Προσπαθούμε να καταλήξουμε στο εναπομείναντα κυκλοφορούντα στόλο οχημάτων στην Ελλάδα και διαπιστώνουμε ότι μόνον με τη βοήθεια φακίρη μπορούμε να προσεγγίσουμε με σοβαρότητα έναν πραγματοκό αριθμό…
Με τις πλέον “χαλαρούς” υπολογισμούς δεν θα πρέπει να κυκλοφορούν σήμερα στη χώρα μας, σήμερα, περισσότερα από 4.000.000 οχήματα. Αιτία οι αθρόες καταθέσεις πινακίδων των προηγουμένων ετών εξ αιτίας της κυβερνητικής πολιτικής περί των κυκλοφορούντων οχημάτων. Μπράβο μας!!
Χιλιάδες αυτοκίνητα έχουν καταθέσει τις πινακίδες τους τα τελευταία χρόνια. Ίσως να είναι περισσότερα από 750.000. Και λέμε περισσότερα, διότι καμιά υπηρεσία δεν είναι σε θέση να μας δώσει αξιόπιστα στοιχεία. Ζούμε στη χώρα του περίπου, του παραλογισμού, της καταστροφής και του “τι το ψάχνεις”!
Να όμως που κάποιοι τυχαίνει να βρίσκουν άκρη… Πάνω από 120.000 πινακίδες κυκλοφορίας κατατέθηκαν τους τρεις τελευταίους μήνες του 2016 έως και τις 9 Ιανουαρίου 2017, σημειώνοντας αύξηση 71,2% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2015.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του Enikonomia.gr το διάστημα από 1η Οκτωβρίου 2016 έως και 9 Ιανουαρίου 2017 κατατέθηκαν στις εφορίες όλης της χώρας πάνω από 122.000 πινακίδες κυκλοφορίας χωρίς ακόμη να έχει ολοκληρωθεί η αποστολή των δεδομένων από τις πολύ μεγάλες Δ.Ο.Υ. της χώρας με αποτέλεσμα ο συγκεκριμένος αριθμός να αυξηθεί περαιτέρω.
Πάλι στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο
Σύμφωνα με στελέχη της αγοράς η περίφημη Ειδική Επιτροπή που έχει συσταθεί για την αλλαγή της φορολογίας στα αυτοκίνητα το μόνο που έχει καταφέρει είναι να οδηγήσει για ακόμη μία φορά την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο εξαιτίας της διαφορετικής φορολογικής αντιμετώπισης μεταξύ καινούριων και εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα οι προτάσεις της για τα τέλη κυκλοφορίας, που τελικά δεν μπόρεσαν να υλοποιηθούν, προκάλεσαν την μεγάλη αύξηση στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας.
Με τα προσωρινά στοιχεία κατάθεσης των πινακίδων κυκλοφορίας που έχει το Enikonomia.gr στην διάθεσή του ο συνολικός αριθμός οχημάτων που βρίσκεται σε φορολογική ακινησία έχει ξεπεράσει το 1.167 εκατ. με αποτέλεσμα ένα στα πέντε αυτοκίνητα του ελληνικού στόλου οχημάτων να βρίσκεται σε ακινησία.
Ούτε τέλη, ούτε και ασφάλεια
Αν βέβαια στα παραπάνω προστεθούν και οι περίπου 800.000 ιδιοκτήτες που κινούν παράνομα τα οχήματά τους χωρίς να έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους, δεν έχουν πληρώσει τέλη κυκλοφορίας και ασφάλεια αλλά ούτε τα έχουν περάσει από Τεχνικό Έλεγχο (ΚΤΕΟ) τότε ο «πονοκέφαλος» μετατρέπεται σε τεράστιο «αγκάθι» για το ΥΠΟΙΚ.
