Παγωμένος έμεινε όλος ο κόσμος της αυτοκινητοβιομηχανίας, όταν πριν από λίγα χρόνια η Volvo ήταν αντιμέτωπη με το φάσμα του λουκέτου. Και τότε, σαν “από μηχανής Θεός” η Κινεζική Geely έκανε το θαύμα της, εξαγοράζοντας τη σουηδική εταιρεία. Μια εταιρεία η οποία είναι απόλυτα ταυτισμένη με την κορυφαίας ποιότητας σουηδικό χάλυβα, αλλά και με τα μοναδικά και ιδιαίτερα σουηδικά ποιοτικά και κοινωνικά πρότυπα.
Σπουδαία εμπορική κίνηση, αλλά πιο σπουδαία ήταν και παραμένει η πολιτική που έχει εφαρμόσει ο κινεζικός όμιλος: άφησε τα στελέχη της Volvo να “ξεδιπλώσουν” ελεύθερα όλο το επιχειρηματικό τους πλάνο, δίχως καμιά απολύτως επέμβαση εξ ανατολών. Και από τότε η Volvo διαγράφει μια εξαιρετικά λαμπρή πορεία. Τα προϊόντα που παρουσίασε τα τελευταία χρόνια η εταιρεία βρίσκονται πολύ μπροστά, με χαρακτηριστικότερα παραδείγματα τα XC90 & XC40. Όσο για το μέλλον, η εταιρεία έχει αποφασίσει ότι σε λίγα χρόνια κάθε της μοντέλο θα παράγεται με κινητήρα εσωτερικής καύσης, αλλά ταυτόχρονα και υβριδικό και ηλεκτρικό. Σπουδαίοι στόχοι από μια σπουδαία εταιρεία.
Δείτε το video αναδρομή στα 90 χρόνια Volvo
Ασφαλή και συναρπαστικά αυτοκίνητα
Σήμερα η Volvo διανύει το 91ο της έτος δημιουργίας, θέτοντας πάντα ξεχωριστά πρότυπα στην αυτοκίνηση. Όταν η Volvo cars γιόρτασε τα πρώτα της 75 χρόνια, το 2002, στην Times Square της Νέας Υόρκης, όλα της τα στελέχη αισθανόταν υπερήφανα και ικανοποιημένα για την υπόσχεση που έδωσαν πριν από χρόνια και την οποία εφαρμόζουν ακόμη: να δημιουργούν, δηλαδή, ασφαλή και συναρπαστικά αυτοκίνητα για την οικογένεια. Φέτος η σουηδική εταιρεία δίνει την ίδια υπόσχεση, ότι θα συνεχίσουν τις προσπάθειες για ασφαλέστερα αυτοκίνητα. Στόχος είναι έως το 2020 να μην υπάρχουν θύματα τροχαίου από αυτοκίνητα
Volvo.
Η υπόσχεση αυτή σε συνδυασμό με το τελικό προϊόν, ήταν η βασική αιτία με την οποία Ford Motor Company, τον Μάρτιο του 1999, απέκτησε την Volvo Cars. Σήμερα στην “αγκαλιά” της κινεζικής Geely διανύει την πλέον δημιουργική, τεχνολογική και εμπορική περίοδο στην ιστορία της.
Ασφάλεια, ποιότητα και περιβάλλον
Η Volvo, εδώ και 30 χρόνια, έχει δώσει μια υπόσχεση, η οποία την κατατάσσει στις ξεχωριστές κατασκευάστριες εταιρείες. Ασφάλεια, ποιότητα και περιβάλλον, αποτελούν τις βασικές αξίες που διέπουν τις δραστηριότητες, τα προϊόντα και τη στάση της. Κατά τα τελευταία χρόνια στην σύνθετη αυτή απόφαση, έχουν προστεθεί η σχεδίαση και η απόλαυση της οδήγησης, καθώς και η συνολική εμπειρία ιδιοκτησίας του αυτοκινήτου. Το παγκόσμιο σλόγκαν της είναι πλέον το Volvo for life.
“Medarbetarskap”Οι βασικές αρχές που διέπουν, χρόνια τώρα, τον τρόπο δουλειάς είναι η συμμετοχή και η ανάμειξη, η πελατοκεντρική προσέγγιση, μια διαδικασία σταθερής βελτίωσης και συνεχούς αναθεώρησης. “Medarbetarskap” είναι μια μοναδική σουηδική λέξη που σημαίνει να είσαι ενεργός και δημιουργικός, έννοια που την εφαρμόζουν ολοκληρωτικά σήμερα στα εργαστήρια, στους χώρους εξέλιξης και στη γραμμή παραγωγής τους οι σουηδοί.
