Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα στον Καναδά, η Formula 1 επιστρέφει στην Ευρώπη για τέσσερις αγώνες μέσα σε έξι εβδομάδες, πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα. Ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο με το Αυστριακό Grand Prix στην πίστα του Red Bull Ring, την εγκατάσταση που ανήκει στην ομώνυμη αυστριακή εταιρεία ενεργειακών ποτών. Τα τελευταία τρία χρόνια, είχαμε εδώ και αγώνα Sprint, αλλά τώρα έχουμε την τυπική διαμόρφωση με τρεις περιόδους ελεύθερων δοκιμών, δύο την Παρασκευή και μία το Σάββατο, ακολουθούμενες από τις κατατακτήριες δοκιμές Σάββατο απόγευμα και τον αγώνα την Κυριακή.
Οι γόμες

Η επιλογή των γομών που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ομάδες είναι η ίδια με πέρυσι, συγκεκριμένα η C3 είναι η λευκή σκληρή γόμα, η C4 είναι η κίτρινη μέση γόμα και η C5 είναι η κόκκινη μαλακή γόμα. Η επιφάνεια της πίστας στο Red Bull Ring είναι αρκετά παλιά και ιδιαίτερα τραχιά, αλλά η φθορά δεν είναι καθοριστικός παράγοντας. Με πολύ λίγες στροφές, η πίστα δεν είναι πολύ σκληρή όσον αφορά στις πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά, ενώ η πτώση απόδοσης οφείλεται κυρίως σε θερμική καταπόνηση. Το πρόβλημα έγκειται στη χάραξη της πίστας με πολλά σημεία δυνατού φρεναρίσματος και επιτάχυνσης. Η διαχείριση της υπερθέρμανσης των ελαστικών, ιδιαίτερα στον πίσω άξονα, αποτελεί σημαντική πρόκληση. Επιπλέον, οι θερμοκρασίες αέρα και πίστας μπορεί να είναι αρκετά υψηλές αυτή την εποχή του χρόνου.
Το 2024
Ο περσινός αγώνας ήταν πολύ ξεκάθαρος, τουλάχιστον στο μεγαλύτερο μέρος του. Όπως αναμενόταν, η πιο αποτελεσματική στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών: όσοι έκαναν τρία ή περισσότερα – όπως οι Verstappen, Leclerc, Alonso και Sargeant – το έκαναν λόγω απρόβλεπτων περιστάσεων και όχι από επιλογή. Όλοι οι οδηγοί εκκίνησαν με τη μέση γόμα πλην του Zhou, που ξεκινώντας από το pit lane, έβαλε τη σκληρή. Η μέση γόμα C4 και η σκληρή γόμα C3 ήταν οι αναμφισβήτητοι πρωταγωνιστές αυτού του αγώνα, με τη μαλακή γόμα C5 να κάνει την εμφάνισή της μόνο στο τέλος. Χρησιμοποιήθηκε από τον Verstappen για τους τελευταίους επτά γύρους μετά το αναγκαστικό του πιτ στοπ και από τον Alonso, ο οποίος προσπαθούσε να πάρει το βαθμό για τον ταχύτερο γύρο του αγώνα, το οποίο και πέτυχε. Ο Daniel Ricciardo οδήγησε το μεγαλύτερο σκέλος του αγώνα, ολοκληρώνοντας 34 γύρους με τη σκληρή γόμα. Ο Pierre Gasly, έκανε 29 γύρους με τη μέση γόμα, όπως και ο Αυστραλός οδηγός στο τελευταίο μέρος του αγώνα.
Η πίστα
Το Red Bull Ring έχει τις λιγότερες στροφές (δέκα) από κάθε άλλη πίστα στο πρόγραμμα του 2025. Κατά συνέπεια έχει και τον ταχύτερο χρόνο γύρου (1’02”939), ο οποίος σημειώθηκε από τον Valtteri Bottas με Mercedes το 2020. Κατατάσσεται δεύτερο συνολικά μετά το Spa-Francorchamps όσον αφορά τις υψομετρικές διακυμάνσεις, με 63,5 μέτρα διαφορά μεταξύ του ψηλότερου και του χαμηλότερου σημείου της πίστας. Οι τρεις τομείς της πίστας διαφέρουν πολύ μεταξύ των. Ο πρώτος είναι εξ ολοκλήρου ανηφορικός, με δύο ευθείες. Ο δεύτερος ξεκινά με έντονο φρενάρισμα για την στροφή 3, πριν κατηφορίσει ως την είσοδο της στροφής 7. Από εκεί η πίστα ανεβαίνει ξανά ελαφρώς, ακολουθούμενη από μια ακόμη κάθοδο προς την πιο μεγάλη ευθεία και τις δύο τελευταίες στροφές υψηλής ταχύτητας. Υπάρχουν τρεις ζώνες DRS, γεγονός που καθιστά αυτόν τον αγώνα έναν από τους πιο συναρπαστικούς του ημερολογίου. Η πίστα χρησιμοποιείται συχνά, με αγώνες τόσο αυτοκινήτων όσο και μοτοσυκλετών επομένως η επιφάνεια της, έχει ήδη αρκετό λάστιχο από την αρχή του Σαββατοκύριακου. Το καλοκαίρι μπορεί να φέρει υψηλές θερμοκρασίες, αλλά η τοποθεσία στις Στυριακές Άλπεις και τα γύρω δάση, συχνά προκαλούν ραγδαίες αλλαγές στον καιρό, με τα σύννεφα βροχής να σχηματίζονται γρήγορα.