Επίσης αν συνυπολογίσει κανείς και τους χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους στις κατά τόπους εφορίες αλλά τις έχουν «αντικαταστήσει» με πλαστές και κινούν παράνομα τα οχήματά τους, τότε το τεράστιο «αγκάθι» αποτελεί «γόρδιο δεσμό» για το οικονομικό επιτελείο.
Έρχεται «χαράτσι» στις καταθέσεις πινακίδων
Ανανέωση κάθε χρόνο στις φορολογικές ακινησίες των αυτοκινήτων με πιθανή την επιβολή παραβόλου εξετάζει το οικονομικό επιτελείο ώστε να μπορέσει να περιορίσει τις καταθέσεις των πινακίδων κυκλοφορίας που πραγματοποιούν κατά χιλιάδες κάθε χρόνο ιδιοκτήτες αυτοκινήτων και εμπορίες.
Σύμφωνα με πληροφορίες του Enikonomia.gr το οικονομικό επιτελείο εξετάζει η προσωρινή ακινησία ή φορολογική ακινησία να έχει διάρκεια μέχρι το τέλος κάθε χρόνου, δηλαδή να έχει ισχύ μόνο για 12 μήνες και οι ιδιοκτήτες οχημάτων να πρέπει να ανανεώνουν τις ακινησίες των οχημάτων τους πριν την λήξη της κάθε χρονιάς καθώς σε διαφορετική περίπτωση θα χρεώνονται τα τέλη κυκλοφορίας.
Παράβολο ανανέωσης ακινησίας
Μάλιστα στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων έχει πέσει και πρόταση για την επιβολή ενός μικρού παραβόλου περίπου 10-20 ευρώ για την ανανέωση της προσωρινής ακινησίας ενώ επίσης υπάρχει και ακόμη μία πρόταση σύμφωνα με την οποία η προσωρινή ακινησία δεν θα μπορεί να έχει διάρκεια μεγαλύτερη των 2-3 ετών και όταν αυτό το διάστημα ξεπεραστεί οι πινακίδες θα καταστρέφονται και το ετήσιο κόστος θα είναι ανάλογο με το κόστος έκδοσης των πινακίδων κυκλοφορίας που ανέρχεται σε 30 ευρώ για τον πρώτο χρόνο και 60 ευρώ για κάθε χρόνο επιπλέον.
Παράλληλα, η έλευση του περιουσιολογίου ή του φόρου περιουσίας αναμένεται να αποτελέσουν ένα ακόμη τρόπο φορολόγησης των αυτοκινήτων που βρίσκονται σε ακινησία καθώς τα οχήματα θα υπολογίζονται ως πάγια περιουσιακά στοιχεία ασχέτως αν κυκλοφορούν ή όχι, δηλαδή αν έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας τους στις εφορίες ή όχι.
Χιλιάδες μεταχειρισμένα θα πωλούνται ξαφνικά
Οι αλλαγές στην κατάθεση των πινακίδων κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σύμφωνα με στελέχη της αγοράς θα αλλάξουν ριζικά τα δεδομένα, καθώς χιλιάδες είναι εκείνοι οι ιδιοκτήτες οι οποίοι θα σπεύσουν να τα πουλήσουν έστω και σε εξαιρετικά χαμηλές τιμές για να «ξεφορτωθούν» φορολογικά.
Με αυτό τον τρόπο χιλιάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα θα διατεθούν προς πώληση με αποτέλεσμα να συμπιεστούν περαιτέρω οι τιμές των μεταχειρισμένων. Από την άλλη μεριά κάποιοι άλλοι ιδιοκτήτες είναι πολύ πιθανό να επιλέξουν την οδό της εξαγωγής του οχήματός τους σε άλλο κράτος-μέλος μέσω της πώλησης σε κάποια εμπορία του εξωτερικού.
Τέλος κάποιοι θα οδηγήσουν τα οχήματά τους στα κέντρα ανακύκλωσης της ΕΔΟΕ για ολική καταστροφή ώστε να «απαλλαγούν» από αυτά για πάντα…