Το Citroën ë-Berlingo Van, η 100% ηλεκτρική έκδοση του ελαφρού επαγγελματικού της μάρκας, θα είναι διαθέσιμη από το Δίκτυο των Διανομέων στη χώρα μας το δεύτερο εξάμηνο του 2021. Μπορεί να ικανοποιεί τις καθημερινές απαιτήσεις των επαγγελματιών, προσφέροντας μεγάλη ελευθερία στις κινήσεις τους, στα όλο και πιο απαιτητικά αστικά περιβάλλοντα, καθώς και στα υπεραστικά και αγροτικά περιβάλλοντα, χάρη στην αυτονομία του που φτάνει τα 275 χιλιόμετρα (WLTP). Με όγκο φόρτωσης έως 4,4 m3, χωρητικότητα φορτίου έως 800 kg, διαθέτει και όλη την ευελιξία και λειτουργικότητα της καμπίνας Extenso.
Ανάλογα με το προφίλ οδήγησης, το ë-Berlingo Van με τη μπαταρία ιόντων- λιθίου των 50kWh επιτρέπει στους επαγγελματίες να κάνουν διαδρομές έως και 275 χιλιομέτρων με μία μόνο φόρτιση. Οι δύο εκδόσεις ë-Berlingo Van χρησιμοποιούν για άλλη μια φορά την πλατφόρμα e-CMP του Group PSA και έχουν την ίδια χωρητικότητα μπαταρίας, παρέχοντας αυτονομία που επαρκεί για την καθημερινή διαδρομή της συντριπτικής πλειονότητας των χρηστών σε αυτή την κατηγορία. Για μεγιστοποίηση της αυτονομίας η κινητήρια μονάδα του ë-Berlingo Van ανακτά ενέργεια κατά τη διάρκεια της πέδησης ή της επιβράδυνσης όταν οδηγός δεν πατάει το γκάζι. Για βελτιωμένη ανάκτηση ενέργειας, ο οδηγός του ë-Berlingo Van μπορεί να χρησιμοποιήσει το κουμπί “B” στην κεντρική κονσόλα και να οδηγεί με τη χρήση ενός μόνο πεντάλ.

Η μπαταρία βρίσκεται κάτω από τα καθίσματα και το δάπεδο φόρτωσης του οχήματος. Επομένως, δεν επηρεάζει τον ωφέλιμο χώρο φόρτωσης. Έχει εγγύηση καλής λειτουργίας για 8 χρόνια ή 160.000km (με εγγυημένη τη διατήρηση του 70% της χωρητικότητάς της στο τέλος της εγγύησης). Ο κάτοχος έχει στη διάθεσή του ένα πιστοποιητικό χωρητικότητας μπαταρίας, που εκδίδεται μετά από επιθεώρηση μετά το πρώτο έτος ή 20.000 χλμ., ενώ στη συνέχεια μετά από κάθε service, το οποίο πραγματοποιείται μετά από κάθε 2 χρόνια ή 40.000 χλμ.
