Η πολυτελής Gold Wing Tour της Honda – ένα μοντέλο ναυαρχίδα που ανανεώθηκε πλήρως το 18YM – με δραστική μείωση βάρους, εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και ολοκαίνουργιο επίπεδο 6-κύλινδρο κινητήρα, κάνει την είσοδό της στο 24YM χωρίς ουσιαστικές αλλαγές. Ως πρωτοπόρος στη χρήση νέων τεχνολογιών, η μοτοσυκλέτα εξοπλίζεται με 6-τάχυτο μηχανικό ή 7-τάχυτο κιβώτιο DCT, οθόνη TFT 7 ιντσών, γυροσκοπική πυξίδα, Apple CarPlay™, Android Auto™*, ηλεκτρονική ζελατίνα, λειτουργία Smart Key, 4 προγράμματα οδήγησης (riding modes), HSTC και Hill Start Assist.
Για το 24YM η GL1800 Gold Wing Tour θα διατίθεται σε δύο νέους, δυναμικούς χρωματικούς συνδυασμούς.
(*)Το λογισμικό Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
1. Εισαγωγή
Από το 1975 που η Honda Gold Wing παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως μία γυμνή μοτοσυκλέτα 1000cc, θεωρείται η απόλυτη πρόταση για ταξίδι σε δύο τροχούς. Πρόκειται για μία μοτοσυκλέτα που έχει χαράξει τη δική της πορεία. Μεγαλώνοντας, κατά τη διάρκεια των τελευταίων δεκαετιών, σε διαστάσεις και χωρητικότητα κινητήρα, δημιούργησε μία απαράμιλλη φήμη σε επίπεδο πολυτέλειας, ποιότητας και άνεσης.
Για το 18YM, απαντώντας στις εξελίξεις σε δημογραφικό επίπεδο και στην αγορά της μοτοσυκλέτας, η ομάδα ανάπτυξης της Honda προχώρησε σε ριζοσπαστικές λύσεις αντί να ακολουθήσει την πεπατημένη. Η GL1800 Gold Wing* και η Gold Wing Tour ακολούθησαν μία νέα κατεύθυνση. Αλλαγμένη εξ΄ ολοκλήρου, έγινε κομψότερη, ελαφρύτερη και πιο ευέλικτη – μία πραγματική μοτοσυκλέτα για τον αναβάτη – ενώ προστέθηκαν πολλά νέα στοιχεία που ενίσχυσαν τη φήμη της ως τεχνολογικής ναυαρχίδας, όπως η επιλογή του 7-τάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT).
Ως αποτέλεσμα, η Gold Wing Tour απέκτησε άμεσα ευρύτερη απήχηση, προσεγγίζοντας πλέον και μία νεότερη γενιά αναβατών. Το 20YM, τα στάνταρ φώτα ομίχλης LED, οι μεγαλύτερες χειρολαβές συνεπιβάτη, οι βελτιώσεις στην ανάρτηση και την ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες προστέθηκαν στις ικανότητες του συναρπαστικού, επίπεδου εξακύλινδρου κινητήρα που χτυπά στην καρδιά της premium τουριστικής μοτοσυκλέτας της Honda.
Το 21YM, η Gold Wing Tour απέκτησε μεγαλύτερη ικανότητα μεταφοράς, βελτιωμένη άνεση συνεπιβάτη και ένα αναβαθμισμένο ηχοσύστημα. Κάθε νέο model year φέρνει φρέσκιες χρωματικές επιλογές και το 24YM δεν αποτελεί εξαίρεση, με δύο νέους χρωματικούς συνδυασμούς να ενισχύουν τη μοναδική γοητεία της.
2. Επισκόπηση
Ο κινητήρας και το πλαίσιο της Gold Wing Tour σχεδιάστηκαν μαζί κατά την ανανέωσή της για το 2018YM με στόχο τη μετατόπιση της θέσης οδήγησης προς τα εμπρός και τη δημιουργία μίας πολύ πιο συμπαγούς μοτοσυκλέτας. Το πλαίσιο από χυτό αλουμίνιο είναι κατασκευασμένο εσωκλείοντας το μοχλικό σύστημα του πιρουνιού, κάτι που επέτρεψε την τοποθέτηση του κινητήρα πιο μπροστά – καθώς ο μπροστινός τροχός μετακινείται πάνω – κάτω σε έναν πιο κατακόρυφο άξονα, ενώ προσφέρει εξαιρετικό έλεγχο της ανάρτησης και σταθερότητα του μπροστινού μέρους χάρη στην ακαμψία και τις περιορισμένες τριβές του. Η απόσβεση της ανάρτησης ρυθμίζεται ηλεκτρικά.
Με βελτιστοποιημένες διαστάσεις, ο 24-βάλβιδος επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας διατήρησε στο ακέραιο την ισχύ, τη ροπή και την εθιστική του απόδοση. Η προσθήκη της Ηλεκτρονικής Διαχείρισης Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) έφερε 4 προγράμματα οδήγησης: TOUR, SPORT, ECON και RAIN. Η λειτουργία του Διπλού Συστήματος Συνδυασμένης Πέδησης – Dual Combined Brake System (D-CBS) μεταβάλλεται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα. Τα συστήματα Hill Start Assist (HSA) και Idling Stop συνεισφέρουν στην ευχρηστία και στη αποδοτική χρήση καυσίμου. Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) διατηρεί την πρόσφυση του πίσω τροχού.
Το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων είναι 6-τάχυτο, ενώ το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) έχει 7 ταχύτητες. Η αίσθηση του συμπλέκτη, η ταχύτητα αλλαγών και οι στροφές ανεβάσματος και κατεβάσματος σχέσεων, προσαρμόζονται ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης. Το DCT διαθέτει και λειτουργία αργής κίνησης εμπρός και πίσω ‘creep’. Το μηχανικό κιβώτιο χρησιμοποιεί το ίδιο ηλεκτρικό σύστημα όπισθεν με του προηγούμενου μοντέλου.
