Στοχεύοντας στην αλλαγή της οδικής συμπεριφοράς των Ελλήνων, το Υπουργείο Μεταφορών προτείνει σημαντικές αλλαγές στο νομοσχέδιο που αφορά τα πρόστιμα του ΚΟΚ, τη συμπεριφορά των ποδηλατών, αλλά και τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Αυξάνονται τα όρια ταχύτητας
Αυξάνονται τα όρια ταχύτητας σε αυτοκινητόδρομους από 130 σε 150 χλμ/ώρα και σε κατοικημένες περιοχές από 50 σε 70 χλμ./ώρα. Ακόμη στο εξής θα απαγορεύεται να κυκλοφορούν «γουρούνες» σε οποιοδήποτε δημόσιο δρόμο.
Μειωμένα πρόστιμα κατά 40%
Όσον αφορά το νέο ΚΟΚ, όλα τα πρόστιμα μειώνονται κατά 40%, με εξαίρεση όμως τη χρήση αλκοόλ στο τιμόνι, την παραβίαση του κόκκινου σηματοδότη, του στοπ, αλλά και την παράνομη προσπέραση.
Σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, τα πρόστιμα θα είναι ενιαία για κάθε οδηγό και θα αυξάνονται μέχρι και τρεις φορές πάνω, ανάλογα με το εισόδημα του οδηγού. Δηλαδή, αν για παράδειγμα, αν ένα συγκεκριμένο πρόστιμο φτάνει τα 100 ευρώ με το σημερινό ΚΟΚ, με την προτεινόμενη μείωση θα μειώνεται στα 60 ευρώ. Ακολουθώντας όμως τα εισοδηματικά κριτήρια, αυτό μπορεί να φτάνει τελικά έως και τα 180 ευρώ.
Αναμένονται διευκρινίσεις
Σύμφωνα με τον κ. Σπίρτζη, στόχος είναι, μέσω του νομοσχεδίου αυτού, να καλλιεργηθεί οδική παιδεία. Τόνισε ότι “στόχος είναι ο μηδενισμός των προστίμων”. Πάντως θα πρέπει να περιμένουμε συγκεκριμένες διευκρινίσεις με υπουργικές αποφάσεις, οι οποίες θα διευκρινίζουν θέματα που αφορούν τα εισοδηματικά κριτήρια και την προσαύξηση των προστίμων αυτών.
Αυστηροποίηση παραβάσεων
Επικίνδυνες παραβάσεις, αλλά και αντικοινωνικές βρίσκονται στο στόχαστρο του νέου νομοσχεδίου. Σύμφωνα με αυτό προβλέπεται αφαίρεση πινακίδων και άδειας κυκλοφορίας για 60 μέρες για οδηγούς οι οποίοι κάνουν χρήση του κινητού χωρίς ακουστικά, για όσους παρεμποδίζουν τις διαβάσεις των ΑμεΑ, για όσους κινούνται στη λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ), για όσους δεν φορούν ζώνη ασφαλείας ή κράνος, αλλά και για όσους πετούν το τσιγάρο έξω από το αυτοκίνητο.
Η επανάληψη θα κοστίζει ακριβά
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε πως αν ο οδηγός επαναλάβει κάποιες από τις πιο πάνω παραβάσεις, τότε θα του αφαιρείται το δίπλωμα για 4 ολόκληρους μήνες και θα ξαναδίνει εξετάσεις.
Καταγγελίες για ΤΑΧΙ
Ο αρμόδιος Υπουργός Μεταφορών προανήγγειλε τη δημιουργία ηλεκτρονικής πύλης και τηλεφωνικής γραμμής, στα οποία το επιβατικό κοινό των ταξί θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελίες και να καταθέτει παράπονα.
Και τα ποδήλατα
Το αρμόδιο Υπουργείο προωθεί και ρυθμιστικό πλαίσιο για την κυκλοφορία των ποδηλατών. Τα τελευταία χρόνια έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας και αρκετοί από τους ποδηλάτες λειτουργούν σα να μην υπάρχει ΚΟΚ.
Πιο συγκεκριμένα μπαίνει σήμανση οδών με πινακίδες για τα ποδήλατα, οριζόντια σήμανση οδών, δηλαδή κατά μήκος και κατά πλάτος διαγραμμίσεις, ειδικές διαγραμμίσεις αλλά και φωτεινή σηματοδότηση για τους ποδηλάτες.
Έλεγχοι στα εισαγόμενα μεταχειρισμένα
Τώρα εισάγονται θεσμοί ελέγχου για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, προκειμένου να παταχθεί το παράνομο εμπόριο εισαγωγής και πώλησης, καθώς και θεσμοί διαφάνειας στην έκδοση αδειών κυκλοφορίας και χορήγησης κρατικών πινακίδων.
Αυστηρότερα κριτήρια για όσους οδηγούς μεταφέρουν μαθητές
Στις διατάξεις του νομοσχεδίου προβλέπονται αυστηρότερα κριτήρια για όσους οδηγούς μεταφέρουν μαθητές, βάζοντας όριο ηλικίας τα 55 έτη (σ.σ.: μέχρι τα 65 μπορεί να ανανεώνεται κατόπιν εξετάσεων), μετά το 75ο έτος οι οδηγοί θα περνάνε επίσης εξετάσεις για ανανέωση διπλώματος.
Παρατηρητήριο τιμών στις οδικές μεταφορές
Τέλος, θεσμοθετείται και παρατηρητήριο τιμών στις οδικές μεταφορές προϊόντων και θωρακίζεται η μεταφορά επικίνδυνων εμπορευμάτων. Ειδική μέριμνα θα ληφθεί ακόμη για τη βιωσιμότητα των δημόσιων ΚΤΕΟ