Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 8.192 | 8.149 | 0,5% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 769 | 795 | -3,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 48 | 118 | -59,3% |
Ιανουάριος – Αύγουστος2025 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 99.960 | 98.374 | 1,6% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 7.387 | 7.715 | -4,3% |
Καινούργια λεωφορεία | 658 | 660 | -0,3% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Αύγουστο, έχει ως εξής:
Segment | Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 4,9% | 5,2% | -0,3 | 7,6% | 7,3% | +0,3 |
A-SUV | 1,9% | 3,5% | -1,6 | 2,4% | 4,4% | -1,9 |
(A TOTAL) | (6,9%) | (8,7%) | (-1,9) | (10,0%) | (11,7%) | (-1,6) |
B | 18,3% | 22,6% | -4,3 | 21,2% | 24,6% | -3,4 |
B-SUV | 38,4% | 37,4% | +1,0 | 35,3% | 32,8% | +2,5 |
(B TOTAL) | (56,7%) | (60,0%) | (-3,3) | (56,5%) | (57,4%) | (-0,9) |
C | 5,3% | 5,9% | -0,7 | 6,5% | 6,7% | -0,2 |
C-SUV | 21,4% | 17,0% | +4,4 | 17,7% | 16,1% | +1,6 |
(C TOTAL) | (26,7%) | (23,0%) | (+3,7) | (24,1%) | (22,8%) | (+1,4) |
D | 0,7% | 1,7% | -1,0 | 1,0% | 1,7% | -0,7 |
D-SUV | 7,1% | 5,0% | +2,2 | 5,8% | 4,3% | +1,5 |
(D TOTAL) | (7,8%) | (6,7%) | (+1,2) | (6,8%) | (6,0%) | (+0,8) |
E | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,5% | 0,4% | +0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,5%) | (-0,0) | (0,5%) | (0,5%) | (+0,0) |
F-G | 0,2% | 0,1% | +0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,0) |
SPORTS | 0,3% | 0,0% | +0,3 | 0,3% | 0,2% | +0,1 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 0,7% | 0,7% | +0,0 | 1,4% | 1,2% | +0,2 |
(SUV TOTAL) | (69,5%) | (63,6%) | (+5,9) | (62,0%) | (58,3%) | (+3,7) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Αύγουστος 2025 | Αύγουστος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Αύγουστος 2025 | Ιανουάριος – Αύγουστος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Ιούλ. ‘25 | |
Βενζίνη | 25,6% | 32,5% | -6,9 | 32,5% | 39,1% | -6,6 | 28.,3% |
Πετρέλαιο | 4,6% | 4,2% | +0,4 | 3,2% | 8,4% | -5,2 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 51,2% | 48,4% | +2,7 | 49,2% | 40,7% | +8,5 | 34,7% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 9,9% | 5,9% | +4,0 | 6,8% | 5,4% | +1,4 | 8,6% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 5,3% | 6,3% | -1,1 | 5,3% | 4,8% | +0,5 | 15,6% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | +0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 3,3% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,4% | 2,6% | +0,8 | 3,0% | 1,5% | +1,5 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Ιούλιο ως εξής:
Ιούλιος 2025 | Ιούλιος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Ιούλιος 2025 | Ιανουάριος – Ιούλιος 2025 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 914.680 | 851.567 | +7,4% | 6.491.448 | 6.535.591 | -0,7% |
ΕΕ 14(2) | 782.905 | 740.615 | +5,7% | 5.629.950 | 5.697.171 | -1,2% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 945.202 | 877.289 | +7,7% | 6.718.504 | 6.750.132 | -0,5% |
Ελλάδα | 13.606 | 12.205 | +11,5% | 91.768 | 90.225 | 1,7% |