Λέξη-κλειδί: Πορώδες
Τα ελαστικά της Formula 1 αναπτύσσουν κρατήρες στην επιφάνεια των, ως αποτέλεσμα της έντονης μηχανικής και θερμικής καταπόνησης στην οποία υποβάλλονται. Το ελαστικό παραμορφώνεται, ειδικά κατά την επιτάχυνση και το φρενάρισμα, περισσότερο δε σε ανώμαλες επιφάνειες, γεγονός που προκαλεί συσσώρευση ενέργειας και θερμότητας στη σύνθεσή του. Εάν οι θερμοκρασίες υπερβούν το βέλτιστο εύρος λειτουργίας, μπορούν να σχηματιστούν μικροκοιλότητες και επιφανειακές ανομοιομορφίες. Αυτό το επιφανειακό πορώδες μπορεί να οδηγήσει σε πρόωρη πτώση απόδοσης. Οι μικροκοιλότητες μπορούν επίσης να οδηγήσουν στο σχηματισμό και στην επέκταση μικρών αποκολλήσεων (blisters), μεταξύ του σκελετού και του πέλματος. Η υπερβολική θερμότητα μπορεί να διαχωρίσει μερικώς τα στρώματα του καουτσούκ και αυτές οι μικρές αποκολλήσεις δύνανται να εξελιχθούν σε κρατήρες ή τρύπες στην επιφάνεια του πέλματος. Αυτό είναι γνωστό ως (blistering), ορατό συνήθως ως σκούρες ραβδώσεις ή κατεστραμμένες περιοχές στο πέλμα. Το φαινόμενο αυτό είναι πιο συχνό σε πίστες που δεν έχουν αρκετό στρωμένο καουτσούκ (rubbered-in) ενώ επικρατούν υψηλές θερμοκρασίες επιφάνειας και ο οδηγός έχει πολύ επιθετικό στυλ οδήγησης.

Η γωνιά των στατιστικών
Φέτος διεξάγεται το 38ο Grand Prix της Αυστρίας. Η Formula 1 συμπληρώνει την 40ή της εμφάνιση στην Στυρία. Ο πρώτος αγώνας διεξήχθη το 1964 σε μια πίστα που χρησιμοποιούσε το στρατιωτικό αεροδρόμιο Τσβέλτεκ, μια ανάσα από την τωρινή τοποθεσία. Ο αγώνας μεταφέρθηκε στο Σπήλμπεργκ το 1970, όταν η πίστα ήταν γνωστή ως Όστερινγκ, μέχρι το 1987. Μετά από ένα διάλειμμα δέκα ετών, η διοργάνωση διεξήχθη για άλλα έξι χρόνια σε μια πιο μικρή εκδοχή της πίστας, γνωστή ως A1-Ring. Το 2014, μετονομάστηκε σε Red Bull Ring. Το 2020 και το 2021, η πίστα φιλοξένησε επίσης το Στυριακό Grand Prix, διαδοχικά με το Αυστριακό αγώνα, ως μέρος του ειδικού προγράμματος κατά τα χρόνια του covid.
Ο Max Verstappen είναι ο πιο επιτυχημένος οδηγός στην Αυστρία, με τέσσερις νίκες στο ομώνυμο Grand Prix και μία στο Στυριακό GP του 2021. Ο Ολλανδός προηγείται επίσης στις pole positions (5) και στις εμφανίσεις στο βάθρο (8). Είκοσι έξι οδηγοί έχουν κερδίσει τουλάχιστον μία φορά στην Αυστρία, έντεκα από αυτούς είναι παγκόσμιοι πρωταθλητές: Max Verstappen, Alain Prost, Alan Jones, Mika Hakkinen, Michael Schumacher, Nico Rosberg, Emerson Fittipaldi, Niki Lauda, Nigel Mansell, Jacques Villeneuve και Lewis Hamilton. Ο περσινός νικητής ήταν ο George Russell. Η πιο επιτυχημένη ομάδα στην Αυστρία είναι η Mercedes, με συνολικά επτά νίκες, αν και στο ίδιο το Grand Prix της Αυστρίας, η μάρκα με το τριάκτινο αστέρι μοιράζεται την κορυφή με τη Ferrari και τη McLaren. Η διαφορά εναπόκειται στη νίκη του Lewis Hamilton στο Στυριακό Grand Prix του 2020. Η Ferrari προηγείται στις pole positions με οκτώ και έχει επίσης τις περισσότερες εμφανίσεις στο βάθρο, με 29.