Το αυτοκίνητο κινείται με υποδειγματική ηρεμία και άνεση, λόγω του γεγονότος ότι η ροπή του είναι άμεσα διαθέσιμη και χάρη στην γραμμικότητα της επιτάχυνσης που οφείλεται και στην έλλειψη των πολλών σχέσεων του κιβωτίου των ταχυτήτων. Ο ηλεκτροκινητήρας δεν παράγει θόρυβο ή κραδασμούς, κάνοντας την κάθε διαδρομή ιδιαίτερα άνετη. Αυτές οι ιδιότητες είναι επιπλέον της άνεσης που παρέχεται από τα καθίσματα που έχουν πλούσιο αφρώδες υλικό και είναι τοποθετημένα ψηλά, την ανάρτηση που δίνει μαθήματα απόσβεσης στις προβληματικές επιφάνειες, αλλά και στην ευκολία κίνησης σε αστικό περιβάλλον με την αυξημένη ευελιξία και τον κύκλο στροφής διαμέτρου 10,8 μέτρων. Τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα που διαχειρίζεται την πρόσφυση ανάλογα με την επιλεγμένη λειτουργία οδήγησης και τις εκάστοτε συνθήκες. Η απόδοση των 100kW (136hp) /260Nm σημαίνει ότι μπορεί εύκολα να φτάσει τη μέγιστη ταχύτητα 130 χλμ/ώρα, ανεξάρτητα από το πρόγραμμα οδήγησης που χρησιμοποιείται. Οι διάφορες αυτές λειτουργίες μπορούν να επιλεγούν μέσω ενός διακόπτη στην κονσόλα:
– Normal- 80kW / 180Nm: προσφέρει τον ιδανικό συνδυασμό μεταξύ αυτονομίας και δυναμικών επιδόσεων,
– Eco– 60kW / 190Nm: επιτρέπει τη βελτιστοποίηση στην κατανάλωση ενέργειας μειώνοντας την απόδοση των συστημάτων θέρμανσης και κλιματισμού, χωρίς ωστόσο να τα απενεργοποιεί τελείως, ενώ παράλληλα μειώνεται και η απόδοση του κινητήρα σε ότι έχει να κάνει με την ισχύ και τη ροπή του,
– Power- 100kW / 260Nm: επιτρέπει τη μέγιστη εκμετάλλευση της ισχύος του ηλεκτροκινητήρα για μεγαλύτερη άνεση και απόδοση σε συνθήκες μεταφοράς φορτίου στα όρια του ωφέλιμου.

Ο χρόνος φόρτισης
Υπάρχουν τρεις επιλογές φόρτισης, από απλή φόρτιση σε τυπική οικιακή πρίζα έως εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση, η οποία επιτρέπει σε 30 λεπτά της ώρας η μπαταρία να ανακτήσει το 80% της ενέργειάς της. Η απλή πρίζα επιτρέπει τη φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια της νύχτας, προκειμένου να είναι έτοιμο για χρήση το αυτοκίνητο την επόμενη ημέρα.
– Η οικιακή φόρτιση, που απαιτεί καλώδιο τύπου 2 για χρήση στο σπίτι, σε χώρο εργασίας ή χώρο στάθμευσης οχημάτων. Η λειτουργία φόρτισης αυτή, είναι συμβατή με μια τυπική υποδοχή 8Α ή μια ενισχυμένη υποδοχή 16Α η οποία μειώνει κατά το ήμισυ τον χρόνο επαναφόρτισης και επιτρέπει τη φόρτιση στο 100% της μπαταρίας σε λιγότερο από 15 ώρες. Τα 100 χιλιόμετρα αυτονομίας, εδώ εξασφαλίζονται σε 5 ώρες 30 λεπτά.
– Ιδιωτική ή δημόσια φόρτιση σε ταχυφορτιστή, με μονάδα ταχυφόρτισης 3,7 έως 22 kW με Wallbox και καλώδιο Mode 3 (προαιρετικός εξοπλισμός). Ο χρόνος φόρτισης από 0 έως 100% είναι 7 ώρες 30 λεπτά (μονοφασικό 7,4 kW Wall Box) ή 5 ώρες (τριφασικό 11kW Wall Box).
– Ταχεία φόρτιση σε δημόσιο σταθμό, έως 100kW με καλώδιο Mode 4 (ενσωματωμένο στο φορτιστή). Επιτρέπει τη φόρτιση του 80% της μπαταρίας των 50kWh μόλις σε 30 λεπτά της ώρας.