Με στόχο την μέγιστη ασφάλειαΗ κλασική τετραγωνισμένη σχεδίαση της Volvo, άρχισε να διαφοροποιείται τα τελευταία χρόνια, με κορύφωση τη νέα S40. Το 2002 ήταν άλλη μια χρονιά σταθμός για την εταιρεία, η οποία παρουσίασε το πρώτο της SUV, το πρωτοποριακό XC90, το οποίο πρωτοπαρουσιάστηκε τον Ιανουάριο του 2002 στο Ντιτρόιτ. Η Volvo εφαρμόζει μοναδικά χαρακτηριστικά στα μοντέλα της, που στόχο έχουν την μέγιστη ασφάλεια. Τέτοια είναι το σύστημα δυναμικού ελέγχου πρόσφυσης DSTC ( Dynamic Stability Traction Control), το σύστημα
προστασίας από πλευρική πρόσκρουση SIPS (Side Impact Protection System), οι αερόσακοι οροφής IC ( Inflatable Curtain), το σύστημα αντισπιναρίσματος STC (Stability Traction Control) και το σύστημα προστασίας του αυχένα και πλάτης σε πρόσκρουση από πίσω WHIPS ( Whiplash Protection).
Η αρχή έγινε το 1927
Από την ίδρυσή της το 1927 και έως το 2006 η Volvo κατασκεύασε περισσότερα από 13.000.000 αυτοκίνητα Η παραγωγή της σε ένα μεγάλο βαθμό βασίζεται στις παραγγελίες των πελατών, ενώ η ευελιξία παραγωγής επιτρέπει την κατασκευή διαφόρων μοντέλων στην ίδια γραμμή παραγωγής. Κατά το 2002 κατασκευάστηκαν συνολικά 398.631 αυτοκίνητα, στα εργοστάσια Torslanda & Uddevalla στη Σουηδία, στο Ghent στο Βέλγιο, στο Born στην Ολλανδία. Επιπλέον μικρότερα εργοστάσια συναρμολόγησης υπάρχουν στη Μαλαισία, την Ταϊλάνδη και τη Νότιο Αφρική. Σήμερα η παραγωγή της έχει εκτοξευτεί και κάθε χρόνο καταρρίπτεται κι ένα νέο ρεκόρ.
Διαχρονική παράδοση στην ασφάλεια
Η Volvo ασχολείται , δεκαετίες τώρα, εις βάθος με την ασφάλεια, αλλά και με την ασφάλεια των παιδιών στο αυτοκίνητο, ήδη από την κοιλιά της μητέρας τους. Το 2002 η εταιρεία δημιούργησε την πρώτη στον κόσμο «έγκυο» κούκλα δοκιμών. Η κούκλα αυτή βοηθά τους κατασκευαστές, αλλά και τους γιατρούς να κατανοήσουν πως επηρεάζει ένα ατύχημα την έγκυο μητέρα και το αγέννητο μωρό της. Η Volvo πρώτη στον κόσμο παρήγαγε παιδικά καθίσματα στραμμένα προς τα πίσω, ήδη από το 1972 κι επιμένει ότι τα παιδιά θα πρέπει να κάθονται κοιτάζοντας προς τα πίσω, τουλάχιστον μέχρι να γίνουν τριών ετών.
Οι μεγάλοι τεχνολογικοί σταθμοί της
Η εμπλοκή της Volvo στον τομέα της ασφάλειας έχει ξεκινήσει από το 1944. Πολλοί είναι οι σημαντικοί σταθμοί της εταιρείας που στοχεύουν στην ασφάλεια.
1944 κλωβός ασφαλείας
1944 παρπρίζ ασφαλείας
1959 ζώνες ασφαλείας τριών σημείων εμπρός
1960 απορροφητικό ταμπλό
1964 δοκιμή του πρώτου πρωτότυπου στραμμένου προς τα πίσω παιδικού
καθίσματος ασφαλείας σε αυτοκίνητα Volvo.
1966 σύστημα φρένων διπλού κυκλώματος, τριγωνικής διαίρεσης.
1966 απορροφητικές ζώνες παραμόρφωσης, εμπρός και πίσω.
1967 ζώνες ασφαλείας πίσω.
1967 προσκέφαλα πίσω.
1967 ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με αδρανειακό μηχανισμό εμπρός.
1967 ζώνες ασφαλείας τριών σημείων πίσω.
1972 παιδικά καθίσματα ασφαλείας στραμμένα προς τα πίσω και παιδικές
ασφάλειες στις πόρτες.
1972 πειραματικό όχημα ασφάλειας της Volvo (VESC)1973 κολώνα τιμονιού που απορροφά τη δύναμη της πρόσκρουσης.