Η Gold Wing προσφέρει την απόλυτη αίσθηση ελευθερίας, με γνήσια οδηγική απόλαυση και επιδόσεις εφάμιλλες του μοναδικού στυλ της. Ένα αεροδυναμικό φέριγνκ κατευθύνει τον αέρα γύρω από τον αναβάτη, ενώ η ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα ρυθμίζεται κατά βούληση. Οι σέλες προσφέρουν καθημερινή άνεση και φέρουν επένδυση suede/συνθετικού δέρματος. Η γωνία της υποστήριξης της πλάτης του συνεπιβάτη είναι επίσης ξεκούραστη. Υψηλής ποιότητας ηχεία προσφέρουν ζωηρό και ποιοτικό ήχο ενώ χαρακτηριστικά όπως λειτουργία Smart Key, Apple CarPlay™, Android Auto™* και Bluetooth™ προσθέτουν την άνεση και συνδεσιμότητα που απαιτεί η εποχή μας.
Η 24YM GL1800 Gold Wing Tour (DCT και επιλογή αερόσακου) θα διατίθεται στις εξής χρωματικές επιλογές:
**ΝΕΟ** Heavy Gray Metallic με λεπτομέρειες σε Graphite Black και bronze καλύμματα κινητήρα
Pearl Glare White με ΝΕΕΣ λεπτομέρειες σε Graphite Black
Beta Silver Metallic/Iridium Gray Metallic
Η 24YM GL1800 Gold Wing Tour (επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου) διατίθεται αποκλειστικά σε ένα **ΝΕΟ** χρώμα Heavy Gray Metallic με λεπτομέρειες σε Graphite Black και bronze καλύμματα κινητήρα (*)Το λογισμικό Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
3. Κύρια Χαρακτηριστικά
3.1 Στυλ & Εξοπλισμός
- Οθόνη TFT 7 ιντσών προβάλλει πληροφορίες οδήγησης, πλοήγησης και ήχου
- Έντονες γραμμές με μοντέρνες πινελιές αναδεικνύουν το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας
- Πλούσιος χώρος αποσκευών για ταξίδια τουρισμού, το top box προσφέρει αποθηκευτικό χώρο 61L
- Σέλες με επένδυση suede/συνθετικό δέρμα, ξεκούραστη γωνία υποστήριξης πλάτης συνεπιβάτη
- Υψηλή ποιότητα ήχου
- Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα σε κλίση και σε ύψος
- Ομαλή λειτουργία Cruise control μέσω του Throttle By Wire (TBW)
- Apple CarPlay™ και Android Auto™* επιτρέπουν τη χρήση smartphone
- Φωτισμός full LED, φώτα ομίχλης LED και λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης Φλας
- Έλεγχος Smart Key για πρακτικότερη εκκίνηση και πρόσβαση στις αποσκευές
- Δύο θύρες USB Type–C
Οι γραμμές της Gold Wing Tour αποτυπώνουν έναν εκλεπτυσμένο, σπορ χαρακτήρα. Η μοναδική σιλουέτα συνδυάζει την άνεση με τη δυναμική συμπεριφορά πλαισίου και κινητήρα, με τα παραδοσιακά για την Gold Wing επίπεδα ποιότητας συναρμολόγησης, φινιρίσματος και υλικών. Η τολμηρή φυσιογνωμία της μοτοσυκλέτας σε συνδυασμό με τις συμπαγείς αναλογίες του φέρινγκ δημιουργεί μία χαρακτηριστική σχεδιαστική υπογραφή που υποδηλώνει δύναμη και ενέργεια.
Η βασική γραμμή που εκτείνεται από εμπρός προς τα πίσω, αναδεικνύει τις λειτουργικές διαφορές που εντοπίζονται στο επάνω και το κάτω τμήμα της μοτοσυκλέτας. Κεντρικό στοιχείο της σχεδίασης είναι το φέρινγκ, με τις αιχμηρές, επίπεδες επιφάνειες και τις αεροδυναμικές του λεπτομέρειες. Αυτό προσδίδει μία ένταση που προδίδει τις ποικίλες δυνατότητες της Gold Wing Tour.
Η μηχανολογική διάταξη της μοτοσυκλέτας είναι σε πλήρη έκθεση. Η μπροστινή ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια, ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας και οι εξατμίσεις αναδεικνύονται με όλη τη λειτουργική τους αρτιότητα. Όλα τα στοιχεία της σχεδίασης συνθέτουν στο σύνολό τους ένα πρωτοποριακό στιλ το οποίο υποστηρίζεται από μηχανικά μέρη και ηλεκτρονικά κορυφαίου επιπέδου.
Η άνεση, η διαχείριση της θερμότητας και, το σημαντικότερο, η διαχείριση της ροής του αέρα έχουν προτεραιότητα στην ατζέντα της ομάδας εξέλιξης της Gold Wing Tour. Το φέρινγκ κατευθύνει τη ροή αέρα γύρω από τον αναβάτη και το συνεπιβάτη, προσφέροντας μια ευχάριστη, δροσερή αίσθηση.
Μία ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη ζελατίνα που ελέγχεται από το αριστερό γκριπ παρέχει άριστη προστασία από τον αέρα και ταυτόχρονα μία αίσθηση ευρυχωρίας και ελευθερίας όταν χρειάζεται. Υπάρχει η δυνατότητα ρύθμισης της κλίσης και του ύψους της ζελατίνας. Στον προαιρετικό εξοπλισμό διατίθεται μία μεγαλύτερη ζελατίνα, ένας πλήρως ρυθμιζόμενος εκτροπέας αέρα για τα χέρια και το πάνω μέρος του σώματος καθώς και σταθεροί εκτροπείς αέρα για τα κάτω άκρα και τα πέλματα.
Η σέλα του συνεπιβάτη είναι ανεξάρτητη από τη σέλα του αναβάτη ώστε ο τελευταίος να μπορεί να απολαμβάνει στο έπακρο την οδήγηση της μοτοσυκλέτας. Προσφέρει άνεση και καλή στήριξη επιτρέποντας τις σχετικές μετακινήσεις του σώματος και διευκολύνοντας την πρόσβαση στο έδαφος. Τόσο ο αναβάτης όσο και ο συνεπιβάτης κάθονται σε πολυτελείς σέλες που φέρουν νέα επένδυση από suede/συνθετικό δέρμα. Η γωνία υποστήριξης της πλάτης του συνεπιβάτη βρίσκεται στις 23° για βέλτιστη άνεση.
