Η Kia Europe ανέπτυξε το Kia Soundscapes, ένα πρώτο πείραμα στο είδος του που μεταφράζει τοπία σε συμφωνικές συνθέσεις. Σε συνεργασία με το marketing agency INNOCEAN Berlin και τη μουσική εταιρεία DaHouse, αυτό το έργο δίνει τη δυνατότητα στους επιβάτες με προβλήματα όρασης να βιώσουν την ομορφιά των οδικών ταξιδιών με νέους τρόπους
Η επιστήμη πίσω από το πείραμα
Έρευνες δείχνουν ότι η μουσική ενεργοποιεί τον οπτικό φλοιό σε άτομα που είναι τυφλά. Αυτή η περιοχή του εγκεφάλου προορίζεται συνήθως για την όραση και την αντίληψη. Εμπνευσμένο από αυτό, το Kia Soundscapes μετατρέπει την οπτική είσοδο από την κάμερα ενός αυτοκινήτου σε μουσικές συνθέσεις.
«Στην Kia πιστεύουμε ότι η κίνηση εμπνέει ιδέες, γι’ αυτό θέλαμε να δώσουμε στους επιβάτες με προβλήματα όρασης την ευκαιρία να γνωρίσουν τον κόσμο διαφορετικά», σχολίασε ο David Hilbert, Διευθυντής Μάρκετινγκ της Kia Europe. «Με το Kia Soundscapes, κάνουμε την κινητικότητα πιο προσιτή και τη χρησιμοποιούμε για να εμπνεύσουμε τον κόσμο».

Από την όραση στον ήχο
Σε μια ταινία που γυρίστηκε έξω από το Σαντιάγο της Χιλής, η Kia απαθανάτισε εικόνες του τοπίου χρησιμοποιώντας το Advanced Driver Assistance System (ADAS) του αυτοκινήτου και συνδύασε την οπτική είσοδο, όπως δέντρα, βουνά και ταχύτητα, με αντίστοιχα μουσικά στοιχεία.

Στη συνέχεια, η τεχνητή νοημοσύνη δημιούργησε ένα δυναμικό soundtrack που εξελίχθηκε με την αλλαγή του σκηνικού.
Για παράδειγμα, τα δέντρα και οι θάμνοι μεταφράστηκαν σε απαλά ξύλινα πνευστά, τα βουνά μετατράπηκαν σε βαθιές, ηχηρές αποχρώσεις και η ταχύτητα του οχήματος άλλαξε το ρυθμό και τον τόνο της σύνθεσης.

Το πείραμα κορυφώθηκε με δύο ταινίες/ντοκιμαντέρ μικρού μήκους, που έκαναν πρεμιέρα τον Απρίλιο. Εκτός από τα ντοκιμαντέρ, η Kia σχεδιάζει να κυκλοφορήσει τις πρωτότυπες συνθέσεις στην ιστοσελίδα της. Να αναφέρουμε ότι το Kia Soundscapes είναι ένα καλλιτεχνικό πείραμα και δεν έχει εμπορικό χαρακτήρα.