1974 απορροφητικοί προφυλακτήρες.
1974 ρεζερβουάρ καυσίμου τοποθετημένο με ασφάλεια εμπρός από τον
πίσω άξονα.
1978 βοηθητικό παιδικό κάθισμα ασφαλείας.
1982 σύστημα αντιβύθισης στα εμπρός και πίσω καθίσματα.
1982 ευρυγώνιος καθρέφτης
1984 σύστημα αντιμπλοκαρίσματος των φρένων ABS.
1986 φως των στοπ στο ύψος των ματιών.
1986 ζώνη ασφαλείας τριών σημείων στα μεσαία πίσω καθίσματα.
1987 προεντατήρες στις ζώνες ασφαλείας.
1987 αερόσακος οδηγού.
1990 ενσωματωμένο βοηθητικό κάθισμα ασφαλείας.
1991 SIPS, σύστημα προστασίας από πλευρική πρόσκρουση.
1991 αυτόματη ρύθμιση του ύψους των ζωνών ασφαλείας εμπρός.
1993 ζώνες ασφαλείας τριών σημείων με αδρανειακό μηχανισμό σε όλα τα
καθίσματα.
1994 πλευρικοί αερόσακοι SIPS.
1997 ROPS σύστημα προστασίας από ανατροπή.
1998 WHIPS Volvo’s Whiplash Protection System.
1998 IC, αερόσακος οροφής της εταιρείας.
2000 εγκαινιάζεται το κέντρο ασφάλειας στο Γκέντεμποργκ.
2000 ISOFIX σύστημα τοποθέτησης παιδικών καθισμάτων ασφαλείας
στραμμένων προς τα πίσω.
2000 αερόσακοι δύο σταδίων.
2000 Volvo on call-σύστημα επικοινωνίας.
2001 πειραματικό αυτοκίνητο ασφαλείας SCC.
2002 RSC (Roll Stability Control), σύστημα ενίσχυσης της ενεργητικής
ευστάθειας.
2002 σύστημα εκτεταμένης προστασίας από ανατροπή ROPS.
2002 κάτω εμπρός τραβέρσα-σύστημα προστασίας για τα επερχόμενα
αυτοκίνητα.
2002 εξέλιξη «εγκύου» κούκλας δοκιμών.
2003 IDIS (έξυπνο σύστημα ενημέρωσης οδηγού).
2003 ερευνητική ομάδα της Volvo για την αντιμετώπιση τροχαίων
ατυχημάτων.
2004 σύστημα πληροφοριών Blind Spot
2005 αερόσακοι τύπου κουρτίνας (C70)
2006 Communicator (S80)
2006 υποστήριξη φρένων προειδοποίησης σύγκρουσης (S80)
2006 ηλεκτρικό φρένο στάθμευσης (S80)
2007 Driver Alert Control
2007 προειδοποίηση αναχώρησης από τη λωρίδα κυκλοφορίας.
2007 προειδοποίηση σύγκρουσης με αυτόματο φρένο
2007 Distance Alert
2007 Alcoguard, συσκευή χειρός ελέγχου αλκοόλ
2008 City Safety
2010 ανίχνευση πεζών με αυτόματο φρένο
2012 αερόσακος πεζών
2012 αερόσακος γονάτου για τον οδηγό
2012 αναβαθμισμένη ασφάλεια πόλης
2012 Lane Keeping Aid
2012 Road Sign Information
2012 ενισχυμένο σύστημα πληροφοριών τυφλών σημείων
2012 Cross Traffic Alert
2013 ανίχνευση ποδηλάτων με αυτόματο φρένο
2018 ανίχνευση πρόσκρουσης με αυτόματη πέδηση
Η οικολογική παράδοση της Volvo
Η σουηδική εταιρεία στοχεύει πάντα τα μοντέλα της να είναι ασφαλή, αλλά να συνδυάζουν τις μικρότερες περιβαλλοντολογικές επιπτώσεις. Διαθέτει σαν προαιρετικό εξοπλισμό ένα εξελιγμένο σύστημα φιλτραρίσματος του αέρα που κάνει την ατμόσφαιρα μέσα στο αυτοκίνητο καθαρότερη από τον αέρα του περιβάλλοντος, ενώ τα υφάσματα και τα δέρματα ακολουθούν την πρότυπη οικολογική σήμανση. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εσωτερική επένδυση των θυρών του νέου XC40, οι οποίες είναι κατασκευασμένες από ανακυκλώσιμο υλικό. Τέλος, κάθε αυτοκίνητο της εν λόγω εταιρείας θα πρέπει να είναι ανακυκλώσιμο κατά 85%, καθιερώνοντας πρώτη την περιβαλλοντική δήλωση προϊόντος.