Όλα τα φώτα είναι τεχνολογίας LED και η Gold Wing Tour είναι εξοπλισμένη με δύο φώτα ομίχλης LED. Στο κάτω τμήμα των προβολέων, 5 φακοί και στις δύο πλευρές διαμορφώνουν τη χαρακτηριστική Jewel–Eye δέσμη για τα φώτα πορείας. Η μεγάλη σκάλα πετυχαίνει μία στερεοσκοπική εντύπωση. Τα μπροστινά φλας είναι ενσωματωμένα στους καθρέπτες και έχουν λειτουργία Αυτόματης Ακύρωσης. Το σύστημα συγκρίνει τη διαφορά ταχύτητας ανάμεσα στον μπροστινό και στον πίσω τροχό και απενεργοποιεί τα φλας ανάλογα με τις οδηγικές συνθήκες.
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, η ταχύτητα που έχει οριστεί μέσω του διακόπτη του cruise control (στο δεξί γκριπ) προβάλλεται στην κάτω αριστερή περιοχή του ταχύμετρου. Χάρη στην Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW), το σύστημα επιτυγχάνει μία ομαλή μετάβαση στην προκαθορισμένη ταχύτητα και μία εξαιρετικά ομαλή λειτουργία κυρίως στις ανηφόρες. Στην περίπτωση μοντέλων με μηχανικό κιβώτιο, η ενεργοποίηση του συμπλέκτη, του φρένου ή του γκαζιού ακυρώνει το cruise control.
Για την έκδοση DCT (σε AT mode) μετά από επιβράδυνση με ενεργό το cruise control, η Gold Wing Tour επιταχύνει στην προεπιλεγμένη ταχύτητα ταξιδιού αλλάζοντας σχέσεις στο κιβώτιο με το κατάλληλο, πιο αποδοτικό μοτίβο αλλαγών.
Ο πολυτελής πίνακας οργάνων δημιουργεί ένα μοναδικό πάνελ πληροφοριών για τον αναβάτη. Διάφορα χρώματα χαμηλής αντίθεσης σε σκούρο φόντο έχουν χρησιμοποιηθεί στα κύρια όργανα, τα οποία στην περιφέρειά τους σχηματίζουν ακμές κωνικού σχήματος που δημιουργούν μία αίσθηση βάθους. Κάθε όργανο φέρει ένα δακτύλιο με μεταλλικό φινίρισμα, ενώ οι LED ενδείξεις χαρίζουν βάθος και μία αρμονική, cool εμφάνιση στον πίνακα οργάνων.
Η έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT των 7 ιντσών παρέχει όλες τις πληροφορίες των συστημάτων ήχου και πλοήγησης, καθώς και τον έλεγχο των προγραμμάτων οδήγησης και των ρυθμίσεων της ανάρτησης. Όλες οι ενδείξεις είναι ομαδοποιημένες με πολύ λειτουργική σειρά έτσι ώστε ο αναβάτης να λαμβάνει τις απαραίτητες πληροφορίες με την ελάχιστη δυνατή κίνηση των ματιών.
Η φωτεινότητα της οθόνης ρυθμίζεται αυτόματα. Η μέγιστη ένταση είναι στα 1000 cd ενώ ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 8 επίπεδα φωτεινότητας. Η ένδειξη της πίεσης των ελαστικών εμφανίζεται ως αριθμός στην κάτω αριστερή περιοχή των οργάνων και προειδοποιεί τον αναβάτη εάν η πίεση έχει πέσει πολύ χαμηλά
Περίοπτη θέση – στην κεντρική κονσόλα και το Smart Key – έχει το έμβλημα της Gold Wing. Το ζωηρό, τρισδιάστατο, χρωμιωμένο λογότυπο δύο τόνων συνδυάζει τη δύναμη και την αξιοπρέπεια της κεφαλής ενός λιονταριού με τα επιβλητικά φτερά ενός αετού έτοιμoυ για πτήση. Το Smart Key ενεργοποιεί όλα τα συστήματα τη μοτοσυκλέτας και έχει ενσωματωμένο το κλειδί έκτακτης ανάγκης. Με το Smart Key στην τσέπη του αναβάτη, κλειδώνουν και ξεκλειδώνουν ο κεντρικός διακόπτης και το τιμόνι.
Η συνολική ικανότητα μεταφοράς είναι 121L. Αποκλειστικά σχεδιασμένες εσωτερικές τσάντες διατίθενται προαιρετικά. H διαχείριση του συστήματος είναι πολύ απλή: Παρουσία του Smart Key, με το πάτημα ενός μπουτόν ανοίγουν οι βαλίτσες. Επίσης είναι δυνατό το προσωρινό ξεκλείδωμα με τηλεχειρισμό. Το πλήκτρο ξεκλειδώματος στο Smart Key παρέχει στον αναβάτη άμεση πρόσβαση στις βαλίτσες. Υδραυλικά αμορτισέρ εξασφαλίζουν ομαλό άνοιγμα και κλείσιμο. Πιέζοντας και κρατώντας πατημένο το πλήκτρο call, ανάβουν τα φλας της μοτοσυκλέτας.
Η Gold Wing Tour είναι συμβατή με Apple CarPlay και Android Auto™*, έτσι ο αναβάτης μπορεί να χρησιμοποιεί εξατομικευμένες πληροφορίες και το περιεχόμενο του smartphone του – όπως τηλεφωνικές επαφές και λίστες μουσικής. Υιοθετείται συνδεσιμότητα Bluetooth και υπάρχουν δύο θύρες USB Type-C.
Υψηλής ποιότητας, ελαφριά ηχεία έχουν τοποθετηθεί με τρόπο ώστε να παράγουν υψηλής ευκρίνειας ήχο. Για ακόμα πιο ευχάριστη εμπειρία του συνεπιβάτη διατίθεται ξεχωριστός διακόπτης έντασης του ήχου. Οι διακόπτες του συστήματος βρίσκονται στο πάνω μέρος της δεξιάς βαλίτσας επιτρέποντας την αυξομείωση της έντασης, την επιλογή της πηγής του ήχου και τη λειτουργία fast forward.