Το ë-Berlingo Van προσφέρει δυνατότητα προγραμματισμού της φόρτισης έτσι ώστε η ηλεκτρική ενέργεια να φορτίζει τις μπαταρίες του, στο ωράριο που διατίθεται με καλύτερο κοστολόγιο για τον καταναλωτή. Επιπλέον, μπορεί να προγραμματιστεί και η επιθυμητή θερμοκρασία της καμπίνας για να λειτουργήσει ο κλιματισμός κατά τη διάρκεια της και λίγο πριν το τέλος της φόρτισης, για να μην επιβαρυνθεί η κατανάλωση στη διάρκεια της διαδρομής. Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή MyCitroën, η φόρτιση της μπαταρίας μπορεί να διαχειρίζεται εξ αποστάσεως, το επίπεδο φόρτισης του οχήματος και η αυτονομία μπορούν να ελέγχονται από απόσταση, όπως και η θερμική προετοιμασία της καμπίνας. Ο προγραμματισμός της φόρτισης μπορεί να ρυθμιστεί από ένα smartphone ή tablet ή απευθείας χρησιμοποιώντας στην οθόνη αφής του οχήματος, χρησιμοποιώντας το μενού που αφορά στην ενέργεια του συστήματος κίνησης. Αυτή η λειτουργία είναι διαθέσιμη τόσο για οικιακή φόρτιση (Mode 2), όσο και για γρήγορη φόρτιση (Mode 3). Επίσης, διευκολύνει τη φόρτιση και τη στάθμευση σε όλη την Ευρώπη, παρέχοντας πρόσβαση σε περισσότερους από 220.000 σταθμούς φόρτισης και επιτρέποντας τον καλύτερο προγραμματισμό ταξιδιού υπό το πρίσμα της αυτονομίας του.
Το ë-Berlingo Van είναι μια ολοκληρωμένη έκδοση μέσα στη γκάμα του Berlingo, η οποία διαφέρει εξωτερικά μόνο στο ότι έχει ένα μονόγραμμα “ë” με το οποίο υπογραμμίζεται η ηλεκτρική του υπόσταση, πριν από το όνομά του στην πίσω αριστερή πόρτα, καθώς επίσης και στη θυρίδα φόρτισης, που βρίσκεται στη θέση της τάπας για το καύσιμο στις υπόλοιπες εκδόσεις του μοντέλου. Στο εσωτερικό, όλα έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν εύκολη τη χρήση του. Στην κεντρική κονσόλα, ο διακόπτης ë-Toggle ελέγχει το κιβώτιο ταχυτήτων, επιτρέποντας τη χρήση των λειτουργιών Park, Rear, Neutral, Drive και Break, μαζί με έναν επιλογέα που επιτρέπει την ενεργοποίηση των 3 προγραμμάτων οδήγησης: Eco, Normal και Power. Η οθόνη αφής 5″ του Berlingo Van διαθέτει ένα επιπλέον στοιχείο “Energy” στο μενού, το οποίο παρέχει πρόσβαση στα ηλεκτρικά χαρακτηριστικά του οχήματος: τη ροή ενέργειας σε πραγματικό χρόνο, τη λειτουργία του ηλεκτρικού κινητήρα και το επίπεδο φόρτισης της μπαταρίας, στατιστικά στοιχεία κατανάλωσης, καθώς και τις επιλογές για τον προγραμματισμό της φόρτισης ή της προετοιμασίας της καμπίνας με τη χρήση κλιματισμού ή θέρμανσης.

Μπορεί να μεταφέρει δύο ή τρία άτομα και διατίθεται σε δύο αμαξώματος, με μήκος 4,40 μέτρα (Μ) και 4,75 μέτρα (XL). Το ύψος του αμαξώματος είναι 1,84 μέτρα και χάρη σε αυτό μπορεί να εισέλθει σε όλους τους χώρους στάθμευσης.
Είναι εύκολο στον χειρισμό και ιδιαίτερα ευέλικτο λόγω των διατάσεών του, αλλά παρόλα αυτά έχει μεγάλο μήκος φόρτωσης, λόγω της δυνατότητας αναδίπλωσης του καθίσματος επιβατών στην καμπίνα Extenso®, απελευθερώνοντας έως 3,09 μέτρα (στο M) και 3,44 μέτρα (στο XL). Το ωφέλιμο πλάτος μεταξύ των θόλων των τροχών, είναι 1,23 μέτρα και έτσι μπορεί να μεταφέρει δύο ευρωπαλέτες. Ο όγκος φόρτωσης, είναι ο ίδιος με τις εκδόσεις με κινητήρες εσωτερικής καύσης, ξεκινά από τα 3,3 κυβικά μέτρα (XS χωρίς Extenso®) και φτάνει έως τα 4,4 κ.μ. (XL με Extenso®). Το ωφέλιμο βάρος είναι έως 800 κιλά και το ρυμουλκούμενο φορτίο έως 750 κιλά σε όλες τις εκδόσεις.

