
Ο αγώνας υπο το πρισμα των ελαστικων
- Ο Max Verstappen έχει κερδίσει και στους τρεις αγώνες που έχει τερματίσει: Πήρε το πρώτο Miami Grand Prix εκκινώντας από την 3η θέση. Πραγματοποίησε μια αλλαγή από P Zero κίτρινη/μέση γόμα σε P Zero λευκή/σκληρή γόμα. Οι οδηγοί της Ferrari, Charles Leclerc και Carlos Sainz τερμάτισαν στη 2η και 3η θέση αντίστοιχα με παρόμοια στρατηγική. Όλοι όσοι ανέβηκαν στο βάθρο έλαβαν ένα ιδιαίτερο κράνος Pirelli του αμερικανικού ποδοσφαίρου σε μια τελετή με φόντο, το εμβληματικό στάδιο Miami Dolphins.
- Πριν τον αγώνα εκτιμούσαμε πως η στρατηγική δυο αλλαγών θα είναι η ταχύτερη. Οι οδηγοί κατάφεραν όμως να διαχειριστούν τη μέση γόμα στο πρώτο μέρος – οι περισσότεροι την επέλεξαν για να εκκινήσουν στον αγώνα – χωρίς συμβιβασμούς στην απόδοση. Έτσι μετά έβαλαν τη σκληρή γόμα και πήγαν ως το τέλος. Μια εναλλακτική προσέγγιση είδαμε από τον οδηγό της Mercedes George Russell, που τερμάτισε ψηλότερα από τους 4 οδηγούς οι οποίοι εκκίνησαν με την σκληρή γόμα. Έβαλε τη μέση γόμα μετά από 40 γύρους και κατάφερε παρότι εκκινούσε 12ος να τερματίσει 5ος.
- Όπως πολλοί ευελπιστούσαν είχαμε καθεστώς εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας αλλά και εμφάνιση του κανονικού αυτοκινήτου ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα. Αυτό δημιούργησε μια ευκαιρία για «φθηνό» pit stop, οπότε αρκετοί οδηγοί άδραξαν την ευκαιρία να βάλουν πιο φρέσκα ελαστικά. Αυτό περιλάμβανε το Russell και το Sergio Perez, με την Red Bull που τερμάτισε 4ος, πιο ψηλά από όλους όσοι έκαναν δυο αλλαγές.
- Οι θερμοκρασίες ήταν υψηλές στον αγώνα, αλλά όχι όσο τις προηγούμενες μέρες: Το
- Grand prix ξεκίνησε με 34 βαθμούς Κελσίου στον αέρα και 48 βαθμούς Κελσίου στο οδόστρωμα. Υπήρχε υψηλό ποσοστό υγρασίας αλλά η επαπειλούμενη βροχή δεν ήρθε ποτέ.

Τι ρολο επαιξαν οι γομες
- ΣΚΛΗΡΗ C2 Οι περισσότεροι οδηγοί τερμάτισαν μ’ αυτή τη γόμα το ίδιο και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο. Μερικοί επέλεξαν ν’ αλλάξουν ελαστικά όταν εμφανίστηκε το αυτοκίνητο ασφαλείας και προσπάθησαν να εκμεταλλευτούν την ταχύτητα της πιο φρέσκιας γόμας στο τελευταίο σπριντ. Το σκληρό ελαστικό έδειξε εντυπωσιακή ταχύτητα και σταθερότητα: Ο Verstappen πέτυχε λίγο πριν το τέλος, τον ταχύτερο γύρο, μ’ αυτή τη γόμα.
- MEΣΗ C3 Με εξαίρεση τέσσερις οδηγούς οι υπόλοιποι εκκίνησαν με αυτή τη γόμα. Έπαιξε καθοριστικό ρόλο καθώς επέτρεψε να διανύσουν μεγαλύτερη απόσταση από την αναμενόμενη χωρίς να χρειάζεται διαχείριση ο ρυθμός που ακολουθούσαν. Αυτό ήταν το κλειδί για τη στρατηγική μιας αλλαγής. Πολλοί οδηγοί διένυσαν τη μισή ή και παραπάνω απόσταση μ’ αυτή τη γόμα.
- ΜΑΛΑΚΗ C4 Δε χρησιμοποιήθηκε στην αρχή του αγώνα, αλλά τρεις οδηγοί την επέλεξαν στο φινάλε. Εκεί είχαμε ένα μικρό ‘sprint’ αφού αποχώρησε το αυτοκίνητο ασφαλείας. Ο Esteban Ocon με την Alpine – παρότι εκκινούσε τελευταίος – ήταν ο μόνος που ακολούθησε στρατηγική σκληρής – μαλακής γόμας για να τερματίσει τελικά 8ος.


“Τα ελαστικά είχαν δυνατή απόδοση εδώ, οπότε ο αγώνας οδηγήθηκε σε στρατηγική μιας αλλαγής, παρότι εκτιμούσαμε ότι θα χρειαστούν δυο αλλαγές. Σ’ αυτό έπαιξε ρόλο και η θερμοκρασία που ήταν πιο χαμηλή από τις δοκιμές. Οι ομάδες μπόρεσαν να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερα πρώτα μέρη περιμένοντας μια ευκαιρία όπως η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Τελικά αυτό εμφανίστηκε προς το τέλος του αγώνα, όταν είχαν αλλάξει ελαστικά σχεδόν όλοι. Μερικοί οδηγοί έσπευσαν να το εκμεταλλευτούν αλλάζοντας εκ νέου ελαστικά, τρεις οδηγοί χρησιμοποίησαν και τις τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα. Παραταύτα οι Verstappen και Leclerc έδωσαν σκληρή μάχη για τη νίκη και τον ταχύτερο γύρο με πατημένα σκληρά ελαστικά στο τέλος του αγώνα. Ήταν ένα συναρπαστικό φινάλε σε ένα πολυαναμενόμενο grand prix: Ελπίζουμε όλοι όσοι ανέβηκαν στο βάθρο να εκτίμησαν τα ειδικά κράνη αμερικάνικου ποδοσφαίρου της Pirelli!”