Οι ενδείξεις του συστήματος πλοήγησης εμφανίζονται στην έγχρωμη οθόνη υγρών κρυστάλλων TFT 7 ιντσών στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Το σύστημα διαθέτει γυροσκοπική πυξίδα, το οποίο σημαίνει ότι η πλοήγηση είναι πλέον δυνατή και μέσα σε σήραγγα. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης είναι δυνατή η ακύρωση οποιουδήποτε σημείου διαδρομής (waypoint) ή της εντολής πλοήγησης ‘go home’. Οι χάρτες ενημερώνονται και προσφέρουν τη δυνατότητα εισαγωγής έως και 99 διαφορετικών σημείων διαδρομής για λεπτομερή σχεδιασμό ταξιδιού.
Η χωρητικότητα του ρεζερβουάρ καυσίμου είναι 21 λίτρα με κατανάλωση 5,5 lit/100km.
(*)Το λογισμικό Android Auto® προς το παρόν δεν είναι διαθέσιμο στη χώρα μας.
3.2 Πλαίσιο
- Πλαίσιο διπλής δοκού από χυτό αλουμίνιο
- Εμπρός ανάρτηση με διπλά ψαλίδια και πίσω ψαλίδι Pro–Arm
- Οι αποσβέσεις εμπρός και πίσω προσαρμόζονται στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (riding mode)
- Ηλεκτρική προφόρτιση πίσω ελατηρίου
- ABS και Dual-Combined Braking System (D-CBS)
Το πλαίσιο διπλής δοκού από χυτό αλουμίνιο της Gold Wing Tour έχει σχεδιαστεί για να ενσωματώνει τον κινητήρα με βέλτιστη αξιοποίηση χώρου. Η διατομή του πλαισίου έχει βελτιστοποιηθεί ανά περιοχή με στόχο την ομαλή αίσθηση και σταθερότητα στην οδήγηση από χαμηλές ταχύτητες, είτε στους στενούς δρόμους της πόλης, είτε στον ανοιχτό δρόμο.
Εκτός του ότι ο τροχός μετακινείται ελαφρώς προς τα εμπρός όσο συμπιέζεται η ανάρτηση, ένα ακόμη πλεονέκτημα της μπροστινής ανάρτησης με διπλά ψαλίδια είναι η μείωση της στατικής τριβής (από παραμορφώσεις σε ανωμαλίες ή στρίψιμο) που δημιουργεί ένα συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι όταν τα καλάμια κινούνται πάνω-κάτω μέσα στις μπουκάλες. Σε όλους τους συνδέσμους του συστήματος διεύθυνσης και ανάρτησης χρησιμοποιούνται ρουλεμάν για περαιτέρω μείωση των τριβών.
Ο έλεγχος του τιμονιού – μέσα από τους βραχίονες του διπλού ψαλιδιού – είναι επίσης διαχωρισμένος από τη λειτουργία της ανάρτησης με το μονό αμορτισέρ και αυτό έχει ως αποτέλεσμα η Gold Wing Tour να είναι πιο ελαφριά και εύκολα διαχειρίσιμη στις αλλαγές κατεύθυνσης. Επιπλέον, πατενταρισμένοι εγκάρσιοι σύνδεσμοι συνδέουν το τιμόνι και το μοχλικό του με το μπροστινό άξονα, χαρίζοντας μία εντελώς φυσική αίσθηση στον αναβάτη.
Η γωνία κάστερ και το ίχνος τροχού έχουν καθοριστεί στις 30.5°/109mm, με μεταξόνιο 1695mm. Το βάρος της Gold Wing Tour με μηχανικό κιβώτιο είναι 385kg, ενώ η έκδοση με DCT ζυγίζει 390kg.
Το Διπλό Σύστημα Συνδυασμένης Πέδησης – Dual Combined Brake System (D-CBS) κατανέμει βέλτιστα την ισχύ πέδησης ανάμεσα στον μπροστινό και τον πίσω τροχό. Η χρήση ενός ελαφρού ρυθμιστή ABS που ενσωματώνεται στην κεντρική μονάδα ελέγχου του συστήματος (ECU), διατηρεί το βάρος σε χαμηλά επίπεδα. Επίσης, ο ρυθμιστής προσαρμόζεται στο επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης και ελέγχει αυτόματα τα χαρακτηριστικά φρεναρίσματος ανάλογα με τις συνθήκες. Δύο δίσκοι 320mm μπροστά συνεργάζονται με 6πίστονες δαγκάνες, ενώ ο πίσω δίσκος 316mm συνδυάζεται με 3πίστονη δαγκάνα.
Η Gold Wing Tour επωφελείται επίσης από ένα ψαλίδι Pro-Arm, που εδράζεται στην αριστερή πλευρά. Από τη δεξιά πλευρά γίνεται η συντήρηση της ανάρτησης. Αυτό επιτρέπει πολύ μεγαλύτερη ελευθερία στη σχεδίαση, ενώ καθιστά τη μοτοσυκλέτα πιο ευκολοδήγητη και σταθερή. Το Pro-Link εξασφαλίζει την προοδευτικότητα της ανάρτησης και άνεση, ενώ χρησιμοποιούνται σφαιρικοί σύνδεσμοι παντού εκμηδενίζοντας τις στρεβλώσεις.
Το επίπεδο απόσβεσης ρυθμίζεται και ηλεκτρονικά ανάλογα με το προεπιλεγμένο από τον αναβάτη πρόγραμμα οδήγησης. Βηματικά μοτέρ (stepper motors) ενσωματωμένα στο μπροστινό και στο πίσω αμορτισέρ, διαχειρίζονται τη ροή του λαδιού, ρυθμίζοντας την απόσβεση ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης. Η προφόρτιση ελατηρίου του πίσω αμορτισέρ είναι επίσης ρυθμιζόμενη ηλεκτρονικά. Πέρα από τα 4 προγράμματα οδήγησης, υπάρχουν διαθέσιμα 4 επίπεδα προφόρτισης, από μαλακό μέχρι σκληρό: για οδήγηση με τον αναβάτη μόνο, με αναβάτη και αποσκευές, με αναβάτη και συνεπιβάτη και με δύο άτομα με αποσκευές. Η κάθε ρύθμιση αναγράφεται στην οθόνη TFT και επιλέγεται μέσω διακόπτη.