Συστήματα υποβοήθησης
Περιλαμβάνει 18 χρήσιμες τεχνολογίες στον εξοπλισμό του, για ασφαλή και ήρεμη οδήγηση ανά πάσα στιγμή. Για ευκολότερη οδήγηση, προσφέρει ξεκλείδωμα και εκκίνηση χωρίς κλειδί, έγχρωμη οθόνη στο σύστημα head-up display (κάτι εντελώς νέο σε αυτή την κατηγορία), βοήθεια εκκίνησης σε ανωφέρεια, μπροστινούς αισθητήρες στάθμευσης, κάμερα οπισθοπορείας, έξυπνους προβολείς, ηλεκτρικό χειρόφρενο και ένδειξη υπερφόρτωσης. Για ακόμα μεγαλύτερη ασφάλεια, το ë-Berlingo Van διαθέτει σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος, σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας, σύστημα ελέγχου της κόπωσης του οδηγού, προειδοποίηση κινδύνου σύγκρουσης, σύστημα ελέγχου σταθερότητας για τρέιλερ, βελτιωμένη αναγνώριση των σημάτων κυκλοφορίας και επίσης παρακολούθηση του «τυφλού» σημείου.
Προσφέρει 3 λύσεις συνδεσιμότητας για μεγαλύτερη ασφάλεια και άνεση. Αυτές οι λύσεις αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του προγράμματος Citroën Advanced Comfort® και έχουν αναπτυχθεί για να διευκολύνουν την πρόσβαση στις συνδεδεμένες υπηρεσίες, οι οποίες πρέπει να είναι γρήγορες και διαισθητικές.
Για την ασφάλεια του οδηγού και των επιβατών, περιλαμβάνει τις υπηρεσίες Assistance & SOS. Αυτόματη κλήση ή χειροκίνητη ενεργοποίηση με το πλήκτρο «Assistance»: όταν απαιτείται, αυτή η υπηρεσία επιτρέπει στον οδηγό να συνδεθεί με ένα ειδικό τηλεφωνικό κέντρο. Το Connect Assist παρέχει πρόσβαση σε δεδομένα του οχήματος, όπως το επίπεδο φόρτισης, η υπολειπόμενη αυτονομία, τον προγραμματισμό της φόρτισης, την προετοιμασία της καμπίνας, τη θέση στάθμευσης, τα χιλιόμετρα και την επόμενη συντήρηση. Για τη χρήση του συγκεκριμένου συστήματος, ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση και να εμφανίσει δεδομένα χρησιμοποιώντας την εφαρμογή MyCitroën.

Η πλοήγηση Connect Nav με βάση την οθόνη αφής μπορεί επίσης να ελεγχθεί με αναγνώριση φωνής και επιτρέπει την αλληλεπίδραση με τις ακόλουθες λειτουργίες: Πλοήγηση, Τηλέφωνο, Ραδιόφωνο και διάφορες υπηρεσίες διασύνδεσης. Το TomTom Traffic μπορεί να παρέχει δεδομένα κίνησης σε πραγματικό χρόνο, για να βρει την καλύτερη διαδρομή σε κάθε περίσταση. Διατίθενται επίσης οι τοποθεσίες και οι τιμές των πρατηρίων καυσίμων και των οχημάτων, οι πληροφορίες για τον καιρό και οι τοπικές αναζητήσεις για σημεία ενδιαφέροντος.
Η τεχνολογία Mirror Screen που είναι συμβατή με το Apple CarPlay και το Android Auto, επιτρέπει στον οδηγό να συνδέσει ένα smartphone και να προβάλλει την οθόνη του σε αυτή του αυτοκινήτου. Ο οδηγός μπορεί να αποκτήσει πρόσβαση με τις συμβατές εφαρμογές και να τις ελέγχει άμεσα και εύκολα από την επιφάνεια αφής της οθόνης του.