηγού José Carlos Pace και έχει μήκος 4.309 μέτρα. Κατασκευάστηκε μεταξύ του 1938 και του 1940 και η σχεδίασή της επηρεάστηκε σε μεγάλο βαθμό από τρεις κλασικές πίστες: το Brooklands στην Αγγλία, το Roosevelt Raceway στις Ηνωμένες Πολιτείες και το Montlhery στη Γαλλία. Η χάραξη του Interlagos είναι ενδιαφέρουσα, με στοιχεία μιας αριστερόστροφης οβάλ πίστας, την οποία οι οδηγοί αντιμετωπίζουν 71 φορές στον αγώνα. Διαθέτει 15 στροφές με σχετικά ισορροπημένες πλευρικές και διαμήκεις δυνάμεις, οι οποίες δεν επιβαρύνουν υπερβολικά τα ελαστικά, καθώς υπόκεινται σε φορτία που κατανέμονται εξίσου μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα.
Ο συνδυασμός αρκετών ευθειών και πολύ πιο σφιχτών τμημάτων προσφέρει πολλές ευκαιρίες για προσπέρασμα, αν και αυτό σημαίνει επίσης ότι υπάρχει υψηλότερος κίνδυνος για αυτοκίνητο ασφαλείας και ατυχήματα. Αυτή την εποχή του χρόνου, ο καιρός και η θερμοκρασία μπορούν να έχουν έντονες διακυμάνσεις, με κίνδυνο για συχνές βροχοπτώσεις και την αναπόφευκτη χρήση βρόχινων ελαστικών. Μια επιπλέον ιδιαιτερότητα του Interlagos είναι η ανώμαλη φύση της πίστας, ως αποτέλεσμα της κατασκευής της σε σχετικά ασταθές έδαφος: αυτή είναι μία ακόμα πρόκληση για τους οδηγούς και τις ομάδες όσον αφορά στο στήσιμο του μονοθεσίου και στη διαχείριση των ελαστικών.

Λέξη-κλειδί: Χρώματα
Το Καρναβάλι της Βραζιλίας είναι παγκοσμίως γνωστό για τα ζωντανά χρώματα του σκηνικού του και των στολών των συμμετεχόντων, ενσαρκώνοντας το εορταστικό πνεύμα και την πολιτιστική ταυτότητα της χώρας. Πράγματι, ήταν στο Ρίο ντε Τζανέιρο, την πατρίδα του φημισμένου καρναβαλιού, όπου η Pirelli εισήγαγε για πρώτη φορά χρωματιστές λωρίδες στα πλαϊνά των ελαστικών της, κάτι που αποτελεί πλέον σήμα κατατεθέν της Ιταλικής εταιρείας στη Formula 1. Στον πρώτο αγώνα της σεζόν F1 του 1986, που διεξήχθη στην πίστα Jacarepagua του Ρίο ντε Τζανέιρο, η ομάδα της Benetton — η οποία ανήκε στην ομώνυμη εταιρεία ένδυσης και ήταν γνωστή για την καινοτόμο χρήση του χρώματος — παρουσίασε κάτι νέο, με τη μορφή ελαστικών Pirelli με πλήρως χρωματιστά πλαϊνά. Τα μονοθέσια B186, που οδηγούσαν ο Gerhard Berger και ο Teo Fabi, τα φόρεσαν στο πρώτο μέρος του αγώνα, προκαλώντας τον θαυμασμό όλων. Μέχρι εκείνη την ημέρα, τα ελαστικά παρέμεναν σχεδόν αποκλειστικά μαύρα.

Όταν η Pirelli επέστρεψε στη Formula 1 ως μοναδικός προμηθευτής ελαστικών το 2011, εισήγαγε έγχρωμες σημάνσεις δίπλα στο λογότυπο για ευκολότερη αναγνώριση. Αυτή η ιδέα έφτασε στο αποκορύφωμά της το 2018 όταν υπήρχαν επτά διαφορετικά χρώματα για την αναγνώριση των διαφόρων γομών, με τη γκάμα να είναι γνωστή ως το «ουράνιο τόξο» (rainbow). Ωστόσο, αυτό το πείραμα διήρκεσε μόνο μέχρι το τέλος εκείνης της σεζόν, και αντικαταστάθηκε από τα τρέχοντα λευκό, κίτρινο και κόκκινο.
Η γωνιά των στατιστικών
Μέχρι σήμερα, η Βραζιλία έχει φιλοξενήσει 51 Grand Prix του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1, εκ των οποίων τα 47 ήταν GP Βραζιλίας. Τα τελευταία τέσσερα έχουν το όνομα της πόλης του Σάο Πάολο. Το Interlagos έχει φιλοξενήσει 41 αγώνες, ξεκινώντας με την εναρκτήρια διοργάνωση το 1973. Το 1978 και από το 1981 έως το 1989, ο αγώνας διεξήχθη στην πίστα Jacarepagua του Ρίο ντε Τζανέιρο. Στους αγώνες που διεξήχθησαν στην πίστα José Carlos Pace, πιο επιτυχημένος οδηγός είναι ο Michael Schumacher με τέσσερις νίκες και δέκα τερματισμούς στο βάθρο. Εάν ο Max Verstappen ή ο Lewis Hamilton κερδίσει φέτος, θα ισοφαρίσει το ρεκόρ του Γερμανού πρωταθλητή στην πίστα των Παουλίστα. Όσον αφορά στις ομάδες, η Scuderia Ferrari προηγείται με 9 νίκες, μόλις μία μπροστά από τη McLaren. Το Interlagos ήταν επίσης η πίστα που πήρε ο George Russell την πρώτη του νίκη στη Formula 1, το 2022.

Οι ενημερώσεις είναι διαθέσιμες και στα επίσημα κανάλια της Pirelli στα social Media