3.3 Κινητήρας
- Επίπεδος εξακύλινδρος 24βάλβιδος κινητήρας SOHC
- Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) με 4 προγράμματα οδήγησης που επεμβαίνουν στην καμπύλη ισχύος
- Honda Selectable Torque Control (HSTC)
- Τα προγράμματα οδήγησης ελέγχουν επίσης το HSTC, την απόσβεση της ανάρτησης και την ισχύ πέδησης
- Idling Stop και Integrated Starter Generator (ISG) στην έκδοση DCT
- Hill Start Assist (HSA)
- 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με μονόδρομο συμπλέκτη ολίσθησης/υποβοήθησης (assist/slipper clutch) και ηλεκτρική όπισθεν
Για την υποστήριξη των δυνατοτήτων του πλαισίου – και τη διατήρηση της εθιστικής απόδοσης ισχύος και αίσθησης που χαρακτηρίζουν αυτή την εμβληματική μοτοσυκλέτα – ο επίπεδος εξακύλινδρος κινητήρας της Gold Wing Tour των 1.833κ.εκ ανανεώθηκε πλήρως κατά τη ριζική ανανέωση του μοντέλου το 2018. Διατήρησε την flat six σχεδίασή του, αλλά με τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο αντί δύο, πιο συμπαγείς διαστάσεις και είναι ελαφρύτερος κατά 6,2kg.
Η μέγιστη ισχύς των 126,48 PS (93 kW) αποδίδεται στις 5.500 σαλ., ενώ η μέγιστη ροπή των 170 Nm παράγεται στις 4.500 σαλ. Η διάμετρος των κυλίνδρων είναι ίδια με τη διαδρομή στα 73 mm. Οι αριστεροί και ο δεξιοί κύλινδροι είναι έκκεντρα τοποθετημένοι κατά 4 mm ενώ τα χιτώνιά τους είναι αλουμινένια. Η σχέση συμπίεσης είναι στο 10.5:1.
Οι Unicam κυλινδροκεφαλές – κίνηση των βαλβίδων εισαγωγής με ζύγωθρα, τα γνωστά ‘κοκοράκια’ και των βαλβίδων εξαγωγής με κοκοράκια με ολισθητήρες (roller rocker arms) – χρησιμοποιούν επίσης έναν ομοαξονικό εκκεντροφόρο που ελέγχει τα κοκοράκια εισαγωγής και εξαγωγής.
Οι θάλαμοι καύσης υιοθετούν ‘4βάλβιδη’ ημισφαιρική σχεδίαση με τους αυλούς εισαγωγής να εξασφαλίζουν στροβιλισμό του καυσίμου μίγματος στους κυλίνδρους, βελτιώνοντας επομένως την απόδοση. Οι ποδιές των εμβόλων έχουν επίστρωση μολυβδαινίου για περιορισμό των τριβών. Η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού – Throttle By Wire (TBW) συνοδεύεται από 4 rider modes, τα οποία μεταβάλλουν την καμπύλη ισχύος και το χαρακτήρα του κινητήρα, αλλά και τα επίπεδα απόσβεσης της ανάρτησης και τον τρόπο λειτουργίας του Dual Combined Brake System (D-CBS):
Το TOUR mode είναι το στάνταρ, όσον αφορά στην άνεση και την ισχύ. Προσφέρει μια γραμμική συσχέτιση ανάμεσα στο άνοιγμα του γκριπ γκαζιού και των πεταλούδων σε συνδυασμό με στάνταρ αποσβέσεις αναρτήσεων και κατανομής της πέδησης εμπρός / πίσω.
Το SPORT mode ανοίγει περισσότερο τις πεταλούδες γκαζιού σε σχέση με τη γωνία του δεξιού γκριπ παρέχοντας πιο δυνατή επιτάχυνση με πιο σφιχτές αποσβέσεις αναρτήσεων και μεγαλύτερη πίεση στη μανέτα του πίσω φρένου.
Το ECON mode προσφέρει μέγιστη οικονομία καυσίμου και ευκολία στην οδήγηση με μειωμένη απόκριση στο γκάζι, στάνταρ αποσβέσεις και κατανομή πέδησης.
Το RAIN mode, είναι σχεδιασμένο για να ανταπεξέρχεται σε συνθήκες βρεγμένου και ολισθηρού δρόμου, με ελάχιστη απόκριση στο γκάζι, στάνταρ κατανομή πέδησης και μαλακές αποσβέσεις αναρτήσεων.
Το Honda Selectable Torque Control (HSTC) παρακολουθεί επίσης αδιάλειπτα και διατηρεί την πρόσφυση στον πίσω τροχό σε όλες τις συνθήκες οδήγησης, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του αναβάτη. Ο βαθμός επέμβασης μπορεί επίσης να εξατομικευθεί μέσω του TBW σύμφωνα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης.
Δύο εισαγωγές αέρα υπάρχουν στη μοτοσυκλέτα, η μία αριστερά μπροστά και η άλλη δεξιά πίσω. Αυτή η διάταξη δημιουργεί στροβιλισμό του εισερχόμενου αέρα με αποτέλεσμα πιο αποτελεσματική χρήση της επιφάνειας του φίλτρου αέρα και μικρότερη αεροδυναμική αντίσταση. Η εσωτερική διαμόρφωση και των δύο εισαγωγών έχει σχεδιαστεί με γνώμονα το βέλτιστο συντονισμό με τις αυξομειώσεις των παλμών πίεσης σε χαμηλούς ρυθμούς περιστροφής του κινητήρα για καλύτερη απόκριση και ροπή με μικρότερα ανοίγματα του γκαζιού. Ένα μόνο σώμα ψεκασμού επιταχύνει τη ροή αέρα και βελτιώνει την απόκριση του κινητήρα.
Συμπληρώνοντας τον βαθύ μπάσο ήχο του κινητήρα, οι εξατμίσεις εκπέμπουν τώρα ένα χαρακτηριστικό ‘παλμικό γουργουρητό’, χωρίς όμως υπερβολικό θόρυβο. Η διατομή των σωληνώσεων εξαγωγής για τους δύο από τους έξι κυλίνδρους έχει μειωθεί κατά 20% με αποτέλεσμα διαφορετικό ήχο σε ένταση και βάθος.
