Με βάση τα πρωτογενή στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και την επεξεργασία του ΣΕΑΑ οι ταξινομήσεις καινούργιων οχημάτων τον περασμένο μήνα και από την αρχή του έτους έχουν ως εξής:
Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 14.656 | 13.445 | 9,0% |
Καινούργια φορτηγά(ελαφρά και βαρέα) | 923 | 819 | 12,7% |
Καινούργια λεωφορεία | 97 | 81 | 19,8% |
Ιανουάριος – Απρίλιος2025 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Μεταβολή 2025/2024 | |
Καινούργια επιβατικά | 47.851 | 50.113 | -4,5% |
Καινούργια φορτηγά (ελαφρά και βαρέα) | 3.312 | 3.701 | -10,5% |
Καινούργια λεωφορεία | 353 | 170 | 107,6% |
Σύμφωνα με πρώτους υπολογισμούς, η πρόοδος στα segments επιβατικών και στην κατανομή ανά καύσιμο, ως τον Απρίλιο, έχει ως εξής:
Segment | Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Διαφορά(μονάδες μεριδίου) |
A | 10,5% | 6,8% | +3,8 | 7,0% | 6,4% | +0,6 |
A-SUV | 2,5% | 4,4% | -1,8 | 2,5% | 2,8% | -0,3 |
(A TOTAL) | (13,1%) | (11,1%) | (+2,0) | (9,5%) | (9,2%) | (+0,3) |
B | 21,3% | 23,9% | -2,6 | 20,9% | 25,4% | -4,5 |
B-SUV | 34,7% | 34,0% | +0,7 | 35,6% | 33,0% | +2,6 |
(B TOTAL) | (56,1%) | (57,9%) | (-1,8) | (56,4%) | (58,4%) | (-1,9) |
C | 7,2% | 6,9% | +0,3 | 7,4% | 7,4% | +0,0 |
C-SUV | 14,9% | 15,3% | -0,4 | 18,0% | 16,5% | +1,5 |
(C TOTAL) | (22,1%) | (22,2%) | (-0,1) | (25,4%) | (23,9%) | (+1,5) |
D | 0,7% | 1,7% | -1,1 | 1,1% | 1,8% | -0,8 |
D-SUV | 5,2% | 3,7% | +1,6 | 5,2% | 4,3% | +0,9 |
(D TOTAL) | (5,9%) | (5,4%) | (+0,5) | (6,2%) | (6,1%) | (+0,1) |
E | 0,1% | 0,1% | +0,0 | 0,1% | 0,1% | -0,0 |
E-SUV | 0,4% | 0,6% | -0,1 | 0,4% | 0,4% | +0,0 |
(E TOTAL) | (0,5%) | (0,6%) | (-0,1) | (0,5%) | (0,5%) | (-0,0) |
F-G | 0,1% | 0,1% | -0,1 | 0,1% | 0,1% | +0,0 |
F-G-SUV | 0,2% | 0,3% | -0,1 | 0,2% | 0,3% | -0,1 |
(F-G TOTAL) | (0,3%) | (0,4%) | (-0,2) | (0,4%) | (0,4%) | (-0,1) |
SPORTS | 0,2% | 0,2% | +0,0 | 0,1% | 0,2% | -0,0 |
MPV | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,0% | -0,0 |
MPV-M/COMBI | 1,8% | 2,1% | -0,2 | 1,4% | 1,3% | +0,0 |
(SUV TOTAL) | (58,1%) | (58,1%) | (-0,1) | (61,9%) | (57,3%) | (+4,7) |
100,0% | 100,0% | 0,0 | 100,0% | 100,0% | 0,0 |
Απρίλιος 2025 | Απρίλιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Ιανουάριος – Απρίλιος 2025 | Ιανουάριος – Απρίλιος 2024 | Διαφορά (μονάδες μεριδίου) | Μερίδιο αγοράςστην ΕΕΙαν.-Μαρ. ‘25 | |
Βενζίνη | 35,2% | 45,1% | -9,9 | 34,4% | 41,7% | -7,3 | 28,7% |
Πετρέλαιο | 3,7% | 9,3% | -5,7 | 3,7% | 10,3% | -6,6 | 9,5% |
Υβριδικά (HEV) | 47,9% | 33,6% | +14,3 | 48,5% | 36,3% | +12,1 | 35,5% |
Plug in Υβριδικά (PHEV) | 5,6% | 5,8% | -0,2 | 6,0% | 5,6% | +0,4 | 7,6% |
Αμιγώς Ηλεκτρικά (BEV) | 4,3% | 4,5% | -0,2 | 5,5% | 4,4% | +1,2 | 15,2% |
Φυσικό αέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 0,0% | 0,0% | -0,0 | 0,0% | 0,1% | -0,1 | 3,4% |
Υγραέριο (αμιγώς ή διπλού καυσίμου) | 3,3% | 1,6% | +1,7 | 1,9% | 1,7% | +0,3 |
Σε επίπεδο ΕΕ, με βάση τα στοιχεία του Ευρωπαϊκού Συνδέσμου Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (www.acea.be), η αγορά των επιβατικών κινήθηκε για τον Μάρτιο ως εξής:
Μάρτιος 2025 | Μάρτιος 2024 | Μεταβολή | Ιανουάριος – Μάρτιος 2025 | Ιανουάριος – Μάρτιος 2025 | Μεταβολή | |
ΕΕ(1) | 1.029.519 | 1.031.889 | -0,2% | 2.715.008 | 2.768.982 | -1,9% |
ΕΕ 14(2) | 898.828 | 909.856 | -1,2% | 2.363.563 | 2.421.784 | -2,4% |
ΕΕ(1) + EFTA(3) | 1.065.525 | 1.065.637 | +0,0% | 2.801.555 | 2.849.140 | -1,7% |
Ελλάδα | 12.719 | 12.465 | +2,0% | 33.196 | 36.668 | -9,5% |