spot_img
HomeAUTOΟ Russell ήταν εκεί να μαζέψει τα κομμάτια!

Ο Russell ήταν εκεί να μαζέψει τα κομμάτια!

Το Grand Prix της Αυστρίας είχε μια απρόσμενη κατάληξη, με τον George Russell να αναδεικνύεται νικητής μετά από μια παρατεταμένη μάχη μεταξύ του Max Verstappen και του Lando Norris, η οποία οδήγησε και τους δύο οδηγούς στα πιτ για αλλαγή ελαστικών λόγω σύγκρουσης. Ο Ολλανδός οδηγός της Red Bull κατάφερε να συνεχίσει και να τερματίσει πέμπτος, αλλά ο Άγγλος της McLaren αναγκάστηκε να εγκαταλείψει. Έτσι, ο Russell έδωσε τέλος σ’ ένα σερί χωρίς νίκες για τον ίδιο και τη Mercedes που κρατούσε εδώ και 34 Grand Prix ή 595 ημέρες αν προτιμάτε, από τη Βραζιλία του 2022. Αυτή είναι η δεύτερη νίκη του Russell στη Formula 1, ενώ για τη Mercedes είναι η 126η. Στο βάθρο τον συνόδευσαν οι Oscar Piastri (McLaren) και Carlos Sainz (Ferrari).

ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΠΙΣΤΑ

Όπως αναμενόταν, η πιο αποτελεσματική στρατηγική ήταν δύο αυτή των δυο αλλαγών: όσοι έκαναν τρία ή περισσότερα – Verstappen, Leclerc, Alonso και Sargeant – το έκαναν λόγω απρόβλεπτων περιστατικών, όχι από επιλογή. Όλοι οι οδηγοί παρατάχθηκαν στη γραμμή εκκίνησης με μεσαία ελαστικά (Medium), ενώ ο Zhou, που ξεκίνησε από τα πιτ, επέλεξε τα σκληρά (Hard). Οι γόμες C4 και C3 ήταν οι αναμφισβήτητοι πρωταγωνιστές αυτού του αγώνα, με τα C5 να κάνουν την εμφάνισή τους μόνο στο τέλος. Τα χρησιμοποίησαν ο Verstappen για τους τελευταίους επτά γύρους μετά τον αναγκαστικό του pit stop και ο Alonso, ο οποίος επιδίωξε τον ταχύτερο γύρο αγώνα και πράγματι τον πέτυχε. Ο Daniel Ricciardo διένυσε τη μεγαλύτερη απόσταση μ’ ένα σετ ελαστικών σκληρής γόμας στο τελευταίο μέρος (34 γύρους). Αντίστοιχα τη μεγαλύτερη απόσταση με τη μέση γόμα διένυσε ο Pierre Gasly που έκανε 29 επίσης στο τελευταίο μέρος αγώνα.

ΜARIO ISOLA ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ MOTORSPORT PIRELLI: «Όταν το περιμένεις λιγότερο, πετάγονται οι σπίθες! Τα δύο πρώτα μέρη του αγώνα ήταν προβλέψιμα. Χρειάστηκε μόνο ένα μικρό πρόβλημα στο δεύτερο πιτ στοπ του Verstappen για να φέρει αντίπαλους στην πίστα, τους δύο κορυφαίους οδηγούς αυτού του Σαββατοκύριακου, πυροδοτώντας έτσι μια συναρπαστική μάχη στα όρια. Αυτό οδήγησε σε έναν πολύ συναρπαστικό φινάλε, προς όφελος του George Russell, ο οποίος μπόρεσε να εξασφαλίσει τη δεύτερη νίκη του Grand Prix: συγχαρητήρια σε αυτόν και στη Mercedes! Συνολικά, υπήρχαν αρκετοί προσπεράσματα σε αυτόν τον αγώνα, μερικά από τα οποία ήταν πολύ θεαματικά.

Από την πλευρά μας δεν υπήρχαν εκπλήξεις. Τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν ακριβώς όπως αναμενόταν, τόσο σε σχέση με τις προσομοιώσεις που πραγματοποιήθηκαν πριν την άφιξη στην Αυστρία όσο και με βάση την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν την Παρασκευή και το Σάββατο. Οι προβλέψεις στρατηγικής επαληθεύτηκαν επίσης αρκετά. Η μέση και η σκληρή γόμα ήταν οι κύριες επιλογές για τον αγώνα. Η μέση γόμα πιθανότατα είχε λίγο καλύτερη απόδοση, ειδικά στα πιο ανταγωνιστικά μονοθέσια. Παρόλο που είχαν διαθέσιμα δύο σετ σκληρής γόμας, στη Red Bull, αμφότεροι οι οδηγοί της επέλεξαν τη μέση γόμα C4 για το τρίτο μέρος, επειδή είχε καλύτερη απόδοση. Επίσης ήθελαν να ανταγωνίζονται με τα ίδια μέσα τους διώκτες τους στην πίστα. Από την άλλη, η σκληρή γόμα C3 λειτούργησε καλά χωρίς πτώση απόδοσης λόγω υπερθέρμανσης για όσους επέλεξαν να τρέξουν ένα πολύ σύντομο πρώτο μέρος με τη μέση γόμα πριν εκμεταλλευτούν τη μεγαλύτερη σταθερότητα των ελαστικών με το λευκό χρώμα, μπαίνοντας έτσι στους βαθμούς, όπως έκαναν το ζευγάρι της Haas, Hulkenberg και Magnussen, καθώς και ο Ricciardo (Racing Bulls)».

FORMULA 2

Ο Gabriel Bortoleto πραγματοποίησε μια εξαιρετική εμφάνιση και κατέκτησε την πρώτη του νίκη στη Formula 2 σε έναν γεμάτο δράση αγώνα στο Σπήλμπεργκ. Ο οδηγός της Invicta Racing ξεπέρασε τον Joshua Durksen (AIX Racing) στην αρχή του αγώνα και στη συνέχεια διαχειρίστηκε εξαιρετικά τον ρυθμό και τα ελαστικά για να πάρει τη νίκη μπροστά από τους Franco Colapinto (MP Motorsport) και Isack Hadjar (Campos Racing) που τερμάτισαν στη δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα. Ο Paul Aron εξακολουθεί να προηγείται στο πρωτάθλημα οδηγών με 115 βαθμούς, 15 περισσότερους από τον Jadjar, ενώ ο Bortoleto ανέβηκε στην τρίτη θέση με 85.

Στην εκκίνηση, 13 οδηγοί επέλεξαν την πολύ μαλακή γόμα και εννέα τη μαλακή. Ο πιο μαλακός τύπος ελαστικών αποδείχθηκε σωστή επιλογή, χάρη και στη βοήθεια ενός εικονικού αυτοκινήτου ασφαλείας (VSC) στον γύρο όπου άνοιξε το παράθυρο των pit stop, μειώνοντας έτσι τον χρόνο που χάθηκε στην αλλαγή. Την ίδια στιγμή τα μαλακά ελαστικά άρχισαν να αποδίδουν καλύτερα. Επιπλέον, όσοι σταμάτησαν στους πρώτους γύρους μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο, ότι έτρεχαν με καθαρή πίστα μπροστά τους.

FORMULA 3

Ο Luke Browning είχε τον απόλυτο έλεγχο στον αγώνα του Σπήλμπεργκ και πήρε τη δεύτερη φετινή του νίκη. Σε όλο τον αγώνα, ο οδηγός της Hitech Pulse-Eight απέκρουσε τις επιθέσεις δύο οδηγών της PREMA Racing,  Gabriele Minì και Dino Beganovic, οι οποίοι πάλεψαν για τις θέσεις του βάθρου μέχρι και τον τελευταίο γύρο. Η νίκη αυτή φέρνει τον Browning στην πρώτη θέση του πρωταθλήματος οδηγών με 106 βαθμούς. Ο Minì ανεβαίνει στη δεύτερη θέση με 95 βαθμούς, ενώ ο Leonardo Fornaroli πέφτει στην τρίτη θέση με 86 βαθμούς. Στον αγώνα η πτώση απόδοσης λόγω τοπικής υπερθέρμανσης άρχισε να γίνεται αισθητή μεταξύ του όγδοου και του δωδέκατου γύρου, προκαλώντας σημαντική υποβάθμιση των ελαστικών και σε κάποιες περιπτώσεις πολύ μεγάλη φθορά στους τελευταίους γύρους του αγώνα. Εκείνοι που διαχειρίστηκαν καλύτερα την φθορά μπόρεσαν να κερδίσουν θέσεις προς το τέλος.

H ΕΠΟΜΕΝΗ ΣΤΑΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΕΛΑΣΤΙΚΑ F1

Ήταν ένα καυτό τριήμερο για την Pirelli, που ήταν ο μοναδικός προμηθευτής ελαστικών όχι μόνο στο Grand Prix της Αυστρίας, αλλά και στις 24 Ώρες του Σπα και στο Ράλι Πολωνίας. Τώρα, η σεζόν της Formula 1 συνεχίζεται με το κλασικό Grand Prix της Μεγάλης Βρετανίας που θα πραγματοποιηθεί στο Silverstone το επόμενο Σαββατοκύριακο. Στην πίστα του Northamptonshire θα αγωνιστούν επίσης τα μονοθέσια της Formula 2 και της Formula 3. Το ίδιο Σαββατοκύριακο, υπάρχει ένας ακόμη κλασικός αγώνας μηχανοκίνητου αθλητισμού: DTM στο Norisring, μαζί με ADAC GT4, για το οποίο και φέτος η Pirelli είναι ο αποκλειστικός προμηθευτής. Επιπλέον η Pirelli θα είναι επίσης παρούσα και στον αγώνα του Ευρωπαϊκού Πρωταθλήματος Ράλι στην Εσθονία και στην Ιαπωνία για το GTWC Asia που διεξάγεται στην πίστα της Suzuka.

RELATED ARTICLES
spot_img

ΝΕΑ AUTO