Το σύστημα Γεννήτριας/Εκκινητή – Integrated Starter Generator (ISG) αποτελεί συνδυασμό γεννήτριας και μίζας σε ένα εξάρτημα, με τη γεννήτρια να λειτουργεί ως μίζα όταν αντιστραφεί η πολικότητα του ρεύματος. Ως σύστημα είναι συνολικά ελαφρύτερο κατά 2,4 kg από ένα στάνταρ σύστημα, ενώ χρησιμοποιεί ελικοειδή γρανάζια για μειωμένο μηχανικό θόρυβο.
Βασικά χαρακτηριστικά του συστήματος Idling Stop (με την επιλογή DCT) είναι η αθόρυβη εκκίνηση του κινητήρα χάρη στο ISG αλλά και η ομαλή αίσθηση χάρη στη συνεργασία του κιβωτίου DCT με το Throttle By Wire. Κατά τη στάση σε έναν φωτεινό σηματοδότη με ενεργοποιημένο το σύστημα Idling Stop, ο κινητήρας σβήνει αυτόματα μετά από 3 δευτερόλεπτα και για την επανεκκίνησή του ο αναβάτης δεν χρειάζεται παρά να ανοίξει το γκάζι.
Το σύστημα ελέγχεται με τέτοιο τρόπο ώστε η υδραυλική πίεση του λαδιού να εφαρμόζεται εκ των προτέρων στον κατάλληλο συμπλέκτη του κιβωτίου DCT καθώς εκκινεί ο κινητήρας, ώστε ο χρόνος υστέρησης από τη στιγμή που ο αναβάτης ανοίγει το γκάζι να περιορίζεται στο ελάχιστο. Για την αποφυγή απότομων αντιδράσεων, το TBW είναι προγραμματισμένο να ανοίγει προοδευτικά την πεταλούδα του γκαζιού εξασφαλίζοντας την ομαλή επιτάχυνση που αρμόζει σε μία Gold Wing. Η ενεργοποίηση/απενεργοποίηση του Idling Stop ελέγχεται από ένα διακόπτη στο δεξί γκριπ.
Σε μία συμβατική μοτοσυκλέτα η εκκίνηση στην ανηφόρα απαιτεί ταυτόχρονα τη χρήση φρένων και συμπλέκτη στο άνοιγμα του γκαζιού, ανάλογα με την κλίση του δρόμου. Για πιο εύκολες εκκινήσεις, η Gold Wing Tour διαθέτει Hill Start Assist (HSA) και με τις δύο εκδόσεις κιβωτίου, Manual & DCT. Μετά το σταμάτημα σε ανηφόρα, η περαιτέρω πίεση στη μανέτα του φρένου ενεργοποιεί τον ρυθμιστή του ABS που παράγει υδραυλική πίεση πέδησης στη δαγκάνα του πίσω φρένου. Κατά την εκκίνηση – ακόμα και όταν ο αναβάτης έχει αφήσει το φρένο – η υδραυλική πίεση προσωρινά διατηρεί την πίεση πέδησης (για 3 δευτερόλεπτα περίπου), επομένως η εκκίνηση σε μία ανηφόρα καθίσταται πολύ πιο εύκολη υπόθεση. Με το σύστημα ενεργό, ανάβει και η ενδεικτική λυχνία HSA για να ενημερώσει τον αναβάτη.
Το 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο διαθέτει έναν αποσβεστήρα κραδασμών ανάμεσα στο συμπλέκτη και το κιβώτιο, διαχωρίζοντας τις αδρανειακές μάζες και περιορίζοντας το θόρυβο, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα των αλλαγών και την αντοχή της μετάδοσης. Ένας μονόδρομος συμπλέκτης ολίσθησης/υποβοήθησης με έκκεντρα υποβοήθησης (με λιγότερα δισκάκια και περιορισμένη υδραυλική τριβή στο μηχανισμό σύμπλεξης) έχει αντικαταστήσει το συμπλέκτη με υδραυλική υποβοήθηση. Αυτό συνεπάγεται πιο ελαφριά μανέτα κατά 20% και πιο ομαλά κατεβάσματα, καθώς ο μονόδρομος μηχανισμός προσφέρει καλύτερη αίσθηση στο κατέβασμα. Ο ηλεκτρικός μηχανισμός της όπισθεν είναι γνωστός από την προηγούμενη σχεδίαση.
3.4. Κιβώτιο Διπλού Συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT)
- Τρίτη γενιά 7-τάχυτου DCT
- Πιο ομαλό και αθόρυβο, με εξαιρετικά γρήγορες αλλαγές
- Το Walking mode επιτρέπει την αργή κίνηση (‘creep’) της μοτοσυκλέτας μπροστά ή πίσω
- Τα 4 προγράμματα οδήγησης ελέγχουν και το DCT για βελτιστοποιημένη απόκριση
- Βελτιστοποιημένο για ευελιξία στις χαμηλές ταχύτητες
Η Honda έχει πουλήσει πάνω από 240.000 μοτοσυκλέτες με DCT σε όλη την Ευρώπη από τότε που το σύστημα εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην VFR1200F, το 2009. Αυτό προσφέρει αξιόπιστες, πολύ γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων και πολύ σύντομα γίνεται δεύτερη φύση του αναβάτη στη χρήση του. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και για την 1η, 3η, 5η και 7η σχέση και ένα δεύτερο για τη 2η, 4η και 6η σχέση. Οι δύο πρωτεύοντες άξονες των συμπλεκτών είναι ομόκεντροι – ο ένας μέσα στον άλλο – για εξοικονόμηση χώρου.
Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Σε κάθε αλλαγή σχέσης, το σύστημα προεπιλέγει την επόμενη σχέση χρησιμοποιώντας το συμπλέκτη που δε χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Εν συνεχεία, ο πρώτος συμπλέκτης απεμπλέκεται ηλεκτρονικά, ενόσω εμπλέκεται ο δεύτερος.
