spot_img
HomeAUTOΕΙΔΗΣΕΙΣΑπόφαση του Άρειου Πάγου

Απόφαση του Άρειου Πάγου

Dangerous driving 14Ιδιαίτερη προσοχή πρέπει να δείχνουν οι δικυκλιστές όταν κινούνται στους δρόμους. Περισσότερη, τουλάχιστον, απ΄ ότι έδειχναν μέχρι χθες. Σύμφωνα με απόφαση του Ανώτατου Πολιτικού Δικαστηρίου:

Δεν επιτρέπεται τα μηχανάκια να κινούνται ανάμεσα στις διαχωριστικές λωρίδες κυκλοφορίας των οχημάτων.

Αιτία της συγκεκριμένης απόφασης ήταν υπόθεση γυναίκας οδηγού μοτοσυκλέτας η οποία οδηγούσε πάνω στη διαχωριστική γραμμή του δρόμου και προσπάθησε να περάσει ανάμεσα σε αυτοκίνητο και νταλίκα. Dangerous driving 11Αποτέλεσμα ήταν να σφηνώσει, να πέσει κάτω και η νταλίκα να της πατήσει το χέρι.

Ύστερα από μακροχρόνιο δικαστικό αγώνα, η γυναίκα αναβάτης δεν δικαιώθηκε, διεκδικώντας να καλυφθούν τα ιατρικά έξοδα αποκατάστασης του τραύματος και της όλης ζημιάς. Οι αρεοπαγίτες, απέρριψαν ως αβάσιμη την αίτηση αναίρεσής της, καθώς την θεώρησαν «αποκλειστικά υπαίτια του ατυχήματος και της πρόκλησης του σοβαρού τραυματισμού της και των υλικών ζημιών της μοτοσυκλέτας που οδηγούσε».

Το σκεπτικό των δικαστών

α) ως μέσος συνετός οδηγός όφειλε και μπορούσε να συμμορφωθεί με την υπάρχουσα επί του οδοστρώματος διαγράμμιση που υπεδείκνυε κίνηση οχημάτων σε στοίχους, πλην όμως εκείνη δεν ασκούσε τον έλεγχο και την εποπτεία του οχήματός της ώστε να δύναται σε κάθε στιγμή να εκτελέσει τους απαιτούμενους χειρισμούς (άρθρο 19 ΚΟΚ),

Dangerous driving 12β) επιχείρησε να διενεργήσει παράνομα, αντικανονικά και ανέλεγκτα προσπέραση επί της διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής των λωρίδων κυκλοφορίας, δεν εκινείτο μέσα στα όρια μιας λωρίδας κυκλοφορίας (άρθρο 16 παρ. 3 ΚΟΚ) και

γ) εν γένει δεν οδηγούσε με σύνεση και με διαρκώς τεταμένη την προσοχή της, δημιουργώντας έτσι κινδύνους ως προς την κυκλοφορία των οχημάτων και εν γένει των λοιπών χρηστών της οδού (άρθρο 12 ΚΟΚ)».

Dangerous driving 13Δηλαδή, όπως αναφέρουν οι αρεοπαγίτες «η οδική συμπεριφορά της, που αποκλειστικά είχε ως αποτέλεσμα την πρόκληση του τροχαίου ατυχήματος και τον αποτόκων αυτού συνεπειών, του οδηγού του φορτηγού μη βαρυνομένου με συνυπαιτιότητα αφού αυτός εκινείτο σταθερά εντός της λωρίδας κυκλοφορίας του και μάλιστα, αναγκαστικά λόγω της πυκνής κυκλοφορίας, με ελαχίστη ταχύτητα».

Επιπλέον, σημειώνεται “ότι το γεγονός ότι η νταλίκα ήταν στην αριστερή αντί της δεξιάς λωρίδας του οδοστρώματος (παράβαση άρθρου 17 του ΚΟΚ) «δεν θεμελιώνει αυτή καθεαυτή υπαιτιότητα του οδηγού αυτής”.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO