Η πρώτη τριπλέτα αγώνων της σεζόν του 2025 φτάνει στο τέλος της στις ακτές της Ερυθράς Θάλασσας. Η Τζέντα είναι μια παραθαλάσσια πόλη στη Σαουδική Αραβία και θεωρείται πύλη εισόδου για τους προσκυνητές που κατευθύνονται προς τη Μέκκα, ενώ παράλληλα αποτελεί σημαντικό εμπορικό κέντρο και πολιτιστικό κόμβο. Είναι γνωστή για τη σύγχρονη παραλία της και την ιστορική συνοικία Αλ-Μπαλάντ. Το Grand Prix της Σαουδικής Αραβίας εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο καλεντάρι τον Δεκέμβριο του 2021, με τις τρεις επόμενες διοργανώσεις να λαμβάνουν χώρα Μάρτιο. Φέτος είναι η πρώτη φορά που θα διεξαχθεί τον Απρίλιο, όταν τα επίπεδα θερμοκρασίας, ανέμου και υγρασίας θα είναι παρόμοια με αυτά που κυριαρχούν το καλοκαίρι, κάτι που θα μπορούσε να έχει αντίκτυπο στη δράση στην πίστα, αυτό το Σαββατοκύριακο.
Οι γόμες

Η επιλογή γομών για τους πρώτους τέσσερις αγώνες αυτής της σεζόν ήταν η ίδια με πέρυσι, αλλά για τον πέμπτο γύρο, η Pirelli έχει κάνει ένα βήμα προς το μαλακό άκρο. Έτσι η τριάδα που θα είναι διαθέσιμη στην Τζέντα έχει: Σκληρή γόμα τη C3, μέση γόμα τη C4 και μαλακή γόμα τη C5. Αυτό είναι εναρμονισμένο με το στόχο, που έχουν θέσει η FIA, η F1 και οι ομάδες για να δημιουργήσουν περισσότερες επιλογές στρατηγικής και επομένως πιο συναρπαστικούς και απρόβλεπτους αγώνες. Στις τέσσερις προηγούμενες διοργανώσεις αυτού του Grand Prix, η μια αλλαγή κυριάρχησε, τόσο όσον αφορά στην αποτελεσματικότητα όσο και στην προτίμηση των ομάδων, ακόμη και όταν το αυτοκίνητο ασφαλείας ανακάτευε λίγο τα πράγματα.
Το 2024
Μόνο ο Bottas επέλεξε να κάνει δύο αλλαγές, ενώ όλοι οι υπόλοιποι ακολούθησαν στρατηγική μιας αλλαγής, με τη μεγάλη πλειοψηφία να εκκινεί με την C3 (μεσαία γόμα) και να αλλάζει σε C2 (σκληρή γόμα) για το δεύτερο μέρος αγώνα. Ο Bearman με τη Ferrari και ο Bottas με τη Sauber ήταν οι μόνοι οδηγοί που προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την επιπλέον πρόσφυση που προσέφερε στην εκκίνηση η C4 (μαλακή γόμα), ενώ τρεις οδηγοί (ο Norris με τη McLaren, ο Hamilton με τη Mercedes και ο Zhou με τη Sauber) παρατείναν όσο το δυνατόν περισσότερο το πρώτο μέρος αγώνα με τη μέση γόμα πριν αλλάξουν σε μαλακή, αποδεικνύοντας έτσι ότι και αυτή ήταν μια επιλογή ελαστικού για τον αγώνα.

Η πίστα
Η πίστα έχει μήκος 6.174 μέτρα και είναι μία από τις ταχύτερες της σεζόν, με τους οδηγούς να περνούν περίπου το 80% του γύρου με τέρμα γκάζι, παρόλο που είναι αρκετά τεχνική και διαθέτει το μεγαλύτερο αριθμό στροφών (27): 16 αριστερές και 11 δεξιές. Στις περισσότερες από αυτές τις στροφές η ταχύτητα διέλευσης είναι μέση ή υψηλή. Παρόλο που υπάρχουν τρεις ζώνες DRS, οι προσπεράσεις δεν είναι τόσο εύκολες λόγω έλλειψης έντονων σημείων φρεναρίσματος. Η επιφάνεια της πίστας δεν είναι πολύ τραχιά αλλά οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στα ελαστικά είναι σημαντικές. Βέβαια όχι στο επίπεδο που συναντάμε στη Σουζούκα ή στη Βαρκελώνη για παράδειγμα. Μπορεί να εμφανιστεί τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης, ειδικά στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές, καθώς η πίστα είναι πολύ βρώμικη στην αρχή, επειδή σπάνια χρησιμοποιείται για αγώνες. Ωστόσο καθώς είναι προγραμματισμένοι αρκετοί αγώνες υποστήριξης, η κατάσταση της πίστας βελτιώνεται κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, με αποτέλεσμα το φαινόμενο αυτό να μειώνεται. Ωστόσο, με την πιο μαλακή τριάδα γομών φέτος, θα είναι ενδιαφέρον να δούμε τι επίδραση θα έχει αυτό το φαινόμενο.
Λέξη-κλειδί: Χώρες
Η Σαουδική Αραβία είναι η τελευταία χώρα που προστέθηκε στη λίστα των εθνών που έχουν φιλοξενήσει ένα Grand Prix στην 75χρονη ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος της Formula 1. Έκανε ντεμπούτο το 2021, δύο εβδομάδες μετά την πρώτη εμφάνιση του Κατάρ στο πρωτάθλημα. Άλλες 35 χώρες έχουν φιλοξενήσει τουλάχιστον έναν αγώνα στην κορυφαία κατηγορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Αυτή με τα περισσότερα Grand Prix στο όνομά της είναι η Ιταλία με 107, ακολουθούμενη από τη Γερμανία, τη Μεγάλη Βρετανία και τις Ηνωμένες Πολιτείες, όλες με 79. Η Σαουδική Αραβία είναι η τέταρτη χώρα της Μέσης Ανατολής που φιλοξενεί έναν αγώνα, ενώ η περιοχή συνολικά έχει φιλοξενήσει μέχρι σήμερα 44 Grand Prix: 21 στο Μπαχρέιν, 16 στο Άμπου Ντάμπι, 4 στη Σαουδική Αραβία και 3 στο Κατάρ.
Η γωνιά των στατιστικών
Τρεις οδηγοί έχουν μοιραστεί τις νίκες στις τέσσερις διοργανώσεις αυτού του Grand Prix: Ο Max Verstappen κέρδισε δύο φορές το 2022 και το 2024, ο Lewis Hamilton πήρε τη νίκη το 2021 και ο Sergio Perez τερμάτισε πρώτος το 2023. Οι ίδιοι οδηγοί έχουν σημειώσει και τις τέσσερις pole position. Σε αυτή την περίπτωση ο Perez έχει δύο στο όνομά του, το 2022 και το 2023, με το Hamilton να κατακτά την πρώτη θέση στην εκκίνηση το 2021 και τον Verstappen να το κάνει, έναν χρόνο αργότερα. Ο τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής έχει ανέβει στο βάθρο και τις 4 φορές εδώ, με τον Charles Leclerc να σημειώνει τους περισσότερους ταχύτερους γύρους αγώνα με δύο στο όνομά του, καθώς και να τερματίζει στην πρώτη τριάδα δύο φορές. Φυσικά, ο Verstappen έχει πάρει τους περισσότερους βαθμούς με 87, ακολουθούμενος από τον Perez με 55 ενώ ο οδηγός της Ferrari είναι τρίτος με 49 βαθμούς.