Έτσι επιτυγχάνονται αξιόπιστες, γρήγορες και ομαλές αλλαγές σχέσεων. Επιπλέον, με δεδομένο ότι ο διπλός συμπλέκτης μεταδίδει την κίνηση από το ένα γρανάζι στο άλλο χωρίς διακοπές της ισχύος στον πίσω τροχό, οποιοσδήποτε κραδασμός ή κόμπιασμα της μοτοσυκλέτας κατά τις αλλαγές σχέσεων ελαχιστοποιούνται, με αποτέλεσμα οι αλλαγές ταχυτήτων να έχουν άμεση όσο και ομαλή αίσθηση. Τα πρόσθετα πλεονεκτήματα του κιβωτίου DCT είναι η αντοχή στο χρόνο (καθώς αποκλείεται η όποια αστοχία στις αλλαγές που θα μπορούσε να κάνει ζημιά στα γρανάζια), το γεγονός ότι δεν μπορεί να σβήσει ο κινητήρας, η μειωμένη κόπωση του αναβάτη και η ικανότητά του να εστιάζει περισσότερο στις οδηγικές γραμμές και τα σημεία φρεναρίσματος και επιτάχυνσης.
Το σύστημα DCT προσφέρει δύο διαφορετικές φιλοσοφίες οδήγησης – Automatic, με προγραμματισμένα μοτίβα αλλαγών που διαβάζουν συνεχώς την ταχύτητα του οχήματος, την επιλεγμένη σχέση και τις στροφές του κινητήρα για να αποφασιστεί πότε πρέπει να γίνει μία αλλαγή, και Manual, για αλλαγές σχέσεων μέσω των «τύπου paddle-shift» χειριστηρίων στο αριστερό γκριπ.
Στην 3η γενιά του – και την πρώτη με 7 σχέσεις – το DCT της Gold Wing είναι ειδικά σχεδιασμένο για ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Επίσης είναι εξαιρετικά ομαλό και γρήγορο στις αλλαγές σχέσεων.
Η κλιμάκωση των πρώτων σχέσεων είναι πυκνή για να περιορίζονται τα κομπιάσματα στις αλλαγές, ενώ οι πιο μακριές σχέσεις έχουν πιο αραιή κλιμάκωση μεταξύ τους για να διατηρούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα. Σε όλες τις σχέσεις, η άνεση είναι βελτιωμένη και οι αλλαγές σχέσεων κορυφαίας ποιότητας, όπως αρμόζει σε μία Gold Wing.
Στην εξέλιξη του DCT τρίτης γενιάς αντιμετωπίστηκε ο θόρυβος και οι κραδασμοί στις αλλαγές των σχέσεων με τη χρήση ελαστικών σινεμπλόκ και στα δύο άκρα του κόμπλερ και του κεντρικού άξονα.
Ένα ελατήριο απόσβεσης τοποθετήθηκε ανάμεσα στο συμπλέκτη και τον κυρίως άξονα μετάδοσης για την απορρόφηση της ροπής στρέψης, περιορίζοντας το θόρυβο και τον κραδασμό από την επαφή του συμπλέκτη με τον κυρίως άξονα κατά τις αλλαγές σχέσεων.
Το DCT της Gold Wing προσφέρει πρόγραμμα λειτουργίας “Walking Mode” το οποίο επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να κινείται με ταχύτητα 1,8km/h προς τα εμπρός και 1,2km/h με την όπισθεν. Ο χειρισμός της λειτουργίας γίνεται από ένα διακόπτη +/- στο αριστερό γκριπ.
Ο κεντρικός άξονας φέρει μια δομή δύο σωλήνων: Ο εξωτερικός διαχειρίζεται τις ζυγές σχέσεις και συνδέεται με τον εσωτερικό άξονα μέσω αλυσίδας, αλλά και με γρανάζια στον άξονα αντιστροφής. Με αυτή τη διάταξη ο εξωτερικός άξονας του κιβωτίου αναλαμβάνει το ρόλο της όπισθεν, αποτελώντας συνολικά ένα ελαφρύ μηχανισμό με συμπαγείς διαστάσεις, χωρίς την ανάγκη ξεχωριστού άξονα για την όπισθεν.
Όταν ενεργοποιείται το πρόγραμμα “Walking Mode”, οι δύο συμπλέκτες του DCT επιστρατεύονται για την κίνηση της μοτοσυκλέτας: Ο συμπλέκτης #1 για την όπισθεν και ο συμπλέκτης #2 για την κίνηση προς τα εμπρός. Με τον τρόπο αυτό, η κίνηση της μοτοσυκλέτας σε κάθε κατεύθυνση με πολύ μικρή ταχύτητα είναι τώρα δυνατή μόνο με τον έλεγχο των δύο συμπλεκτών, χωρίς την ανάγκη αλλαγής σχέσης. Επιπλέον, η Ηλεκτρονική Διαχείριση Γκαζιού (TBW) καθορίζει την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας ελέγχοντας με ακρίβεια τη λειτουργία του κάθε συμπλέκτη, ενώ διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα, εξασφαλίζοντας με αυτόν τον τρόπο αίσθηση ασφάλειας και ελέγχου σε όλες τις συνθήκες.
Τα 4 προγράμματα οδήγησης συνεργάζονται και με τις λειτουργίες του DCT. Όλα τα προγράμματα διατηρούν τις ίδιες ρυθμίσεις κινητήρα και ανάρτησης όπως και στην έκδοση κιβωτίου ΜΤ, προσθέτοντας κάποιες ιδιαίτερες παραμέτρους για το DCT:
Το TOUR διατηρεί τη στάνταρ ρύθμιση για ομαλή σύμπλεξη και αλλαγές στο αυτόματο πρόγραμμα (AT mode) με χαμηλές έως υψηλές στροφές.
Το SPORT χρησιμοποιεί πιο άμεση σύμπλεξη, με αλλαγές προγραμματισμένες στις μεσαίες έως υψηλές στροφές.
Το ECON προσφέρει ομαλή σύμπλεξη με αλλαγές στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές και αίσθηση στάνταρ αλλαγών
Το RAIN προσφέρει επίσης ομαλή σύμπλεξη με αλλαγές στις χαμηλές έως μεσαίες στροφές και πιο αργές αλλαγές σε ΑΤ mode.
4. Αξεσουάρ
Η Honda Goldwing Tour ολοκληρώνεται με μία ευρεία γκάμα αξεσουάρ premium αίσθησης που διατίθενται είτε μεμονωμένα, ή μέσω ενός πακέτου.
Ένα Full Option Goldwing Tour pack δημιουργήθηκε για να συμπληρώσει το στάνταρ εξοπλισμό και να αναβαθμίσει την εμπειρία της Gold Wing:
• Εσωτερικές τσάντες βαλιτσών & εσωτερικά προστατευτικά καλύμματα
• Εσωτερική τσάντα χώρου αποσκευών, επένδυση και Χώρο Οργάνωσης Μικροαντικειμένων (Lid Organizer)
• Χρωμιωμένη σχάρα χώρου αποσκευών
• Κεντρικό σταντ
• Πλάτη συνεπιβάτη
• Ψηλή ζελατίνα
• Πρίζα 12V
• LED φως χώρου αποσκευών, LED φως φρένου και κιτ καλωδίων χώρου αποσκευών
• Κουκούλα κανονικού μεγέθους
Τα κάτωθι αξεσουάρ διατίθενται επίσης μεμονωμένα.
• Διακόπτες ελέγχου ηχοσυστήματος συνεπιβάτη
• Ενισχυτής
• Πίσω ηχείο
• Καλώδιο AUX
• Διακοσμητικές Λωρίδες τροχών (Διατίθενται σε 3 χρώματα)
• Κιτ αφαίρεσης χώρου αποσκευών, Πίσω σχάρα και ασορτί πλαστικά.
• Καλύμματα εμπρός δαγκανών φρένων (Διατίθενται σε Chrome / Black)
• Χρωμιωμένο Πλαϊνό Σταντ
• Υποβραχιόνια Συνεπιβάτη (στάνταρ εξοπλισμός στην έκδοση DCT)
• Custom Σέλα
• Πάνω και κάτω εκτροπείς αέρα
• Φαρδύτερα μαρσπιέ αναβάτη
• Πλάτη αναβάτη
• Επιλογέας ταχυτήτων ποδιού για το κιβώτιο DCT (διαθέσιμο μόνο για εκδόσεις με DCT)
5. Τεχνικές Προδιαγραφές
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ | |
Τύπος | Υγρόψυκτος 4-χρονος 24βάλβιδος SOHC flat-6 |
Κυβισμός | 1,833cc |
Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
Διάμετρος & Διαδρομή | 73mm x 73mm |
Σχέση συμπίεσης | 10.5:1 |
Μέγιστη ισχύς | 126,48 PS (93 kW) /5.500rpm |
Μέγιστη ροπή | 170Nm/4.500rpm |
Χωρητικότητα σε λιπαντικό | 4.4 litres (MT) / 5.6 litres (DCT) |
Επίπεδο θορύβου (dB) | Lwot 76, Lurban 69 |
Εκπομπές CO2 | 127g/km |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΚΑΥΣΙΜΟΥ | |
Τροφοδοσία | Ηλεκτρονικός ψεκασμός PGM-FI |
Διάμετρος πεταλούδας | 50mm |
Φίλτρο αέρα | Εμποτισμένο, τύπου φυσιγγίου, χάρτινο |
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ | 21.1 litres |
Κατανάλωση καυσίμου | 5.5 litres/100km |
ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ | |
Εκκίνηση | Integrated Starter Generator (Σύστημα γεννήτριας-εκκινητή) |
Χωρητικότητα μπαταρίας | 12V/20AH |
Τεχνικά χαρακτηριστικά γεννήτριας ACG | 12V/120A |
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ | |
Συμπλέκτης | (MT) Υδραυλικός μονόδρομος, υγρός, πολύδισκος με ελατήρια και έκκεντρα υποβοήθησης (DCT) Υδραυλικός, υγρός, πολύδισκος με πίεση λαδιού |
Τύπος κιβωτίου | 6-τάχυτο MT (συμπερ. overdrive. Και ηλεκτρική όπισθεν) 7-τάχυτο DCT με όπισθεν |
Πρωτεύουσα μείωση | 1.795 (79/44) |
Σχέσεις μετάδοσης | (DCT) 1η: 2.167 2η: 1.696 3η: 1.304 4η: 1.038 5η: 0.821 6η: 0.667 7η: 0.522 Όπισθεν: 1.190 (MT) 1η: 2.200 2η: 1.417 3η: 1.036 4η: 0.821 5η: 0.667 6η: 0.522 |
Τελική μείωση | Έξοδος κινητήρα: 0.972 Πλευρά πίσω τροχού: 2.615 |
Τύπος τελική μετάδοσης | Έγκλειστος άξονας |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Τύπος | Αλουμινένιο, χυτό, διπλής δοκού |
ΠΛΑΙΣΙΟ | |
Διαστάσεις (Μ´Π´Υ) | Μήκος: 2,615mm Πλάτος: DCT 905mm / MT 925mm Ύψος: 1,430mm |
Μεταξόνιο | 1.695mm |
Γωνία κάστερ | 30.5° |
Ίχνος τροχού | 109mm |
Ακτίνα κύκλου περιστροφής | 3.4m |
Ύψος σέλας | 745mm |
Απόσταση από το έδαφος | 130mm |
Βάρος (πλήρες υγρών) | MT: 385kg DCT με αερόσακο: 390kg |
ΑΝΑΡΤΗΣΗ | |
Εμπρός | Διπλά ψαλίδια |
Πίσω | Pro Link |
ΤΡΟΧΟΙ | |
Εμπρός | 130/70R 18 |
Πίσω | 200/55R 16 |
Διάσταση εμπρός ζάντας | 18 x MT3.5 |
Διάσταση πίσω ζαντας | 16 x MT6.0 |
ΦΡΕΝΑ | |
Τύπος | Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συνδυασμένο σύστημα ABS |
Εμπρός τροχός | Δύο πλευστοί δίσκοι 320mm x 4.5mm με εξαπίστονες δαγκάνες και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο |
Πίσω τροχός | Αεριζόμενος δίσκος 316mm x 11mm με 3-πίστονη δαγκάνα και τακάκια από πυροσυσσωματωμένο μέταλλο |