Το BTCC , το βρετανικό Touring Car Championship γιορτάζει την 60η επέτειο φέτος και οι εορτασμοί ξεκινούν από το Autosport International. Πρόκειται για μια μοναδική έκθεση αυτοκινήτων η οποία θα πραγματοποιηθεί στο Εθνικό Εκθεσιακό Κέντρο (NEC) στο Μπέρμιγχαμ, από τις 11 έως τις 14 Ιανουαρίου.Κατά το εορταστικό ξεκίνημα, δέκα αξέχαστα αγωνιστικά αυτοκίνητα, από ένα μεγάλο
κατάλογο αγωνιστικών αυτοκινήτων, θα παρουσιαστούν στο κοινό, για τα θυμηθούν οι παλαιότεροι και να τα μάθουν οι νεότεροι.
Rover SD1
Παρά τις μικρές διαστάσεις του, ο εξαιρετικά ισχυρός ήχος του V8 κινητήρα του, πρόσφερε συναγωνισμό και απίστευτο θέαμα. Θεωρήθηκε και “φονέας γιγάντων” αφού κατάφερε οικ ολίγες φορές να κατατροπώσει πολύ ισχυρότερα ή εντυπωσιακότερα αυτοκίνητα.Έχοντας “πάνω” του μεγάλους χορηγούς όπως τους Bastos, Patrick Motorsport ή Triplex, το Rover SD1 έκανε γνωστή την παρουσία του στο BTCC.
Lotus Cortina
Ήταν ένα από τα “μεγάλα” “μμικρά” στην 60χρονη ιστορία των αγώνων αυτών. Αρκετά γρήγορο το Lotus tweaked Cortina ήταν μικρό αλλά ισχυρό “εργαλείο” στα χέρια μεγάλων οδηγών, όπως ο Jim Clark (ο οποίος κέρδισε το πρωτάθλημα 1964 στο τιμόνι της Cortina) και ο Sir John Whitmore, όπου με μια μικρή Cortina έφερε μεγάλα αποτελέσματα.Το εν λόγω αυτοκίνητο έργαψε ιστορία στο Ηνωμένο Βασίλειο.
Chevrolet Camaro
Η τεράστια δύναμη των Camaro φρόντιζε να κάνει αισθητή την παρουσία της αμερικανικής τεχνολογίας αγώνων. Μπορεί να έχει χάσει αρκετές φορές από μικρότερους ευρωπαίους αντιπάλους στις στροφές, στις μεγάλες ευθείες όμως τους “έτρωγε ζωντανούς”.Ένας πραγματικά μεγάλο οδηγός, ο Φρανκ Γκάρντνερ διεκδίκησε το Πρωτάθλημα του 1973 με ένα Z28 Camaro μέχρι και τον τελευταίο αγώνα.
Honda Civic
Παρόλο που ήταν πάντα ένας διαχρονικός διεκδικητής στην ιστορία του BTCC, το Civic κατάφερε να αποτελεί βασικό στοιχείο των αγώνων αυτών. Μάλιστα, μεταξύ του 2011 και του 2016, όλα εκτός από ένα Πρωτάθλημα τα κέρδισε ένα Civic. Σε μορφή hatchback ή tourer, το Civic ήταν πάντα ένας ήρωας, ένας πραγματικός διεκδικητής του BTCC.
Volvo 850
Αντικείμενο πόθου για κάθε γρήγορου οικογενειάρχη στην εποχή του. Το απίθανο Volvo 850 Estate έγινε θρύλος στις πίστες. Εξελίχθηκαν από τον Tom Walkinshaw Racing (TWR). Πρόσφεραν θέαμα και ισχυρό αναταγωνισμό και πάντα οι παλαιότεροι θα το θυμούνται σαν ένα απόλυτο αγωνιστικό “όπλο” στις ευρωπαϊκές πίστες.
Mini 1275 GT
Ένας θρύλος των αγώνων αυτών. Το μικροσκοπικό Mini ήταν μια μεγάλη αποκάλυψη για το BTCC. Σβέλτο και ευέλικτο προκαλούσε πάντα “σπαζοκεφαλιές” σε μεγαλύτερους αντιπάλους του. Δεν θα μπορούσε να λείπει ένα καθαρά βρετανικό αυτοκίνητο σπό το μεγάλο αυτό θεσμό των αγώνων.
BMW E30 M3
Αποτέλεσε χαρακτηριστικό γνώρισμα της εποχής της 10ετίας του 1990 και του BTCC. Αναμφισβήτητα ήταν μια από τις πολύ γρήγορες συμμετοχές σε κάθε αγώνα. Με χάρη και δύναμη στις πίστες έχει δημιουργήσει τη δική σου σελίδα. Η M3 κατέκτησε το BTCC το 1988 και το 1991.
Audi A4 quattro
Το A4 quattro έφερε την τετρακίνηση και παράλληλα μείωσε το θέαμα προς απογοήτευση των οπαδών του BTCC. Αφού κέρδισε πολλούς αγώνες, αργότερα δημιουργήθηκαν ειδικές κατηγορίες για τα quattro και τελικά απαγορεύτηκε. Κατέκτησε το πρωτάθλημα το 1996.
Alfa Romeo 155 TS
Τα Alfa Romeo 155 TS ήταν τόσο κομψά, όσο ήταν ισχυρά.
Η 155 TS αποτέλεσε πηγή διαμάχης λόγω της ρυθμιζόμενης αεροδυναμικής της, με την Alfa Romeo να εγκαταλείπει τον αγώνα του Oulton Park διαμαρτυρόμενη το 1994.
Ford Sierra Cosworth RS500
Το RS500 κέρδισε γρήγορα τη φήμη του απόλυτου αυτοκινήτου στο BTCC.
Μάλιστα η κατηγορία Α του 1990 αποτελείτο αποκλειστικά από αυτά υπέροχα και ταχύτατα αυτοκίνητα. Λίγα αυτοκίνητα έχουν τόσο στενή σχέση με το BTCC.