spot_img
HomeAUTOΟΔΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑΑτυχήματα με μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα

Ατυχήματα με μοτοσικλέτες και αυτοκίνητα

Daily traffic accidents 280317 13Τις τελευταίες ημέρες παρατηρείται αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων και δυστυχημάτων μέσα στα αστικά κέντρα. Η κατάσταση αυτή τείνει να εξελιχθεί σε πολύ σοβαρή η οποία προκαλείται από “αόρατους” κινδύνους. Αυτούς, δηλαδή, για τους οποίους ποτέ κανείς δεν μας ενημέρωσε υπεύθυνα, έτσι ώστε να έχουμε μια βασική γνώση του αναπάντεχου και του “ύπουλου” εχθρού.

Έρευνες οι οποίες διεξάγονται εδώ και χρόνια σε ολόκληρη την Ευρώπη έδειξαν ότι το 73% Daily traffic accidents 280317 10των τροχαίων ατυχημάτων που συμβαίνουν μέσα στις πόλεις, στα αστικά κέντρα, τα οποία απέχουν χρονικά το πολύ 40 λεπτά της ώρας από τη στιγμή που ξεκίνησε ο οδηγός από το σπίτι του ή την εργασία του. Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι ένας μεγάλος αριθμός τροχαίων ατυχημάτων συμβαίνει σε δρόμους και διαδρομές τις οποίες ο οδηγός θεωρητικά γνωρίζει πολύ καλά. Κατά συνέπεια, επειδή τους γνωρίζει, θεωρεί τη διαδρομή ασφαλή με συνέπεια η προσοχή του να μην είναι τεταμένη.

Το σήμερα είναι διαφορετικό
Οι κίνδυνοι παλαιότερα ήταν “κρυμμένοι” μόνον σε κάποια “επαφή” δύο αυτοκινήτων. Σήμερα, οι δρόμοι που είναι γεμάτοι από δίτροχα, οι περισσότεροι οδηγοί αυτοκινήτων δεν γνωρίζουν επακριβώς τους ειδικούς κινδύνους και συνεπώς πως να αυτοπροστατευθούν.

Daily traffic accidents 280317 14Δίκυκλα & αυτοκίνητα μαζί
Συνήθως λέμε ότι σε μια “επαφή” μεταξύ δύο αυτοκινήτων, η πρώτη στάση είναι το φανοποιείο. Όμως στην περίπτωση “επαφής” μεταξύ ενός αυτοκινήτου κι ενός δικύκλου, όποιο κι αν είναι αυτό, η πρώτη στάση είναι το νοσοκομείο. Κατά συνέπεια απαιτείται μεγάλη προσοχή στους δρόμους που κινούμαστε καθημερινά. Κι επειδή ο οδηγός του αυτοκινήτου έχει τον “ασφαλή όγκο”, πάντα ο δικυκλιστής την πληρώνει. Ανεξάρτητα αν στην πλειοψηφία των περιπτώσεων ο δεύτερος φέρει την βασική ευθύνη.

Ένα “φρεσκάρισμα” βοηθάει
Κάθε οδηγός αυτοκινήτου θα πρέπει να οδηγεί πάντα στη μέση της λωρίδας του, ώστε να υπάρχει στα άκρα της αρκετός χώρος προκειμένου να περάσει ένας βιαστικός δικυκλιστής (αν και αυτό είναι πολύ επικίνδυνο και δεν προβλέπεται από τον Κ.Ο.Κ.).

Μακριά από την “απομόνωση”
Το κινητό, ο καφές, το φαγητό και η κουβεντούλα ουσιαστικά “απομονώνουν” τον οδηγό από το εξωτερικό του περιβάλλον, με αποτέλεσμαDaily traffic accidents 280317 17 να αδυνατεί να παρακολουθεί και να ελέγχει την κίνηση. Πολύ εύκολα, συνεπώς, μπορεί να εισέλθει στις “νεκρές” οπτικές του γωνίες κάποιο δίκυκλο, το οποίο στη συνέχεια θα του εμφανιστεί εντελώς “ξαφνικά”
Το φλας προειδοποιεί
Σε περιπτώσεις αλλαγής λωρίδας, ο οδηγός του αυτοκινήτου θα πρέπει να ελέγχει το δρόμο από τους καθρέπτες και να ενημερώνει υποχρεωτικά με το φλας. Το τελευταίο πάντα προειδοποιεί και ποτέ δεν υποχρεώνει. Οι δικυκλιστές, λόγω του μικρού τους όγκου, συνήθως καλύπτονται από τις “νεκρές” οπτικές γωνίες του αυτοκινήτου και δεν φαίνονται.

Daily traffic accidents 280317 16Μπάλα στο δρόμο= παιδί
Μεγάλη προσοχή σε δρόμους κοντά σε πάρκα, σχολεία, παιδικές χαρές και γυμναστήρια. Υπάρχει κίνδυνος ανάμεσα από παρκαρισμένα αυτοκίνητα να πεταχτεί μια μπάλα. Δεν χρειάζεται να δείτε το παιδί. Σχεδόν πάντα, 9 στις 10 φορές την ακολουθεί ένα παιδί. Κατά συνέπεια σε ανάλογες διαδρομές η ταχύτητα θα πρέπει να είναι ιδιαίτερα χαμηλή, ώστε να φρενάρουμε άμεσα.

Προσοχή στο άνοιγμα των θυρών
Ελέγχουμε καλά το δρόμο, πριν ανοίξουμε κάποια πόρτα του αυτοκινήτου. Υπάρχει άμεσος κίνδυνος να κτυπηθεί διερχόμενος δικυκλιστής.Daily traffic accidents 280317 12

Αποφεύγουμε τα φρεναρίσματα “πανικού”
Τα απότομα φρεναρίσματα αιφνιδιάζουν τους δικυκλιστές. Καλό είναι να οδηγούμε αμυντικά.

Δώστε το ζωτικό χώρο
Το δίκυκλο δεν στρίβει μόνο με μια απλή κίνηση του τιμονιού. Σε υψηλότερες ταχύτητες ο δικυκλιστής θα πρέπει να γείρει το σώμα του προς την κατεύθυνση που θέλει να στρίψει. Συνεπώς υπάρχει ανάγκη κάποιου ζωτικού χώρου, που ο αυτοκινητιστής έχει υποχρέωση να προσφέρει.

Μακριά από ρίσκα
Μεγάλη προσοχή χρειάζεται όταν αυτοκινητιστής διασχίζει κεντρικό δρόμο, πάνω στον οποίο κινείται δίτροχο. Είναι δύσκολο να υπολογιστεί με ακρίβεια η ταχύτητα του δικύκλου και συνεπώς, να κρίνει σωστά αν προλαβαίνειDaily traffic accidents 280317 20 να περάσει ή όχι .Στην παραμικρή αμφιβολία καλύτερο είναι να περιμένει.

Η συμβίωση αυτοκινήτων και δίτροχων στους δρόμους είναι δύσκολη. Σε κάθε δύσκολη και αμφισβητούμενη περίπτωση, ο οδηγός του αυτοκινήτου θα πρέπει να παραχωρεί την προτεραιότητα και να διευκολύνει τον δικυκλιστή. Κάθε οδηγός αυτοκινήτου δεν θα πρέπει ποτέ να βασίζεται στην αυτοπροστασία του δικυκλιστή, διότι ο τελευταίος είναι ο πλέον ευάλωτος στο τροχαίο ατύχημα.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO